Jump to content

Maharul

Gold Member
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About Maharul

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Matiz by Giugiaro
  • Model
    Matiz
  • An
    2003
  1. Aduc stelele..:)

  2. Asaaa.. Saptamina asta, la inceput, am dat kilometrajul peste 80.000 Km asa ca a trbuit sa-mi fac programare la revizie. Intrucit nu am timp decit simbata (uneori. Alteori deloc) am depasit desigur cu vreo 400 Km cei 80 KKm, ultimii Km ( Bucuresti - Vilcea si retur) facindu-i intr-un regim aproapre extrem ( 4 persoane la bord, aer cond. pornit, blana la pedala in depasiri, Dealu' Negru dus-intors) m-au facut sa constat la revizie ca uleiul este sub niv. minim cu mult. (mecanicu' zicea ca mai aveam ceva peste 1 litru. Eu nu prea cred, dar oricum era mai putin decit normal.) Asa ca revizia a constat in: I ulei+filtru (sintetic 5W40 ...); I filtru benzina; I supapa ctrl vacuum; V articulatii; Rg saboti; Facut stoc in portbagaj de aprox. 2 L ulei (sintetic 5W40 ...) petru orice eventualitate, intrucit nu ne-am dat seama ce s-a intimplat cu uleiul din motor (nu exista pierderi, nu s-a aprins ledul de la bord (se aprindea dimineata la prima cheie intr-un mod ciudat, adica dupa pornire licarea sub 1 sec dupa care se stingea definitiv pentru zia aia, dar eu parchez masina cu rotile de pe o parte pe trotuar si nu mi-am facut probleme); Pus scanerul pe computerul masinii pentru
  3. Nu e chiar asa cu schimbatul uleiului la 5.000 !! De ce ? Pentru faptul ca: ultimele studii in materie de uleiuri pentru motor arata ca un ulei nou este aspru pentru motor si devine fin dupa o perioada sa zicem 1.000 Km, adica intra in parametrii maximi de functionare. Dupa aceasta perioada (de parametrii max.) urmeaza panta descendenta adica uleiul isi pierde din proprietati. Daca schimbam uleiul foarte des, riscam sa fortam motorul sa mearga numai cu ulei aspru, si nu e bine. Se stie faptul ca la un ulei bun, sa zicem sintetic, perioada pina la panta descendenta e mai mare decit la un ulei mineral. Concluzia cercetatorilor: este bine sa se foloseasca ulei cit mai sintetic si in functie de regimul de mers al motorului sa se schimbe exact inainte de panta descendenta. La un ulei sintetic recomandarea ar fi (in cazul unui regim mai sportiv de mers) 7.000 - 8.000 Km, deci in nici un caz 5.000 Km Din cite imi aduc aminte revizia de 60.000 Km m-a costat cam 3 mil lei vechi iar cea de 80.000 km cam 2,4 mil lei vechi.
  4. www.alcar.de Selectezi Chevrolet apoi Matiz etc... Un web f.bine facut pacat ca e in germana si ai sa gasesti si pe 15" cu 195/45 R15. Aceste jante se importa in Romania de Augsburg.
  5. S-ar putea ca jantele sa se potriveasca (daca verifici ce a zis NFS) dar anvelopele nu se potrivesc mai mult ca sigur. Cota maxima care se poate pune la Matiz (pe 13") fara riscul ca atinge: 175/60 R13. Asta daca ai Matiz standard adica nu ai modificat caroseria.
  6. Exersatzi manevra HELLMUT. Adica: daca cumva ramanentzi impotmolitzi, si nu avetzi listele de accesorii propuse de guruishti, introducetzi in treapta 1 de viteza sau R (bine-ntzeles ca mashina patineaza, deci nu se deplaseaza) coboritzi (nu inchidetzi portiera) si impingetzi mashina in directzia dorita. Cind mashina a ieshit din bucluc fugutza saritzi in ea si astfel va continuatzi drumul. Am practicat cu succes aceasta manevra pe strazile Buc. si a mers (nu stiu daca pe alte mashini decit Tico si Matiz merge) Recunosc ca am furat aceasta manevra (nu am inventat-o eu).
