Jump to content

alins75

Membru
  • Content Count

    98
  • Joined

  • Last visited

About alins75

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Timisoara
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Lacetti 1.6 Platinum, Kalos 1.2
  • An
    2006
  1. O solutie eficienta 100% contra mirosurilor. Folositi Wurth Sabesto Aerosol. (http://www.properautocare.com/wuracheatsys.html) Eu l-am gasit in Timisoara cu 70 Lei.L-am folosit in mai 2007; cu doar jumatate de recipient am scapat de mirosuri. De atunci incerc sa opresc A/C cu 2 sau 3 min inainte de a opri motorul lasand ventilatia sa mearga. Pana acum mirosurile nu au revenit. Pentru stersul plasticelor recomand servetele umede antistatice (sunt imbibate intr-o solutie pe baza de alcool). Din pacate nu-mi amintesc cum se cheama. Solutiile pe baza de silicon sunt unsuroase dupa parerea mea.
  2. NU stiu exact cu radarul cum este, dar despre bornele de pe marginea drumului am mai spus in postul anterior. Exista km mai scurt de 1000m si mai lung de 1000m. Iti spun cu siguranta ca este asa (stiu de la Administratia Drumurilor Nationale unde am activat o perioada in trecut). Cel mai scurt km despre care stiu eu are aprox 720m. (asta la Regionala de Srumuri Timisoara) Unul dintre motive? Daca s-a modificat putin traseul unui drum sa nu crezi ca s-au mutat toate bornele de la capatul drumului pana la sfarsitul lui. Cum am mai spus metoda asta poate merge pe autostrada, unde indicatoarele sunt la distanta egala, dar si acolo banuiesc ca este greu sa mergi cu viteza constanta un km intreg. Solutia optima este un GPS. PS. la un indicator de reducere a vitezei pe centura Budapestei (80km/h) am vazut un radar din ala care iti arata viteza cand treci pe langa el. Vitezometrul arata aprox 85km/h, radarul 84/h iar GPS-ul arata 79km/h. Concluzia mea, banuiesc ca radarul ala indica putin mai mult.
  3. Am testat viteza indicata de vitezometru fata de cea indicata cu un GPS. La 60km/h pe bord, viteza indicata de GPS este de 56km/h - am verificat atat la Kalos cat si la Lacetti. Aceasta diferenta creste progresiv odata cu viteza - la 120km/h este de aprox 6 6,5 km/h. Cu siguranta ca nu este o eroare ci este constructiva acesta diferenta. Ma gandesc ca este asa pentru ca desi vitezometrul indica mai mult kilometrajul indica exact distanta parcursa. Poti verifica acuratetea vitezometrului si a kilometrajului urmarind distanta parcursa intre borne kilometrice intr-un anumit timp. (Si aici pot aparea erori pt. ca in Romania exista poe drumurile nationale km de 800m sau de 1200m, de necrezut dar adevarat) Solutia mai buna ar fi autostrada care are indicatoarele la distante corecte.
  4. Eu spuneam sa se renunte la recirculare si crede-ma merg suficient de mult in coloana prin oras (tinand cont ca in Timisoara nu este centura se mai aduga si extra fum de la TIR-urile in tranzit). Uneori imi vine sa merg pe jos decat cu masina prin oras. Si da, chiar si eu folosesc recircularea daca este cazul (cand nu mai pot suporta mirosul de esapamente de afara) Nu am vrut sa se inteleaga prin a renunta la recirculare - a nu se folosi deloc recircularea aerului. Sorry Cat despre A/C, mi-a pornit de fiecare data chiar si iarna (ma rog asta poate tine si de faptul ca la Timisoara nu e chiar asa de frig- ieri au fost 14 grade C). Dimineata chiar daca am geamurile inghetate (pe exterior), pornesc motorul apas pe butonul de dezaburire iar acest fapt porneste inevitabil si A/C-ul (nu doar se aprinde pe display, ci se aude compresorul)
