Jump to content

alex_popa

Membru
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About alex_popa

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Drobeta Turnu Severin
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Lacetti
  • An
    2005
  • Nr. Inmatr.
    MH04EDS
  1. Apropos de vise, unele piese le am deja pe balcon . Doar ca de montat vor fi facute la C&C in buc. Pe aici in schimb vreau sa imi rezolv restul problemelor. Btw, gasisem undeva pe un forum si am formatat compu si nu mai am adresa, un nene din spania parca se lauda ca se potrivesc cui pe cui sa zic asa piesele de Reno cu astea de Lacetti. In principiu e cam aceeasi masina, dar imi vine greu sa cred. Mai am o problema pe care nu am inteles-o. Plus ca el zicea ca acuma conform comp de bord are Suzuki Reno, nu Optra... Este posibil sa faci resoftare si din Chevy Lacetti sa iti apara Suzuki Reno fara sa schimbi si chip si poate chiar comp de bord? Intreb doar... Mie mi se pare cam SF, nu de alta.
  2. Sa nu fiu inteles gresit. Nu sunt adeptul "ieftinului". Am bagat mana adanc de tot in buzunar in prima luna cand mi-am luat masina. Am schimbat toate amortizoarele, flansele pe fatza, placutele, caseta de directie cu totul (avea mici probleme), bucsele cu tot cu brate, tije etc, pivotii inferiori, bieletele antiruliu, filtrele (logic la 20.000 km) in afara de cel de ulei care il iau la schimb). Am cumparat special si un scut de motor pentru ca am observat aceasta lipsa a scutului din prima secunda cand mi-am luat masina si vreo 2 saptamani am fost bolnav ca nu gaseam pe nicaieri. Nu de alta dar drumurile sunt cum sunt si o piatra in baia de ulei nu m-ar face foarte fericit. Am gasit un scut pentru ea pe care am dat vreo 9 mil (daca nu ma insel pe la shop4tunning sau ceva asemanator). Si nu sunt tocmai genul de sofer cuminte cand vine vorba de gadilat pedala de acceleratie. Vreau sa rezolv problemele astea cat mai repede si cat de ieftin o fi posibil pentru ca urmeaza crima si pedeapsa la capitolul tuning dupa asta. Turbo lvl2, supercharger, intake de aer cald/rece, radiator sport, ionizator, catalizator si galerie sport, body-kit s.a. Cam una peste alta vreo 8000 de euro. Pana la butelia cu NOS sa aiba tot pe ea. Si spre deosebire de alti impatimiti ai tuning-ului care il fac doar pentru a goni ca idiotii cu masinile, eu o fac pentru protejarea si marirea duratei de viata a motorului. Nu zic nu, vreau sa vad si ce poate sa scoata acest 1.6 dupa ce termin. Dar nu inseamna ca dupa asta o sa imi lipesc un sticker pe geamul din spate cu WTCC Style (l-am vazut pe unul cu un BMW 316i cu asa ceva pe luneta si credeam ca nu o sa ma mai opresc din ras). Sunt adeptul vitezei atunci cand chiar am nevoie si cand este si permis (mai fac drumuri prin Italia din cand in cand) Sincer sa fiu nici eu nu inteleg cum, dar pana acuma cu tine cu tot suntem 2 care zicem asta ). Mai adu-mi cativa si promit ca ma duc cu topicul printat la toti care au zic ca da.
  3. Ma indoiesc cand un mecanic sau un inginer de service se uita la tine cand ii spui ce problema ai cu masina, dupa care imediat iti spune ca iti trebuie 20 mil sa iti cumperi o piesa, fara sa puna mana macar pe masina. Mi se pare putin jenant sa nu incerce mai intai sa vada cu ochii lui si sa asculte cu propriile urechi inainte de a-ti trimite nota. Da, permite-mi sa ma indoiesc de ei. Nu, permite-mi sa nu ma indoiesc de acest forum de pilda, unde, printre sute si poate mii de oameni ca mine care cunosc mai putine lucruri, sa mai dau si de cate un om luminat sau care a avut aceeasi problema. Si poate acest om sa imi rezolve problema fara sa dau bani pe la mecanici. Daca trebuie, OK. Daca nu, atunci de ce sa nu incerc? Exista riscul sa stric ceva in masina din aceste verificari/curatari? Zic ca nu. Mai ales ca le fac pe masina mea si nu pe a altuia. Apropos de lichidul de curatire motor, scria si pe el si mi-au spus si de la reprezentanta de la Craiova ca acea solutie curata SI injectoarele si ca este cea mai buna la ora actuala pentru asa ceva. Plus ca a fost vreo 16 lei acea solutie.
