Jump to content

dclaudiu

Membru
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About dclaudiu

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  1. Buna! Am si eu niste observatii: Acelasi lucru am observat si eu la masina mea MAtiz E2, ca se incalzeste greu de tot in habitaclu iar la alta pe care o are prietena mea Matiz E3 se incalzeste si repede si bine de tot de nu poti sa stai. Eu chiar azi am avut o problema in service si am banuit ca este de la termostat, si ar putea sa fie de acolo. Ori a ramas blocat ori se deschide prea devreme, inainte de 82 de grade Celsius. La mine nu a fost de la termostat mi l-am schimbat degeaba cu bani si in garantie cu masina din cauza incompetentei de care dau dovada "meseriasii nostri romani " in domeniul auto. Sfatul meu este intai sa verifici termostatul cu metoda clasica din cartea tehnica pag1D-4 si apoi daca este bun sa faci o diagnosticare cu scanerul. O sa vad ce mai descoper la mine si o sa-ti spun.
  2. Am o problema legata de lista denumirilor si codurilor de piese pentru Matiz. am luat una de pe autodaewoo.ro si nu este deloc in conformitate cu cartea tehnica. In plus as avea nevoie si de lista cu piesele standardizate care sunt pe Matiz cu caracteristicile lor de ex: curea alternator tip atatxatatxatat, rulment seria, semering seria etc. Daca ma poate ajuta cineva, multumesc anticipat.
  3. Bine v-am gasit aici pe toti cei cu matizuri. Sunt nou intrat si as dori sa-mi expun si eu cateva probleme legate de matiz. Prima masina Matiz E decembrie 2004 Euro II noua: - uleiul cu care a venit din fabrica era asa de prost incat scartia motorul si totodata pornea foarte greu. Nu au vrut sa mi-l schimbe in service-ul autorizat al dealerului si atuncii l-am schimbat eu in garaj ci castrol TXT 5W40 cu care s-a schimbat mersul motorului de la cer la pamant. Acum zilele acestea am depistat ca acul indicatorului de temperatura a apei nu mai ajunge aproape de al doilea semn. Probabil termostatul deschide mai devreme de 85 de grade. Apa din vasul de expansiune masurata cu un termometru special imi arata 76 de grade. Masina este in garantie dar stie cineva cat costa toata schimbarea termostatului pentru ca stiu la ce sa ma astept sau mai bine il schimb singur? In rest nu am avut nici o problema (bat in lemn). Consum 6,6 l/urban 4,6 extraurban dar nu mai mult de 110 km/h. Al doilea Matiz E cumparat Euro III in luna august 2005. Are un zgomot in fata dinspre motor stanga. am verificat si apararent nu pare sa fie nimic desprins slabit si nici etrierele. Zgomotul apare atunci cand pleci din loc si accelerezi, dupa aceeia dispare. Am fost si la service si nu i-au dat de capat. Poate a mai patit cineva chestia asta si imi poate spune si mie. Consum extraurban 4,5l/100 km urban 9l/100 km de unde diferenta asta nu imi dau seama. Multumesc anticipat! Am tot citit mesajele de pe forum si am descoperit o chestie care ma intriga in legatura cu calitatea uleiului folosit pentru motor si anume faptul ca se innegreste. Pot sa spun ceva ce vine din partea unui producator important de uleiuri... Fiecare tip de ulei contine ulei de baza 70-95%, aditivi de performanta 5-20%, modificator de vascozitate 0-20% si depresant al punctului de curgere 0-1%. In categoria aditivilor de performanta intra si detergentii speciali destinati curatarii depozitelor existente ca si dispersarea materiilor insolubile in ulei (aschii microscopice rezultate din uzura, particule de calamina etc.) Atat detergentii cat si dispersantii au ca sop curatarea si mentinerea particulelor in suspensie pana la evacuarea lor oadata cu schimbul de ulei. Deci dupa umila mea parere cred ca innegrirea uleiului este o caracteristica normala a unui ulei din doua motive si anume : cel expus anterior si inacaunul zic eu important pe care il voi explica indata. In general blocurile motoare se executa din fonta inalt aliata si in special din cele cu grafit nodular care detin caracteristica antiuzura antigripaj cea mai buna datorita grafitului coloidal prezent in compozitia fontei. Dupa cum stiti numai dand cu degetul peste un astfel de material degetul se innegreste ca si cum l-am freca de mina de creion. Acest fenomen apare si in cazul innegririi uleiului. Parerea specialistilor este ca insasi uleiul aditivat cu grafit coloidal se innegreste de la sine prin frecare si s-a dovedit ca este cel mai bun aditiv cu tehnologie ieftina de pana acum . Deci uleiul cand il cumparam chiar daca este limpede el tot contine aditivi gen grafit coloidal dar care nu au dispersat in uleiul de baza. Cred ca informatiile mele va vor fi de folos. Deja am scris prea mult. Sorry.
 

×
×
  • Create New...