Jump to content

aalex

Membru în rodaj
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About aalex

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bacau
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  1. Ok, deci azi am schimbat rulmentii (la toate rotile) - mi-au zis aia ca cel de pe fata dreapta era dus dus, ceilalti erau dusi dar mai mergeau "oleaca" (zic eu tipic romanesc)... placutele de frana zis ei ca ptueam sa le mai pastrez, cu toate ca aveau o gramada de santuri adanci pe ele, iar discurile cica daca le bag la strung mai tin oleaca (nu am de gand sa fac asta oricum). Un pistonas (sper sa mentionez calumea) de la roata stanga fata era blocat, ciudat, caci roata dreapta fata se blocase sambata. Colac peste pupaza, restul maruntaielor arata bine si nu s-a vazut altceva. Totusi, dupa ce am ajuns inapoi la job, roata dreapta fata era incalzita (nu incinsa), stanga fata putin calduta, stanga spate putin calduta, dreapta spate nimic - rece. Sa-mi fac iarasi griji? Astept sa treaca cativa km sa-si dea drumul placutele (cam asa am inteles) si vedem dupa ce iese. In ceea ce priveste zgomotele, nu a mai scartait si nici huruit asa urat, cu toate ca am inteles ca o sa scartaie oleaca fiind si discurile si placutele "proaspete". EDIT: s-a incins iar roata dreapta fata. m-am intors in service la verificat. baietii mi-au spus ca garniturile de la etrier sunt cu mizerie, mai bine le schimb. inca 25 roni setul de garnituri. le-au bibilit, pistoanele sunt ok, in etrier intra totul usor, concluzia a fost ca-s garniturile. m-am saturat de matizaur. pe langa asta ma observat ca mi-a sarit cureaua de accesoriu, nu stiu cum (nici daca e posibil ca a fost schimbata anul trecut din prostie, ca pana la urma radiatorul de AC are o fisura)....
  2. Pai... de scartait scartaia masina din toate incheieturile, rulmentii mi-au spus cei de la service, cand am schimbat cauciucurile, ca sunt toti dusi (huruiau cad roteau la mana roata - asa cica se verifica). I-am luat pe toti sa fiu sigur. Ambreiajul trebuia schimbat cand am luat-o ca avea cursa foarte foarte scurta si mi-au zis cei din service ca ar trebui schimbat, la fel cu celelalte. In momentul asta m-am gandit sa fiu sigur cu toate de am luat si discurile si placutele (la fel, cei din service au zis ca ar fi cazul sa schimb discurile ca-s mancate). Acul de la benzina as vrea sa arate cat de cat calumea... cand pun arata la prima liniuta-jumate, dupa 2 zile scade pe rosu(cu toate ca nu mi s-a aprins niciodata beculetul in bord la benzina).. ce-i drept chiar si pe rosu merge vreo 30-40 kilometri in oras... Cu kilometrajul ce-mi puteti spune? Din principiu am inteles ca nu arata real cam la nici o masina, dar am auzit de diferente minore de 4-6 km intre ce arata in bord si viteza reala, dar deja 20km diferenta mi se pare mult. Multumesc tare mult pentru raspunsuri. Stima!
  3. 1. Buna tuturor. Am si eu o prblema mare (nu ma pricep la masini, dar de data asta mi-am dat seama ca e groasa)... astazi am plecat cu matizaurul meu la plimbare cu doamna pt aprovizionare. Plecarea a fost mai mult decat ok. Pe drum ne-am oprit sa mai luam pe cineva si cand am plecat de pe loc am simtit ca trage cam greu. Ii zic nevestimii "ma, cred ca trage cam greu, o trebui de-acum sa schimbam rulmentii ca mi-au zis aia cand am schimbat cauciucurile ca trebuiesc schimbati cu tot cu discurile de pe fata..." Am mers pana cand m-am enervat de greu ce tragea masina si cand am tras- pe dreapta am observat ca iesea fum de la roata din fata stanga. Am oprit masina, m-am calmat si am pus-o pe nevastamea sa se uite daca nu cumva s-a blocat roata, dar ea se invartea (in cei 2 metri de dat in fata si in spate). Amintindu-mi ce mi-au spus baietii la schimabt de cauciucuri si profitand de banii programati pt aprovizionare m-am dus si am cumparat asa: set rulmenti fata-spate, discuri fata si placute fata. Problema e ca era ora 13 si la 14 inchideau cam toate service-urile asa ca am lasat masina acolo unde era, urmand ca luni sa ma duc sa schimb cele mentionate. Pana la incident nevastamea a mai observat miros de ars, dar foarte rar. Am tras de tmp cat am putut si cum banii sunt mare problema am tot zis "nu luna asta, luna care vine"... de data asta am sa merg in cotinuare. Dati-mi ceva sfaturi, ce altceva poate fi daca nu rulmenti/discuri/placute? 