Jump to content

victor30

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About victor30

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    craiova
  • Auto
    CHEVROLET
  • Model
    AVEO
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    DJ60CCN
  1. Din pacate nu este asa, eu am numai masini benzina+GPL, si te asigur ca e cea mai economica solutie. Pot sa spun asta si din discutie cu alti operatori de taxi, cu mecanici, soferi , etc. [am avut mai multi soferi care au plecat de pe masini diesel , pt ca nu le convine consumul, in lei/km in raport cu motorina] Nu consuma chiar 3%... Un logan diesel, ca la noi loganul e de referinta, consuma cam 6% diesel pe taxi... dar uneori , mai ales pe ger, sare spre 7, chiar si depaseste daca sunt probleme pe la motor... de unde reiese un cost/km sensibil mai mare la diesel. Acum , cele 2 probleme mai mari, legate de diesel , din punctul meu de vedere : 1. Costuri de intretinere mai mari la diesel [nu mai detaliez, ca e muuult de "dezbatut">. Dupa informatiile mele, intretinerea unui diesel e cam cu 50% mai mare cecat benzina. [Despre partea GPL nu e cazul sa discutam, am instalatii de gaz, in care nu am bagat nici un ban de 2-3 ani... decat filtrele, deci putem considera ca nu iti mareste costul de intretinere instalatia GPL, doar atunci cand o montezi, pretul ei, dar oricum un diesel e mai scump ca un benzinar, deci iesi mai bine cu benzina+GPL, una peste alta]. 2. In situatia noastra, soferii isi fac plinul la combustibil de unde doresc. S-au intalnit multe situatii in care soferii "fac rost " de motorina de pe unde se poate, mai pe la 4.5 ron/L , si in cateva luni se duc injectoare , filtre, pompe , etc... Si reparatiile le suporta proprietarii. A doua problema este mersul cu masina la 1000 1500 rot/min , in stilul taximetristilor, ca sa mearga "la consum". Iti dai seama ca unui diesel, ii faci foarte rau cand mergi subturat, situatie in care se duce turbina ... asa ca ... mai bine benzina+GPL pe taxi.
  2. E treaba soferilor cat le consuma masinile , ei isi baga combustibilul din banii lor, nu ma afecteaza pe mine... [e mai complicat] Iti dai seama ca nu imi convine sa ii suport eu consumul exagerat... Am soferi care stau ore intregi cu motorul pornit cand e ger afara, ca sa se incalzeasca , sau vara cu AC-ul pornit. In situatia asta le consuma cam 14% maxim... In mod normal, sau cand e cald afara le ia 10-11% maxim. PE GPL. Motoatele 1.2, si 1.4 8v[logan]. Aveo cele de 1.4 16v ia mai mult cam 11-12-13 % depinde de stilul de condus.
  3. FOARTE CORECT ! SCURT SI CUPRINZATOR. Pot sa va confirm si eu ce a spus "andreib". M-am lovit de aceste situatii. 1. La masinile pe GPL, trebuie reglati culbutorii mai des decat daca s-ar merge pe benzina... cam pe la 50.000 km. Am avut Aveo 1.2, care nu pornea bine la rece, nu tragea bine motorul si se oprea din mers la ralanti [cand o scoteam din viteza]. Dupa ce am schimbat mai multe " electronice" , am rezolvat problema cu un reglaj al culbutorilor [tachetilor], erau prea stransi. 2. Am avut probleme la un Logan, care nu vruia sa porneasca, desi avea tot ce ii trebuia, datorita releului de pe pompa de benzina [pus de cei de la GPL], carer ramasese inchis si nu dadea curent la pompa de benzina. Ma inducea in eroare faptul ca masina pornea greu, dupa ce dadeam 3-4-5 secunde la automat, dar ea defapt in acest timp apuca sa treaca pe gaz...pornend direct pe gaz. Releul pus "pe pompa de benzina" este o masura de siguranta ANTI-ARS POMPA, DECI ANTI- MERS CU O JUMA' DE LITRU IN REZERVOR. 3. PROBLEMA AVUTA ACUM O LUNA : Aveo 1.4, mergea foarte bine pe gaz, mergea foarte bine si pe benzina, avea peste 10L in rezervor, ...aparent totul ok. NU pornea decat daca dadeam la automat 4-5-6 secunde... uneori si mai mult. Totul parea ok, dupa ce pornea mergea perfect si gaz si benzina. Daca o porneam imediat dupa ce o opream , porne bine, daca o lasam mai mult de 1minut, nu mai pornea... Era un injector de GPL blocat pe deschis ! [Deci masina pornea si pe benzina, si pe gazul bagat in admisie de acel injector, deci era inecata.] Masinile pe GPL sunt mai sensibile la "calitatea scanteii" , adica la fise si bujii. Daca un motor merge bine pe benzina cu fisele si bujiile respective, e posibil ca pe GPL sa nu mai merga bine, cu aceleasi fise si bujii, adica sa intrerupa.