  5. Uite cateva solutii pentru a nu avea geamuri aburite. 1. daca ai A/C foloseste-l cu incredere, verifica scurgerea A/C-ului sa nu fie infundata( la Kalos este un furtunas mic care iese din cutia filtrului de polen, il vezi sub torpedou) 2. renunta la recirculare - inevitabil se vor aburi geamurile 3. verifica sa nu ai umezeala pe covorase, (poti baga apa, zapada de afara) - inevitabil se va evapora si apoi urmeaza aburirea gemaurilor. 4. incepe sa dezburesti cu aer rece si abia pe urma incalzeste treptat masina. 5. in 4, 5 km de plimbat cu masina prin oras nu o sa poti elimina umezeala din masina, nu ai suficient timp, asa ca incearca un drum mai lung cu A/C-ul pornit. La mine functioneaza fara probleme. PS Ultima oara cand am fost la spalatorie mi-au sters geamurile cu o carpa "foarte" curata cu solutie de geamuri. Rezultatul a fost gemuri aburite mereu. Le-am sters cu alcool si am scapat de problema. In traficul urban este plin de gaze de esapament, care fiind destul de unsuroase, se depun pe geamuri si asta atrage umezeala.
  6. Revin si eu cu MIL-ul aprins. (Stins de data asta) (daca va mai amintitti http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=301027 ) Dupa ce am fost cu Kalos-ul in service, la o luna jumatate si aprox 2000km MIL-ul nu s-a mai aprins. Intre timp masina a iesit din garantie asa ca sper sa ramana stins.
  7. Poate ca nu are rost sa mai raspund dar cred ca nu ai inteles despre ce vorbeam aici. Oamenii aia, poate lenesi, au muncit aproape 4 ore la masina pana sa ajunga la a rescrie firmware-ul executand procedura de diagnosticare pentru codul respectiv inainte de a face lucrul acesta. Undeva pe la sfarsitul procedurii au spus ca era rescrierea de firmware, iar daca nici asta nu rezolva problema, urmatorul si ultimul pas era inlocuirea ECM-ului. Off-topic: Intamplator am ocazia sa vad la lucru (chiar am raspunderea bunei lor functionari in departamentul meu) imprimante laser care costa de 5 sau 6 ori mai mult decat un Kalos, si care atunci cand au probleme (mecanice, senzori, cablaje, etc.) genereaza coduri de eroare. Pentru a rezolva problemele ai diverse proceduri, care majoritatea incep cu verificarea senzorilor, parametrilor acestora, cablajelor si se incheie rescrierea firmware-ului pentru diverse placi de control, iar in faza finala chiar cu inlocuirea acestora. Recunosc ca nu ma pricep la masini dar vad totusi o anumita similitudine in ce am scris aici. PS. nu mi-a placut exprimarea "mai alins75"
  8. @night elf Probabil ca o sa-ti vina caseta pana la urma. Nu cred ca tine de service. Exemplul meu. Anul trecut in august mi s-a stricat sonda litrometrica la Kalos. Am fost la service prompti au vrut sa o schimbe. Nu aveau asa ca a trebuit sa o comande. Dupa vreo 4 luni am sunat la GM sa intreb care e treaba. Dupa cateva zile m-au sunat de la service sa-mi transmita ca nu m-au uitat, ca i-a contactat nu stiu cine de la GM sa-i intrebe despre problema, dar ca nu au primit sonda. Prin februarie anul asta m-au sunat la service sa-mi schimbe sonda. Poti sa-mi spui ca nu se compara una cu alta, dar nu asta e ideea.
