Jump to content

vio28

Membru
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About vio28

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 01/12/1968

Contact Methods

  • MSN
    viorelcgk
  • Yahoo
    viorelcgk@yahoo.com

Profile Information

  • Location
    IASI
  • Interests
    auto
  • Din
    iasi
  • Auto
    daewoo
  • Model
    cielo
  • An
    1995
  • Nr. Inmatr.
    IS 02 CGK
  1. Trebuie sa inteleg ca problema mea nu are rezolvare ? Sau v-am pus in dificultatea de a da o idee catusi de putin ...!!!!! O zi buna!
  2. Desi nu am mai rasfoit in ultima vreme paginile acestui forum, ma vad nevoit acum sa o fac din nevoia de a obtine un sfat, o parere sau poate chiar rezolvarea la problema mea. Nu demult va scriam, prin interventiile mele, ca am schimbat axul cu came de la motor si cele ce roiesc prin jurul sau, tacheti, culbutori...etc. Cam vreo 2-3 luni de la aceasta reparatie imi scotea fum pe esapament in demaraj la turatii mai ridicate, lucru care pana atunci nu se intampla, dupa cum v-ati dat seama am inceput sa si completez cu ulei. Curios este faptul ca odata cu venirea sezonului cald, masina fiind pe scoala de soferi, la efectuarea orelor de conducere, in special cand faceam manevre de parcare, antrenament de pornire in rampa, etc... lucru care solicita oarecum motorul mai mult decat in mod normal, neavand si o ventilatie corespunzatoare, acesta incepea sa mearga in valuri, mai exact avea caderi de turatii la intervale regulate pret de cateva secunde dupa care se oprea. Odata cu acest fenomen parca si sunetul motorului se schimba , devenea mai ceramic. Il lasam vreo 10 minute cu capota ridicata porneam si mergea fara nici o problema, acest fenomen a inceput sa se indeseasca nemaiputand sa-mi tin orele in special in zilele toride in intervalul orar 12 - 17, ori faceam dimineata ori seara cand temperatura aerului se situa undeva sub 25 de grade. Intruna din zile cand deja ma saturasem de acest lucru m-am dus in service, mecanicul spunand ca sa o las sa se raceasca ca sa vada nu stiu ce... ma rog, am plecat pe unde mai aveam eu treaba, si cand m-am intors imi spune ca nu mai porneste din cauza bobinei de delco. Ma duc cumpar bobina, tot nu porneste, dupa care zice ca e din modul delco, cumpar si un delco de la cineva SH il pun... : masina porneste. Am plecat bucuros de acolo ca am rezolvat problema insa dupa cateva zile aceeasi problema se oprea cand se incalzea. Am inceput prin stanga si-n dreapta sa intreb inclusiv pe aici am cautat si am incercat sa asimilez aceste simptome ale motorului cu vreun defect intalnit si nimic. In cele din urma sun pe cel ce mi-a ''reparat'' !!! motorul si imi spune ca e din cauza axului cu came, ca nu e bun, ca el a observat ca ceva nu e in regula de cand am dat prima cheie in service dar probabil ca a vrut sa vada cam in cat timp o sa sesizez ceva si sa ma intorc pe acolo, cred eu...Mentionez ca atunci am schimbat urmatoarele componente, iata un extras din jurnalul masinii :'' Schimbat arbore came, culbutori (8), tacheti (8),garnit. capac culbutori, simering arbore, inel etansare delco, piese presiune culbutori (8), garnitura baie ulei, inel sorb,'' ....arborele fiind de fabrica si nu copy. Acest lucru m-a surprins spunandu-mi ca de acum asa o sa-mi faca masina , ca trebuie schimbat alt arbore...ca nu e bun cel adus de mine. M-am incapatanat sa cred acest lucru si de cate ori se oprea motorul schimbam ce credeam eu ca ar putea fi ... am inceput tatonarile,...odata am pus bobina noua am mers cu ea o zi si facea la fel, am pus-o la loc pe cea veche, am schimbat modulul delco, am pus unul nou, la fel, am schimbat toate filtrele , inclusiv uleiul, am pus 15 W 40 inainte fiind 10W si faptul ca trecusem de 200 000 km, si tot facea si tot asa pana am intrat in sezonul rece pana cand am scapat de chinuri. Anul acesta prima zi de caldura din luna aceasta mi-a adus din nou aceeasi problema