  4. Defapt am 7 masini, mai am doua la care trebuie sa imi iasa autorizatia in cateva zile. Si intentionez in iunie cand termin leasing-ul la doua masini, sa imi iau un credit si sa mai bag doua Loganuri , modelul nou, pe taxi. Iar masina mea personala este un Tucson din 2008, 2.0 benizna 140 CP. Stau la casa, si sunt necasatorit. Altceva mai doriti sa stiti despre mine ?
  5. Nu e nici o problema. Ideea e ca masina e in regim de TAXI, si in primul rand era o cantitate suficienta pentru o proba, iar in al doilea rand , fiind pe GPL, oricum soferii merg cu ea pe rosu... deci nu are rost. [ ca idee, azi inca mergea foarte bine pe benzina acea masina, si nu s-a mai bagat benzina...] Ca sa fie toata lumea linistita, eu in masina mea personala, merg tot timpul cu plinul facut, din 2 motive: - niciodata nu stii pe unde ajungi... - din motive de control asupra consumului [ primul semn ca ceva este in neregula cu masina este cand ii creste consumul.] Parerea mea este ca decat sa ne pierdem timpul cu dintr-astea, mai bine postam probleme si metoda de rezolvare a fiecarei probleme, ca de-aia intram pe acest forum.
  6. Imi cer scuze ca nu imi permit sa merg cu o masina ca a dvs. care consuma ~15 % [ inteleg ca aveti Leganza ], intr-adevar pe criza asta trebuie sa iti permiti sa mergi cu motor de 2000 pe benzina... Daca nu ati fi asa de ... infumurat [ ca sa ma exprim frumos], v-ati da seama ca am bagat de 30 de lei benzina CA SA FAC O PROBA , deoarece mecanicul imi spusese in prealabil ca exista varianta sa fie rezervorul spart. BINEINTELES ca nu avea rost sa fac plinul, ca sa am ce sa scot cu furtunul, in cazul in care trebuia rezervorul demontat. Ma gandesc ,ca in cazul unor probe/teste/ incercari, avem voie sa facem proba la pompa de benzina cu modesta cantitate de 4-5 litrii de benzina. Mai am si eu o intrebare pt. tine: neuronu' ala al tau, nu se plictiseste singur ? L.E. : Acum vazui ca ai numarul de la masina "SEX" ... Vorbesti serios ?! Cred ca e muuult mai bine sa bagi 4 litrii de benzina, decat sa ai un asa numar. Sa va lamuresc : Am spus ca, atunci cand am avut 5 litrii in rezervor [ cu aproximatie ... or fi fost 7 litrii, nu stiu], DA, pompa nu scotea nimic pe tur , decat bazaia. Asta nu inseamna ca nu baga din cauza apei din benzina... dupa ce am mai bagat un bidon de 5 litrii de benzina, a pornit masina la sfert [dupa ce am pus de 3 ori contactul sa se amorseze]. Precizarea ca era apa in rezervor , am facut-o asa, ca fapt divers, nu am zis eu ca de-aia nu baga pompa...
