Salutare! Va deranjez cu o problema aparuta cu ceva timp in urma,dar "agravata" azi. De ceva timp ,circa cateva luni,aleator,dimineata,cu motor rece,masina are fluctuatii de ralanti. E vorba de o Nubira 2 din 2007,cu instalatie de gaz BRC. Azi insa parca a luat-o razna masina,in sensul ca ori de cate ori aveam ambreiaj+frana apasate si luam de volan,mai mai ca se oprea motorul si evident,se aprind si martorii in bord. Problema e prezenta si pe benzina,dar se manifesta ceva mai slab. Am zis ca e vreun furtun de vacuum iesit,vreun furtun fisurat si trage aer fals,dar...nu. Azi a fost o zi ploioasa si cu cati mai multi consumatori aveam porniti,cu atat se agrava situatia si apareau fluctuatii mai mari. Am ajuns acasa si am facut un test: pe faza scurta,ambreiaj + frana apasate, instalatia de climatizare pe treapta 2 si miscat de volan...in momentul in care am actionat si incalzirea oglinzilor,parca au luat-o dracii. Se ducea pana in 200 de ture,cateodata se opreste chiar. Aveti idee de la ce ar putea fi problema? Mentionez ca am curatat acum ceva timp corpul clapetei de acceleratie si nu vreau sa dau crezare mecanicului meu care zice ca problema ar putea fi din motorasul pas cu pas . Asta nu mai e Dacie sa imi permit sa le iau prin eliminare.
Si m-ar interesa,daca stie cineva,ce protocol de comunicare OBD2 este prezent in modelul meu de masina (de exemplu KWP FAST,CAN 11bit 500kb,ISO 9141 )