Jump to content

Don Coyote

Membru
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About Don Coyote

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Giurgiu
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2005
  1. Multumesc, o sa incerc asa, sper ca desfacutul cablului vitezometrului sa mearga usor.
  2. Dupa cum arata montajul, becul din centru este singurul care mai functioneaza la mine. Pe unde ar trebui sa bag mana prin spate sa ajung la ele? Cred ca la mana mi-as putea da seama care sint cele mari si ca se desfac prin simpla rotire cu 90 de grade.
  3. Salutare, am o problema simpla de tot si culmea, nu am gasit rezolvarea pe forumuri. Iluminatul din bordul Matizului meu a slabit considerabil. Nu e vorba de martori, doar iluminatul ceasului vitezometru, temperatura motor si litrometru. Pur si simplu este iluminat bine in zona centrala si foarte putin in margini, deduc ca ar fi 2 sau 3 becuri care s-au ars in afara de unul singur. Ideea e ca nu-mi dau seama cum ajung la acele becuri, ar trebui sa fie niste "paduchi" de pozitie sau mai mici, am vazut doua suruburi, dar plexy-ul din fata vitezometrului nu se clinteste si nici nu am reusit sa vad unde sint acele becuri pozitionate. Nu ma injurati, insa chiar nu am gasit nici un ghid de demontare, lumea vorbeste de scos limbile ceasului, de tras cu penseta de becuri si asa mai departe .
  4. Daewoo Matiz an fabricatie 2005, motor 0.8l, 52 cp, alb, 2005, EURO3. Probleme cu rugina in praguri mai ales, a fost kituita si vopsita de mine inainte de ITP in iulie, ITP valabil iulie 2017. Kituirea si vopsirea au fost facute neprofesional, de mine, cu kit si spray corector alb, pentru a avea un aspect estetic necesar trecerii ITP. Timoneria necesita reglaj, cablurile au fost schimbate anul trecut, insa atunci cand retrogradeaza in treptele a doua si a patra din trepte superioare intra mai greu, necesita putina indemanare si obisnuinta, insa m-am obisnuit repede cu acest lucru si nu am insistat mai mult. Motorul este bun, se aude frumos, nu scoate zgomote sau fum, are un consum de ulei cam de 0,5l la 1500 km din cate imi dau seama. Distributia are aproape 40.000 km facuti, curelele Dayco-Pirelli sunt garantate 60.000, iar masina a fost rulata in general la drum lung in afara orasului, foarte putin in oras, deci se pot face mai mult de 20.000 km cu ea in continuare. Ulei si filtru schimbat in primavara, probabil 2000 km facuti. Filtrul de aer schimbat anul trecut. Uleiul GM 10W40. Anvelope de iarna in stare ok, set de 4 anvelope, schimbate acum 2 ani, s-a circulat cu ele iarna-vara. Instalatie GPL Tomasetto-Achille secventiala, trecuta in CIV si talon, instalatie montata in anul 2010, functioneaza ireprosabil, rezervor 22l. Masina porneste uneori la 2-3 chei, mai ales vara, cand se consuma foarte putina benzina. Benzina se degradeaza in timp (fenomen cunoscut mai ales posesorilor de moto care le lasa la iernat). Instalatia GPL intra automat la o temperatura de 30 grade C a motorului, de obicei la sfarsitul iernii alimentam cu 15 l de benzina iar la sfarsitul verii cu inca 10 l, rezervorul de benzina l-am tinut cam peste 1/2 plin intotdeauna. Consumul pe GPL este undeva la 6.2-6.4 extraurban (probabil ca pe benzina ar consuma cam 5.5-6), mers decent pana in 110 km/h. GPL am alimentat in general de la Romperol sau Lukoil, cu preferinta pentru Rompetrol. Consumul urban nu il stiu pentru ca nu prea a fost frecata prin oras, insa nu pare ca ar creste prea mult. Martorul Engine Check sta aprins de cand am montat GPL-ul, am inteles ca este un lucru foarte comun sa se intample asta la Matiz. Anul trecut au fost schimbate ferodourile de la tamburii frana spate. Parbrizul a fost schimbat acum 2 luni, marca Pilkington, cu parasolar. IAC-ul, motorasul de relanti, a fost schimbat acum 2 ani, cel vechi era murdar iar la curatare l-am scapat pe jos, asa ca am inlocuit cu unul nou. Au fost schimbate anul trecut basculele fata si un capat de bara, masina nu troncane. Masina a fost intretinuta cat timp a stat la mine, a mers mai mult in concedii, am luat-o la 76.000 km, inainte de asta a fost masina de corporatie, cu reviziile facute la timp flotei auto, probabil plimbata vara-iarna pe orice vreme iar tabla se prezinta prost in zona pragurilor. Treaba de rutina pentru un tinichigiu bun, se poate rezolva foarte ieftin chiar si cu o vopsire integrala vopseaua alba fiind ieftina. Cu o revizuire a tinichigeriei poate fi o excelenta masina, foarte ieftin de intretinut si exploatat, care mai are destui kilometrii de facut. Are ITP valabil inca doi ani, deci se poate amana si tinichigeria, nu e ceva urgent. Nu am avut cu ea probleme deosebite, doar consumabile, timoneria la 110.000 km, articulatiile, parbrizul si evident rugina. http://olx.ro/oferta/daewoo-matiz-2005-ID4mhRM.html#b484506660
  5. Exact culbutorii de la evacuare au fost si la mine, nu mai aveau joc deloc. Eu am fost pur si simplu sa fac reglajul periodic al culbutorilor si am observat asta, iar dupa reglare m-am trezit ca tine relantiul
