Jump to content

batranu

Membru
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

About batranu

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Interests
    Posesor Matiz E3; Ford Fiesta 1,4Tdci; Renault Megane 1,9 dci
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo; Ford; Renault
  • Model
    Matiz E3;Fiesta;Megane
  • An
    2005;2006;2002

Recent Profile Visitors

1001 profile views
  1. Salut,

    Te mai ocupi de torpedouri?

    As dori si eu piesele

  2. Săptămîna viitoare pe marţi - miercuri. Cel mai sigur Joi la întîlnire!
  3. Ordinea nu contează! Eu vineri am să lansez în fabricaţie 20 de cutii. Toate cutiile se execută odată, deci, vor ieşi din fabricaţie în aceeaşi zi, cel mai probabil pe marţi - miercuri săptămîna viitoare. Mîine am să caut să ajung la întîlnire mai devreme (ora 18:30) pentru al puta vedea "la gata" şi pentru a putea ajunge să văd şi meciul. Plata se va face la livrare! Deci, nu mîine. Pentru cei care stau prost cu banii, pot plăti în trei rate! Detalii legate de montajul pe maşină, vă voi mai da la întălnirea de mîine.
  4. Revin pentru cei ce doresc să-şi facă singuri noul torpedou. Se demontează capacul torpedoului original pentru a avea acces şi a demonta capacul locaşului pentru airbag. Pentru demontarea acestui capac se vor desface cele 4 şuruburi de fixare pe bord. Se ia capacul şi se dau jos guseele (adaosurile de material ce ies din planul capacului); se poate folosi cu succes un flex, iar în anumite zone cuterul pentru a nu atinge cu flexul marginile capacului. După această operaţie, se aplică întăriturile de ABS în interiorul caroiajelor de pe capac - vezi poza postată anterior (pag 6) - cînd folosesc cuvîntul capac, să se înţeleagă că mă refer numai la interiorul capacului - exteriorul acestuia nu va suferi nici un fel de prelucrări. Sunt foarte importante aceste întărituri deoarece guseele capacului au fost date jos (rolul acestora era de a întări capacul şi a nu-l lăsa să lucreze la temperaturi limită), iar întăriturile preiau rolul guseelor pentru a nu avea surprize nici vara nici iarna (posibile deformări ale capacului), totodată întăriturile ajută şi la caşerarea mai estetică a materialului de capitonaj. Pe lîngă aceste întărituri, va trebui să lipim pe capac nişte adaosuri pentru balama şi tabliţa care va călca pe aruncătorul magnetic (voi posta desene cu formele şi cotele respective). Lăsăm acum deoparte capacul. Trecem la pregătirea locaşului în care va intra viitoarea cutie. Se curăţă cu flexul sau cuterul marginea interioară a locaşului - atenţie să nu atingeţi zonele vizibile ale bordului! (urmăriţi cu atenţie pozele). Execuţia cutiei: Pentru a valorifica la maxim spaţiul disponibil de sub bord, eu am realizat un calapod din lemn dîndu-i acestuia forma locaşului (golului) respectiv, după care am început să lipesc pe el adaosuri ducîndu-mă în adîncime pînă am ajuns la limita maximă fără a afecta funcţionarea tubulaturii de la aerotermă, sau cursa de deschidere a capacului de la torpedoul de jos. Pare destul de complicat, dar nu este chiar aşa, trebuie să lucraţi cu răbdare. Ca material, am folosit bucăţi de scîndură, prinse între ele cu aracet şi cuie. Munca mai multă este la finisat (folosiţi un raşpel bun şi veţi avea satisfacţie!). Nu vă propuneţi să terminaţi torpedoul într-un timp scurt. Lucraţi cu răbdare, dacă sunteţi obosiţi nu insistaţi, lăsaţi pe ziua următoare. Dacă ceva nu vă place, nu mergeţi mai departe, nu spuneţi "Las' că merge şi aşa"(ne-a îngropat în vechiul regim această vorbă). Să revenim la treaba noastră. Odată realizat calapodul ce are forma golului viitorului torpedou se pune problema cu ce îl îmbrăcăm? Eu, pentru că dispun de anumite posibilităţi, am ales varianta cea mai bună, adică tabla. A-l îmbrăca în tablă, pentru foarte mulţi "copilul este mort din faşă" nu aveţi nici dotarea şi nici cunoştinţele necesare. Există însă şi alte variante pertinente, cum ar fi: - se îmbracă calapodul în ţesătură de fibră de sticlă şi se depun peste acestea diverse răşini (tehnologia de realizare a scaunelor din tramvai, stadion etc) - vă pot da nume de firme care stăpînesc această tehnologie. - vezi varianta cu pîslă încercată de alţi amatori care au postat anterior, cu menţiunea că odată realizată cutia, aceasta