  7. Eu sunt cazul cu apa in porbagaj. da cum ti-au zis shi altzi ce-a mai plauzibila varianta este butonul de alarma. (la mine asha a fost - dupa o instalare geniala a alarmei la Radacini Otopeni -Domnul gelu, virsta max 20 ani, experientza max 0,3 ani). Daca o sa te uitzi cu atentie ai sa observi ca butonul este mult ieshit in relief (depinde unde il ai), chiar exista din caroserie o extrudare a tablei si de obicei meseriashi dibaci acolo il pun, astfel de ce este mai ieshit practic apa care vine de pe plafon in spate sub haion se loveshte de aceasta extrudare si poate intra TOATA... (cazul meu). Rezolvare: silikonare a butonului de cea mai grosiera maniera posibila (gelu Meseriashu Geniu) (cazul meu).
  8. Scrisoare trimisa la DAEWOO Romania. Va rog ajutati-ma sa rezolv o problema. Este vorba despre un Matiz E/AC achizitionat in aug 2003 de la Radacini Otopeni. In afara de intirzierea la livrare ( f. mare si cu multe telefoane date) a mai aparut o problema la instalarea alarmei. Dupa ca s-a instalat alarma, la citeva zile dupa achizitionare, a inceput sezonul ploios si astfel m-am trezit cu mshina inundata (in porbagaj -la roata de rezerva (cuva rotii de rezerva era plina cu apa)) si astfel stricindu-mi pliantele firmei in valoare aprox 20 milioane lei. Dupa o multime de nervi si telefoane si raspunsuri gen ridicat din umeri au rezolvat-o cei care au instalat alarma (Radacini Otopeni) in cel mai jalnic mod posibil indesind silicon intr-un stil barbar la butonul de alarma de la porbagaj. (nu mai ploua inautru- era ok). Acum la mai bine de 30 zile de la un eveniment rutier, care a dus la accidentarea Matizului in spate dreapata si lasarea mashini in service Radacini -Plevnei, nu ma pot folosi de mashina. Dupa multe telefoane mi se spune ca mashina e gata cind ma duc acolo reparatia nu era nici pe departe cum ar fi trebuit sa fie, si bine`nteles mashina ramine in continuare la ei in service. Dar oricum mahina in afara de lipsa de calitate a lucrarii de reparatie mai avea si alte probleme: anvelopa moale, jeanta strimba, usa care nu mai inchide alarma etc. Dupa alte telefoane mi se spune ca e gata si cind se duce cineva sa ridice actele (facturi pt asigurare) i se strecoara la semnat o hirtie in care se spunea ca mashina e acceptata si luata in primire in buna stare.(o incercare jalnica mai ales dupa experientza anterioara si mai ales justificari jalnice). Persoana care a fost la service refuza sa semneze pina nu vede mashina, si intrucit acest lucru era imposibil pleaca cum a venit. Atitudinea personalului atit la Radacini Otopeni cit si la Radacini Plevnei lasa foarte mult de dorit si cu un comportament neprofesional si chiar ostil m-a facut sa cred ca am facut cea mai proasta alegere cumparind o mashina Daewoo. Acestea fiind spuse va rog ajutati-ma sa rezolv aceasta problema si va mai rog recomandati-mi un service Daewoo unde personalul sa fie profesionist, ba mai mult va rog schimbati-mi parerea despre alegerea facuta (cind am cumparat un Matiz). Cu stima si respect, X-ulescu (un cumparator de buna credinta)
  9. Dupa cum spune shi titlul atit e recordul meu (de care imi aduc aminte), se aprinsese becul de ceva vreme. Oricum e de retinut: daca rezervorul nu se foloseshte la max pt mai mult timp, capacitatea lui scade (cred ca se stringe) , observatie valabila pt orice mashina. Shi cu cit este folosit mai des la capacitatea lui max, dar de cind e noua mashina, se mai pot cishtiga citziva litri, observatie valabila pt orice mashina.
 

×
×
  • Create New...