Jump to content

H7-25

Membru în rodaj
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About H7-25

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Iasi
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    cielo
  • An
    1998
  • Nr. Inmatr.
    is 01 lnx
  1. verifica si strangerea etrierilor , au niste suruburi cu cap imbus de 10 ce trec prin bucsele ce asigura culisarea iar daca surubul este slabit bate etrierul . Eu am patit la fel dupa mult timp de la schimbarea bucselor si am fost pana si pe rampa cu " zgaltaieli" de la revizie si nu a gasit nimic iar dupa unii mecanici trebuia sa cheltui vre-o 10 milioane pe amortizoare, bucse etc. la mine se auzea pe drum cu denivelari doar uneori ca o bataie de toba in caroserie sau uneori la franare. Totul m-a costat 10 lei - o cheie imbus mai profesionala si 15 min. de manopera proprie.
  2. Salutare! Detin un cielo nexia sohc1,5 /98 si de ceva vreme se auzea la pornire zgomot de curea ce patineaza si care disparea apoi la cateva secunde. Am intins cureaua de alternator si zgomotul a disparut. Presupunand ca a fost intinsa cam tare, am mai slabit-o dar a reaparut zgomotul iar apoi intinzand din nou la max. zgomotul n-a mai disparut dar s-a atenuat. Am presupus ca bateria e descarcata si la drum mai lung o sa se incarce suficient. Ulterior am schimbat anvelopele pe spate cu ceva "china" noi si am sesizat ca la viraje gen serpentine chiar cu viteza moderata se aude un suierat asemanator celui de curea ce patineaza sau de derapaj desi fizic nu se simte nici un fel de derapaj in pozitionarea masinii in mers chiar la mers tare dar suna ca la drifturi si sperii lumea pe strada, mai ales ca uneori se aude chiar pe drum drept la franare din viteza mica iar pietonii de pe trecere se uita speriati sa vada cine merge ca nebunul cu "20km/h" de franeaza cu scartait de roti. Am schimbat in service curelele de AC si de la alternator unde mi s-a parut ca rola de la AC are ceva joc lateral dar nu zornaia la lovire tangentiala fara curea, lichidul -servo din vas nu a scazut , fenomenul este mai evident dupa incalzirea motorului - ce poate fi? Am presupus ca alternatorul opune prea multa rezistenta deoarece incarca in 13 - 14v maxim fara consumatori . Daca mai intind cureaua peste normal poate mari uzura rulmentilor din rola si ax alternator. Sa fie din pompa de servo? Cum determin intinderea corecta?( stiu ca era un instrument dynamometric ce apasa cu o forta determinata si se masoara deformarea corzii iar empiric - sa poti rasuci cureaua pe cant la max. 90 grade cu numai 2 degete (depinde de conditia fizica a fiecaruia). Astept sugestii si opinii. Stima!
  3. Am demontat in sfarsit alarma care face semnalizarile sa clipeasca aprox. 10sec. ori de cate ori este deschisa o zona de alarmare dupa dezarmarea din telecomanda. Este un "racing fast R". Am deconectat singurul jumper de pe placa ( cu alarma dezarmata dar sub tensiune) si dupa armare - dezarmare face la fel. O fi vre-o procedura de setare a acestei functii la acest model sau conteaza daca declansarea este pe fiecare contact usa sau la plafoniera? Multumesc!
