Jump to content

Black_Wolf

Membru
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About Black_Wolf

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Focsani
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira 2
  • An
    2003
  1. Salutari. Detin o Nubira 2, 2003 , 140.000 km si de vreo jumatate de an au inceput problemele la directie, mai precis volanul se invarte greu si directia este greoaie. Am tot cautat rezolvarea pe forum... Am curatat si gresat pasajul coloanei de directie de sub bord(chiar si saptamina asta), am inlocuit crucea cardanica cea de deasupra casetei, am uns crucea cu wd40 si vaselina siliconica.Tot greu. Acum 2 saptamini am inlocuit toata bucsaraia fata, pivoti, capete de bara,rulmenti palier. amortizor palier.Am varificat si eventualele jocuri ale bucsei din caseta (nu are jocuri )Am verificat si zgomotele scoase de pompa de servo si nu face zgomot decit atumci cind directia ajunge la capatul virarii si incerci "fortarea"(zgomot normal al presiunii), nivel ulei maxim, culoare rosu curat.Mecanicul care a s-a ocupat de masina mi-a zis ca este normala acea greutate in directie dar...Azi...m-a luat durerea de cap: am dat de un om bun, propieter si el de Nubira 2 tot 2003 care m-a lasat sa-i conduc masina ... cind am simtit cit de usoara are directia... FULG!!! o misti cu 1 deget chiar cu masina pe loc. La mine trebuie sa trag de ea si daca bagi vreo citiva km buni... drum Focsani-Constanta-Bucuresti am facut febra la bratul sting Nu stiu ce poate avea... VA ROG AJUTATI-MA CU CEVA IDEI SAU MODURI DE REZOLVARE. Va multumesc si DRUMURI BUNE.
  2. La instalatiile seqventiale la anumite perioade se face o revizie - schimb de filte gpl faza lichida-1 buc., faza gazoasa-1 buc, la aproximativ 15k maxim 20k, si se verifica parametrii de functionare pe calculator, iar la 40k-60k (depinde de calitatea gpl-ului cu care se alimenteaza) se inlocuiesc pistonasele in rampa de injectoare gpl.Partea cu noxele poate fi din proasta functionare a rampei de injectoare gpl.Si din asta se ajunge iar la sonda lambda care va '''simti'''amestec bogat. La instalatiile gpl (ca si pe bensina ) sonda lambda trimite valori la acel modul(calculator) care va hotari debitul de gaz care sa fie trimis in capul pistonului dar(exista acel darrrrrrr,)se ajunge iar la rampa de injectoare sau intr-un caz mai putin fericit la defectiunea membranelor vaporizatorului(plaminului)TREBUIE vazuta de mecanic. DRUMURI BUNE Am tot citit prin acest topic si nu gasesc o rezolvare a problemei mele:acum ceva timp am simtit o ingreunare la directie (cind viram ).Am dat cu wd40 la coloana de directie la bucsa de sub bord.Directia si-a revenit dar acum se simte un joc destul de mare in volan.Am verificat si jocul pare sa fie din crucea cardanica (cea de deasupra casetei de directie (in compartimentul motor) Intrebarea mea este: se potriveste vre-o cruce de la alta marca de masina ?Am tot cautat prim magazin si nu am gasit decit coloana cu totul la niste preturi de imi vine sa pling.Am cautat si pe la dezmembrari dar nu prea am incredere k nu stii ce cumperi mai ales cind piesele vin prin curier,sau va rog sa-mi spuneti dac este o alta cale de rezolvare. Va multumesc >Drumuri bune!
  3. Trebuie vazuta de un mecanic. Poate fi o problema de la o electrovalva gpl care nu mai deschide. Poti face o verificare cu un fir de la baterie pe plus, pe rind, la plusul bobinelor de pe reductor-plamin si la electrocalva cu filtru. Acestea trebuie sa anclanseze scotind un clic destul de puternic sa fie auzit. Atentie la polaritate! Plusul instalatiei de gpl este albastru. Verifica sa fie conectati toti papucii de alimentare.
  4. Este seqventiala sau clasixa? Daca este clasica are pe furtunul de gaz un stepper-un dispozitiv elecromecanic care regleaza fluxul de gaz absorbit de motor. Ai trecut pe la un service gpl pentru reglarea instalatiei gpl? Xin cite am citit prin problemele tale ai schimbai si IAC-ul si tot aceeasi problema fluctuatiile. Acestea pot aparea in cazurile in care amestecul de combustibil-gpl-aer nu ezte corect,lambda simte' timite informatia la ECM iar acezta dicteza in continu iac-uli valori de corectare si uite asa apar fluctuatii in relanti sau la cuplarea sau decuplarea consumatorilor mai puternici. Scuze pt greseli dar am tastat d p un tel si am degete mari. Lasa senzorii de presiume sitemperatura k nu au nici o legatura cu instalatia gpl si in plus zici k pe benzina este ok.totul tine de reglajul gpl.
