Jump to content

Ana

Membră
  • Content Count

    195
  • Joined

  • Last visited

About Ana

  • Rank
    Membru Tuns

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

1414 profile views
  1. dupa un studiu de weekend in ce priveste avansul si mecanismul de knock control, am aflat urmatoarele: - injectia si avansul n-au a face una cu alta. injectia are a face cu cand intra benzina si avansul are treaba cu cand se da scanteia. injectia nu poate controla cand se da scanteia pentru ca se ocupa de benzina. - avansul se regleaza din corpul distribuitor, ala dintre delcou si chiulasa, la matizul euro 2. are 2 suruburi pe care le slabesti si invarti conform instructiunilor pana gasesti pozitia optima. - avansul inseamna sa socotesti cat timp dureaza pana se aprinde tot amestecul si sa dai scanteia in avans cu acel timp, in asa fel incat amestecul sa se aprinda cand pistonul e la capat de cursa. la matiz euro 2 avansul e acelasi indiferent la ce turatie mergi, pentru ca depinde de cum ai fixat suruburile la corpul distribuitor. - este o diferenta intre ce face knock control si autoaprindere. autoaprindere inseamna ca n-ai dat scanteia dar benzina s-a aprins, iar probleme cu avansul inseamna ca ai dat scanteia si s-a aprins cand nu trebuie. knock control inseamna un regulator care corecteaza avansul in functie de eroarea (valoarea din care deduce eroarea) citita de senzor. pentru asta la matizul euro 2 insa ar trebui sa fie un motoras pe undeva pe corpul distribuitor care sa desfaca suruburile cand e benzina proasta si sa invarta corpul distribuitor, dupa care sa stranga suruburile la loc. - daca benzina e proasta si intr-adevar se aprinde mai repede decat trebuie sau se autoaprinde, motorul tacane. la matiz nu recunosc tacanitul, dar la dacie se aude foarte clar, deci daca sunt dubii privitoare la calitatile de aprindere ale benzinei, pui aceeasi benzina intr-o dacie si trebuie sa tacane. daca nu tacane, benzina e buna (mai exact, nu e suficient de proasta cat sa trebuiasca modificat avansul). petromul a fost testat pe dacie si nu tacane. in schimb vad ca si altii au patit-o la horei, si daca ziceti ca pe masurate litrul e mai mic cu 20%, atunci poate au si astia de la care am pus eu benzina vreo instalatie de micsorat litrul. sau exista o cauza tehnica, dar alta decat povestea cu avansul.
  2. Ana

    Un nou judeţ rutier

    daca tot ati aflat inaintea mea ca s-au reinventat numerele cu if, poate stiti si daca locuitorii de ilfov cu numar de bucuresti trebuie sa isi schimbe numarul sau il pastreaza pe cel pe care il au deja?
  3. Ana