  4. Asta presupun si eu deoarece cu cat e mai frig invarte mai greu chiar cu bateria calda (luata de pe incarcator) ,dar cand bateria era noua mergea (nu mai stiu ce ulei avea atunci dar probabil era 10w 40 nu 15w). Uleiul a ramas de asta vara si deoarece are numai vre-o 2000km deoarece am fost plecat din tara o vreme, este inca bun si era pacat de el sa-l arunc. Masina are cred aprox. 150 - 180.000km, (fostul proprietar a smenuit kilometrajul deoarece cand mi-a dat cartea de service avea mai multi km la ultima revizie decat dupa vre-o 2 ani cand a ajuns la mine) si m-am gandit ca 5w40 o fi prea fluid la vechimea motorului si se consuma. Oricum are inca o hiba - la prima pornire dimineata scoate un fum alb pentru aprox 1 sec. apoi dispare si pana nu sta sa se raceasca (cateva ore bune 8 - 12) nu mai scoate fum la pornire. Ulei consuma sub 100ml /1000km iar antigelul nu pare sa scada , asa cum zicea un mecanic - ca e fisurata / uzata garnitura de chiuloasa si se prelinge lichidul de racire in cilindrii ce au ramas cu supapele inchise atunci cand se raceste motorul si apare o depresiune/vacuum atunci cand cilindrul se raceste ( o fi atat de etans cilindrul ca borcanul de zacusca ce se videaza la racire???? - ma indoiesc ) si cred ca la functionare trebuie sa fie si invers adica atunci cand este explozie in cilindru sa barboteze gaze in antigel. Acelasi mecanic imi spusese sa schimb amortizoarele si alte cateva chestii ca sa scap de un zgomot ce s-a dovedit a fi un surub ce fixa etrierul (prin glisiere) slabit iar asta am descoperi-o in mers cand a inceput sa se accentueze zgomotul (pana atunci era doar o bataie ce aparea pe drumuri cu gropi ca atunci cand toba atinge in caroserie la dacie) O alta parere era ca probabil presiunea ramasa in rampa injectoarelor face sa picure lent benzina in cilindri pe la vre-un injector mai uzat si fumul este de la surplusul de benzina. Alarma trebuie sa-o desprind de sub bord sa o desfac ca sa vad ce este ca nu scrie nimic pe ea, candva stiu ca o desfacusem si scria ceva pe placa circuitelor si cred ca are ceva jumper pe placa din ce imi aminesc (cu vre-o duzina de ani in urma am lucrat la o firma de sisteme de securitate si desi nu montam eu alarme mai am cateva notiuni) . Eu credeam ca e de la producatorul masinii treaba cu luminile ca daca e de la alarma o rezolv eu cumva dar astept sa treaca gerul. Multumesc pentru raspunsuri , prima operatiune va fi schimbarea uleiului, o revizie la delco si bujii si mai apoi o baterie cand se aproba fonduri nerambursabile din bugetul familiei.
  5. Am si eu o "problema" electrica care ma deranjeaza de ceva vreme, anume ca la deschiderea portierelor sau a capotei se aprind avariile pentru cateva secunde daca cheia nu este in contact (pe oprit) sau raman pe clipire mereu daca cheia este in butuc. Masina este un Cielo Nexia /98 cu alarma "china" montata de fostul proprietar. Problema a devenit mai enervanta deoarece bateria este slaba si in conditii de frig pornea greu (la prima cheie invartea cu greu 1-2 sec. pauza 3-5 sec. apoi la urmatoarea cheie era ceva mai vioaie si maxim la a treia pornea; probabil uleiul de 15w40 este prea vascos pentru cei 18-20Ah ramasi ca si capacitate a bateriei masurata pe incarcare apoi descarcare pe " IMAX B6" din 60Ah acum 3 ani cand am cumparat bateria). Practic daca deschid masina stau vre-o 5sec. aprinse 4 becuri si consuma inutil cand eu am nevoie de cat mai multa energie in baterie iar daca tin capota deschisa sa-i dau cu spray, practic raman aprinse (clipind) mereu in timp ce dau la cheie. Cum pot scapa de aprinderea lor inutila dar care sa existe doar la declansarea alarmei pentru a semnaliza luminos efractia? P.S. Am fost cu bateria la tester si i-au masurat curentul de pornire pe tester cu programarea amperajului specific bateriei, rulare test aprox. 30 sec.si afisare rezultat...97% buna!!!! totusi nu sper sa fie vre-o minune ,este totusi un Rombat premier de 60Ah deja iesit din garantie de un an si uitata in frig 3 ierni fara mila si fara a fi incarcata periodic ce duce doar vre-o 20Ah pe descarcare la curent mic si cred ca testerul lor interpreteaza eronat valorile masurate. Poate debiteaza curent mare pentru foarte scurt timp cat sa pacaleasca testerul dar nu tine la consum pe termen mai lung.