  6. Voi incerca sa reglez putin cursa pedalei de ambreiaj, de unde se face asta?
  7. O problema neplacuta, nou aparuta, la Matizul meu. Masina intra foarte greu in treptele 2 si 4 de viteza. In treapta 2 fenomenul se manifesta aproape tot timpul (sint si cazuri in care intra perfect, rar), iar in treapta 4 in general la retrogradarea din treapta a cincea. Modul in care pot introduce in treptele respective este sa imping levierul mai intai in fata, spre treptele 1 respectiv 3 de viteza, si apoi sa selectez 2 sau 4, dupa caz. Problema nu se manifesta pe loc, am verificat asta. Am lasat masina in rampa, cu frana de mana trasa. Am calcat ambreiajul si am introdus usor in toate treptele de viteza. Apoi am deblocat frana de mana, masina a luat-o foarte usor la vale, am calcat ambreiajul si am incercat sa introduc in treapta 2 de viteza, a intrat foarte greu.
  8. Salutare, Matizul meu are inca o problema, de data asta la schimbarea treptei de viteza. Mai concret, intra foarte greu in treptele II si IV. In treapta a doua intra foarte greu cam in 50% din cazuri, iar in celelalte 50% intra perfect. In treapta IV intra normal cand urc din treapta III, insa cand retrogradez din tr. V in tr. IV, ca sa pot introduce levierul in tr. IV, trebuie sa-l misc mai intai inainte, spre treapta III, apoi intra perfect. Cam aceasta e solutia si in cazul tr. II. Pe loc, cu masina oprita, totul merge perfect. A mai patit cineva una ca asta? Am inteles ca ar fi vorba de un cablu sau o bucsa de plastic.
  9. La surubul ala deja fusese umblat, nu avea nici un capison de protectie, si chiar el a spus ca acolo nu ar trebui sa umble nimeni. Nu stiu cum putea verifica pozitia clapetei prin scoaterea burdufului de la filtrul de aer, pozitia clapetei avand reglaj micrometric si nu ochiometric din fabrica. Multumesc pentru postul tau care mi-a fost de un real ajutor, si prin care am aflat ca mecanicul este foarte slab.
  10. Mi-am mai adus aminte o chestie, mecanicul de la Daewoo m-a intrebat si daca a umblat cineva la surubul in care se opreste clapeta de acceleratie. I-am zis evident ca nu, ar fi echivalent cu apasarea pedalei de acceleratie daca as strange sau cu frecarea clapetei pe corp daca ar fi prea desfacut, cel putin la Oltcit-ul cu motor de 1100 suruburile clapetelor aveau un reglaj micrometric facut la carbotest si evident toti desteptii acolo umblau prima oara, desi surubul avea capison de cauciuc si Loctite rosu pe el. Mi-a zis ca asa e, insa probabil vreun destept a umblat inainte, eu luand masina la 76.000 km. Dupa ureche a mai strans 1/2 tura, surubul are arc si am vazut ca e destul de strans si s-a miscat destul de greu. Oare merita sa incerc sa mai strang putin acel surub? Arcul acela ma face sa cred ca totusi un reglaj se poate face, pe de alta parte cred ca daca strang automat IAC ar lasa sa treaca mai putin aer ca sa compenseze asa ca n-as face nici o scofala.
  11. Da, m-am gandit eu, ia uite ce curat e asta nou, o fi meritat 230 lei...? Dupa aia m-am gandit iar: "f..-l in nas de IAC, degeaba am dat 230 lei?" Scannerul arata TPS ok.