    Deja suntem 8

    am dat search dupa membri cu 0 mesaje a caror ultima vizita a fost inainte de data de 1 noiembrie 2005 si am obtinut 132 de rezultate. sigur functioneaza treaba cu stergerea contului pentru utilizatorii inactivi?
  4. am luat (si) de la petromul de la progresu care e de-ala de butonezi suma de care sa iti puna benzina si dupa aia curge pompa fix de 500k. si tot 180km am mers. stiu ca e imensa diferenta si parca n-as crede ca doar din modificarea avansului poti sa obtii o asemenea diferenta, de-aia am si postat. la inceput am crezut ca e o exceptie dar deja tin socoteala pe multe alimentari si de fiecare data cand pun de la petrom se intampla acelasi lucru. fftopic: cat despre benzinarii tepe, e una mica pe dimitrov, un pic inainte de foisorul de foc, la care nu stiu cum fac, dar de cate ori am luat benzina de acolo cu dacia, mergeam ceva mai mult de jumatate din kilometrii pe care ii mergeam cu orice alta benzina desi pe pompa scria litrii corect -- si maica-mea cu breakul tot asa a patit la benzinaria aia.
  5. nu se poate pune si optiunea 'altele' la sondaj? ca eu de ex tin cu sportul 30 decembrie, fosta divizionara c, actuala membra a diviziei onoare
  6. in sfarsit am pus si eu cauciucuri decente pe toate patru rotile, ultimul weekendul asta, dupa ce l-am taiat in groapa inainte sa intru la parcare la palatul copiilor. pe fata am debica (parca, dar oricum noi). pe spate am doua cauciucuri noi noute care arata fix la fel dar pe unul il cheama matador si pe unul sava, iar la rezerva am minunea de cauciuc cu sens de rotatie marcat pe el si din cauza caruia am facut pirueta pe sosea mai acum cateva zile. combinatia descrisa pe zapada merge mai bine decat mergea dacia, care avea debice si nu trage masina in nici o parte la frana puternica. si ma tot gandesc daca sa nu caut client la cauciucuri si sa incerc sa pun 165 in loc de 155.
  7. si eu m-am tot gandit daca nu comva o fi litrul mai mic, dar nu cred ca poate sa inginereasca pompa ca si cantarul in piata si nu m-am miscat de langa masina pana nu a terminat angajatul petrom de alimentat, deci nu a putut sa puna si in sticluta pe langa. cifra octanica e aceeasi la ambele benzine folosite, 95. diferenta cu problema e cam de 3l la fiecare alimentare.
  8. am observat urmatorul lucru: fiind fan lukoil pun benzina din alte parti numai cand n-am incotro. cu lukoil, versiunea standard de benzina fara plumb, merg cu 500k 230km. de cand am avut problema cu motorul, m-am tot fatait cu masina prin bucuresti si am pus benzina de la petrom. de fiecare data pun de 500k, si de cand cu motorul mi-a consumat 500klei la 180km. dupa care am revenit la lukoil si evident am revenit la 230km. ultimele 2 alimentari sunt lukoil, inainte de astea au fost 4 petrom. diferenta intre cele doua kilometraje e de aproximativ 0.8, ceea ce e mult prea mult ca sa se justifice prin diferenta de pret intre cele doua benzine si nici nu am mers bara la bara in trafic ca sa zic ca a coincis cu o crestere a consumului. aveti vreo idee de unde poate sa vina o asemenea diferenta?
  9. da da sigur, pica 2 piese in garantie si 20 dupa ce se termina garantia daca o fugaresti. fftopic: @alinake: dupa ce am platit masina in sibiu, a mai durat 2 zile pana am luat-o de acolo. in alea 2 zile l-am pus pe fostul proprietar sa se si stearga pe picioare inainte sa se suie in masina _mea_, ce sa mai vorbim de demaraj talpa si gropi
  10. din experienta matizul merge si cu un litru jumatate de ulei, asa ca mai ai ceva autonomie pana sa dea in primire. eu primul lucru as merge la cea mai apropiata spalatorie sa puna furtunul pe dedesubt sa vad pe unde curge -- daca nu cumva curge prin alta parte. daca intr-adevar curge de la filtru iti iei cheie de ulei (un lant ordinar cu un suport si il strangi pe dimensiunea filtrului, costa 80k) dai jos filtrul vechi pui filtru nou, o sa iti curga ulei, completezi uleiul si gata masina. cand insurubezi filtrul nou, insurubezi exact cum scrie pe filtru nu la mana, si mai ales nu 'pana nu mai poate'.
  11. Ana

    Denominarea leului

    nu poti sa schimbi moneda daca nu se opreste inflatia. degeaba tai 2 zerouri in 90 daca dupa cativa ani trebuie sa tai din nou zerouri. si eu am auzit ca la vestici euroiul (schimbarea de moneda) a venit cu o umflare mascata a preturilor. cursul valutar ieri la europa fm: [...] si un dolar costa 2 lei si 78 virgula 78 de bani
  12. sudura in argon merge pentru aluminiu si antimoniu, la grosime a materialelor de min 3-4mm si nu cred ca vreo tabla din radiator e atat de groasa. daca e fier pe fier, cositoresti. daca e plastic pe fier trebuie incercat cumva prin topire poti sa incerci si o solutie de reparare mecanica si dupa aia silicon rezistent la temperaturi inalte cu poxipol am incercat la dacie si s-a stricat repede de la salturile de temperatura frig/cald.
  13. Ana

    Parcari De Resedinta

    hehe nici eu n-am probleme de parcare, dar buba nu e in zonele cu putine masini sau cu mult spatiu, ci in zonele supraaglomerate. intra de ex de la razoare pe timisoara la stanga pe stradute seara sa vezi ca nici omul nu are loc sa treaca printre masini. sau in drumul taberii pe stradute, sau in militari pe stradute.
  14. mie imi ingheata roata in spate daca trag frana de mana iar inainte cu dacia imi ingheta cablul de acceleratie in carburator. mai nou imi ingheata incuietorile la usi. solutia sunt 2l de apa fierbinte. la carburator trebuie turnat cu grija sa nu intre pe unde nu trebuie. fiind vorba de cantitate mica de gheata care blocheaza elementul respectiv si daca torni apa un pic pe langa tot isi da drumul.
  15. Ana

    Conspiratii

    explicatia scrabblistei care a corectat pe n de la condensator : a rage vine din latina ragere, conjugare in e scurt, ca dicere a zice. intrucat corect gramatical ar fi ca participiul sa fie ras si se confunda cu a rade, s-a dezinventat participiul de la a rage, dar s-a inventat verbul a ragi, care are participiul ragit.
 

×
×
  • Create New...