  5. Salutari tuturor! Am tot citit prin acest topic si nu gasesc o rezolvare a problemei mele:acum ceva timp am simtit o ingreunare la directie (cind viram ).Am apelat la un mecanic care mi-a dat cu wd40 la coloana de dirctie la bucsa de sub bord.Directia si-a revenit dar acum se simte un joc destul de mare in volan.Am verificat si jocul pare sa fie din crucea cardanica (cea de deasupra casetei de directie (in compartimentul motor) Intrebarea mea este: se potriveste vre-o cruce de la alta marca de masina ?Am tot cautat prim magazin si nu am gasit decit coloana cu totul la niste preturi de imi vine sa pling.Am cautat si pe la dezmembrari dar nu prea am incredere k nu stii ce cumperi mai ales cind piesele vin prin curier,sau va rog sa-mi spuneti dac este o alta cale de rezolvare. Va multumesc >Drumuri bune!
  6. Am mai auzit despre bujiile astea cu electrozi de argint pentru motoarele pe GPL dar nu stiu ce sa spun. Voi aveti / avut pe masina??Eu am acum pe masina NGK-uri si nu am nici o problema, chiar merge mai bine pe GPL decit pe benzina unde are un usor tremurat.Chestia asta cu bujiile este la fel ca cea cu uleiul de motor ptr. GPL. Unii spun k ar fi uleiuri speciale ptr.motoarele pe Gpl, altii se bat cu pumnii in piept k este vorba doar de ce eticheta pune producatorul
  7. Nu putem spune ca instalatiile gpl clasice (montate pe dacii) sunt de domeniul trecutului ptr. ca italienii au investit in dezvoltarea sistemelor de alimentare a motoarelor pe conbustibili alternativi. instalatiile gpl actuale s-au dezvoltat f. mult in ultimii ani.Intradevar reglajul debitului de gpl se face cu ajutorul unui "robinet"care ati poate limita puterea motorului daca il stringi prea mult. Comsumul(daca instalatia este reglata bine) creste cu 1,5-2 litri/100 dar tinind cont de pretul gpl-lui este convenabil. In orice caz pentru o buna functionare a motorului in cazul funtionarii cu astfel de instalatii se face un echilibru intre reglaje(robinet, membrana reductorului si reglajul relanti-ului) in gol dar si cu motorul in sarcina.Mai este obligatorie si reglarea motorului cu ajutorul analizorului de gaze de esapament pentru a determina noxele emise de motor. Referitor la trecerea de pe benzina pe gpl - de aceasta functie se ocupa comutatorul(dispozitivul cu led-uri din interiorul masinii)care daca este un comutator ptr. autov. cu injectie , acesta are un reglaj semireglabil care poate sa regeze turatia la care sa faca trecerea.DRUMURI BUNE Nu ai spus numele instalatiei. intradevar firul sondei lambda la intalatia electrica gpl este cel mov si se lipeste pe firul sondei lamda a masinii (negru).DRUMURI BUNE
  8. O instalatie Landi Renzo L.C.S.A. In Focsani costa 1500 lei cu butelie toroidala(in locul rotii de rezerva), 1300 cu butelie cilindrica la care se adauga 200 lei emulatorul injectoarelor de benzina(poti folosi si 1 SH funtional de la baietii de la Gpl). Faza cu emulatorul este k la mine eu am testat si fara.Fara emulator masina merge perfect dar la trecerea pe gpl la citeva secunde se aprinde bacul check engine. Poate functiona si asa foarte bine dar...dupa 400-1000Km se modifica datele in ecm si va incepe sa mearga prost pe benzina. Ce se intampla practic ?? Ecm primeste semnale de amestec de combustibil "sarac" de la sonda lambda in timpul functionarii pe gpl si el va incerca sa corecteze aceasta eroare( de nerealizat ptr. ca motorul functioneaza pe gpl).La revenire pe benzina ecm va trimite o cantitate mai mare de benzina in capul pistoanelor.Remediere la problema 1.- parcurgerea a 20-50km numai pe benzina, in toate regimurile ptr corectarea datelor ecm. 2.- resetarea ecm prim scoaterea bornei + 15 min.Emulatorul va simula ecm-ului lucrul pe benzina iar daca apar fluctuatii in amestecul de combustibil acesta va fi corectat in permanenta de acuatorul si calculatorul gpl. DRUMURI BUNE!
