Jump to content

baszu'

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About baszu'

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    1999
  1. In privinta consumului nu stiu ce sa zic, ''un pic'' cam mare , dar si eu am avut problemele semnalate de tine, atunci cand plecam de la semafor imi murea motorul, iar uneori pur si simplu cand apasam ambreiajul. Asta datorita valvei PCV pe care o inlocuisem cu cca 1000 km inainte (noroc ca nu am aruncat-o pe cea veche deoarece voiam sa o desfac si sa vad ''de ce si cum merge'' ) Bineinteles ca functionarea defectuoasa a valvei PCV poate influenta si consumul, deoarece in loc de gaze arse (la unele turatii) ar intra aer din exterior, crescand puterea, dar si consumul.
  2. Aceeasi problema o am si eu, bate motorul 2-3 sec dimineata la pornire pana se stinge martorul de presiune ulei, dar la mine masina sta 5 zile pe saptamana deoarece beneficiez de masina de firma si merg cu a mea doar in weekend sau asa pan' la hipermarket. Problema cred ca este din cauza uleiului pe care il folosesc (lukoil 10 w40) pe care il schimb cam pe la 4000 km, dar la mine daca masina sta in timpul zilei sau maxim o zi nu face asa. Doar daca sta mai mult nepornita. Uleiul de calitate indoielnica il folosesc din cauza ca nu merg cu ea cine stie ce, dar intr-un an jumate nu am avut probleme din cauza lui ( poate de acum inainte ) dar asta este, nu-mi permit un ulei bun cand fac 10 000 km pe an. Sigur gresesc dar asta este. AFTER EDIT: Mentionez ca la ultimul schimb de ulei am folosit o solutie de spalat motorul engine flush sau asa ceva, de la 2+2, si la ultimul plin am pus si o butelcuta de injector cleaner tot 2+2. Nu sunt sigur daca inainte de acestea facea la fel (chiar nu imi aduc aminte).
  3. Pai in carte sunt al patru-lea , dar sa sti ca un mare grad de uzura nu are (ma refer la aspectul interior mai ales), tocmai din cauza asta am spus de cei 120 mii, poate chiar 150 mii. De mers la doctor cu ea nu am mers decat la inceput (febr 2005) cand am cumparat-o, dar in cei 16 mii facuti de cand o am, in afara de 3 schimburi de ulei cu filtrele necesare, ultima (cea postata) a fost mai importanta, in rest benzina . Aaa si o mica problema chiar de la cumparare : puntea de la alternator arsa, rezolvata problema si nu am avut de ce sa mai amintesc de ea. Cat de curand vreau sa ma duc cu ea la un service pentru curele eventual sa vedem daca necesita o segmentare (ulei nu haleste, putere are, doar ceva noxe dar nu de prost simt) ... si daca tot se mai gasesc multe cred ca o vand . Ar mai trebui sa se uite un pic pe la amortizoare etc. etc.. Prima data o sa fie o constatare si dupa va urma o sfatuire cu a mea nevasta si cu al nostru buget si o sa decidem ce avem de facut. Daca nu merita, schimb curelele, sa regleze Dl. mecanic tachetii si ce ar mai fi pe la motorila si cam atat, ma gandesc sa-mi iau alta masina. Avand in vedere anul de fabricatie si cheltuielile ulterioare, cred de pe acum ca voi opta pentru o alta masina. In rest buget sa fie ) , masini SH sa fie, si de ce nu poate chiar MASINI NOI sa fie. In rest toate cele bune si drumuri bune.
  4. I-a vezi matale daca martorul de baterie este aprins chiar si slab. Eu am avut probleme la alternator (puntea arsa), si imi murea motorul la semafor. Verifica daca incarca BINE (de incarcat, incarca dar nu la valoarea normala) si dai si un reset cu idle learn dupa.
  5. La bord zice 57 000, dar eu cred ca peste 120 000. Oricum se prezinta bine.
  6. 300 lei un IAC nou? . Mai frate dar scumpe piesele astea. Parca ar fi vw sau oooo.
  7. Sal'tare daewoo-isti. In acest weekend am fost la Bistrita, chiar cu 13 km mai departe. Pot sa zic ca al meu matiz are consum de CARTE, am facut 459 km (dus) iar acolo am facut plinul OCHI (dupa cel din bucuresti), ca sa vada si ochiul meu cat a luat BOLIDUL. 25.24 l, asta inseamna 5,49 %. Mentionez ca am fost 4 persoane 101 kg + 58 + 72 + 86 + vreo 40 kg bagaj = 357 kg. Aerul l-am pornit doar pentru dezaburire (pe drum a fost cam racoare si se aburea parbrizul + pornit tot timpul din berceni pana in otopeni ). Daca cineva cunoaste drumul (si nu se poate sa fie cineva care sa nu aiba macar idee), nu este un drum usor mai ales la gradul de incarcare. Matizul este din 99, are peste 100 000 km (asta sigur, ptr ca am luat-o SH si cred ca era samsar la sigur), daca nu mai mult. Tot ce pot sa zic e ca: MATIZUL este o masina buna ptr drum lung avand in vedere consumul si manevrabilitatea in serpentine (bineinteles cu viteze mai mici pe acolo ca altfel simti cum se rast...inclina ). Media a fost de = 459 km in 7,2 ore cu un popas de 20 min in Sighisoara, asa ca a se calcula. Viteza maxima pe unde s-a putut - 120 km/h. Numai bine si drumuri bune Adaug : a se citi si postul 819 (este asemanator). Numai bine
  8. Salutare! Am dorit sa deschid acest topic in special pentru cei care nu mai beneficiaza de garantie sau costurile de service sunt prea mari pentru buzunarele lor, sau chiar pentru cei care se mai pricep la cate ceva. Eu sunt posesorul unui matiz SE AC R/SP din 99, luat sper eu la a doua mana , si dupa 10 000 km parcursi fara evenimente, m-am gandit ca ar fi timpul sa ma interesez un pic de ''sanatatea'' lui. Ca urmare am procedat la cumpararea urmatoarelor piese: - saboti frana 55 ron - placute frana parca 50 ron - filtru aer 17 ron - bujii parca 25 ron - cheie bujii 4,5 ron - supapa PCV 13 ron - filtru benzina 17 ron - ulei luk SAE 10w 40 3 l 9,6 ron /l ( nu il tin mai mult de 4000-5000 km ca si anteriorul de aceeasi marca) - filtru ulei parca 14 ron - una buc solutie spalat motorul 10 ron total - 234.3 ron In afara de schimbul de ulei pe care l-am facut in service (+ spalat motorul = 25 ron) din cauza pozitiei filtrului de ulei si din lipsa unei rampe, totul a fost facut in parcare cu un prieten care mai avea ceva habar despre mecanica auto + subsemnatul care a avut dacei si automat fiecare posesor de dacei, nevoit invata cate ceva. In afara de putina atentie la schimbarea sabotilor si la a repeta ajustarea reglajului existent acolo dupa proba de franare pe sosea, totul a decurs f.f. bine si ca timp pot sa spun ca dupa cca 5 ore am baut o bere de final Se adauga curatarea valvei IAC reset la ECM si in final idle learn. In service au mai controlat nivelui uleiului in cutie si au mai completat cu ceva lichid de frana dupa ce au fost schimbate placutele si sabotii de catre mine si al meu prieten si bineinteles dupa aerisirea sistemului de franare. COST TOTAL 260 RON + berea aferenta prietenului si subsemnatului. Eu zic ca este super bine pentru o masinuta care merge super bine (parerea mea, mai ales de mentionat ca o buna perioada de timp am avut ca masina de serviciu tot un matiz dar din 2004 / E klasse si automat am vazut cum merg amandoua). In concluzie costul arata ca este o masina usor de intretinut si totodata si ieftin avand in vedere faptul, ca in mare parte se poate face si in parcare dupa perioada de garantie, indiferent de cati km ar avea la bord.
  9. baszu'

