Salut tuturor membrilor !
Nevoia fireasca de informatie tehnica m-a adus in fata posturilor voastre si lectura lor a produs oarecare mihnire in mine.Motorul lui Matizache e un motor de turatie-ptr. a asigura cuplul si puterea necesara masinii- si precum unui copil , in cresterea lui [10-90k. km]folosim anumite specificatii de ulei, functie de pret,numele producatorului sau moftul detinatorului si al mecanicului,iar mai apoi ,in perioada maturitatii [90-300k km ]cautam sorturi de uleiuri cit mai performante si la care avem pretentii ,de parca monopostul nostru intra pe grila de start al F1.
Nimeni nu vorbeste de procentul pe care il asuma singur uleiul vis-a-vis de racirea motorului si care influenteaza si el performantele,nimeni nu posteaza informatii despre rezistenta la sarcina in conditii de depasirire a parametrilor normali de exploatare a autovehicolului,greselile pe care le facem involuntar sau pe rationamente gen,,asa facea cutare,, , urmari ale acestora,etc.
As vrea ca acest topic sa fie o sursa informala tehnica concreta si mai putin sa zicem ,,reclamo-picturala ,, fata de ce inseamna ungerea motorului,uleiurile recomandate si bagajul minim de cunostinte pe care membrii lipsiti de cunostinte tehnice ca mine,le au nevoie.
Dl. Tolin,daca nu gresesc , a postat mai demult o astfel prezentare a sistemului de alimentare si injectie, foarte documentat si pe intelesul tuturor , un post de mare ajutor. Oare nu e nimeni sa faca asa ceva ptr. uleiuri si sistemul de ungere?
Sper sa fie totusi cineva...