să fie totuşi suficient de rigidă (funcţie de întăritorii folosiţi) Atenţie la forma calapodului! Acesta trebuie să fie puţin conic, pentru a se putea scoate noua cutie de pe el! Odată realizată cutia, urmează fixarea aruncătorului şi a balamalei în interiorul acesteia. În situaţia în care aţi folosit pîslă, în zona de montaj a celor două elemente va trebui să realizaţi o întăritură dintr-un material mai rigid (tablă, textolit,etc.), pentru a putea monta rigid balamaua şi aruncătorul. Dacă aţi folosit varianta cu fibră de sticlă şi răşină, cutia este deja rigidă. În permanenţă, atît calapodul, cît şi cutia trebuiesc verificate în golul bordului, pentru a stabili şi găurile de prindere pe bord ale cutiei şi poziţia perfectă pentru balama şi aruncător. Dimensiunea găurilor de prindere ale cutiei pe bord va trebui corelata cu dimensiunea şuruburilor pe care le veţi folosi. Pentru a da găurile de prindere ale cutiei pe bord, va trebui să folosiţi un burghiu introdus intr-o mandrină, iar găurile le veţi da manual (va merge uşor pentru că bordul este din plastic), nu are acces nici o bormaşină în acel spaţiu. Considerînd că aţi montat balamaua, aruncătorul şi cutia în bord, va urma o operaţie destul de delicată, respectiv transmiterea găurilor pentru balama pe capac. Transmiterea găurilor pentru balama se face cu balamaua închisă. Se pune puţină vopsea pe balama în zona în care aceasta se va monta pe capac, se ia capacul şi se pune deasupra cutiei în locaşul acestuia cu mare atenţie. Vopseaua se va depune pe adaosul lipit pe capac. La fel se procedeaza şi pentru stabilirea zonei în care se va lipi tăbliţa aferentă aruncătorului magnetic. Se monteaza balamaua pe capac cu şuruburi autofiletante (atenţie la lungimea acestora - sa nu iasă prin capac) şi tăbliţa pe capac cu "Picătura". Cam asta ar fi tot. Spor la treabă! P.S. pentru orice probleme legate de execuţie nu ezitaţi să postaţi! Voi reveni cu desene şi cote! am uitat să vă spun cum se fac tiparele pentru materialul de capitonare şi cum se face caşerarea acestuia, am să revin cu detalii!
  5. Scuze că nu am mai postat, dar am soţia operată în spital. Preţul pentru o astfel de cutie este de 415.000 lei. Am spus că va fi un preţ corect! Comparaţi acest preţ cu preţul unei cotiere. Diferenţa constă, în cazul unei cotiere, că aceasta este fabricată în producţie de serie (lansare de minim 500 buc / nuanţă), ceea ce înseamnă că are o manoperă totală de pînă la 10-15 minute. Cum este posibil? Se execută pe matriţe de injecţie mase plastice (manopera pe un reper injectat nu depăşeşte 60-80 de secunde). În cazul meu cutia se execută manual (bucată cu bucată). Pentru mine, cum am mai postat anterior, nu este o afacere, dar, cunoscîndu-i la "întîlniri" pe o parte dintre voi şi văzînd cîtă pasiune puneţi în a personaliza propria maşină, încerc să vă dau o mînă de ajutor în ceea ce priveşte execuţia acestei cutii. Eu rămîn cu satisfacţia că am reuşit să fac o cutie care le "bate" pe toate care le-am văzut pe site-urile din diverse alte ţări. Preţul de mai sus conţine: - cutia metalică vopsită în cîmp electrostatic; - balamaua; - aruncătorul; - tipare pentru execuţia capitonării interioare; - placă ABS; - cloroform; - şuruburi pentru prinderea cutiei pe bord şi pentru montarea balamalei. Pentru montaj nu vă pot ajuta decît cu informaţiile de care veţi avea nevoie. Faţă de cele de mai sus va trebui să mai procuraţi: - vinilin (imitaţie de piele foarte reuşită - nuanţa pe gustul dvs.) 0,4ml (1,2m - lăţime) - se vinde la metraj în Bucur Obor (72.000.lei) - cca 150ml prenadez (20.000.lei) - 1tub "Picătura" (27.000.lei) Pentru cei care doresc să-şi facă singuri cutia am să revin cu toate detaliile necesare!
  6. Balamaua este exact ce trebuie! Cînd se ridică capacul, acesta îţi pleacă din mînă în sus. Cînd închizi capacul se duce exact în locaşul respectiv. ABS-ul este un material plastic, în cazul de faţă, sub formă de placă. Acesta se prelucrează mecanic (debitare,găurire,finisare) deosebit de bine şi se lipeşte cu cloroform perfect. Dacă ai nevoie de o formă cu grosimi mari, plăcile se lipesc una peste cealaltă pînă ajungi la dimensiunea dorită. Un astfel de calup îl poţi ulterior prelucra cum doreşti (frezare, găurire etc) - cazul adaosului de sub balama. Pot executa pentru amatori, astfel de torpedouri, la un preţ de bun simţ! Pentru cei dornici să-şi realizeze singuri torpedoul le dau toate amănuntele necesare!
