Jump to content

Calin

Membru
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Calin

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 06/24/1977

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    clnrusu@yahoo.com

Profile Information

  • Din
    Cugir
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico SX
  • An
    1999
  • Nr. Inmatr.
    AB-05-KLU
  1. ToPser, madkat, multumesc pentru aprecieri . Si eu consider ca a meritat efortul si nu a costat prea mult, avand in vedere faptul ca am refolosit si multe piese din carbul sau instalatia originala. De fapt, carburatorul a costat 50 de lei, cablul de soc de Dacie 27 de lei, am mai cumparat un stut de aluminiu cu 3.5 lei si inca 4 bucati de furtun a 2 lei bucata, deci 88.5 lei. Ar mai fi flansa de sub carburator pe care mi-a facut-o un prieten la CNC pe gratis, eu doar i-am dat schita. Oricum daca tarifa pe bune manopera la CNC si materialul ar fi costat 10 Euro fara TVA. Oricum toata ingineria ramane sub 150 de lei, mai ieftin decat un carburator de Tico second hand (cel mai ieftin pe care l-am gasit pe 'net era 250 lei + taxe de curier si riscul cu "mata-n sac"). Cand o sa am ocazia sa o pun la un analizor o sa postez si rezultatele (deocamdata nu ma grabesc pentru ca am facut ITP-ul in decembrie). ToPser, sa stii ca mai erau carburatoare de-astea, inca vreo 3 sau 4, la depozitul de dezmembrari de unde l-am luat eu (daca te intereseaza da un semn si cand mai trec pe-acolo intru sa vad daca mai e vreunul care sa arate bine si sa fie complet). Si azi i-am facut o ultima completare (sper) care i-a mai redus putin consumul. I-am mai bagat niste aer fals sub carburator, folosind un stut introdus in gaura unde era inainte stutul pentru circuitul valvei PCV. I-am pus supapa negru cu portocaliu (unisens) de la instalatia originala in loc de PCV si trage aer din carcasa filtrului de aer, caruia i-am mai dat o gaura si i-am montat un stut de la pompa de sprit a carburatorului original. I-as fi pus o valva PCV, dar nu am gasit una in Alba Iulia azi. Se vede in imaginile de mai jos: In fine, am parcurs un drum de 96 km. (76 extraurban Cugir-Alba Iulia-Cugir si 20 urban, prin Alba Iulia) cu 5.1 litri, ceea ce inseamna un consum de 5.3 litri/100 km. fata de 5.6 obtinuti la ultima incercare (inainte de a baga supapa cu aer) si acum am facut mai multi km. urban. Chestia cu air-bleeding (introducerea de aer sub carburator, in galeria de admisie) a demonstrat imbunatatiri usoare ale consumului si emisiei de CO chiar si in testele din SUA efectuate in anii '70 si '80 de EPA (Environmental Protection Agency) dar si cresteri ale emisiilor de oxizi de azot datorita saracirii amestecului si cresterii temperaturii si vitezei de ardere. Oricum, aceste imbunatatiri nu se mentin si la motoarele alimentate prin injectie deoarece sonda lambda corecteaza amestecul introducand mai multa benzina pentru a compensa saracirea. Tico non-Euro, chiar si cu carbul original, ofera un circuit de air-bleeding excelent prin canalele de la circuitul EGR care merg pana la supape, putand baga aerul exact unde este nevoie pentru imbunatatirea arderii.