  7. Pai eu nu am vrut sa spun ca din cauza apei nu a pornit.. Eu doar am subliniat ca benzina este foarte proasta, are multa apa si impuritati in ea, si daca tot am ajuns acolo, pe fundul rezervorului, am scos-o afara. Mi se pare ciudat totusi ca nu mi s-a stins becul la benzina decat dupa ce am bagat 12-15 L in rezervor... de unde trag concluzia ca pompa mea are sorbul mai sus decat normal... sau pur si simplu are nevoie de mai multa benzina sa lucreze bine. Si mie mi se pare ciudat [dupa cum am mai spus, la logan porneste masina si cu un litru in rezervor]. In alta ordine de idei, am fost aseara la alt mecanic, cu alta masina, si am discutat acest subiect - despre masini care nu pornesc bine- si mi-a zis ca una din cauze, este ca e benzina veche in rezervor, si isi pierde din proprietati [ "se trazveste">, mai ales la masini pe GPL , la care cu 10 litrii de benzina mergi 2 luni. Cica e recomandat sa se reimprospateze benzina mai des... ORICUM, parerea mea, pt. cei carora NU le porneste masina/ le porneste foarte greu, este sa verifice/ curate /schimbe SENZORUL DE TURATIE, care la AVEO 1.4 este pe motor langa filtrul de ulei,in dreapta, citeste de pe vibrochen ; iar la LOGAN [am patit de multe ori la logan...] deasupra carcasei ambreiajului, citeste de pe volanta... [se curata cu WD40, sau ceva asemanator] Asta daca este o situatie ciudata, cand "nu-i dai de cap", ADICA, dupa ce te asiguri ca : - ai benzina in rezervor [daca nu esti sigur, mai bagi] - ai scanteie la bujii [verifici fisele si bujiile, nu e greu] , daca nu e scanteie se schimba fise, bujii, bobina, si exagerat de rar poate sa fie din calculatorul masinii [personal nu mi s-a intamplat]. Eu cand am avut problema asta am luat de proba de pe alta masina fisele si bobina. Mai fac probleme mufele/stecherele de la calculatorul masinii [de injectie], sau mufa de la bobina de inductie [poate oxida sau sa intre apa/umezeala], caz in care se da cu spray de contacte, pt. curatare. - admisia primeste aer, adica nu e obturat in vreun fel filtrul de aer sau corpul clapeta, nu e clapeta de acceleratie blocata; eventual se verifica si IAC-ul. - nu e rupta / sarita de la punct distributia [pe la orice masina exista un orificiu, usor accesibil intre carcasa protectoare a curelei de distributie si capacul chiulasei, pe unde poti sa bagi degetul, sa pipai cureaua de distributie...]. Treaba asta cu distributia se mai traduce prin faptul ca motorul trebuie sa aiba compresie in cilindrii. Compresia se verifica simplu, la orice service , cu un manometru special. - masina se alimenteaza cu benzina, in primul rand sa se auda pompa cand pui contactul, iar daca desfaci mufa unde intra conducta in rampa de injectoare, sa tasneasca benzina cu presiune. Intr-o situatie extrema ,ca sa ma conving, am scos rampa cu tot cu injectoare afara, cu injectoarele in sus, cu mufele cuplate, si atunci cand dai la automat , se vede cum pulverizeaza benzina fiecare injector [am facut asta cu mufa de la bobina scoasa]. Presupunem ca electromotorul este ok, si invarte bine cand dai la automat, si ca bateria este ok... Ce am povestit mai sus se aplica numai la BENZINARE, nu la diesel, si este perfectibil... probabil mi-au scapa unele lucruri, astept completari. L.E, : Apropo, Aveo asta care a pornit NUMAI dupa ce i-am bagat 10 L de benzina, inca porneste foarte bine , la sfert... E a treia zi. Mai studiem cazul... Presupun ca ai rezolvat problema... ca are 4 luni postul, dar vad ca nu ai postat cum s-a rezolvat, asa ca imi dau si eu cu parerea: Daca zici ca atunci cand pui bateria pe redresor, porneste, si cand ai pus baterie noua nu a vrut... sa nu ai tu ceva la instalatia electrica ??? Cu precadere la borne [ cablurile care pleaca de la baterie pana la electromotor, inclusiv firul de masa de pe motor]. Chiar si bornele metalice de pe baterie, sa nu fie oxidate... Ma gandesc ca iti fura curent mult la pornire, si chiar daca invarte, nu porneste... Stiu de la electricieni ca pornirile sunt foarte solicitante pt. baterie, mai ales dimineata... si trebuie sa fie totul perfect [ fara consumatori, si cu conexiuni perfecte], sa nu fie pierderi de curent pe traseu. Mi s-a mai intamplat la LOGAN sa fie slab firul rosu gros de pe electromotor,care vine de la baterie, se slabise piulita pe bobina... Fenomenul era ca imi pornea greu masina, parca era bateria dusa... desi avea o luna.