    Tiz Din 99

    Bine, o las cum a picat. Vad ca daca ceva nu este pe placul cuiva, atunci nu are rost sa mai batem apa pe aceasta problema. Consider topicul incheiat pentru cei care deschid vb de acest subiect pentru ca ASA AM CUMPARAT MASINA.
  10. baszu'

    Tiz Din 99

    Chiar vrei sa postez un filmulet cu semnalul de avarie pornit? lumina tot galbena a ramas doar culoarea plasticului a devenit neagra. la alte masini din constructie plasticul de la semnal este alb si uneori nici becul galbui nu-si mai face treaba, asa ca hai sa nu ne mai luam de aceste detalii
  11. baszu'

    Tiz Din 99

    Nu, chiar se vede lumina de semnal. Exista un spray special cu vopsea de diferite culori cu proprietatea de a-si mentine transparenta la actiunea luminii.
  12. baszu'

    Tiz Din 99

    Sal'tare tuturor membrilor (inclusiv mie ). Imi permit sa va prezint masinuta mea dar nu luati in seama jegul de care este privilegiata deoarece pozele sunt facute dupa un drum de tara. By the way, dragi colegi, masina o am din februarie 2005 si tot ce am investit (estetic si practic), au fost capacele, husele si un baston antifurt. Am vazut ca exista pareri pro si contra spoilerelor in culoarea caroseriei, si a oglinzilor. Eu asa am cumparat-o si am postat poze pentru ca am gasit forumul util si nu pentru a ma lauda cu aspectul ei. Si pe mine ma deranjeaza ''cojeala'' de pe aparatorile de noroi dar sper sa o remediez cat mai curand posibil. Unde gasesc un topic despre schimbarea filtrului de benzina, deoarece doresc sa il schimb. Multumesc anticipat
 

×
×
  • Create New...