Jump to content

new

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About new

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Constanta
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  1. 60 lei la 100000 km, nu suna chiar foarte scump. Oricum cat sa ti un Matiz? 200000 km. Schimbi un contact. Eu zic ca e bine. Oricum si contactul de Dacia 1300 era rezistent, dar ...asta este. Nu am zis ca Opelul face masini in China, ci componente. Cred ca 90% din componentele auto mondiale sunt China. Contactul de Opel se potriveste (ajustat) pe Matiz dintr-un singur motiv, ambele marci sunt General Motors, care americani fiind nu au nici cea mai mica retinere sa faca piesele in Asia. Oricum, este o idee care poate ca este buna, insa personal imi displace ideea de a modifica /ajusta piese din contact, dar cine stie ce face poate sa faca si treaba asta. O idee buna!
  2. Ce sens ar avea sa puna contact de Opel, atata vreme cat exista contact de Matiz la piata? Oricum si Opelul tot chinezu il face!
  3. Problema tocmai asta este, contactele din primul link sunt mai proaste si nu se securizeaza bine in lacasul lor, existand pericolul sa iasa in timpul mersului, de la o groapa, de la o zdruncinatura si te trezesti cu volanul blocat in mers. V-am spus, s-au vazut cazuri destule, fapte confirmate atat de catre vanzator cat si de catre cei de la service. Practic riscul este destul de mare pentru o economie de 20 lei. Deci tynel, nu monta pe gigant contactul din primul link, chiar daca deja l-ai cumparat. Mai bine, il demontezi si aplici metoda cu schimbarea cateilor la contactul vechi, metoda oricum proasta dar mai buna decat sa pui chinezaria (stiu ca scrie korea pe punga) pe masina. Bafta!
  4. Eu l-am schimbat cu cea "originala" linkul doi. Nu am avut probleme deocamdata, dar nu au trecut decat 2 saptamani. Diferenta cica este data de calitatea materialului din care este facut, la ambele este un material slab, prost, insa la cea asa zis neoriginala este si mai prost. Vanzatorul de la magazin mi-a spus ca la alea ieftine s-a blocat contactul dupa ce a fost schimbat in unele cazuri, cam asta cred ca este diferenta. Oricum diferenta de pret fiind mica se merita luat cel mai scump si 2) oricum nu ai din ce sa alegi, alea sunt singurele oferte de pe piata, altceva nu exista.
  5. Exista doua explicatii posibile : ori este o minune, ori este linistea dinaintea furtunii adica urmeaza sa se strice, sa isi dea naduful si a vrut sa va mai faca o bucurie cateva zile ! Schimbati contactul de urgenta ! NU e de gluma cu jucariile astea ! P.S. Am patit acelasi lucru, mergea prost, apoi si mai prost, l-am dat cu spray un pic, si-a revenit cateva zile, era ca nou ...si a crapat cand aveam mai mare nevoie de gigant.
  6. Iata ce poate face o piesa montata corespunzator ...
  7. Butucul costa aprox 60 lei (exista si chinezarii la apox 40 lei, nu e recomandabil) si il gasesti la aproape orice magazin de Daewoo. Dpmdv inlocuirea cateilor este o improvizatie, pentru ca trebuie sa umblii in butuc, sa il demontezi /remontezi, are piese fine cu risc mare de a gresi sau de a nu mai functiona corespunzator! Desigur, unii o sa ma contrazica si o sa spuna ca e simplu si la 'ndemana sa faci asa ceva. Este alegerea fiecaruia. Daca nu ar fi fost vorba despre o piesa care montata necorespunzator poate bloca volanul, poate ca as fi executat-o si eu (cum este de exemplu un butuc de la magazia de lemne).
  8. Cheia va ramane aceiasi doar daca schimbi cateii (asa se cheama in popor piesele alea mici din butuc care muleaza pe cheie), deci doar daca schimbi cateii de la vechiul butuc pe noul butuc, operatiune ce implica demontarea /montarea celor doi butuci. Pentru ca fiecare cheie este cu cateii sai. De exemplu, eu am evitat sa fac aceasta operatiune si acum umblu cu doua chei (un pic incomod), cea veche pentru usi si cea noua pentru volan. Grabeste-te sa remediezi problema, caci mi se pare f grav sa se blocheze volanul in pozitia "I". P.S. Oricum personal consider ca Matizul are o mare problema prin aceasta blocare a volanului in pozitia B, cu cheia in butuc. Chiar si la vechile Dacii, volanul nu se bloca decat daca cheia era scoasa !
  9. In mod normal se blocheaza in pozitia B, cu cheia in el (desi in carte scrie pozitia B cu cheia scoasa, cum ar fi si normal). Insa daca volanul tau se blocheaza in pozitia "I" consider ca este o mare problema, si nu pentru ca ai putea ramane pe cine stie unde (asta nu ar fi o problema), dar ...sa nu te trezesti ca se blocheaza in mers (asta ar fi o problema, mare). Schimba contactul (partea mecanica) urgent. Eu asa as proceda! Este vro 60 lei plus ceva la manopera. Eu l-am schimbat singur, insa pentru 30-50 lei manopera nu merita sa te murdaresti. Bafta!
  10. Multumesc. Initial m-am gandit si eu sa rup gheara respectiva insa ... mi-am zis "daca neamtul a pus-o acolo stie el de ce a pus-o", asa ca am lasat-o la locul ei. Intradevar, "cheia secretului" este sa treaca ciocul ghearei de mecanismul de blocare volan, partea de langa peretele din dreapa al locasului cum privim prin dreapa in locasul contactului. Totusi, cum am rezolvat problema? Am luat o bucatica de sarma mai moale (unii recomanda scobitoarea insa mi-a fost teama ca se rupe si ramane acolo) si tinand sarma in mana stanga si o surubelnita in mana dreapta, am apasat mai tare cu surubelnita pe mecanismul de blocare/deblocare volan din interiorul locasului butucului si am introdus sarma prin orificiul din stanga, in partea de sus a orificiului, (exista o gaurica /fanta mica acolo) astfel incat mecanismul de blocare volan a ramas intepenit mai jos decat pozitia lui fireasca. Apoi, continuand sa tin sarma respectiva pe pozitie cu mana stanga ca sa nu sara blocatorul in sus, am introdus butucul contactului in locasul sau (fireste cu cheia in pozitia II) pana a intrat tot, fara probleme. Asta a fost tot, acum pare simplu, insa pana m-am prins am pierdut o juma de zi (in fine unii mai repede, altii mai incet, nu sunt de meserie). Restul operatiunilor de montare sunt floare la rever (cu minima atentie la montarea partii electrice a contactului caci are doua urechi mici de plastic ce se pot rupe usor). Bafta !!!
  11. Buna ziua, s-a manifestat si la mine fenomenul de rupere a limbii respective. Am demontat contactul vechi, am cumparat unul nou. Am citit forumurile, am inteles (cred) care ar fi pasii de montare. Problema este ca nu mai intra complet nici contactul vechi, nici cel nou. Daca ar fi reintrat macar cel vechi as fi spus ca cel nou este aftermarket si asta ar fi motivul. Insa ambele intra pana la aprox 1 cm de capat. Mai mult, nu am reusit sa aplic metoda cu sarma bagata pe partea cealalta, adica pe canalul pe unde iese limba care actioneaza contactul electric. Are cineva o solutie la aceasta montare delicata? Multumesc!
 

×
×
  • Create New...