  2. Acum am fost in garaj si am mai facut niste poze cu ingineria finala, in care am incercat sa arat si ce am facut cu PCV. In cele din urma, am taiat putin cu flexul carcasa originala a filtrului de aer si am obtinut ce se vede in imagine, adica pot sa folosesc filtrul de aer original care este expus cu toata suprafata filtranta direct la aerul exterior, fara restrictiile impuse de carcasa originala (teoretic, ar trebui sa existe un flux de aer mai bun, cu mai mult oxigen, comparativ cu carcasa originala). Valva PCV am desfiintat-o efectiv. Am scos stutul in care intra in galerie (in spatele galeriei, am filetat gura ramasa cu M10 si am astupat-o cu un surub M10. Ceea ce am facut cu gazele de carter se vede in imaginile urmatoare: Am scos un furtun din capacul carterului pe care l-am bagat in T-ul negru de plastic vizibil in imagine si de acolo, un furtun merge in carcasa filtrului de aer, iar celalalt merge ... in circuitul EGR, adica introduce gazele de carter la o noua ardere folosind canalele din galerie si chiulasa pe care ar trebui sa le foloseasca circuitul valva EGR. Important de spus, masina mea este non-Euro, deci nu avea valva EGR montata. In locul valvei este flansa de metal prinsa cu 2 suruburi M6 in dreapta galeriei, care astupa orificiile de circulatie EGR. Eu am dat o gaura de 6 mm. in flansa respectiva exact in dreptul orificiului de admisie (cel dinspre bord), si acolo am montat un stut de retur de benzina de la carbul original (are filet M6) pe care l-am prins de pe partea interioara a flansei cu o contrapiulita. Am montat la loc flansa si, in stutul respectiv am bagat furtunul care aduce gazele de carter. Deci, gazele de carter sunt aspirate pe circuitul EGR si transportate prin canalele din galerie si chiulasa direct deasupra supapelor de admisie. Daca ati demontat si studiat chiulasa si galeria de admisie, se observa ca circuitul EGR se termina cu 3 ciocuri deasupra fiecarei supape de admisie. Binenteles, dupa ce am facut asta a trebuit sa reglez din nou surubul de amestec la ralenti pentru ca nu mai mergea bine. Dupa ce l-am reglat am obtinut aceeasi turatie dupa desfacerea cu 2.5 spire a surubului care regleaza deschiderea clapetei, ceea ce insemna o ardere mai buna si mai rapida. Tot ca o masura de compensare am data inapoi avansul la aprindere pentru a compensa cresterea vitezei de ardere si pentru a evita arderea detonanta si supraincalzirea. Ca idee generala, cred ca introducerea gazelor de carter pe circuitul EGR poate fi folosita la orice Tico (non-Euro) chiar si cu carbul original si va aduce cu sine o scadere a consumului si o imbunatatire a emisiilor de gaze. In continuare mai atasez niste poze in care se vede cum este prinsa carcasa filtrului de aer, cablul de soc si supapa de dezinnecare a socului. Socul se trage cu mana dar imediat dupa pornire are supapa neagra din spatele carbului care este actionata de vacuum si deschide usor clapeta de soc pentru a preveni inecarea. Cursa supapei este reglabila, fiind un dispozitiv similar cu cel de pe carbul original. Socul nu este chiar atat de rudimentar, desi cablul este de Dacie. Socul are si un dispozitiv care permite reglarea turatiei la rece dintr-un surub si reglarea se face destul de usor si este precisa. Ideea este ca pornirea la rece merge cam asa: trag socul la maxim (nu dau nici un sprit), pornesc, il las cam un minut la maxim dupa care il imping mai mult de jumatate, ata cat sa stea putin turat si dupa ce merg vreo 5 pana la 10 minute (depinde de temperatura externa) il imping complet. Am introdus lichidul de racire si in zona de carburatie (in cala carburatorului) dupa ce am observat ca daca este incalzit carburatorul atinge mult mai repede o turatie stabila si regimul de lucru, permitand deschiderea completa a socului. Astfel, din stutul din galeria de admisie (pe unde vine lichidul fierbinte din chiulasa) am dus un furtun intr-un stut al carburatorului, am scos alt furtun din celalalt stut al carburatorului si l-am dus intr-un stut din galerie, din al doilea stut din galerie am scos alt furtun pe care l-am bagat in stutul din bloc. Am realizat urmatorul circuit de incalzire a carburatorului si galeriei: chiulasa -- carburator -- galerie admisie -- bloc. Pentru montarea carcasei filtrului, am dat o gaura in capacul inferior (pentru ca veam o gaura filetata in carburator) si am confectionat o garnitura din doua bucati de cauciuc lipite intre ele: una era garnitura carbului original de sub carcasa filtrului iar bucata mai mica in diametru am taiat-o dintr-o garnitura de vas de WC. Astfel am o garnitura care acopera spatiul dintre gura carburatorului si gura carcasei filtrului ca sa nu-mi intre aer nefiltrat. Carcasa sta prinsa intr-un singur surub.