pe tapet si acum stau si ma gandesc ca mai am ore de facut si vine vara, ce ma fac ? Ca de ore nu mai poate fi vorba , daca ar fi sa o folosesc in mod normal cu micile mele deplasari prin oras masina nu mi-ar crea probleme. Acum, as dori daca este cineva care s-a mai confruntat de ceva asemanator sa-mi spuna si mie cum a rezolvat aceasta problema iar pentru cei care au realizat cam ce poate avea aceasta masina sa-mi spuna si mie cam ce ar trebui sa fac. Oricum a inceput sa umblu dupa un ax cu came, am gasit ceva pe la dezmembrari cu chilasa completa nu costa o avere dar m-ar scapa de stres sa stiu ca s-ar putea rezolva problema cumva. O intrebare suplimentara ar fi daca ceva de pe Opel Astra s-ar potrivi pe aceasta masina , ma refer la motor bineinteles, am vazut un Opel Astra cu capota ridicata si mi-am zis ca e Cielo, asa de bine ce semana cu acesta. Alte observatii care s-ar putea sa fie de folos in stabilirea unui diagnostic ar fi ca masina nu mai trage ca inainte, desi era mai zgomotos masina avea demaraj bun , nu scotea fum , deci nu consuma decat in limitele normalului, acum tot timpul stau cu ochii pe joja de ulei. Inainte de a o repara cand porneam dimineata la rece motorul duduia usor pana se incalzea dupa care mergea rotund , acum porneste usor, nu mai duduie in schimb cand se incalzeste devine lenesa.Cu toti cu care m-am consultat mi-au spus ca or fi segmentii lucru care este imposibil atata timp cat bujiile sunt curate cu exceptia uneia care e mai afumata atunci cand le desfac ... nu stiu daca mai trebuie ceva lamuriri va stau la dispozitie. Multumesc anticipat pentru solutiile ce vor veni, sper, de la voi ! O zi buna va doresc !
  3. Rk nu a fost facut, zic eu, din vina uleiului, de fapt din lipsa acestuia, intr-o buna zi simeringul din capul axului cu came a binevoit sa sara pierzand ulei pe acolo e drept ca pana m-am sesizat, apoi pana am ajuns in service am facut ceva kilometri. Dupa remedierea defectiunii motorul a inceput sa bata din ce in ce mai tare si am decis schimbarea axului cu came si a componentelor aferente acestuia. Dupa cum v-am mai relatat motorul merge foarte bine acum cu exceptia acelor puseuri de fum pe care am observat ca le scoate din cand in cand, eu de fapt nu doresc sa schimb tipul de ulei, ma refer la brand, ci a calitatilor sale dupa cum spun fabricantii, cel din gama "premium "avand comparativ cu cel din gama "extra" proprietati mai bune tinand cont de numarul de kilometrii parcursi. Prin acest post nu am contestat calitatea uleiului, doresc sa citesc o parere, un sfat venit din partea celor care cunosc mai bine comportamentul acestor masini (motoare) in astfel de situatii, in urma celor relatate de mine, pentru a vedea daca sunt pe cale sa fac o miscare gresita sau nu, multumesc oricum si mai astept sfaturi. O zi buna!
  4. Daca am trecut de 200000 km ar trebui sa schimb si uleiul(tipul)? Pana acum am mers cam 130ooo cu Bixxol Extra, am facut un rk la motor recent, tacheti, ax, culbutori, etc. dupa vreo 500 km imi scotea fum, putin ce-i drept, cand faceam un demaraj mai fortat, acum de vreo doua zile nu mai scoate, lucru aparent ciudat, ma gandeam la simeringurile de la supape ca ar trebui verificate eventual schimbate, insa vazand ca si-a revenit, m-am gandit sa mai aman o interventie la motor pana nu ma conving ca are ceva. Mentionez ca motorul trage bine, nu consuma ulei mai mult decat ar trebui avand in vedere gradul de uzura al acestuia, consumul este relativ scazut comparativ cu ceea ce scrie in cartea tehnica 9,5 - 10 % in medie.Ma gandeam sa trec pe Bixxol Premium, daca este cineva care sa contravina acestei decizii v-as ruga sa veniti si cu ceva argumente pentru a putea lua o decizie corecta in ceea ce ma priveste in urma comentariilor dumneavoastra. Multumesc si toate bune va doresc !
