Jump to content

ticofan

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About ticofan

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 05/13/1950

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    yo5fmt

Profile Information

  • Location
    Cluj Napoca
  • Interests
    Orice care miroase a benzina si ulei...
  • Din
    Cluj Napoca
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    TICO
  • An
    2000
  • Nr. Inmatr.
    CJ-15-FMT
  1. Rastman,sigur ai probleme la semeringurile de pe coada supapelor. Din pacate cele care sa vand la noi curent ca piese originale Daewo sunt de toata jena...din start nu prea etanseaza,iar dupa ce se incalzesc devin tari si adio ...Se gasesc (e drept ca mult mai scumpe) semeringuri de supape facute pentru Daewoo in Germania.Merita sa le schimbi(bineinteles toate),oricum iesi mai ieftin decat sa tot bagi ulei...Trebuie sa gasesti un mecanic istet care sa le schimbe fara a da jos chiuloasa altfel manopera e destul de scumpa.Singur nu te apuca,trebuiesc scule speciale cu care sa detensionezi arcurile de la supape. Inainte de a schimba semeringul roaga mecanicul (daca e bun va face singur!) sa verifice daca nu cumva e uzat si ghidul de supapa ca atunci degeaba schimbi semeringul,problema va reaparea repede.
  2. Identifica ce culoare au firele care vin la pompa(destul de dificil ca e sub aripa),cauta aceleasi culori la intrare in bloc. De regula culoarea se respecta pe intregul traseu. O alta metoda ar fi ca sa ceri imprumut un bloc comutator bun si sa identifici cu un ohmetru ,sau cu un bec +doua sarme si o baterie,care sunt contactele din mufa care dau continuitate la apasarea manetei de comanda.Metoda doua,chiar daca e mai greoaie e mai sigura ,fiindca unele serii de Tico au si un releu temporizator care odata ce ai pompat scurt lichid pe parbriz comanda actionarea automata de cateva ori a stergatoarelor,si la acestea e posibil sa nu mai fie acelasi culoare .
  3. La mine acest suierat a apurut din cauza oglinzii.Se rezolva usor:demontezi oglinda,ungi marginile cu un strat subtire de silicon de etansare ,strangi la loc si se face liniste! >-
  4. Mama lor de nenorociti!!!!! Ieri noapte mi-au rupt ambele oglinzi...si nu sa le fure...doar asa de placere...dupa care au jucat fotbal prin parcare cu ele(cam asa arata).Am fost azi prin magazine si nu am gasit decat de dreapta.Stanga nix aici in Cluj ,cel putin.Daca stiti careva...si second e bun...ca azi am circulat fara...si am transpirat copios+entorsa la gat privind dreapta/stanga spate...
  5. Atentie...nu confundati termostatul cu termocontacttul! -Termostat:supapa termica care asigura incalzirea mai repede a motorului.Practic tine inchisa calea lichidului de racire catre radiator(pompa invarte apa doar prin canalizatiile motorului)pana la o anumita temperatura-de obicei 80-85 de grade C,dupa care treptat deschide calea si catre radiator.Defectarea lui se poate produce in doua feluri:se blocheaza deschis-si atunci motorul se incalzeste foarte incet sau iarna chiar deloc-sau blocat inchis,caz in care apa nu mai ajunge in radiator si motorul se supraincalzeste.Este piesa cea mai nefiabila din circuitul de racire,dar nu coasta mult si se schimba foarte usor. -termocontact:electrocontact de temperatura care la apropierea de punctul de fierbere a lichidului de racire porneste electromotorul suplimentand fluxul de aer prin radiator.Este de fapt un intrerupator bimetalic.Se defecteaza rar,si ca o remediere de urgenta pe drum pur si simplu se scoate mufa de pe termocontact si se scurtcircuiteaza cu o agrafa cei doi ploti de contact din mufa. Si daca tot suntem la acest capitol: -Termosonda sau sonda termica : senzor de temperatura care urmareste regimul termic al motorului si transmite informatia catre indicator(instrument sau bec)si in unele cazuri si la dispozitive speciale ...ca de fapt si pe Tico -cele care au catalizator.In general aceasta sonda urmareste temperatura lichidului de racire,dar la Tico masoara temperatura galeriei de admisie (ciudata alegere...).Ceea ce eu inca nu am descoperit la ce serveste a doua sonda identica de pe galerie?
  6. Si totusi la ce servesc cei doi senzori de pe galerie?Si care ce face?Unul din senzori este cert care da info catre termometrul din bord.Dar la celalalt nu am gasit nici un fir care sa ajunga acolo...Ca forma si marime sunt la fel.Am luat masina foarte recent,a fost la o firma unde a fost pe mana unor ucigasi...nu soferi...am muncit doua saptamani in atelierul unui mecanic particular prieten si am facut reparatie capitala la motor.Acum e OK,doar cu relantiul mai am ceva probleme si cu temperatura motorului...cred ca sunt legate de fapt.In oras se ridica normal temperatura ,din cand in cand porneste si electroventilatorul,dar pe sosea la drum intins scade temperatura de tot(indicator complet in stanga)si creste relantiul destul de mult.Poate stie cineva daca cei doi senzori sunt egali ca nu stiu mufa pe care a fost inainte-oricum irelevant pentru ca si din multitudinea de furtunase unele erau scoase de la locul lor sau lipseau si efectiv m-am luat dupa pozele din cartea de reparatie ca sa le repun unde trebuie.Masina e din 2000,cu sonda lambda. Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri!
  7. Salut tuturor,ca sunt nou pe aici !!! Chiar daca se poate rasturna si sprijinit nu este recomandat de loc !!!Puteti sa va treziti cu parbrizul crapat sau sa aveti surpriza ca va ploua in masina pe langa chederul usii.Ticolino are elemente de rezistenta de torsiune transversala insuficiente(asta este si cauza aparitiei crapaturilor in parbriz).Cea mai sigura metoda este cu dispozitiv de rasturnat care se prinde in locul rotilor,asa cum se facea la dacii.Chiar cele de Dacie sunt bune...trebuie doar sa dati cate doua gauri cu dimensiunile de la Tico.Cred ca dispozitive de acestea mai zac destule prin garajele daciistilor sau si la tinichigerii.Cu aceste dispozitive mai puteti realiza ceva:mergeti spre ora inchiderii la o spalatorie manuala ,negociati cu baietii de acolo si rezolvati problema cea mai spinoasa a izolarii:CURATATUL PERFECT AL SUPRAFETELOR !!Puneti dispozitivele ,dati pe dunga masina si se curata cu presiune de minune!! Imediat se vor vedea eventualele zone atacate de rugina ,beliturile de la "iarba verde" si alte necazuri.Spor la treaba!! fftopic: in Cluj are cineva autocolante de club de distribuit?Sau treb sa cer din Bucuresti?
  8. Decat sa te chinui sa tot strangi si sa rupi garnituri,mai simplu sa cumperi un tub mic de silicon rosu care rezista la ulei si temperatura -ungi cu un strat de 1-2 mm ambele fete ale garniturilor(klingherit/plastic/klingherit) dupa care le montezi strangand bine...dar nu cu sete suruburile.Sterge cu o carpa surplusul ce apare dupa strangere...si gata cu scurgerile!!!
 

×
×
  • Create New...