  4. Daca nu ma insel, un lichid de curatare motor. L-au tinut 5 minute cu aditivul si uleiul vechi, au scos uleiul dupa asta, au bagat un ulei proaspat, au dat drumul la motor inca 10 minute, au scos si acest ulei si abia dupa asta au pus uleiul cu care circul si acuma. Nu stiu exact cum se numea aditivul, am sunat la reprezentanta de la Craiova si de la service mi-au recomandat operatia asta pentru ca aveam un tachete de admisie care batea putin. Au zis ca poate fi calamina depusa pe tacheti si sa ii curat cu acest aditiv. M-am dus cu hartia la vreo 2-3 service-uri de schimb ulei, am gasit la al 3-lea exact acel tip si i-am facut operatia. Ca un lucru pe care l-as mentiona, a mai batut tachetele vreo 20-30 km dupa care a inceput sa toarca precum pisica motorul. Simteam si la pedala la acceleratie gatuiala de la el la plecarea dintr-a intaia de pe loc. Nu o mai simt. Si poate o fi sau nu ceva bun, nici becul galben din bord nu se mai aprinde de atunci incoace decat foarte rar (am spus cand in post-ul initial). Sper ca ceea ce am facut sa nu dauneze, atata timp cat motorul chiar se simte revigorat dupa operatia asta si pot spune ca merge mult mai cursiv si fara bataie la tacheti. Apropos de mi-au spus 2 vecini, pot sa spun doar ca atunci cand vine vorba de bagat mana in buzunar pentru masina, sunt foarte "zgarcit". Trebuie sa imi confirme mai multi oameni un anumit defect inainte sa ma apuc sa dau banii. Prea multi in jurul meu aud zilnic ca "si-au luat teapa" prin service-uri, schimband piese, platind manopere excesive sau alte operatii costisitoare doar pentru ca UN SINGUR mecanic a zis... De pilda, din ceea ce vad, nu prea cred ca mi-am luat tzeapa sa zic asa, punand o intrebare aici pe forum. M-a costat zero si am o gramada de operatiuni din care cel putin una s-ar putea sa ma ajute in timp ce maestrii pacalelilor (sau inginerii de service dupa cum i-as numi pe 80% din ei), altceva nu au facut decat sa sara cu ce TREBUIE SCHIMBAT. Acuma ar fi o chestie pe care am remarcat-o. Am fost afara doar sa verific bornele de pe baterie. Pot spune ca + era plina de "dero". Cand zic plina, spun ca nu se mai vedea borna de acel praf alb. Bateria spre rusinea mea nu am verificat-o de ceva timp. Este adevarat ca nu avea probleme, dar este un Banner care sa tot aiba vreo 4 ani. Si nu am mai verificat-o de ceva timp (3 luni) pentru ca ultima oara am si uns-o cu vaselina la borne si are capac deasupra. Stiu, la faza asta imi merit rusinea. Doar ca acel oxid poate sa insemne si altceva. Am facut testele si cu o baterie noua si cam acelasi lucru iese, adica nu simt nici o diferenta. Mai am o sansa, o sa pun o Varta noua cred ca pe la sf lunii o sa o cumpar. Pana atunci in schimb, ma mai gandeam si la un raspuns pe care l-am gasit pe forumul opel. Cineva raporta exact aceleasi fluctuatii de turatie ca la mine. A schimbat doar un singur lucru: releul principal (main relay). Ca prin minune cica i-au disparut toate problemele. In alta parte am gasit un alt individ care doar a dezoxidat senzorul IAT (cica avea un contact imperfect. Altul a curatat EGR-ul. Samd. O sa respect in schimb mai intai pasii de aici, dar pana la verificat injectoarele o sa pun un nene sa curete bine de tot toate fisele si toti conectorii. Mi-e sa nu fie vreun contact imperfect pe undeva totusi. Ma gandeam si la releul de la alternator sa il verifice. Poate si ala are vreo problema. La Lacetti nu prea am auzit de moartea diodei, sau alte prob de alternator. Mai am o intrebare pentru toti cei care vizualizati postul asta: Exista acele interfete de diagnoza pentru masini (unele vin cu tester altele sunt pentru conexiune la PC) prin USB am vazut mai nou desi cele mai multe sunt seriale. Sa zicem ca as vrea sa cumpar una. Recomandari de producator? Si deasemenea un soft de diagnosticare auto care sa aiba si Lacetti in optiuni sau Suzuki Forenza Reno ca este acelasi lucru? Stie careva ceva? A testat cineva vreun asemenea soft? Costuri? Merita?
