Jump to content

crapu1

Membru
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About crapu1

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 05/02/1983

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2002
  • Nr. Inmatr.
    B-210-FMG
  1. Salut! Mi-a facut iar masina o "bucurie"... si m-a lasat pe la 1 noaptea sub podul Grant. Am lasat-o acolo si dimineata(am spus ca daca o las ceva timp porneste) direct la un magazin de piese auto Daewoo, nu stiu cum se numeste dar e pe Bdul. Iuliu Maniu. -capac delcou(nu scrie vreo marca pe el) -set de fise pentru bujii(la fel... nu au vreun nume cunoscut) -bujii(Champion, recomandate de vanzator. Acum, ca alea sunt ce trebuie sau trebuiau vandute in special alea, nu stiu) Toate au costat 75 Ron. Daca o fi mult, daca o fi putin... faptul e consumat. Poate pe viitor, dupa o ), si la treaba. Am dat jos capacul de la delcou si am apasat pe carbunele din mijloc. Si apasat a ramas.... La capacul cel nou, daca apas pe carbunele respectiv, revine. Pe langa asta, in capacul vechi si pe acea parte mobila(chiar nu stiu cum se numeste, si decat sa zic vreo prostie mai bine tac) era multa "verdeata". Am curatat partea mobila, am pus capacul nou, am schimbat bujiile si fisele, am repetat procedura idle/learn(pentru ca am dat si bateria jos sa pot desface un surub de la capacul delcoului.. poate exista alta metoda ca sa nu dai bateria jos... nu stiu, asa mi-a fost mai la-ndemana, asa am facut) si surpriza... a pornit. Noaptea(dupa 22... am zis ca traficul e mai redus si daca se opreste, nu incurc chiar asa de tare ca in timpul zilei) probe. A mers cum trebuia sa mearga, nu s-a mai oprit. Azi dimineata a pornit, am ajuns cu ea la munca.. Verdict: Merge! Acum sa vedem cat... Multumesc membrilor pentru sfaturi si pentru promptitudine si.. multi km fara probleme!
  2. Salut! Multumesc pentru informatie. Vazuse un prieten de al meu o "supapa comanda aer Matiz" la 168 de lei. Acum nu stiu daca o fi piesa de care am eu nevoie. Ideal ar fi ca banii astia (283 Ron) sa-mi ajunga sa o duc la o diagnoza completa. Doar ca dupa, ma voi minuna de cate imi trebuie si cat costa. Asta e... Multumesc pentru raspunsuri. Voi reveni cand o rezolv. Toate bune!
  3. Salut din nou! Intr-adevar cea mai interesanta si mai sigura metoda este de a ma adresa unui cunoscator(mecanic) care dispune de cunostintele si echipamentele necesare pentru identificarea si remedierea problemei. Dar, sincer sa fiu, nu dispun de banii necesari pentru efectuarea unei diagnoze "la sange". In plus, de la mecanici se afla si simptomele si posibilele rezolvari postate de ceilalti utilizatori pe care le pot regasi sau nu la masina mea. Poate nu toti membrii au cunostinte aprofundate de mecanica dar cu siguranta s-au confruntat cu probleme pe care le-au postat. Consider ca de asta este forum: pentru schimbul si impartasirea de opinii, impresii, probleme care sa duca la prevenirea, ameliorarea sau rezolvarea lor. Cu siguranta, daca problema nu se rezolva cu ajutorul opiniilor si sugestiilor celorlalti utilizatori, voi apela la un mecanic care inseamna, de cele mai multe ori, timp, bani, nesimtire(nu generalizez partea cu nesimtirea dar cu siguranta exista si mecanici care le stiu pe toate dar de fapt stiu prea putine). Cat despre "parerea" mea ca relatiul este mai mic decat normal, spun asta pentru ca masina dadea sa moara dar nu se oprea, si tremura mai tare(lucru observat vizual, cu portiera deschisa). Am pornit si alti consumatori(luminile de avarie) si motorul mergea sacadat, dupa cum se aprindeau si se stingeau respectivele lumini(se stingeau - crestea turatia, se aprindeau - scadea turatia). Am pornit si A/C-ul... turatia a crescut(normal zic eu) si s-a oprit din tremurat. Dupa ce l-am oprit, a revenit la mersul tremurat. Voi incerca sa dau jos capacul de la delcou sa vad ce e in el si eventual sa verific si sa schimb bujiile. Intrebare: Daca desfac bujiile trebuie sa le strang cu o anumita forta masurata? Sau merg si stranse "la simt"? Scuze daca devin plictisitor si/sau enervant. Multumesc Revin cu alta nelamurire: Am fost plecat cu masina pe o distanta scurta, apa nu a ajuns la temperatura de functionare si s-a oprit iar din mers. Am scos mufa de la senzorul IAC, am dat o singura cheie, nu a pornit. Am bagat mufa la loc am dat la cheie si a pornit. Sa fie senzorul IAC-ul defect? Aveti idee cat de scump e senzorul ala? Multumesc!
