Jump to content

gelumitu

Membru
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

1 Follower

About gelumitu

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 11/01/1973

Contact Methods

  • AIM
    no.1
  • MSN
    gelumitu
  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    gelumitu@yahoo.com

Profile Information

  • Location
    MANGALIA
  • Din
    Mangalia
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    TICO / GPL
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    din burtă
  1. Ai doua sau 3 posibilitati, sau posibile defecte, 1. siguranta ventilatorului arsa, 2 releul ventilatorului e defect ori mufa lui e scoasa ori nu face contact, 3. verifica termocupla, scoate-o afara dupa masina, o bagi intr-o cana cu apa firbinte si ii verifici continoitatea la cald Pt toti cei care au problema lu petrysor , cea cu furtunele tari, solutia e una, si anume garnitura de chiulasa defecta, se scoate se rectifica chiulasa daca e nevoie si se pune garnitura noua, originala, daca pune-ti altceva, pune-ti degeaba.
  2. @ zullu La cum pui tu problema, ar cam trebui sa inchidem si forumul și sa mergem cu toții la domnul Costel. Mie mi-a placut cel mai mult ideea cu reglatul carburatorului la fiecare 10.000 km, asta de unde mai e ? din capul tău probabil , vezi ca pe aici mai sunt si persoane care nu au treabă cu mecanica si te-ar putea crede. Informatia ta e buna, insa nu esti obligat sa faci masinii tale tot ceea ce au scris ori scriu colegii de forum pe aici, noi scriem pt acei care nu au sau nu vor sa dea 140 ron la fiecare 10.000 km. și .
  3. <<<(iese prin mustiucul de aerisire de la delcou)>>> nu prea inteleg, curge din capacul delcoului ?
  4. Un termoelement costa 150 - max 200 lei, iar un carburator SH de la 250 lei la 100 euro, decizia e la tine. Daca carburatorul iti merge bine, i-l poti curața si schimba termoelementul si e perfect, nu te duce motorul cat poate duce carburatorul.
  5. Posibil sa fie identice la aspect si sa difere lungimea lor, nu-mi dau cu parerea aici, insa personal am schimbat si asa arata cablu la tico, sau poate ca si la tico, judecand cu gandul la cele scrise pe eticheta din poza prezentată. De fapt tu ai incercat sa-l schimbi si nu mergea ori ai făcut un confrunt între cunostințele noastre și cele ale vanzătoarei care te-a servit ?
  6. Sincer nu stiu daca ce-l de matiz seamana cu cel de tico, insa pe cel care-l vad eu in poza pot afirma ca e de tico 100%. Mergi pe mana mea.
  7. Daca ai urme de rugina nu-i bai, se curata singura, problema e sa ai frana, ai ?dacă e cilindru blocat e mai de rau. Cand pui frana brusc, simti usoare batai in pedala? daca da, trebuie rectificate discurile de frană si asta daca mai ai ce rectifica, adica sub 0.8 cm nu se mai rectifica, se schimba.
  8. Pai in cazul asta e si normal să se infunde jigloarele, nemaifiind clapeta de soc , depresiunea in camera carburatorului / cap jiglor, e mai mica si duce la cristalizarea benzinei in jiglor. Carburatorul e compus din 3 parti, partea de jos care are inclusa in ea difuzoarele de benzina si clapetele de acceleratie cu tot mecanismul aferent, partea de mijloc din ebonita neagra care formează totodată și camera de nivel constant si in care sunt plasate 2 jigloare mai mari pt sustinerea mersului in sarcina corespunzătoare celor 2 clapete(1 pana la 90 km/h si a 2 peste 90km/h) și partea superioară a carburatorului care are 3 jigloare mici ( 1 mai mic si 2 mijlocii). Concluzia e ca daca vrei sa umbli la jigloare, trebuie desfăcut carburatorul, iar daca o faci, atenție la biluța si contragreutatea cilindrică a pompei de spriț că s-ar putea să o pierzi daca nu esti atent cand desfaci carburatorul. Parcă noi am mai vorbit pe privat dar erai plecat din tara.
  9. @ zeama - să inteleg ca tu ai pornit-o toată iarna pe GPL ?