  5. 1 Bateria este destul de veche dar incarcarea a fost verificata si para verificata de multe ori pana acuma. Toti electricienii (4) au facut asta din prima. 2 Bujiile sunt schimbate (chestia cu odata la 30000 de km mi se pare cam exagerata. Daca ar fi vorba de bujii de 35 de lei setul (adica ce avea pe ea inainte), da sunt de acord cu tine. Doar ca pe astea ale noi le-am pus acum 15000 de km deci sunt in grafic si curate (verificate acum 1000 de km. 3 Fisele bujiilor NU le-am verificat (o sa fac si asta). 4. In nici un caz nu am facut asta. 5. M-am gandit de multe ori daca vreunul din injectoare o avea ceva. Au fost verificate in service cand am schimbat timoneria si uleiul de cutie in toamna. 6 Sonda lambda de regula nu prea ai ce sa verifici la ea. Si eroarea pe care mi-o arata comp de bord este senzor oxigen blocat. Ma gandesc ca asta nu are leg cu sonda ci mai degraba cu IAT-ul sau EGR-ul. Dar voi face si asta. 7. Problema ramane: de ce imi face figuri in apasarea franei, de ce mi se arde becul la bricheta. A, am uitat sa mentionez. Ceasul de pe bord uneori merge alteori nu. De mers merge intotdeauna cand motorul este pornit. Dar de seara cand bag masina in parcare si pana dimineata cand intru la loc in ea, in 40% din cazuri ramane ora care trebuie. In rest, ramane pe loc (este o problema de tensiune ceva). Sa fie si un releu dus? Sigurantele sunt schimbate (TOATE). Doar releele si fisele sunt cele originale.
  6. Sunt o gramada de probleme si solutii acolo, in schimb la mine s-ar putea sa fie ceva electronic, nu mecanic. Ma gandesc sa nu fie cumva toate problemele pe care le am din cauza unui circuit sau releu. Ma gandesc cand spun asta la scaderea intensitatii luminilor masinii la apasarea pedalei de frana.
  7. Am incercat si acolo. Nu seamana prea mult problema lui cu a mea. La mine se subtureaza la ralanti in draci la rece cu sau fara clima. Individul vorbeste la un moment dat de delcou la espero. Poate ma insel dar nu cumva Lacetti are delcou automat controlat de CPU de bord?
