Jump to content

srulz

Membru
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

About srulz

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Ovidiu
  • Auto
    Seat
  • Model
    Altea
  • An
    2006
  1. Salut, am nevoie de ajutorul vostru la un Aveo sedan 1.2 benz. an 2010. Nu mai merg semnalizarile, insa daca apas butonul de avarii, clipocesc toate becurile, numai din blocul de lumini nu. Am verificat sigurantele sunt bune. Nu gasesc releul de semnalizare, altul decat cel pentru luminile de avarii, am vazut in schema electrica ca exista un astfel de releu (electronic ?). Va multumesc !
  2. Nu e cu suparare, dar, unde am spus ca eu am lupe la Matiz ?... ) e vorba de o discutie ceva mai veche (o gasesti in paginile anterioare ale topicului) in care baietii de la bluexenon recomandau xenon la Matiz numai cu lupe...
  3. Salutare la toata lumea ! Revin dupa mai mult de doi ani cu xenoanele de pe Matiz... care, inca functioneaza, si, poate, spre surprinderea domnului BogdanG, nu sunt fix pix, etc... Cand le-am montat, am pus si faruri noi. Reglate cu bun simt, nu am avut evenimente pe aceasta tema. Am facut intre timp un concediu in Grecia anul trecut cu masina si am mers mai mult de jumatate din drum noaptea fara probleme. Ce am cumparat (de la bluexenon), balasturile si becurile de 4300k s-au dovedit a fi mai mult decat OK ! Ar fi o singura problema: nu contest calitatea lupei, insa, pe ploaie, cu mama lupei si cel mai bun reglaj posibil, farurile cele mai bune, ajung sa disperseze lumina atat de mult incat nu mai conteaza ce becuri ai. In fine, prea multa importanta nu mai are, intre timp, Matizul a ajuns masina de servici a sotiei si cam atat episodul cu xenoanele pentru Matiz. Bafta si multi km fara evenimente.
  4. Nu vreau sa te contrazic de dragul discutiei, dar, nu ar fi rau sa consulti o carte, daca nu ai, gasesti la biblioteca (e o cladire in care se da carti cu imprumut...). Poti alege orice autor roman sau strain ce trateaza Procese si Caracteristici Motoare cu Ardere Interna. Daca tu gasesti unul care a demonstrat ca eliminarea admisiei (si a evacuarii, ca si fie treaba completa) scade randamentul, as fi tare curios cine este acel autor si cum a reusit el sa demonstreze ca un crocodil este mai mult verde decat lung... pentru ca desi filozofic se poate demonstra acest lucru (cu crocodilul), din punct de vedere al randamentului motorului cu ardere interna, acesta este direct proportional de coeficientul de umplere al cilindrului sau de cat de mult aer poti baga in motor. La fel ca si Tolin ma intreb retoric, de ce draq se chinuie astia sa faca motoare turbo si sa bage cat mai mult aer in motor ? Dupa concluziile tale ar avea un consum enorm nu ?
  5. Daca huruitul e in asa hal, risti in orice moment sa ti se sparga vreun rulment daca nu s-a si intamplat asta deja... si sa ramai cu masina in drum. Despre pret, mai cauta si la alte service-uri, eu unul la Tico/Matiz nu as da mai mult de 50 lei/roata pentru inclouit rulmentii fata (am facut-o cu mana mea in curte si nu dureaza mai mult de o ora/roata, daca ai ce iti trebuie).Vezi cat sunt un set de rulmenti si cred ca iesi mai jos de 350 lei...
  6. Dap, nasol... Mai intai, probabil ai yala defecta, pentru ca siguranta pentru copii se poate pune doar pe usile din spate pentru a nu putea fi deschise de la interior. Daca te uiti atent la cealalta usa de pe spate ai sa vezi siguranta, undeva sub incuietoare, este un butonas mic, alb, pe care il poti muta sus/jos. Daca usa se deschidea doar din interior, inseamna ca problema nu era de la siguranta pentru copii. Acum, ca nu se mai deschide deloc, e posibil sa nu mai poti debloca usa de la botonul de deblocare din interior. Orice ar fi, trebuie sa ajungi la yala. Daca nu poti scoate panoul interior, iti sugerez sa cobori geamul jos, sa scoti chederele stg/dr de la geam si cu un electrod sau o sarma otelita (tare) sa incerci sa ajungi la parghia de deblocare yala si apoi sa incerci sa deschizi usa de la manerul interior (care zici ca mergea inainte) sau daca nu, tot sarma deh... (vezi fig. atasata).