  5. Desi nimeni nu s-a incumetat sa-si dea cu parerea la problema expusa de mine , am sa va relatez pe scurt care era hiba. M-am programat la service cu respectiva problema si mi-au schimbat bucsa de la brat, nu s-a schimbat nimic, am schimbat tampon sustinere motor dreapta care era intr-adevar varza, acelasi rezultat,la controlul efectuat de mecanic sus pe elevator nimic nu arata ca ar fi ceva in neregula, ne-am uitat peste tot ne-am legat de cele mai mici amanunte si tot nimic , am fost trimis in alt service pentru a afla parerea altor specialisti, verdictul a fost ca amortizorul e de vina, m-am intors inapoi la primii si am schimbat tot ce se putea schimba adica - amortizor, palier+bucsa mai putin arcul care era bun, am plecat in probe la fel, am renuntat si a treia zi m-am dus cu gandul sa schimb si capul de bara dar pana acolo ne-am zis sa schimbam antiruliul si niturile de la pivot sa le inlocuim cu suruburi, lucru care sincer sa fiu nu stiu de ce nu l-am facut de la inceput cand am schimbat pivotul asta vara, am plecat in probe masina nu mai scotea nici un zgomot.In concluzie trei amarate de nituri m-au costat 400 lei piese plus manopera, trei zile de stres si disconfort.Morala : nu va puneti mari sperante in piesele noi, am lasat la urma inlocuirea acesteia deoarece era prea scurta perioada de timp in care aceasta ar fi putut sa cedeze.toate bune!
  6. Mai intai salut tuturor, daca pana acum ma multumeam sa citesc si sa invat cate ceva de pe acest forum ei bine a venit momentul sa va cer si o mana de ajutor. Nu demult am fost plecat in afara localitatii si bineinteles ca am nimerit prin nelipsitele gropi de pe drumurile noastre, intors acasa la o zi sau doua, cred, am sesizat un zgomot ciudat in partea dreapta fata, un fel de bataie( cloncanit cum zic unii) acesta se aude in momentul cand circul cu viteza redusa si prin acele locuri unde soseaua prezinta gropi de dimensiuni mai mici, de mentionat ca la ridicaturi cum ar fi acele spinari de magar nu se aud acele batai.M-am dus in service si in urma verificarilor toate erau in regula , atunci am solicitat un test de suspensie care a iesit si acesta bine, nedumerit fiind am solicitat mecanicului sa mearga cu mine in masina intr-un tur zonal sa vada exact de unde provin zgomotele, acesta neputand sa mearga am luat pe altcineva tot din service de la receptie si in cele din urma a concluzionat ca amortizorul e de vina. Intrebarea mea este :daca la test acestea au dat bine ( cu dif de 6% si pe spate si pe fata) ce ar mai putea fi?Bratul l-am schimbat in urma cu cateva luni mai poate fi ceva in afara de amortizor?M-am uitat in schema de suspensie din manual si am vazut o serie de bucse si aparatori la care mecanicul nu poate avea acces decat desfacandu-le. Si inca o chestie care am observat-o e ca roata sta putin inclinata cand i-am aratat mecanicului a zis ca nu are ce sa-i faca ca e din jamba. Directia se comporta bine sta pe sosea fara sa traga stanga sau dreapta, cauciucurile se uzeaza uniform. Astept un mic sfat din partea celor care s-au mai intalnit cu aceeasi problema sau care stiu cel putin despre ce este vorbasi daca va ajuta cu ceva iata rezultatele testului de suspensie: AXA FATA = stanga 81-dreapta75 =diferenta 6%....AXA SPATE =stanga 75 - dreapta 69 = diferenta 6%, foarte ciudat ca cele de pe spate sunt noi( Monroe) si au dat rezultate mai slabe decat cele de pe fata care sunt originale, Km la bord in momentul testarii 162848.Multumesc anticipat!
  7. Am sa verific, cat de curand pentru ca am observat ca in timp ce merg vara, vine aer cald pe la picioare si cand pun mana pe carcasa aia neagra pe sub bord e fierbinte si mi-am zis ca o fi de la calorifer, oricum multumesc pentru indicatii toate bune!
  8. Aici ai incercat http://www.rxm.ro/index.php?fuseaction=sit...ails&id=865 .Succes!