  8. Pur si simplu. Mai aveam 4-5 l de benzina in rezervor, am scos pompa de benz. din rezervor, si pe fundul lui se vedea apa, separata de benzina... exact cum se separa uleiul de apa intr-o farfurie. Apa fiind mai grea, era lasata la fund. Cu o seringa mare, am tras apa de pe fundul rezervorului... bineinteles era amestecata cu benzina [nu poti sa scoti numai apa 100%]. Tot ce am scos am pus intr-o sticla de 500ml, dupa 5 minute se decantase apa cam 70% si deasupra se ridicase benzina de 2 degete... Daca vrei sa te convingi, amesteca apa si benzina intr- o sticla si vezi ce se intampla. Nu te contrazic. De-a lungul timpului, la masinile pe GPL [ numai de LOGAN vorbesc], am ramas de mai multe ori fara benzina, si de fiecare data cum am bagat 1 [un] litru de benzina, a pornit masina si a mers ok... DECI, sincer , si mie mi s-a parul ciudat ce a zis mecanicul... DAR, erau cam 5 L in rezervor si nu a pornit [pompa functiona, dar nu "scuipa" nimic pe tur]... dupa ce am mai bagat inca 5 l, a pornit masina la sfert, dupa ce am pus contactul de 2-3 ori in prealabil... In concluzie ? S-ar putea sa nu ajunga pompa sa traga de pe fundul rezervorului... si bine face, la ce am vazut acolo... [apa si impuritati]. Oricum , nu o sa mai bag benzina[am vreo 12L], sa vad cat o sa mearga... si cand nu o sa mai porneasca, o sa desfac pompa sa vad cata benzina mai e acolo... Pe dvs. nu as putea sa ma supar niciodata.
  9. AI PUTEA TOTUSI SA SCHIMBI POMPA DE BENZINA (DOAR MOTORASUL). IN CRAIOVA ESTE 70 RON , AM CUMPARAT EU SAPT. TRECUTA !!! DE LOGAN !!! , SE POTRIVESTE. NU E FOARTE SCUMP, CA SA ELIMINI ACEASTA POSIBILITATE... ACUM 2 ZILE AM FOST LA MECANIC CU UN AVEO 1.4, CARE NU PORNEA PE BENZINA DE NICIO CULOARE, DOAR PE GPL MERGEA, SI PORNEA LA SFERT. AM DESFACUT SI RAMPA DE INJECTOARE, SI POMPA, SI FILTRUL DE BENZINA [AM STAT CATEVA ORE ACOLO]... POMPA SE AUZEA CA MERGE, DAR , LA INCEPUT CU 5L DE BENZINA IN REZERVOR, NU BAGA NIMIC. INAINTE SA O SCHIMBAM, AM BAGAT-O INTR-O STICLA CU BENZINA, SI MERGEA... CAM CIUDAT ! APOI AM MAI BAGAT 5 L DE BENZINA IN REZERVOR, SI A PORNIT MASINA... SI MERGE SI ACUM OK PE BENZINA [iN A 3-A LA 5000 DE TURE , RUPE ...] CONCLUZIA MECANICULUI, CA POMPA DE AVEO [ SPRE DEOSEBIRE DE LOGAN CARE MERGE CU 2L IN REZERVOR], NU TRAGE ULTIMII LITRII DE BENZINA DIN REZ. SI CICA TREBUIE SA AI MINIM VREO 10 L, CA SA TRAGA SI SA NU SE DEZAMORSEZE. ALTA CIUDATENIE DE RETINUT: INAINTE SA VIN LA MECANIC, AM BAGAT 4L BENZ. LA PECO [bANUIESC CA MAI AVEAM 2-3L IN EA]. - NU A PORNIT. MECANICUL MI-A BAGAT DE LA EL O STICLA DE 5L PLINA, SI ATUNCI A PORNIT... CAND AM PLECAT DE LA MECANIC, DECI CU 10-12 L IN REZERVOR, INCA MI SE APRINDEA BECUL ROSU [iNTERMITENT]. AM MAI BAGAT EU 4L DE LA PECO, SI ABIA ATUNCI S-A STINS [DECI VREO 15L TOTAL]. MENTIONEZ CA AM SCOS APROAPE O JUMATATE DE LITRU DE APA , DIN REZERVOR [sE SCOATE CU SERINGA , E SEPARATA DE BENZINA SI SE LASA LA FUNDUL REZERVORULUI, SE DISTINGE DE BENZINA...] Ideea e ca am umblat in 2 locuri odata si nu pot sa stiu sigur de unde si-a revenit... Pornea foarte greu dimineata la rece, dar incepuse sa faca si calda problema asta. Uneori, calda , pornea la a 10-a , a 15-a cheie... La rece era jale... Am schimbat IAC-ul, [trebuie desfacut corpul clapeta cu totul si IAC-ul e prins in 2 suruburi, vezi ca merge de CIELO, oricum de AVEO e 100 RON], si am curatat si senzorul care citeste turatia motorului de pa arborele cotit . [este pe fata motorului, la radiator jos, langa catalizator, si e bagat in baia de ulei, in stanga carcasei de la ambreiaj]. Si el poate afecta masina sa nu porneasca.[ la LOGAN se intalneste des problema asta]. Mentionez ca pe langa faptul ca nu pornea, rare ori se tura in 3000 de ture la ralanti, dar isi revenea repede (asta e de la IAC de obicei)
  10. L.E.: Am aflat intre timp ca returul nu se face din rampa, ci undeva pe traseu, mult inainte, foarte probabil in zona filtrului de benzina, in zona pasajului aripii dreapta spate - usa dr. spate. Daca este asa, inseamna ca se poate sa fie filtrul infundat, SAU avand in vedere temperatura de afara, inghetata apa din el...