  3. Deci consumul: Distanta parcursa = 103 km. extraurban, benzina consumata = 5.74 litri, consum mediu = 5.57 litri / 100 km. Am masurat cu metoda plinului. Am umplut rezervorul acasa in garaj pana nu au mai iesit bule de aer pe furtunul de aerisire si am procedat la fel si dupa ce m-am intors. Adica am determinat foarte exact cantitatea consumata. Drumul parcurs a fost pe traesul Cugir (AB) - Deva (HD), adica extraurban, relativ aglomerat, condus fara atentie la consum sau limita de viteza (max. 140) si 2-3 teste de accelerare de la 0 la 100 la plecarea de la semafor (am obtinut intre 12 si 17 secunde). Cel mai bun timp a fost 12 secunde de la 0 la 100 km./h. In final, eu ma declar multumit cu consumul raportat la performanta motorului.
  4. Dispozitivele astea au fost testate de EPA (Environment Protection Agency) in SUA inca de la sfarsitul anilor '70 si nu au demonstrat nici cea mai mica reducere de consum sau imbunatatire a emisiilor. Daca sunteti interesati cautati cu "goagal" rapoartele EPA in format .pdf. De asemenea, porcaria cu magnetii a fost demascata de MythBusters (emisiunea de pe Discovery Channel) care au demonstrat fara nici un dubiu ca asa-zisa magnetizare a benzinei nu are nici un impact asupra consumului. Daca vreti sa incercat si sa va convingeti nu dati banii pe rahaturile astea, spargeti o boxa audio care n-0 mai folositi, luati magnetul si plasati-l unde vreti pe furtunul de benzina.
  5. Den, ToPser, multumesc pentru sfaturi, probabil ca va trebui sa vad ce e cucapul dinspre cutie al planetarei. Fuzeta as putea spune ca am inspectat-o cand mi-am schimbat capul de planetara si placutele de frana si parea OK. Capul de planetara dinspre roata a fost 150 RON (este prea putin sau prea mult? a fost de fapt, vorba vine, kit, cu burduf, vaselina, piulita si coliere).
  6. Buna, va rog sa-mi dati idei in legatura cu urmatoarea problema care ma face cu nervii in ultima perioada: Masina este Tico. Problema este urmatoarea: La viteze mici (pana in 40 km/h) cu volanul virat mai mult de jumatate din cursa si in special la virajul la dreapta, aud niste zgomote foarte urate de la roata din dreapta fata. Zgomotul este compus dintr-un fel de trosnete sau pocnete ca si cum o piesa care se roteste ar avea un colt sau ceva care loveste alta chestie metalica. Zgomotul se manifesta doar cand masina este in viteza (nu apare daca o scot la liber) si nu se manifesta daca roata nu are sarcina (cand este ridicata pe cric). Daca incerc o pornire brusca se aud aceleasi pocnete, chiar daca volanul este drept sau foarte usor virat. La viteze mai mari de 40 sau 50 nu se aude absolut nici un alt zgomot anormal, indiferent ca este drum drept sau viraj. Istoria problemei: Primul suspect a fost capul de planetara, dar pana sa ajung la asta am facut operatiile de intretinere si inlocuiri la puntea fata inainte de revizie, si anume: am schimbat bucsa cremalierei din caseta de directie (avea joc), am schimbat ambele bielete de directie, am schimbat ambele capete de bara, am schimbat ambele brate de suspensie si bineinteles am dus-o la reglarea unghiurilor directiei (de fapt a unghiului ar fi mai corect spus ca doar unul se poate regla). Deoarece zgomotul n-a disparut dupa toate astea i-am rugat din nou pe baietii de la atelierul de directie (care mi-au facut unghiul) sa verifice directia si suspensia din nou. Dupa verificare, mi-au spus ca tot ce tine de articulatiile rotii, caseta de directie si suspensie este in regula si singura cauza posibila a zgomotelor este planetara. Intr-adevar, planetara era intr-o stare de uzura mai rar intalnita si ma gandeam de mai mult timp s-o schimb, asa ca am cumparat un cap de planetara (la roata) cu 150 de lei si am schimbat-o in aceeasi zi. Si ... culmea culmilor, zgomotul este la fel, nu s-a schimbat cu nimic. La baietii cu directia nu m-am mai dus ca au venit si sarbatorile si nu stiu daca mai au si ei inspiratie sa mai gaseasca o cauza posibila. Va rog, daca v-ati confruntat cu aceeasi problema si ati rezolvat-o sau daca aveti o idee mai buna despre ce ar putea fi, iluminati-ma!