  7. Revin cu pozele de final ale torpedoului . Aştept comentarii!
  8. -1 -2 -3 -4 -5 -6 Cum am promis descriu operaţiile necesare realizării capacului. 1 - Lipirea de bucăţi de ABS pe interiorul capacului pentru umplerea scobiturilor din capac şi rigidizarea acestuia, în vederea caşerării (lipirii) cu prenadaz a materialului de capitonaj. ABS-ul este un material plastic (poliamida PA 6) gros de 2 mm şi se lipeşte foarte bine de capac cu "Picătura". În zona în care se montează balamaua se formează un calup din placute de ABS lipite una de alta cu cloroform. La fel se procedează şi în zona in care se încastrează plăcuţa metalică ce va fi acţionată de aruncătorul de deschidere al torpedoului; 2 - vopsirea interiorului (atenţie la izolarea feţei capacului); 3 - capacul după vopsire; 4 - se execută şablonul (tiparul) din hîrtie, în vederea tăierii perfecte a materialului de capitonaj; 5 - se taie după tipar materialul - atenţie cum se pune tiparul pe material, să nu carecumva, faţa materialului să vină spre capac ; 6 - se lipeşte pe interiorul capacului cu prenadez materialul de capitonaj. Balamaua torpedoului. Mîine am să revin cu pozele finale ale torpedoului montat!
  9. Nu ajung Joi, pentru că mă duc la meci. Am balamalele. Dacă te grăbeşti, ne putem întîlni undeva să-ţi dau o balama. Este exact ce ne trebuia. Am terminat torpedoul. Voi posta azi sau mîine poze cu anumite faze ale realizării.
  10. Am facut rost de balama. Daca Joi nu erau meciurile aş fi venit să vă arăt torpedoul la gata!
  11. pentru ceas Tico încercaţi pe str. Muşeteşti Nr.45, Aviaţiei, tel. 0745.867.635 0724.967.766.
  12. Pentru indicatoare suplimentare bord am deschis un alt subiect la "tuning tico şi matiz" Aici să discutăm în continuare de torpedou!
  13. La întîlnirea de joi, am să vă arăt o parte din rezolvările acestor teme. Montaj făcut în urmă cu circa 20 ani. Aceste indicatoare au fost montate pe un Trabant la jumătatea anilor '80. Trabantul ca şi Tico astăzi, era o maşină foarte simplă (nu avea popmă de apă, radiator, pompă de ulei, pompă de benzină, etc). La Trabant puteai şti totuşi în orice moment cîtă benzină aveai în rezervor cu o precizie de 0,25 litri. La ce maşină din ziua de azi mai poţi şti acest lucru cu o asemenea precizie? (excepţie cele dotate cu calculator de bord)
  14. Propun următoarele teme: 1. Indicator cu leduri - continuitate siguranţe - în momentul în care o siguranţă din tabloul de siguranţe se arde sau nu face contact acest lucru să ne fie semnalizat imediat prin aprinderea unui led, corespunzător poziţiei acesteia în tabloul de siguranţe. Necesită un montaj foarte simplu. 2. Indicator supraîncălzire roţi - dispunerea a 4 leduri pe colţurile unui dreptungi corespunzător roţilor faţă şi spate. În momentul în care una din roţi se încălzeşte excesiv se va aprinde ledul corespunzător roţii respective. Bănuiesc că mulţi au avut surpriza ca atunci cînd au coborît o pantă excesiv de lungă (Stina de vale, Tansfăgărăşanul etc.), să simtă miros de ferodouri încinse. Nu aş vrea să mai pomenesc de cei care distraţi fiind mai pot pleca de pe loc cu frîna de mînă un pic cuplată. Nu necesită un montaj foarte sofisticat. 3. Martor "şoc automat" - led, aprins la şoc cuplat, stins la momentul atingerii turatiei de relanti - pentru a fi siguri că motorul a atins, întradevăr, turaţia minimă. 4. Martor nivel minim în pompa de lichid de frînă - led, aprins în situaţia în care nivelul scade sub o anumită limită. 5. Indicator funcţionare bujii - constă în montarea în tabloul de bord a trei becuri cu descărcare în neon, corespunzătoare celor trei bujii. Aceste becuri vor indica modul de funcţionare al fiecărei bujii prin intermediul unor simple traductoare instalate pe fişele corespunzătoare celor trei bujii. Mă opresc aici şi vă spun că nu sunt de acord să-mi pun pe maşină lucruri inutile! Consider că temele propuse mai sus nu sunt nişte mofturi, sunt lucruri întradevăr necesare şi pot fi montate nu numai pe Tico şi Matiz. Aştept păreri, propuneri şi contraargumente că poate după ce vom discuta ne vom apuca şi de treabă.
 

×
×
  • Create New...