  9. @iulmaf - de banii care ii dai pe Lacetti poti sa-ti iei si alte masini, gen Renault Megane sau mai nou Fiat Linea. Dar asta tu decizi, un test drive poate fi hotarator. Masina este spatioasa, si scaunele confortabile. Am facut 1600 km dintr-o bucata cu ea (aprox 15,16h, dar nu cred ca o sa mai fac cu ea sau cu alta masina) si niu mi s-a parut obositor, in Germania am tinut-o numai in 4000 si 5000 rpm. Nu a fost suparata. In prezent are aproape 30.000 km, in ianuarie 2008 face doi ani. Aveo este OK, dar nu se poate compara totusi, am si un Kalos hatchback si pot sa-mi dau cu parerea in acest sens. MeganeII dupa parerea mea are un spatiu interior mai mic. Poate sunt subiectiv, dar in Lacetti stau confortbil in spate; in Megane II nu. Am cunoscuti cu destule probleme la Megane II. La un moment dat chiar am oscilat in a-mi lua Lacetti sa Megane. Despre Ford Focus pot sa-ti spun ca, de asemenea am prieteni care au si mi-au povestit despre diverse probleme, iar interiorul este clar mai mic decat la Lacetti. Parerea mea ca masina merita, desi recunosc ca am avut ceva probleme. Poti trage singur concluzia daca masina a fost de vina sau nu. De ex: - Dupa cateva luni masina a inceput sa aiba poticneli si "sa dea in bot" de fiecare data cand se incalzea motorul. Am fost la service, acolo, ca benzina nu e buna, ca sa pun solutie de curatat, etc. Pana la urma s-au convins ca nu benzina e de vina, au desfacut si schimbat MTIA degeaba, au schimbat bobinele de inductie degeaba, bujii, pana la urma dupa ce au vorbit nu stiu cu cine, au rezolvat problema simplu in 5 min cu nu stiu ce patch pt ECM. - Anul trecut in vara a inceput sa caraie la intorducere in marsarier, m-au aburit ca nu e sincronizat, ca nu stiu eu sa bag in marsarier, etc. Mi-au reglat, mi-au desfacut pe la ambreiaj fara rezultat. Pana la urma au schimbat uleiul la cutie (au pus SAE75W90) . Am aflat de la un baiat de la service ca GM le-a recomandat sa schimbe uleiul la cutie la prima revizie la anumite serii. Miraculos, sau nu, poate am invatat eu sa introduc in marsarier, nu mai caraie. - Mai nou a inceput sa scartaie/fluiere volanul (ceva de genul cauciuc negresat pe metal) si mai are si un mic poc cand invarti stanga dreapta. Pocanitul il are de mult, dar nu-mi amintesc daca il avea de noua. Nu are joc la directie, nu trage intr-o parte la drum, nu toceste cauciucurile. NU ma deranjeaza scartaitul in sine, ci mai mult ideea. - Consumul este maricel, sau ca sa fiu mai explicit, este cam cu 1,5l% mai mult decat in specificatii. Extraurban de la 6,3% (6,3% rar si doar dupa reset) in sus functie de stilul de mers; urban este pe la 11,7%. In concluzie o medie de 9,2 %. Cred ca deja renunt sa mai calculez consumul, de fiecare data e in aceleasi limite. Totusi consumul nu este mai mare dacat alte masini cu 1.6 16V. (poate la logan sa fie mai mic, dupa cum imi spune un coleg, dar nu stiu ce sa cred)
  10. Asta este discutabil, eu am aproape 30.000 km cu Lacetti, intr-adevar consumul urban de 11,7% in medie nu imi place dar nici nu pot spune ca este foarte mare comparativ cu alte masini. Legat de alte probleme raportate pe forum, pot sa-ti spun despre multi colegi si prieteni cu alte marci de masini cu diverse probleme. Si mie imi scartaie/fluiera volanul, nu foarte tare; Recunosc ca ma deranjeaza mai mult ideea ca face asa decat zgomotul in sine. Din punctul meu de vedere isi merita banii. Dar deja cred ca suntem off-topic. Cred ca asta ar trebui mutat la impresii despre Lacetti. PS. Sunt de acord cu tine ca misto-ul nu isi are locul aici.