  8. Salut. Am tot citit si rascitit forumul si pana la urma m-am gandit sa pornesc acest topic pentru ca am probleme cu masina mea si prea multi mecanici m-au trimis acasa fara sa stie ce are (si electricieni printre ei). De la reprezentanta Chevrolet din Craiova mi-am luat-o in freza rau de tot, am primit un raspuns de tot rasul de genul "calc-o mai tare ca e motor sport". Daca s-ar rezolva asemenea probleme in acest fel ce bine ar fi... Am un Chevrolet Lacetti 2005, 1.6 16V benzina. Anul trecut in februarie am luat-o si nu erau chiar atat de sugestive, dar vad ca se inrautatesc in ultimul timp. Am luat-o cu o fluctuatie de turatie la ralanti (nu era foarte mare) pana in +-100 de ture. Am zis ca orice om care nu se pricepe foarte mult la motoarele noi (fost proprietar de Dacie 1310 si Fiat 850 Sport), ca defectul sta in bujii. Am schimbat bujiile, e adevarat erau cam arse desi masina avea doar 80000 km cand am luat-o (facuti in 4 ani e destul de bine). Si au inceput problemele. Mai intai am descoperit ca fluctuatia a crescut in intensitate. Am verificat peste tot. Bujiile sunt bune (Bosch, ba mai mult, recomandate pentru Lacetti chiar de Chevrolet). Turatia la ralanti se manifesta in 2 moduri: la aprinderea la rece a motorului, dimineata pranz sau seara, scade cand si cand pana la 300 ba chiar si 200 rpm, isi revine singura desi uneori in revenire ajunge la 900 sau chiar 1100. Am bagat si aditiv pentru curatarea injectoarelor in ulei la ultimul schimb. Degeaba. Mi se aprinde sonda lamda in bord ca imi este lumea mai draga, si mai ales cand scade turatia la ralanti sub 300. Uneori mi se opreste de tot motorul si daca nu am grija sa merg cateva zeci de metri cu el in viteza si eventual fara ambreiaj moare la loc. De cand am trecut pe ulei supersintetic vad ca sonda lamda nu se mai aprinde, sau sta foarte putin aprinsa si se intampla foarte rar (odata la 2-3 luni si sta 2-3 porniri de motor fata de odata pe saptamana si tinea cate 4-5 zile). Eroarea pe toate testerele a iesit ceva de genul eroare senzor oxigen B1S2 (am citit printr-o carte tehnica de service a lacetti-ului ca ar fi bank 1 senzor 2) dar nu prea am inteles daca este vorba de IAT. La fel am inteles ceva de genul ca IAT-ul este un fel de debitmetru pentru ca aceasta masina nu are de fapt debitmetru ci doar acest Intake Air Temperature Sensor care cica ma costa pe la 700-800 RON. Acuma ma gandesc la altceva: daca la rece face asta, la motorul cald de ce am aceeasi problema??? Am mai descoperit o problema acum cateva zile si o sa o detaliez: - pornesc motorul (rece). - apas pedala de ambreiaj si aud un suierat incet in motor dupa care daca accelerez fara a introduce in viteza pe la 2000-2200 RPM si iau piciorul de pe acceleratie, turatia scade pana la 2-300 RPM. - ridic piciorul de pe ambreiaj cand turatia este mai mica decat normala si turometru isi revine la 850 (pentru cateva secunde dupa care iar incepe sa fluctueze). Si mai este una: la apasarea tot cu motorul in ralanti a pedalei de frana, am detectat fluctuatie de curent electric (scade intensitatea tuturor sistemelor de iluminare (interioara - bord, casetofon, butoane luminate sau exterioara, pozitie, faza scurta, lunga, stopuri, avarie, etc). Ca un fel de cireasa de pe tort, mi s-a ars si beculetul din spatele indicatorului de benzina cat si cel de la bricheta. Aaaaa, si daca tot e sa fie circ, ceasul din bord nu mai functioneaza corect. Ramane in urma. Ma intreb, pot sa ii pun o rotita ))))??? Help.
  9. Salut. Am un Chevrolet Lacetti 1.6 16V 109CP din 2005. Are 102000 KM la activ, merge incredibil de bine. I-am schimbat mecanica pe dedesubt (telescoape si flanse off-road touring class), caut de zor bucse hidraulice (gen BMW). Am gasit un magazin virtual destul de bine dotat cu piese de tuning atat de motor cat si de mecanica, doar ca sunt pentru omologul Lacetti din America (Suzuki Reno). M-ar interesa daca cineva a comparat mai amanuntit motorizarile si cartile tehnice sa vada daca se potrivesc cele 2 masini la design al motorului si mecanicii. In principiu nu vad de ce nu s-ar potrivi cam totul inauntru atata timp cat este aceeasi masina dar cu alta emblema. Partea a doua: capitolul body-kit. Am gasit din gama Suzuki Reno 2005-2008 niste body-kit-uri full-carbon (spoiler fatza, masca, aripi fatza si spate, capota motor, trape si praguri) si la fel m-ar interesa daca cineva a incercat asa ceva pana acuma pe Lacetti. Multumiri multe. Apropos, pentru cei interesati, adresa unde am gasit piese de tunning pentru motor este: http://www.engineperformancechip.com/suzuki-performance-chip-suzuki-reno-2005-2008-c-37_750
 

×
×
  • Create New...