  7. O poveste haioasa in legatura cu carpa sub delcou la demontare: Eu cand lucrez in garaj iau intotdeauna o cana cu cafea pentru ca fumez si beau cafea in timp ce lucrez la motor. Cand am demontat delcoul am luat si o cana de cafea goala, ca se potrivea foarte bine sub delcou si am colectat uleiul ce s-a scurs in ea, cu intentia sa-l torn mai tarziu in motor. Am pus cana pe bancul de lucru si dupa ce am scos delcoul am zis ca fac o pauza de o tigara si o gura de cafea. Am aprins tigara si am pus mana pe cana si am luat o gura zdravana de ... 15W40 cald. Adevarul e ca vreo 3 zile mi-am simtit tot tractul digestiv foarte bine lubrifiat si cred ca puteam inghiti suruburi linistit ca imi alunecau foarte usor pe gat. Morala: daca folosesti o cana sa colectezi uleiul care curge la demontarea delcoului nu folosi o cana de cafea...
  8. Am mai facut niste poze azi, dupa ce am montat si un capac de Dacie pe carburator. Nu am avut filtru de aer sa se potriveasca si i-am montat un burete pe gura capacului, prins cu colier de plastic si infasurat cu banda adeziva peste colier. Cred este cam acelasi lucru ca si la filtrele care se gasesc cu 50 de lei in magazinele de piese auto si care au forma de ciuperca si element filtrant de burete, cu deosebirea ca al meu a fost gratis. Si, binenteles, suprafata de schimb este mai mica la mine. In capac am bagat si gazele de carter. In cele din urma am scos un surub vierme cu care blocasem circuitul de relanti pentru ca era foarte greu de reglat, nu puteam regla relantiul decat miscand foarte putin jiclorul de relanti dar asta se desuruba de la vibratii si mi se deregla din nou. Dupa ce am scos viermele care astupa circuitul de relanti sub carburator am pus un surub de amestec de la un carburator de Tico (are conul mai ascutit si face un reglaj mai fin) caruia i-am taiat cablul acela. Acum l-am reglat OK din surubul de amestec, fara sa mai am treaba cu jiclorul de relanti pe care l-am strans definitiv si nu a mai fost nevoie sa umblu la el. Am obtinut un relanti stabil. Promit ca saptamana viitoare revin cu un post legat de consum si poate reusesc sa identific si carburatorul, ca mai aveau aia la dezmembrari inca 4 sau 5 identice.
  9. Nu, pozele nu sunt din 2005, sunt din 05/01/10, dar am un aparat foto care a innebunit si nu mai pot sa-i reglez ora, a ramas la 2005... Stuturile de sub carburator nu fac parte din flansa, ci din carburator. Este cred circuitul de incalzire a zonei de carburatie ca sa previna jivrajul. Daca stii carbul de Dacie, si ala avea doua stuturi pe unde intra si iesea lichidul de racire din chiulasa ca sa incalzeasca si sa previna jivrajul. In mod normal eu ar fi trebuit sa bag acolo, in cele doua stuturi din poza, cele doua furtunuri care imi alimentau socul de la carburatorul de Tico cu lichid de racire. Dar cele doua furtune le-am "suntat" adica am bagat furtunul ce vine din bloc direct in stutul din galerie. Am considerat ca deoarece galeria de Tico este circulata de lichidul de racire nu mai este nevoie de incalzirea carburatorului ca nu cred ca o sa am probleme cu jivrajul. Flansa este simpla, fara gauri sau stuturi, pur si simplu o bucata de aluminiu cu gauri de prindere.