  6. Şi eu cred că e de natura electrică mai ales că acum merge iar defectele mecanice nu prea se repară de la sine. Mulţumesc pentru treaba cu becul martor (bun că e de bine) şi pentru răspunsuri. Eu am pus in majoritatea mufelor, pe contacte şi pe tot ce nu trebuie să oxideze câte 1-2 picături de WD40 şi uneori când am timp mai pun (a nu se pulveriza în capac delco sau alte locuri cu scântee că face "bum" dar în alte locuri e util).
  7. Am demontat piesa de pe axul cu came şi am curăţat toate depunerile din interior apoi am scos cupla dintre axul cu came si axul delco-ului cu tot cu magnet (facut semn pt. poziţionare corectă a cuplei). Şi nici nu cred să iasă magnetul de pe ax pe partea dinspre capac deoarece canelurile sunt "săpate" in ax şi nu pe toată lungimea lui, adică magnetul se poate pune sau scoate de pe caneluri doar pe partea dinspre motor. A pornit totuşi ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat, aseară târziu, după ce m-a disperat şi vroiam s-o închid să plec în casă, convins că nu mai vrea, am zis să mai "dau o cheie" - toarce frumos şi a pornit din prima "la sfert" şi de fiecare dată după oprire (motor cald). Problema este că nu am nici o explicaţie a fenomenului şi mă tem să nu se întâmple undeva pe drum noaptea în ploaie ( cât sunt de optimist!) şi ma întreb doar ce înseamnă faptul că becul martor de la ulei se stinge cînd dau la automat chiar şi acum când merge? E de rău sau este ceva normal? Azi dimineaţă am parcurs câţiva Km cu 3 opriri de căteva minute fiecare şi doar la întoarcere s-a oprit o dată pe drum motorul, în frână de motor la apropierea de o intersecţie - vechea problemă cred de la senzorul de viteză (mă gândesc sa-i trag alte fire pe tot parcursul lor sau să le dublez pe cele vechi cu altele ca senzorul l-am schimbat şi face la fel, sau o fi problemă mecanica la partea din cutia de viteze). Mai mult de atât, aseară după ce a pornit si am vrut s-o închid din telecomandă, nu mergea deloc închiderea/deschiderea centralizată dar alarma se arma/dezarma şi am închis-o cu cheia, azi dimineaţă mergea şi închiderea centralizată şi a funcţionat impecabil până acum. Concluzia: prea multă personalitate pentru o singură maşină.
  8. Salutare! Vă rog dacă cineva a mai întâlnit situaţia următoare sau are o explicaţie/sugestie pentru a o rezolva problema... pe scurt situaţia este: masina Cielo Nexia SOHC noneuro /96, functiona binişor ( se mai aprindea uneori check engine - cod 24- senzor de viteza, schimbat senzorul dar fără succes şi uneori se mai oprea motorul la frâna de motor), după zilele geroase am încercat pornirea si nu a mai vrut înafară de câteva aprinderi sporadice la început. Reâncărcat bateria, schimbat bujii, verificat prezenta scânteii la bujii,schimbat preventiv capac delco, bobina din delco, măsurat fişele (intre 2 si 4Kohm), bateria nu scade sub 11v când învârte la automat.Verificat distribuţia şi este OK, cu fulia de pe ax came la semn, luleaua din delco este pe contactul bujiei nr.1. Pe partea de alimentare verificat pompa care are debit aprox. 2L/min., verificat valva de retur pentru a nu creşte prea mult presiunea în rampă. Singura chestie care nu "dă bine" este martorul din bord cu simbolul "ulei/ungere" ce se stinge în timp ce electromotorul învârte la automat şi faptul ca după uscarea bujiilor la urmatoarea tentativă aprinde 2-3 "explozii" si apoi nimic, ca şi cum s-ar aprinde doar benzina picurată din injectoare ce nu etanşează. Maşina are alarmă "china" care mai face uneori ceva "figuri" la modulul închiderii centralizate dar nu stiu să fie cu releu de blocare sau unde poate fi cel original al maşinii dacă o fi legat la alarmă. Precizez că majoritatea testelor au fost făcute după ce s-a încalzit afară peste 0 grade deci nu poate fi ceva obturat de gheaţă şi totuşi NU PORNEŞTE!
 

×
×
  • Create New...