  12. M-am lamurit in final bustean, dar macar stiu acum ca nu e ceva prea grav. Codul poate fi generat de senzorul MAF, de senzorul MAP, de senzorul de oxigen, de uzura sau problemele mecanice ale motorului gen culbutor dereglat, un furtun de vacuum crapat (le-am verificat), de un contact imperfect (am verificat cat am putut la mana). Toate astea costa, pierdere de timp si bani, inutile pentru o masina pe care am dat 1500 euro. Cred ca va trebui sa ma obisnuiesc cu defectiunea si sa am rabdare sa se incalzeasca motorul. Sper doar sa nu inceapa sa faca mai rau, si la cald. Poate daca ceva se va busi mai serios va genera si un alt cod de eroare si atunci ii voi da de cap.
  13. Am fost la Service Daewoo pentru scanare. Erau mai multe coduri de eroare adunate, ultimul fiind C-P0172 Fuel Trim System Too Rich. Mecanicul a dat un clear pe coduri, MIL s-a stins si nu s-a mai apins. Testerul arata OK in continuare. Am plecat la drum sa vedem ce se intampla. La o trecere de pietoni motorul chiar a murit, asta se intampla extrem de rar cu motorul cald. Nici un cod pe tester. Am mai lasat-o la relanti in service, intr-un tarziu a aparut iar C-P0172 Fuel Trim System Too Rich, insa fara ca MIL sa se aprinda. Mecanicul mi-a zis ca efectiv n-are ce sa faca atata timp cat scanerul indica ok, eventual sa mai vin pe acolo daca se mai aprinde MIL.
  14. Revin cu problema mea. Am facut cateva teste in diminetile acestea putin mai racoroase, concluziile sint clare dar ciudate. - In cazul in care pornesc masina si plec cu ea la drum, in momentul in care las pe liber motorul se opreste. Este neplacut deoarece se intampla de obicei la oprirea in intersectie. Acest lucru se intampla pana ce motorul se incalzeste cat sa se miste acul indicator de temperatura motor. - In cazul in care pornesc masina si o las pe loc pana se incalzeste, totul functioneaza foarte ok. Imi este usor sa testez asta deoarece am garaj. Dimineata, cand plec la serviciu, scot masina din garaj apoi mai trebaluiesc pe acolo, imi gasesc ceva de facut cateva minute, umflu cauciucurile la bicicleta sau asez cheile fixe in ordinea dimensiunii pe rafturi . Dupa cateva minute, cand motorul s-a incalzit aproape de temperatura de regim, o intind la serviciu. La intoarcere scot masina din parcare, iar fiind in parcare si nu la garaj, nu mai am biciclete de umflat si nici scule de asezat, asa ca plec direct spre casa. Daca la prima intersectie sint nevoit sa cedez trecerea, motorul moare. Voi incerca sa pun masina pe scanner, insa mai inainte as dori sa fac o verificare a TPS de unul singur. Desi se vorbeste despre TPS pe la probleme tehnice, nu am gasit un tutorial cu demontare - curatare - masurare - reeglaj - remontare pe forum, decat informatii disparate. Ma gandeam, daca nu e prea greu, poate imi da cineva un link direct sau face un mic tutorial.
  15. Evident ca check engine este aprins. Mecanicul Daewoo care se pare ca ar fi cel mai bun din acel service mi-a spus ca pot pune pe scanner asa pentru sufletelul meu dar de obicei e vreun senzor pe evacuare asa ca sa nu-mi fac griji. Asa ca pot spune ca sint satul de mecanici, stiu de pe acum ca imi vor zice sa schimb bujiile, filtrul de aer, de benzina, pompa de benzina si in final injectoarele. Probabil ca o vor pune si pe scanner iar scannerul va fi defect sau nu vor avea lista de coduri de eroare. O sa verific furtunele de vacuum. As vrea sa le si schimb, insa din pacate n-o sa le gasesc nicaieri. La reprezentanta Daewoo de-abia mi-am gasit valva PCV. Nimeni nu are nimic pe stoc. In oras e plin de magazine auto, unde gasesti doar anvelope, uleiuri de toate felurile, cateva filtre de ulei, cateva bujii si o gramada de autocolante, eleroane, leduri de bord, becuri colorate, ursuleti de montat pe luneta. Era simpla viata cu Oltcit-ul meu vechi... Daca nu mergea ceva iti dadeai seama de unde nu merge, gaseai piese de schimb, totul era asa usor...
 

×
×
  • Create New...