  10. Tipul de la dezmembrari mi-a zis ca e de pe un Renault cu motor de 1100 cmc, dar nu putea sa spuna ce model. Posibil sa fie de pe un Renault. Am cautat pe 'net dupa seriile poansonate pe el dar n-am reusit inca sa-l identific. Seamana foarte bine cu Solex 32 EISA, dar la al meu diametrul este de 34. Consumul nu o sa-l fac decat sapatamana viitoare ca pana nu iau banii nu-mi pemir sa fac un drum lung si sa si fac plinul de doua ori. Oricum, cred ca va fi vorba de o usoara crestere si nu de o scadere, dar eu o accept avand in vedere faptul ca merge mai bine (raportat la putere). Si ideea cu jiclorul principal de benzina de 1 mm in locul celui original n-a fost buna, ca dadea in bot si a trebuit sa renunt la el si sa-i pun din nou jiclorul de 1.32. Am gasit o solutie si pentru filtru de aer: un capac de plastic negru pentru Dacia 1310 care l-am luat cu 3 lei de la un magazin din oras si urmeaza sa iau un filtru de aer conic care se va prinde de capacul de Dacie. Gazele de carter le-am bagat cu totul in capacul de deasupra carburatorului si am renuntat la valva PCV. O sa mai revin cu 2-3 poze cu ingineria finala.
  11. Pana la urma nu am mai pus carburator de Dacie ci unul la fel de simplu, cumparat cu 50 de RON de la un depozit de dezmembrari din Santuhalm (HD, inainte de intrarea in Deva). Cand l-am ales am urmarit 2 chestii: monocorp si simplu de reglat, de preferinta Solex. L-am vazut, mi-a placut si l-am luat. Nu stiu de pe ce masina este, scrie Solex pe el si are diametrul 34 si tubul Venturi de 26. Am facut o flansa de aluminiu ca sa-l prind pe galeria de admisie de Tico, am modificat putin sistemul de fixare a cablului de acceleratie ca sa pot folosi cablul original si am montat un cablu de soc de Dacie. In carburator am filetat cu M4 3 gauri care-l faceau sa stea supraturat la relanti si le-am astupat cu 3 suruburi vierme M4 ca sa reduca turatia la relanti. L-am pus, l-am reglat si azi am facut un drum de 100 Km sa vad cum merge. Ca sa am retur de benzina am montat un T de metal inainte de intrarea in carburator si ce nu intra in CNC se intoarce pe retur in rezervor. Pe circuitul de incalzire a calei carburatorul nu am mai bagat lichid ca oricum am galeria incalzita deci nu am probleme cu jivrajul. De mers merge super, mananca jar efectiv. Este mult mai nervoasa decat cu carburatorul bicorp original ajunge destul de repede la 120 dar nu am stat sa cronometrez. Aceeleratia nu am putut-o apasa "la blana" ca este cablul mai scurt si nu face decat jumatate de cursa (pedala). Dar la jumatate de cursa merge cu 130. Urmeaza sa-i modific putin sistemul de prindere a cablului de acceleratie ca sa pot apasa pedala pana la fund si sa deschid complet clapeta de acceleratie (vreau sa duc acul la 160). Cu 150 am mers deja cu carbul original. Consumul nu l-am gacut ca nu prea era relevant ca i-am dat in gura sa vad ce poate tot drumul si nu am avut azi bani sa fac plinul de 2 ori. Oricum, dupa miscarea indicatorului de benzina nu consuma cu mult mai mult decat inainte. Cand o sa am date exacte si relevante despre consum o sa mai postez. Socul are dispozitiv vacuumatic de dezinecare si surub de reglare a turatiei la rece. Porneste la sfert de cheie la rece. Cu motorul partial rece si socul tras jumatate de curs porneste foarte usor. Avea jiclorul principal de benzina de 1.32 si l-am inlocuit cu un jiclor de 1.00 mm ca m-am gandit ca ii este suficient. La relanti are o turatie foarte stabila, iar revenirea dupa sprit este OK, nu am sesizat nici o ezitare sau scadere de turatie. La accelerare brusca raspunde foarte prompt, fara nici o ezitare. Accelerez la 50 in treapta a 5-a si nu da in bot deloc, creste viteza corespunzator. Mai ramane sa gasesc o solutie pentru filtrul de aer si calculez un consum dar cred ca va fi rezonabil. Pana atunci postez niste poze pe care le-am facut in seara asta dupa ce am terminat reglajele.