  11. Salut ! AVEO 2007, 1.4 , GPL LANDI montat in 2013, are 15.000 pe GPL, ~80.000 masina. Sunt al 2 lea proprietar , o am de un an, eu i-am montat GPL. Cand am cumparat-o mergea perfect pe benzina, ba chiar consuma bine. Am releu pe pompa de benzina. [cand trece pe GPL, se opreste pompa de benz. ] La inceput facea aleator, am crezut ca nu am suficienta benzina in rezervor... NU MAI PORNESTE / MERGE PE BENZINA , DELOC ! Norocul meu este ca pot sa o pornesc direct pe GPL. Nu vrea nici sa porneasca pe benzina, nici daca o trec pe benzina din mers ... se opreste motorul imediat. Dupa ce incerc de multe ori la automat pe benzina, cum o trec pe gaz porneste la sfert, chiar daca e rece. [vreau sa subliniez ca nu e inecata] I-am desfacut azi pompa de benzina... benzina este, se simte la mana ca baga benzina [dealtfel pompa de benzina TOT TIMPUL a functionat , chiar cand nu porneste, pompa se aude cum bazaie]. Dupa ce am dat de cateva ori la automat , am scos furtunele si a tasnit benzina cu presiune pe ambele. Se poate sa se fi infundat filtrul de benzina asa dintr-o data ? , si sa fie in asa hal de infundat ? Daca la intrarea in pompa, ambele furtune au presiune pe ele , asta nu inseamna ca benzina ajunge la rampa si vine pe retur inapoi ? NU se simte nici un miros de benzina nicaieri, pe sub masina nu se vede nimic in neregula [benzina cursa], la rezervor sau conducte... Cand o sa am timp o sa scot rampa de injectoare, sa vad daca arunca benzina pe ele... Am AVEO [alta masina] din 2007 care are GPL de la 5000 km, si acum are 330.000km , si nu are probleme cu functionarea pe benzina, chiar daca a mers numai pe GPL [face doar pornirile pebenzina ]. Merge putin mai prost pe benzina decat pe GPL, dar merge !
  12. salut ! Cred ca aceea e o supapa unisens [ care ajuta sa ramana pompa amorsata , sa nu curga benzina inapoi in rezervor ] Referitor la problema topicului . Am 3 Aveo si 5 Loganuri. Pe GPL. Aceasta problema o am la un Logan 1.4 cu GPL - 2007 - 150.ooo km GPL din 2011. NU porneste dimineata , vara sau iarna , nu conteaza. Daca e lasata sa se raceasca mai multe ore [ o noapte] , porneste dupa 15 min. de dat la automat. Dupa ce a pornit o data si merge 10-20 de secunde, pot sa o opresc si porneste la sfert. Toata ziua porneste la sfert, chiar daca o las 2-3 ore nepornita. Doar dimineata face figura... Am aceasta problema de un an ... si la sfatul nenumaratilor mecanici, am SCHIMBAT [piese noi, sau luate de pe alte masini care functionau perfect] : corp clapeta , IAC [3 ori], carcasa filtru de aer completa, pompa de benzina [2 ori], senzor de pe volanta [de turatie], senzor temperatura apa [2 buc.], calculator motor, rampa injectoare, bujii si fise [2-3 ori], bobina de inductie, benzina din rezervor [ca cica isi pierde proprietatile in timp] ... in principiu cam tot ce avea legatura cu pornirea... nici un rezultat. Acum, dupa un an si ceva, am constatat un fenomen: daca ii astup complet gura de la filtrul de aer, NU se opreste motorul, cum fac alte masini la care am incercat ... concluzia mea e ca trage aer fals pe la galeria de admisie [restul e schimbat]...
 

×
×
  • Create New...