  4. Buna ziua! Va multumesc pentru promptitudine si pentru sugestii. Azi dimineata, inainte sa pornesc masina, am verificat nivelul uleiului(este in parametrii normali, adica intre gradatiile de min. si max. de pe joja) si am repetat procedura cu scosul sigurantei Ef19. Am pornit motorul si am plecat.. cu inima putin stransa ca poate ma va lasa iar in vreo intersectie. Nu s-a intamplat, adica am ajuns la serviciu cu masina. Ce am observat: - turatia ridicata la pornire(consider ca e normal dat fiind faptul ca motorul era rece si temperatura de afara aproape de minus sau foarte putin peste plus) - dupa aproximativ 5 min. turatia a scazut la limitele normale(zic asta dupa "auz", stiu si sunt constient ca astfel de masuratori nu se fac dupa ureche dar nu am turometru si nici alt dispozitiv de masurat turatiile motorului) - cand am ajuns la serviciu,(cam 7-8 km, parcursi in 20-30 min, deci trafic relativ aglomerat) am observat ca turatia e (zic eu, tot dupa ureche) cam mica. - temperatura apei era la nivelul de functionare, iar ca si consumatori aveam luminile(faza scurta), radiocd-playerul si ventilatorul pe treapta intai. Motorul nu s-a oprit dar relatiul era cam mic, adica masina tremura cam tare. Intrebarea mea e: Cand am initiat procedura de reinvatare a relantiului, e posibil ca ECM sa fi adoptat o valoare a relantiului falsa, adica mai mica decat cea initiala si normala? Se poate ca prin resetare sa nu se reseteze la valorile initiale? Si offtopic: E o idee buna daca vreau sa maresc relantiul? Si daca da, o pot face eu, in fata blocului? Sau dereglez alti parametri si risc o functionare defectuasa a motorului? Multumesc si o zi buna!
  5. Buna ziua, Ma numesc Catalin, sunt din Bucuresti si posed o "buburuza" fabricata in 2002, 0.8l, 50cp, cu A/C, sunt al 3-lea proprietar. Am luat-o cu 91.000 km la bord in septembrie 2010. Distributia (se zice ca) a fost schimbata, A/C-ul nu functioneaza, e un pic cam ruginita dar in rest sunt super multumit. Am schimbat ulei, filtru de ulei, filtru de benzina, filtru de aer la 98.000 (nu am mers fara, am mers cu cele vechi pana cand am produs niste banuti ca sa schimb respectivele consumabile). La 99.000 s-a spart toba finala (de la rugina) si am inlocuit-o. Nu zic ca ar avea vreo legatura dar a doua zi dupa ce am schimbat toba, s-a oprit din mers. Si nici ca a vrut sa mai porneasca. Am reusit sa o imping pana intr-un loc in care sa nu incurc pe nimeni, am incuiat-o si am plecat (nu as fi lasat-o acolo dar trebuia sa ajung urgent intr-un loc). M-am intors cam in 4-5 ore cu un amic, cu gandul sa o tractez pana in fata blocului. Stupoare: a pornit la prima cheie. Si de atunci face treaba asta cam la doua zile; se opreste din mers si intr-un interval de la 30 min la 2-3 ore nu mai vrea sa porneasca. - "bazaitul" de la pompa de benzina se aude - martorul "check" se aprinde si se stinge normal (nu ramane aprins, nu se aprinde in mers...) - bateria duce - electromotorul se invarte - benzina are (co 95 de la P***om) - dimineata porneste la prima cheie, singura(fara sa o ajut eu cu acceleratia) - in cursul zilei porneste(cand motorul este mai cald) - sta la relanti/ralanti(nu stiu care este termenul corect) - nu are fluctuatii de turatie Ce am facut dupa ce am citit restul de probleme asemanatoare ale celorlalti membri: (nu stiu daca am facut bine ce am facut) - am schimbat IAR filtrul de benzina(poate sa fi avut eu norocul unui filtru defect...) - am alimentat de la alte benzinarii(atat ca locatie cat si ca tip de benzina, adica am pus de la 3 P***omu-ri diferite si benzina de 95 si de 98) - am alimentat de la alti furnizori( am pus de la O*V benzina de 99) - am verificat bujiile(nu sunt ude iar la distante nu am umblat) - am verificat fisele(nu prezinta urme vizibile de uzura sau defectiune) - cu motorul pornit, am scos fiecare fisa in parte( se aude si se vede ca "da" scanteie) - am verificat vizual capacul delcoului(nu e crapat) - dupa o documentare pe forum am curatat senzorul IAC, fara sa il ating in vreun fel(adica am tinut de "soclu" si am pulverizat cu spray pentru carburatoare, l-am lasat sa se scurga, sa se usuce si l-am pus la loc, si cu un servetel umed am curatat si locasul unde intra senzorul respectiv; dupa montarea senzorului am scos timp de 2 min. siguranta Ef19, am pus-o la loc, am tinut contactul pus timp de 10 secunde, de doua ori; am pornit motorul) A doua zi, dupa aceasta procedura, s-a oprit iar.. si eram pe a treia banda.. imaginati-va injuraturi si claxoane, si capete pe geam cu tot felul de sugestii despre rudele de gradul 1... si multe altele. Ce sa-i fac sa nu se mai opreasca in mers? Dilema mea e: de ce mai porneste daca se opreste in mers? Adica e mult mai simplu sa te duci la service si sa ii spui ca "nene, nu mai porneste" decat sa ii spui ca se opreste din mers.. si nu tot timpul. Stiu ca poate pare o prostie dar am un pitic care ma indeamna sa scot pompa de benzina pentru ca acolo, in vasul in care sta scufundata, e un gunoi, o mizerie, care ajunge din cand in cand si obtureaza vreun furtun ceva... . De ce tind sa cred asta: - dimineata cand pornesc, benzina din vasul respectiv e "calma", nu e agitata si posibila mizerie sta la fund - cand ajung cu acul "pe rosu" pana se aprinde martorul de benzina, nu se mai opreste(cred ca nu e suficient lichid in care sa pluteasca mizeria) - dupa ce se opreste, intervalul de 30 min pana la cateva ore e folosit pentru ca mizeria sa se lase la fund. Imi cer scuze pentru ca poate v-am plictisit dar astept cu interes o sugestie de rezolvare. Multumesc si o zi buna!
 

×
×
  • Create New...