  9. Cred ca nu m-ati inteles, intre cele doua robinete se monteaza un furtun care are si el deasemenea un robinet la mijloc, cand cele doua robinete sunt in pozitia inchis antigelul este dirijat prin acel furtun (by-pass) care are robinetul deschis si astfel circuitul nu este intrerupt are continuitate, celelalte robinete avand rolul de a intrerupe de fapt trecerea antigelului prin calorifer. toate bune!
  10. Daca tot ne aflam la capitolul incalzire as avea si eu o intrebare care banuiesc ca si-au mai pus-o si altii, la Cielo radiatorul de incalzire se afla in interiorul masinii pe undeva prin bord lucru care ne avantajeaza in sezonul rece, in schimb in sezonul cald acest lucru devine un incovenient datorita faptului ca antigelul circula in permanenta prin acel radiator chiar daca comutatorul se afla in pozitia "aer rece", am observat ca se incalzeste bordul de la acest radiator pe langa caldura de afara mai intervine si caldura de sub bord.Intrebarea mea este:Nu se poate monta un fel by-pass intre intrarea si iesirea din acel radiator cu robineti cu 3 iesiri ? Toamna la inceputul sezonului rece il vom comuta in asa fel incat antigelul sa circule prin tot circuitul, iar primavara la inceputul sezonului cald sa-l comutam astfel incat antigelul sa nu mai treaca prin acest radiator.Este realizabil acest lucru? Si-a mai facut cineva aceasta modificare? Daca da, multumindu-va anticipat, astept cateva indicatii referitoare la piesele ce (pot fi) trebuiesc utilizate pentru realizarea acestei modificari.toate bune!
  11. Da, am modificat si eu de curand schema, m-am legat de la "+" permanent de la radiocasetofon este foarte aproape de torpedou si am montat un microcontact de la portiere i-am scos aparatoarea de cauciuc in locasul din spate unde presupun ca trebuia sa se afle acel microintrerupator, am intrebat prin magazine si mi-au zis ca nu au asa ceva unii mi-au sugerat sa pun un microintrerupator de la portbagaj chiar.Schema functioneaza perfect am lumina chiar daca nu am cheia in contact cand deschid torpedoul in loc de bec am pus doua beculete de la panorile de la radicasetofon, celalalt se incingea foarte tare era de 5 watti si mirosea a plastic incins cand stateam cu el deschis mai mult timp.Succes!
  12. De la un timp incoace ( aprox. o luna ) maneta schimbatorului de viteze nu intra intotdeauna in tr.I si-n marsarier, mai agata uneori, daca fac o pedala intra(ridicat si apasat imediat) ciudat e faptul ca pompa de ambreiaj am schimbat-o in toamna trecuta iar timoneria cu reglajele aferente prin vara aceasta, tind sa cred ca cilindrul ar fi de vina am citit pe aici tot felul de indicatii este posibil sa fie necesar un nou reglaj sau sa schimb si cilindrul ( mi-e sa nu fac o investitie inutila), este drept ca am joc cam maricel si la maneta acolo unde se afla garnitura inelara chiar pe maneta schimbatorului de viteze din cate am inteles nu se gaseste decat cu totul iar ultima oara mecanicul mi-a dat afara un adaos(folie) pe care o pusesem acolo pentru a mai diminua jocul,a zis ca nu are a face cu intratul in viteze.Orice sfat din partea voastra este salutar, multumesc anticipat!toate bune!
  13. Bineinteles ca nu, scanner-ul ala e conectat la casa de marcat si nu au cum sa faca invarteli, numai cu cei care nu iau bon sau factura si cum eu am cerut asa ceva , bineinteles ca nu i-a picat bine ma facea de 24 lei, asta vara cand am cumparat de la o statie Petrom dadusem tot cam atata si m-am sesizat mai ales cand i-am zis ca acum cateva luni dadusem 126 lei mi-a zis ca n-are cum, asa ca aviz utilizatorilor de Bixxol din Iasi, la OMV Pacurari sunt afisate preturi mai mari decat cele reale,de fapt m-am intepat in momentul cand am citit pretul la cel de un litru care era de 31lei inmultit cu 4 = 124 lei deci iesea mai ieftin ca la cel de 4 litri.
  14. Ieri am cumparat ulei Bixxol 10w40 bidon de 4 litri de la OMV si am dat 126,99 lei desi pretul afisat pe raft era de 151.5 lei cand i-am luat la intrebari au scanat produsul si ...am avut dreptate acum 2luni cand l-am schimbat atat dadusem intr-o statie Petrom.
 

×
×
  • Create New...