  7. Ai spus ca ai un consum de 14.5 L/100 km, si eu am acum pe timp de iarna undeva in jur de 7 L/100km (regim urban), deci tu esti pe undeva la dublu. Sa fim seriosi, 5L/100km ai la Matiz numai in anumite situatii... Apoi, metoda de calcul, repet, are erori mari, nu pentru ca nu ai calcula (matematic) corect consumul. Am vrut sa spun, ca un calcul corect tine seama de foarte multi parametri, cum ar fi: stilul de sofat, conditiile meteo, starea drumului, trafic, cate porniri se fac in 100km, viteza medie, calitatea anvelopelor, calitatea carburantului, cat de incarcata este masina, ce consumatori ai porniti (ex. A/C), etc... La prima vedere, strict matematic, evident, ai un consum mare, chiar si pentru Matiz, dar, regimul de utilizare este unul extrem si daca motorul functioneaza bine si are un consum apropiat de normal in afara orasului, nu prea vad ce ai putea face... Imi mentin opinia, ca in regimul de exploatare descris de tine, poti avea acest consum la Matiz. Singura metoda de verificare, ar fi, daca ai avea posibilitatea sa mergi cu un al Matiz, vreo luna si sa compari. Altfel, sa te pun sa cauti sa vezi de ce functioneaza motorul, nu cred e ceva util (cel putin din partea mea...).
  8. Da, are rolul de a face o carpeala ca si celebrul rumegus din planetare. Si da, nu e de ras, e de plans...
  9. In principiu, discutia cu de ce se aprinde becul "check" (MIL) este inutila, fara sa stim codul de "oroare". Adica, daca dupa ce deconectezi bateria vreo 15 minute si un "IDE Learn", acesta nu se stinge (ca de obicei) va trebui sa apelezi la un service sau cineva care iti poate citi codul/codurile de eroare. Si tot in principiu, masinuta asta are distributia pe curea, si desi, si eu am pornit-o impinsa, regula e sa nu faci asa ceva... pentru ca poti avea bafta sa iti sara de la punct cureaua si sa scapi cu simptomele descrise de tine mai sus, dar poti sa ai si placerea de a inlocui niste supape...
  10. si eu cred la fel ... PS: vezi ca mai nou se poate pune staniolu' de la Milka, e mai "modern"...
  11. 1.6 L la 33 km ? Ti-a iesit consum de 14,5 L/100 km, in conditiile in care la 100 km, acum iarna, tu faci intre 30 si 50 porniri la rece, dupa care 2-3 km mergi in treptele I, II, III si, poate mai apuci sa schimbi a IV-a ca sa pui frana sa stai la vreun stop, cedeaza trecere, etc...? Metoda de calcul are o eroare imensa. Si in plus, nu e chestie de Aritmetica, ci de Termodinamica. Eu zic sa fii extrem de fericit ca ai doar un consum dublu... la omorul pe care il dai bietului Matiz. ! Nu reiau ce s-a mai spus aici, despre cat si cum arde benzina la rece, in ce conditii se face un calclul de consum, dar, de curiozitate, daca ai posibilitatea, verifica la o masina care are in bord si informatia de consum instantaneu si vezi ce iti da in primii 5-10 km ca si medie (dupa o pornire pe vremea asta rece).
  12. funingine nu prea ai de ce sa gasesti, pentru ca injectorul nu pulverizeaza in cilindru, in general ar trebui sa fie curate (mai ales in "bot" unde pulverizeaza benzina). In mana, nu prea ai cum sa distingi un injector defect (decat daca e crapat, etc...) de unul bun. Daca electric este ok, defectul pe care l-am intalnit cel mai des este ca nu mai pulverizeaza corect. Am reinviat multe injectoare de benzina prin curatare (cu ultrasunete sau cu solutie de curatat injectoare).
  13. In general, prin dilatare, jocul intre doua piese (metalice) confectionate din acelasi material scade. De aici si confuzia des intalnita cum ca la cald jocul dintre supa si culbutor este mai mic decat la rece. Insa, culbutorul si supapa sunt montate intr-un ansamblu de piese (ce alcatuiesc impreuna una din cele mai importante componente ale unui motor termic: chiulasa), confectionate din materiale diferite, au coeficienti diferiti de dilatare si de aceea jocul la cald este mai mare decat la rece, ceea ce se traduce prin valorile mai mari de reglaj la cald decat la rece. pentru @closchutza: In cazul tau, daca aprinderea este in regula, nu mai ramane decat injectorul sau probleme mecanice (compresie, joc supape, uzuri supape, segmenti). Dupa simptomele descrise de tine, si dupa motorasul de Matiz, as inclina catre injector si/sau ceva probleme electrice... vad ca ai testat cu o alta bobina, insa nu e de ajuns. Ai nevoie de un osciloscop sa vezi si cand primeste scanteie cil. 2 si cat de puternica e scanteia. Nu e de ajuns sa pui o bobina noua (buna), mai trebuie sa verifici si ce semnal primeste. Poti avea probleme cu partea electrica la fel de bine ca si cu cea mecanica. De aici, treaba e mai complicata, multimetrul te ajuta, cu conditia sa stii sa il folosesti...
 

×
×
  • Create New...