  9. Alexinno daca furtunele de la injectoarele gpl pina la intrarea in galeria de admisie nu depasesc lungimea de 20 - 25 cm nu este nici o problema. Pozitionarea rampei de injectoare nu are importanta unde se face atita timp cit montatorul respecta aceste lungimi ale furtunelor .Rampele pot fi pozitionate in asa fel incit sa fie accesul usor la ele dar sa fie si estetic. Aceste tipuri de instalatii(seqventiala) lucreaza sub o anumita presiune bine stabilita de normele de montajsi exploatare. Cantitatea de gpl este foarte bine calculata in momentul deschiderii injectorului de gpl si corespunde cu momentul crearii admisiei in capul pistonului respectiv. Practic timpul elibererii gpl-ului sub presine corespunde cu timpul admisiei de accea nu se monteaza furtune mai lungi de 20 - 25cm pentru a preintimpina decalajele datorita lungimilor furtunelor. Sfat : respecta intocmai perioadele de revizie ale instalatiei si nu depasi perioadele de schimbare ale filtrelor( cel de faza gazoasa pe furtunul de la vaporizator la rampa si cel de faza lichida linga vaporizator inaintea lui) asta pentru a proteja la maximum vaporizatorul si injectoarele. In rest : DRUMURI BUNE PE GPL
  10. Salut Vasile_Clau. Nubira 2 1.6 16v are motor cu injectie fullgrup. Asta insamna k fiecare injector de benzina in parte este comandat de ecu cu un anumit timp de injectie.Bun ! tu vrei o instalatie gpl. Acum depinde si de citi bani dispui tu. O instalatie smechera ar fi cea seqventiala de la landi renzo dar tinind cont ca motorul este euro 2 ea nu merita banii.O alta varianta si foarte convenabila este tot o instalatie landi renzo dar de data asta una L.C.S.A. dedicata acestui tip de motor. Aceasta are in compunere un calculator care primeste semnale de lucru de la sonda lambda, tps(cititorul pozitiei clapetei de acceleratie) si eventual daca vrei musai o sonda de temperatura lichid.Acest calculator analizeaza semnalele primite si cu ajutorul unui actuator va hotari debitul de gpl necesar motorului in diferite regimuri de lucru. Ati mai trebuie si un asa numit emulator de injectoare de benzina (poate fi comandat odata cu instalatia de gpl) care are rolul de a intrerupe alimentarea (oprirea ) injectoarelor de benzina si de a tranzmite la ECU valori similare lucrului pe benzina . Asta pentru a nu prinde erori ECU si implicit la aprinderea becului magic<<check engine>> instalatia de care ati spun o folosesc si eu si am obtinut consum de 9-10l/100 dar se poate si mai bine deoarece eu o si acresc iar setarile calculatorului gpl le-am lasat pe valori mai mari. Sper ca te-am luminat putin si-ti doresc kilometri multi pe gpl
  11. 10w40 i-am pus la recomandarea mecanicului care mi-a facut distributia motivatia lui fiind k 5w40 este prea subtire.De consumat nu am de unde sa stiu deoarece masina am luat-o de 3.5 luni si tot atunci am facut tot ce era necesar la cumpararea unei masini. Curios este ca bataile de culbutori au aparut de curind asta dupa trecerea temperaturilor scazute de -20 - -25 grade, si la 3000 km dupa schimb. Am verificat nivelul uleiului la joja.Este cam cu 1 mm sub nivelul maxim. Am mai verificat daca ajunge ulei la rampa culbutorilor prin scoatere capacului de la capacul culbutorilor - cu motorul pornit arunca ulei chiar si in exterior deci ulei are.care ar putea sa fie motivul batailor la culbutori??? Mii de multumiri!!!
  12. Salutari. O problema pe care o am eu de citeva zile si care este deranjanta tare... Dimineata la prima pornire, motor rece, temperatura afara +3 - +5 grage se aud batai constante la culbutori care se mentin citeva minute indiferent daca cresc sau scad turatiile motorului. Am trecut masina pe GPL,fortat (mod avarie), crezind ca este ceva de la benzina dar bataile la culbutori ramin de aceeasi intenzitate. Dispar dupa vreo 3km. La urmatoarele porniri nu se mai aud. Motorul functioneaza(zic eu) in parametri normali Masina-128K, ulei- Mobil1 10w40, schimbat acum 3000km+filtru Instalatia GPL noua, 3000km functioneaza perfect si intra in functiune la 25 grade ale lichidului si in turatie(1800) Va rog sa ma sfatuiti ce anume pot face sa nu mai am aceste batai??? Ma gindesc sa schimb uleiul cu Castrol 10w40. Ce parere aveti?? MULTUMIRI.
  13. Am cumparat de curind o Nubira 2 (2003) si am constatat ca : 1- ceasul ramine in permanenta aprins ( cheie scoasa din contact, masina inchisa ) ; 2- cind deschid una dintre usi , martorul "usa deschisa" si "porbagaj" se aprind amundoua odata. Va rog sa-mi spuneti daca acestea sunt normale sau daca este un defect daca exista si o cale de rezolvare. Multumesc anticipat Moderator: Pe viitor te rog sa ai grija unde postezi !
 

×
×
  • Create New...