2. O alta chestie care ma enerveaza e ca in bord imi arata cu 20km mai mult decat viteza reala (verificat cu gps si alte telefoane destepte de pe la prieteni care-ti zic cam cu cat te deplasezi - tot pe baza gps-ului). Cand am luat masina acul de la vitezometru oscila sus-jos sus-jos si nu era fix, am dus masina la service si cand au scos ceasul cu totul au observat ca mufa principala care vine in ceas nu era bagata calumea si au pus-o la loc (mufa rotunda). Acum nu mai oscileaza acul, dar tot arata cu 20km in plus (merg cu 80 in bord ca sa am 60 reali). La benzina la fel, nu imi arata calumea cata benzina am in rezervor, alimentam mai mult pe baza de km, folosind-o mai mult in oras. Sper sa nu ma sperii de raspunsuri. Matilizul e luat la sh de anul trecut si nu stiu cand, cum si daca a schimbat fostul proprietar la timp piesele. Are undeva la 80k (plus vreo 6 facuti de mine) si cand l-am luat i-am schimbat kit-ul de ambreiaj, amortizoare spate, flansa si rulmenti amortizori fata distributia (cu pompa cu tot) si filtrul de benzina si uleiul. Deocamdata atat. Sper sa ma puteti lamuri. Stima!
  4. Am sa incerc asta, dar mai e o chestie... cand franez sa opresc la semafor (de exemplu) nu ajunge niciodata la zero, sta undeva intre 0 si prima liniuta (adica 10) si in timp ce franez scade greut si oscileaza oleaca...
  5. Intrebare. Butonul de la dezaburire luneta nu vrea sa stea. Trebuie tinut apasat sa mearga. Se schimba doar butonul de plastic sau trebuie schimbata chestia aia de sub buton care porneste mecanismul(nu stiu cum se cheama, dar e ca un circuit de marimea unei brichete - am vazut in manual)? Cum se schimba "acasa"? Se gaseste de cumparat asa ceva?
  6. Salut. Am si eu o intrebare... mie imi arata kilometrajul cu 10km in plus. Pana nu demult arata diferente destul de mari (mergeam cu 80km/h si nevasta-mea in spate cu matizache ii arata 120km/h)... in fine, am fost la un service, mi-a scos ceasul si a vazut ca cablul nu era bagat bine in ceas. L-a scos, l-a slefuit oleaca (ca a zis ca se tocise putin in varf fiindca n-a stat fixat in ceas) si l-a pus la loc. Ceasul ACUM nu mai oscileaza, insa arata diferit kilometrajul. Verificarea am facut-o cu un amic - mers unul langa altul pe drum intins si vorbit. 10 km/h nu e o diferenta foarte mare si m-as putea obisnui cu asta, dar as vrea pareri. Sa schimb de tot cablul de kilometraj? De mentioant ca taranul de nepot al fostului proprietar a dat kilometrajul inapoi (evident am aflat dupa, la o intalnire in piata cu mosneagul, care imi e vecin de cartier) cu 30.000km.
  7. Salut, sunt nou pe-aici si cel mai probabil am sa pun niste intrebari tampite... Am un matiz din 2004, nu stiu modelul fiind la SH, dar problemele cu care ma confrunt in momentul asta sunt doua: 1 - e fisurata teava de AC care intra in radiatorul AC (in forma de L cumva). Intrebare: se poate suda? 2 - imi cam fierbe motorul, sau se incalzeste repede si ventilatorul de la radiator nu porneste. Pompa de apa a fsot schimbata recent, la fel si distributia si garnitura de chiuloasa... Cu garnitura de chiuloasa, mai e o chestie... unui amic de-al meu i s-a spus de la service ca daca schimbi garnitura trebuie sa revii la 500km sa stranga capacul... stiti ceva de asta?
 

×
×
  • Create New...