  11. Cred ca te ambalezi putin prea tare legat de aceste probleme si de marca Chevrolet. Sunt perfect de acord ca nu ar trebui sa apara, dar probleme apar si la alte masini. Posesorii lor de cele mai multe ori probabil nu le posteaza pe forumuri. Iti dau un exemplu cu Renault Megan 1.4, care dupa ce a iesit din garantia de 2 ani, a inceput sa aiba probleme. Mai intai a inceput sa i se aprinda MIL si sa tremure, pe urma a inceput sa nu porneasca de la "primul buton". Pe rand a trebuit sa schimbe cele 4 bobine de inductie. Odata a ramas chiar si cu masina in oras pana a reusit sa schimbe o bobina. A murit motorul si gata. O fi fost caz singular? Nu cred, e vorba de 4 bobine totusi. Apoi usa dreapta troncane, servodirectia mai fluiera, nu i se mai deschide geamul de la sofer. Ca sa repare o mica rola de plastic trebuie sa schimbe macaraua cu totul, etc. Mai cunosc si alte cazuri.
  12. Asa am crezut si eu la inceput. Acum nu mai sunt asa de sigur ca este doar o coincidenta. Am testat lucrul asta de vreo 7, sau 8 ori pana acum. O sa testez si pornitul masinii fara apasatul ambreiajului sa vad care este, si daca exista, vreo influenta asupra comportamentului/consumului, in special urban pentru ca aici am un raport mare porniri / km parcursi.
  13. Ok, mi-a fost destul de greu sa citesc tot ce ai scris acolo (macar foloseste spatiu dupa punct si majuscule), dar pana la urma am inteles ca tu nu ai citit cu atentie to ce s-a scris pe aceasta tema. Codul de eroare este cunoscut si exista o procedura care trebuie executata pentru a identifica sursa problemei. Paralela asta cu Windows-ul merge pana la un punct. Oricum si pe Windows este foarte posibil ca un device, sa spunem placa video, sa aiba un driver cu probleme care sa provoace blue screen. Dr Watson (sau alt debugger) o sa-ti spuna ca problema este cauzata de placa video. Inseamna ca placa video este defecta? Nu neaparat. Daca faci update de driver este posibil ca problema sa dispara, iar asta inseamna ca nu placa video a avut o problema ci software-ul. Acest lucru este valabil si pentru calculatorul masinilor. NU exista software complex care sa nu aiba "bug-uri". Crede-ma ca stiu asta, lucrez in domeniu. Din acest motiv exista update-uri si service packuri. Poate ca prin resoftare au aplicat un firmware "patch-uit" care sa nu aiba o astfel de problema. Nu stiu, dar ma gandesc ca este posibil daca au spus ca WSS (senzorii de viteza la roata) si cablajele nu au probleme.
  14. Ok, am inteles argumentele tale, totusi daca te uiti in pagina din manual pe care am postat-o vezi ca acolo zice altceva. La pasul 4 zice sa apesi pedala de ambreiaj, iar la 5 zice sa pornesti motorul fara sa apesi acceleratia. Acum, nu spun ca este corect sau nu, ma intreb, de ce ar sugera sa facem asa daca nu este corect. Adaug ca nu am facut asa de la inceput, recunosc ca nu am citit manualul decat dupa vreo 3 luni dupa ce am luat masina. Referitor la resetul de ECM: De fiecare data cand am facut reset la Lacetti dupa un plin am constatat un cosum extraurban masurat pe 400 sau 500 km de aprox 6,3%. La urmatorul plin, fara reset, consumul crestea invariabil in jur de 7%. Am testat lucrul acesta de mai multe ori sa ma sigur ca nu este o coincidenta. Am testat chiar si pe Kalos si se manifesta la fel. De fiecare data cand ii dau reset reusesc un consum extraurban sub 6%.
  15. Benzina de iarna este diferita de cea de vara din punct de vedere al volatilitatii (pentru a se asigura un amestec cat ma omogen). O benzina de vara atunci cand temperatura este scazuta este mai putin volatila decat una pentru iarna (cam 25%), prin urmare este posibil sa apara si astfel de simptome. @Night Elf Incearca un reset si incearca sa schimbi benzina dupa ce ai golit cat de mult din rezervor. Din experienta proprie OMV95 provoaca uneori tremuraturi, parca masina "ar vrea sa-si dea in bot"
 

×
×
  • Create New...