  12. has not set their status

  13. Kinetix, Jos Palaria! pentru efortul tau. Am urmarit topicul tau pentru ca si eu vreau sa fac acelasi lucru. Am modificat 3 carburatoare de Tico si nu am ajuns unde vroiam. Ideea este ca am cumparat 3 carburatoare second cu 100 euro bucata in decursul a 4 ani de cand am Tico si inci unul nu era in regula (ba valve stricate pe la soc, ba alte supape stricate, s.a.m.d.) . As fi luat unul nou dar, de, e 2000 RON... Nu cred ca o sa ai probleme la RAR. Daca este acoperit de carcasa filtrului de aer aia habar nu au ce ai tu acolo, asta binenteles daca Tico-ul tau este non-Euro. Daca este non-Euro sunt convins ca o sa-ti iasa noxele. Daca este Euro II va trebui sa folosesti originalul la ITP. AL meu e non-Euro din '99 si mi-au iesit gazele cu carb. pe prima treapta (modificat substantial). A doua am anulat-o complet, inclusiv valve si alte prostii... Putini cred, dar carburatorul Carfil 32 IRM a fost unul dintre cele mai simple si fiabile carburatoare si economice in acelasi timp. Ganditi-va ca Dacia in anii '70, la motorul de 1300 avea 7% consum ceea ce era o adevarata performanta la vremea respectiva. Carburatorul nu este conceptie romaneasca cum cred majoritatea desteptilor care se grabesc sa arunce piatra ci este fabricat sub licenta Weber. Si este adecvat pentru motorul de Tico. Conform specificatiilor tehnice date de producator se utilizeaza la motoare cu cilindree cuprinsa intre 500 - 1300 cmc. Felicitari pentru inginerie si promit ca o sa postez si eu niste imagini dupa ce voi face si eu acelasi lucru.
  14. Salut! Am urmatoarea dilema legata de uleiul de motor: Am un Tico din '99, 108.000 km. dar eu sunt convins ca sunt mult mai multi pentru ca sunt al 5-lea propr. si ultimul. Am segmentat si schimbat simeringuri supape la 55.000, am masurat cotele si uzura era in limitele standard. Am segmentat pentru ca manca mult ulei dar s-a dovedit ca m-am grabit, de fapt, il manca pe la simeringurile supapelor pentru ca dupa ce le-am schimbat nici urma de fum albastru. De atunci am folosit urmatoarele uleiuri: Daewoo 10W30 (10 kkm.), 10W40 (Castrol si OMV), dupa aceea am trecut la 15W40 (OMV). La penultimul schimb am luat, de bou, ca nu m-am uitat atent la eticheta, 15W50 (OMV) si am vazut ce scria pe eticheta cand am aruncat bidonul... Am citit de atunci tot felul de topicuri si mi-am zis ca-i prea gros si trebuie sa-l schimb, desi motorul suna ok si mergea bine cu el. Sambata mi s-a pus pata sa bag 5 sau 10 W30, adica ce recomanda producatorul si nu am gasit la magazinele care mai erau deschise decat 5W30, marca Dacia (pentru Logan 1.4 benz.). L-am bagat si mi se pare ca, la rece, timp de 2-3 secunde aud cum freaca segmentii pe oglinda si tacane culbutorii si nu-mi place deloc, plus ca martorul uleiului sta aprins 2-3 secunde. Mai mult, am scapat cu 200 ml. mai mult si la rece am observat un "fuior" albastrui si mirosul specific de ulei ars. Se arde pentru ca-i prea mult sau pentru ca-i prea subtire? La cald, ok, nimic nu pare sa fie diferit exceptand un miros aproape insesizabil de ulei ars in gaze, dar fara fum albastru? Ianinte cu 15W50 si cu 15W40 nu se simtea nimic din astea. Ce imi recomndati sa bag? Am uitat: eu conduc stilul "pedal to the metall", ca a trebuit sa pun un tampon limitator de plastic la acceleratie ca aparuse o striatie pe pedala de la suportul de tabla in care se opreste. Deci de cand o am (50 KKm) cam asta-i stilul, o mai menajeaza nevasta-mea cand o conduce ea... Sa bag 10W30 sau sa bag ceva mai extrem (poate 10W60 sau tot 15W50), ce-ar fi mai indicat, ca anul asta nu am chef de segmentat?
  15. Cap planetara la aproximativ 700.000 lei vechi la magazin online www.autodaewoo.ro, mergi la piese Daewoo, baga piesa sau codul, fa comanda, livrare prin Ro Curier in maxim 48 de ore, garantie 18 luni sau 30.000 km.
 

×
×
  • Create New...