Jump to content

Cellist

Membru
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

1 Follower

About Cellist

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Oradea
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz E A/C
  • An
    2008

Recent Profile Visitors

2467 profile views
  1. Aer IN ULEI era vorba, dar cuvintele mele au fost întorse înadins pe dos. IN ULEI, IN ULEI... alo,alo, mă aude cineva? IN ULEI!
  2. Care e *dioda de acolo*? Bateria are 2 ani, nu poate avea *bubă*. Generatorul nu se strică în 2 ani decât dacă dai cu el de pământ...şi la urmă, care e soluţia ta? *...mergi la un service specializat*. Se pare că tu nu eşti specializat destul.
  3. markus2007, o corectare: Am verificat circuitele de bord la Spark (este diferit de Matiz), într-adevăr cele 2 circuite sunt legate de o diodă care permite masa(-) într-o singură direcţie, spre martor. Diferenţa poate fi fiindcă în schema Sparkului este şi ABS (tu ai?), care la mine nu apare. Deci: este posibil când la ralanţi generatorul (alternator de fapt) nu produce curent destul pt. ca martorul să se stingă (cureaua alunecă), atunci să primească masa ori de la frâna de mână, ori de la sensorul nivelului scăzut al lichidului de frână (ceea ce nu este cazul la tine), dar în primul caz numai dacă frâna de mână este trasă. Dacă este degajată (la podea), atunci rămâne ce am mai spus, face un contact fals. Repet, condiţia asta este numai când alternatorul nu produce destul curent la ralanţi. Invers nu se poate întâmpla: martorul bateriei, fără contact de la levier, nu aprinde martorul frânei, din cauza diodei care rectifică direcţia. Deci cum am spus înainte: verifică contactul fals la levierul frânei de mână, şi totodată să nu alunece cureaua alternatorului. P.S. Răspunde te rog, vreau să te ajut!
  4. markus2007, încă un sfat: După 2 ani de folosinţă, oricât de mult ai fi mers cu maşina, nu are rost să te gândeşti la defecte fantastice cu diode, etc. Dacă maşina ar fi aşa de puţin fiabilă, nu ar mai fi fost răspândit pe tot continentul, şi dincolo de el. Precis că loturi ar fi fost rechemate, cum se întâmplă cu multe ale tipuri. Matizul şi Sparkul sunt reuşite tocmai pt. că după 2 ani nu au cum să apară astfel de probleme. Important este să te gândeşti la cauze simple pentru defecte simple, în conformitate cu timpul folosit şi kilometrajul parcurs, şi prima dată să elimini posibilitatea lor. După aia mai ai timp să desfaci alternatoare, măsori diode, etc. Stiu că mecanicii auto nu vor agrea ceea ce spun, dar nu muncim şi cîştigăm pentru buzunarele lor, nu-i aşa?
  5. Concomitent nu înseamnă că unul este declanşat de celălalt. Cunoşti limba română?
  6. Nici el nu a spus că unul declanşează pe celălalt. Nu am văzut încă maşină la care cele 2 circuite să aibă vre-o legătură.
  7. markus2007, aici trebuie să postez ca să vezi răspunsul, deşi nu suntem pe topic. S-ar putea ca cele 2 probleme să nu fie legate. Sub levierul frînei de mână la fiecare maşină există un întrerupător, care primeşte curent de la circuitul aprinderii. La mine de ex. distanţa este aşa de mică, încât ridic puţin levierul, deja martorul se aprinde, şi încă nu a făcut primul clic. S-ar putea ca la tine şuruburile care ţin întrerupătorul să fie slăbite, întrerupătorul se mişcă, şi face contact cînd n-ar trebui. Trepidaţia putea să cauzeze problema (mergi numai pe asfalt, sau şi-şi?) Iar martorul alternatorului... Bateria nu cred că e de vină, are doar 2 ani, aşa e? Cred că totuşi cureaua alunecă, numai la ralanţi; cînd măreşti turaţia, fulia alternatorului oricum se învârte mai tare. De ce nu totdeauna la ralanţi? Condiţiile atmosferice: uneori aerul este mai umed, aderenţa e mai bună, iar când e uscat, alunecă. Ca să ai săgeata curelei corectă, trebuie strâns destul de bine (nu excesiv), şi cîteodată cureaua cedează mai repede. Nu zic 100% că astea ar fi soluţiile, dar sunt 2 idei care zic eu merită verificate.
