Jump to content

MarioESP

Membru
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

About MarioESP

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucharest
  • Auto
    Chevy
  • Model
    Aveo
  • An
    2007

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/38830-un-simplu-senzor-abs-defect-poate-avea-urmari-grave/
  2. Scriu intr-un topic separat pentru a fi mai vizibil pentru cei interesati de aceasta problema. Am un Chevrolet Aveo Hatchback din 2007, nu am avut nicio alta problema majora cu exceptia ABS. S-a intamplat de mai multe ori si abia am reusit sa opresc masina la limita (inclusiv la treceri de pietoni !). O mare problema la Aveo/Daewoo (din cate am mai citit pe forum) este conectica, mufele... oxideaza, nu mai fac contact etc... Aceasta problema apare si la mufele senzorilor ABS, interpretata de multe ori ( si platita ) ca un senzor ABS defect. Marea belea este insa la modul in care lucreaza sistemul de franare: daca la pornirea motorului toti senzorii sunt OK, becul ABS se stinge si sistemul functioneaza normal. Insa daca in mers, de la vibratii sau gropi, mufa unui senzor intrerupe continuitatea electrica, modulul ABS crede ca roata respectiva nu se mai invarte (ca aluneca) si pune in functiune asa numitul "modulator ABS", identificabil prin zgomotul sacadat pe care il produce (tzacanelile specifice ABS), chiar daca pedala de frana nu e apasata ! Dupa un timp sistemul isi da seama ca ceva nu e in regula si dezactiveaza ABS-ul (se aprinde martorul din bord si la o franare pe suprafata alunecoasa nu mai actioneaza). Partea grava apare daca trebuie apasata frana chiar in momentul in care lucreaza modulatorul comandat de semnalul fals ca o roata ar fi blocata. Modulul ABS crede ca presiunea aplicata pe frana e prea mare, ca roata e deja blocata si decide sa reduca presiunea franei, avand ca efect SCADEREA EFICIENTEI FRANEI ! Practic frana nu tine bine, cu cat apas mai tare pe frana, cu atat modulatorul se aude tzacanind mai tare. Era sa lovesc oameni pe trecerea de pietoni din cauza asta. E normal ca modulatorul sa lucreze chiar daca pedala de frana nu e actionata? Toate masinile fac la fel? Pe forum am mai citit de probleme asemanatoare, totusi nu mi se pare normal ca un semnal lipsa (pulsurile de la senzor) de la o roata, aparut in mers, sa poata avea consecinte atat de grave. O sa scot sigurantele de la ABS pana masor care senzor face probleme, macar sa nu mai fie ABS deloc decat sa scada eficienta franei.
  3. S-a rezolvat, era intr-adevar de la contactul de capota deschisa, acest intrerupator este expus direct la apa (mers prin ploaie, ninsoare, spalatorie), fiind amplasat chiar in partea din fata a masinii, dupa grilajul ornamental. Se vedea ca e oxidat/murdar, dar am asteptat pana azi cand am fost la service pentru revizia de 60 000 km... au rezolvat oamenii pe gratis (desi masina nu mai e in garantie), dar intr-un stil original: au anulat contactul si au lipit firele intre ele. Cred totusi ca e mai bine asa, in timp ar fi cedat din nou. Trebuie sa fac si o corectura la primul meu post, la capacul de la rezervor nu exista contact de detectie a deschiderii, e doar sistemul care permite deschiderea lui din interior, arata cam la fel si se poate apasa cu degetul exact ca un contact. Multumesc.
  4. Salut, Dupa aproape 4 ani fara nici o problema cu un Aveo Hatchback 2007 (1.4 16V), banuiesc o defectiune la circuitul de detectie al capotei deschise. Uneori, cand inchid masina din telecomanda, becurile de semnalizare raman stinse, ca si cum ar fi o usa deschisa in acel moment, dar in bord nu e aprins becul care arata ca o usa ar fi deschisa ( exact la fel ar face daca e capota deschisa, fara a indica insa si in bord ). Mai exista un senzor de inchidere si la capacul rezervorului, dar acesta nu pare sa influenteze deloc inchiderea centralizata. Cel mai rau este cand masina se inchide normal din telecomanda, adica semnalizeaza o singura data (ca si cum toate usile si capota ar fi inchise) si mai tarziu incepe sa clipeasca foarte des becurile de semnalizare (ca atunci cand ar detecta ca o usa/capota a fost deschisa ). Clipeste pana se consuma bateria... se comporta ca o alarma care detecteaza ca o usa a fost deschisa/fortata dupa ce masina a fost inchisa din telecomanda. Imi poate spune cineva unde ajung firele de la senzorii de la usi/capota? Banuiesc mai mult un contact imperfect prin mufe ( e stiuta problema cu mufele instabile, chiar si la circuitul de airbag ) si e de ajuns sa vada un mic impuls de usa deschisa ca sa clipeasca continuu pana descarca bateria. Multumesc.
 

×
×
  • Create New...