  10. Eu vad atat returul infundat, cat si cuiul poantou defect. Acesta din urma are varful cauciucat, daca sare cauciucul ala de pe el( se exfoliază de la benzina), nu-ti mai inchide iar presiunea pe care o face pompa de benzina, iti impinge benzina din camera de nivel constant in galeria de admisie astfel incat la pornire iti anclansează bujiile. Uite fă un experiment. Dupa ce dai la automat si vezi ca nu porneste, scoate bujiile afara si vezi cum arata, daca sunt uscate, alta e cauza, daca sunt uzi, atunci e ca mine. Mai vobim.
  11. Iti dau un mic indiciu, are o mica rotita de plastic alba, care prin rotire tensionează un mic arculet. Aia e cheia problemei, desfaci parghiile de fixează acea rotita si apoi rotesti un pic de ea, o faci prin incercari succesive, nu strangi mult din prima pentru ca altfel iti poate influenta consumul. Masina nu cred ca mai trebuie segmentata, mai tragi de ea cat mai poti, iar apoi la rabla. Incearca si cu metabond gold, eu unul dupa ce am bagat, mi-am schimbat parerea despre aditivi. (multumiri lu topser pe aceasta cale)
  12. Problemele tale le-am avut si eu cu vechiul carburator, care de altfel era unul exceptional, consuma foarte putină benzina la %, insa pe gpl nu mergea si gata. Dupa ce l-am desfacut de 1oo de ori si am incercat in toate felurile, am mai cumparat un carburator de tico cu euro 2 si din 2 am reusit de am facut unul bun. Din ce mi-am dat eu seama atunci, acolo, problema era cam asa: In momentul cand masina mergea pe gpl, clapeta difuzorului se incalzea si usca axul pe care e montată si prin care culisează in difuzorul carburatorului, ceea ce ducea la un mers neregulat al motorului pe gpl.(se bloca clapeta in mers, ori agăța in peretele difuzorului). Cand mergi pe benzina, aceasta face si o usoara ungere a axelor clapetelor de acceleratie. O fost lucru naspa. Cu baietii unde mi-au montat gpl-ul am vorbit si mi-au spus ca la foarte putine tico au intampinat problema asta. Eu am ajuns atunci de am polizat in carburator, insa cand il faceam de mergea pe GPL nu mergea pe benzina si tot asa. Apoi mai era o problema cu cristalizarea benzinei in jigloare. (apropo, tico non euro are 5 jigloare) Poate vorbim pe privat.
  13. <<a schimbat cineva de aici bucsa spate de la bascula ?>> păi ce, bucsa spate la bascula se schimbă ? se schimbă bascula cu totul, 60 la 65 ron bascula, iar sububul inca 3 lei. Tocmai ce am schibat-o deoarece burduful pivotului era dus. Am avut probleme la demontarea ei intrucat era intepenita(sudata/oxidata) pe surub si a trebuit sa tai surubul sa o pot scoate. Lucrul naibii.
  14. @ draghici_dan este aceeasi si la tico si la matiz. Se schimba usor deca stii care e si unde e. Trebuie sa te asiguri ca la montaj aceasta nu trage aer fals, altfel ti se poate opri motorul si nu o să stii de ce. Faptul ca iti tremura motorul la relanti e pt ca mai trebuie si el putin reglat, ori reglat putin avansul la aprindere, ori îi mai maresti putin turatia din surubul de CO( mers in sarcina) ala cu furtun pe el din spatele carburatorului(îi dai mai multa benzina). @ nutzu313 la tico daca nu ai supapa pcv nu-ti porneste motorul, practic ea pace posibila ca o mica parte din gazele scapate in capacul chiulasei sa fie recirculate in admisia motorului. La tine daca-ti merge bine, poti prelungi furtunul si i-l bagi in admisie si nu mai dai bani pe supapa, tu stii, insa nu cred sa aiba doar un rol minor acea supapă de 180 lei la nisan.
  15. Daca ati avea ocazia sa gasiti rulmenti originali GM, o sa observati ca ei nu vin cu garnituri(capsati) pe ambele fete, ci doar pe o față, cea care va fi la exterior dupa montarea lor. La montarea rulmentilor, se va umple cu vaselina tot spatiul gol dintre rulmenti si partea exterioara a distantierului dintre rulmenti. In general am observat că desi rulmentii sunt noi nouti, vaselina e foarte putina, sa nu zic ca in unele cazuri lipseste cu desavarsire.
 

×
×
  • Create New...