  8. Eu am Matizul de 2 ani, nu am avut nici o problemă electrică până acum, dar nu am nici casetofon, nici închidere centralizată, nici alarmă. Ce am spus e din experienţa mea cu Dacia care am avut-o înainte, dar Matizul e mai complicat. O fi vre-un releu? Ar fi bine să ai schema electrică a circuitelor. Ai cartea tehnică? Poţi descărca de pe net, versiunea română sau cea engleză. P.S. Stai puţin, ziceai clusterul, turn şi audio. Păi sunt pe acelaşi circuit astea trei, de la cheie, fiindcă accesorii şi aprinderea de obicei sunt legate, dar cu un fir rezistor, iar circuitul break are un scurt cu astea trei! (Frâna ţi-a ars siguranţa audio, frîna îţi aprindea martorii, şi semnalizarea acum merge numai cu frâna apăsată). Scurtul nu dispare; dacă scoţi siguranţa semnalizării nu are cum să meargă oricum, decât cu pedala din cauza scurtului, iar martorii la aprindere primesc curentul lor. Accesoriile singur nu aprind martorii, e un fir rezistor între accesorii şi aprindere.
  9. Ai mai avut problema asta când ai trecut pe benzină? Sau chiar cu GPL? Dacă mergi rar pe benzină, dar rezervorul este plin, citeşte ce am postat mai înainte, #246, poate te ajută! Incearcă să treci şi pe un alt brand de benzină.
  10. Eu cred, că problema a început cu instalarea radioului. Undeva cele 2 circuite s-au atins, şi când apăsai pe frână, curentul mai puternic al frânelor (15 A) a ars siguranţa habitaclului (10 A). Neavând nici siguranţă de frână, lămpile nu mergeau. Acum, frâna îţi merge împreună cu circuitul lui propriu şi curentul accesoriilor. Verifică unde se *amestecă* cele 2 circuite, altfel o să-ţi ardă în continuare siguranţe, şi vei avea aceleaşi probleme. P.S. Ai siguranţele corecte pt. fiecare component?
  11. Dl. Salex, dacă sunt blocat, atunci pe un singur lucru: nu-mi place să fiu călcat în piciore de către oameni care nu sunt destul de pregătiţi în subiectul respectiv. Conduc maşini străine, dar resping know-how-ul de acolo. Mă bucur că poţi face şi altceva, decât să ştergi postări. Nu bănui că am ratat înţelesul celor scrise de tine, am dovedit cred destulă inteligenţă ca să-mi înţeleg partenerul de discuţie, ceea ce nu se poate spune despre alţii. Ultima mea apărare: tot ceea ce ştiu provine din surse serioase, pe care nimeni nu-i consideră că vor doar să iasă la suprafaţă. Dacă faptul că ştiu mai mult îi irită pe unii, atunci ei sunt cu musca pe căciulă. Lasă şi răspunsul meu, nu numai dojenirea ta, dacă eşti bărbat. Chiar şi într-un tribunal inculpatul are dreptul la apărare publică!
  12. Iartă-mă tclau, dar de data asta nu am înţeles explicaţia ta. Dar sunt curios: Cum te-ai înţeles cu Salex, care la un moment dat a declarat că a vorbi despre fenomenul aeraţiei este *băşcălie* ? La asta m-am referit când am zis că ar trebui să-şi ceară scuze. Despre fenomenul de difuzie şi osmoză nu am priceput ce caută aici. Nu am auzit niciodată că buşonul s-ar numi *membrană* . Concentraţia se uniformizează singur, de aia trebuie aşteptat puţin şi nu închis cutia imediat, cred că asta am spus şi eu, nu? Vrei să-mi explici mai simplu? Mersi. Si eu zic că tu n-ar trebui să-ţi ceri scuze la fiecare pas, dacă alţii jignesc la fiecare pas şi nu-şi cer scuze.
  13. Si toţi care folosesc metoda asta sânt proşti, aşa-i, numai tu eşti deştept? Eu nu mă aflu în vre-o uzină, eu fac acasă, şi nu te obligă nimeni să faci cum zic eu. Mă provoci, ca după aia să-mi spui că eu o lungesc. Vă purtaţi ca nişte copii de 4 ani în perioada negaţiei... Dacă nu vrei să o lungim, cine te-a rugat să intervii? Am răspuns la postul lui EMIL şi a lui markus2007, iar tu stai în banca ta...
  14. Procesul fizic de curgere este agitaţia care produce aeraţia, dar pompa produce agitaţie mai mare, prin faptul că împingi levierul rapid, obligând lichidul să iasă cu forţă... You are hopeless, man...
 

×
×
  • Create New...