Jump to content

cosminescu

Membru
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About cosminescu

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 11/21/1975

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    esc_hunter

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Espero 1,5 16v
  • An
    96
  1. Aparatul mi-a indicat aceeasi tensiune (la primul alternator si la al doilea) - valori confirmate de aparatul de masura al electricianului. Asadar aparatul de masura e bun. Ok, valorile nu au fost 12,8 batute in cuie, dar oscilau in jurul acestei valori. As putea afirma insa ca la primul alternator erau un pic mai mari decat la al doilea (diferente de 0,0xV). Al treilea alternator a avut cele mai mari valori, fara consumatori am avut un minim de 12,7 si un maxim de 13,4 (pentru scurt timp, apoi a scazut)
  2. Salutare Am un Espero 1.5 16V din 96 cu care de cateva luni am o problema cel putin ciudata legata de incarcare. Problema a aparut acum cateva luni, in sensul ca am constatat ca nu mai incarca suficient. (12,8V la relanti). Am tot amanat remedierea problemei din lipsa de timp, perioada in care cam o data pe saptamana luam bateria la incarcat (redresor). Zilele acestea, impulsionat si de faptul ca s-a stricat vremea si o sa am nevoie de consumatori (dezaburire, stergatoare, faruri tot timpul etc) am decis sa il schimb cu altul SH pe care l-am primit cand am cumparat masina (si despre care vanzatorul m-a asigurat ca e bun, testat). Asadar, schimbat alternator - tot 12,8V M-am enervat si am cumparat un alt alternator din dezmembrari - inlocuit si... surpriza, 12,8 V. Cu acesta din urma, m-am apucat sa fac masuratori detaliate: Asadar: - tensiune baterie cu motor oprit: 12,6V - tensiune la bornele bateriei cu motor pornit (fara consumatori): 12,8V - tensiune borna + alternator - masa (caroserie)(fara consumatori): 12,8V - tensiune excitatie: 12,4V Un electrician mi-a spus referitor la primul alternator, dupa ce l-a demontat si masurat rotor si punte de diode, ca pune pariu ca e statorul defect. I-am explicat ca si cu al doilea alternator face la fel (inca nu il luasem pe al treilea): a insistat ca e de la stator (dupa ce l-a masurat si pe al doilea). Ceea ce m-a facut sa nu am incredere in el, care sunt sansele ca doua alternatoare la rand sa aibe statoare defecte? Dupa ce am masurat tensiunile cu al treilea alternator, in disperare am scos mufa cu 3 pini din alternator (excitatia / martor bord) si am dat cu spray de contacte atat in mufa de pe cablu cat si in mufa alternatorului. Nu stiu daca a avut vreun efect sau nu, dar dupa operatiunea asta la prima pornire mi-a indicat 13V apoi tensiunea a inceput sa oscileze aleator intre 13,2V si 12,8V ( fara consumatori). Martorul din bord functioneaza corespunzator, adica la punerea contactului se aprinde iar dupa ce motorul porneste se stinge.
  3. Pana sa ajunga acul la linia aia, furtunul care vine de la termostat este caldut, iar cel de iesire din radiator este rece. Dupa ce acul ajunge la dunga aia, ambele furtune sunt fierbinti. Am observat ca dupa ce urca acul la 1 mm peste dunga, coboara iar sub dunga, apoi ciclul se repeta. Cu alte cuvinte porneste ventilatorul. Pana la urma, bag seama ca totul e in parametri, iar faptul ca se incalzeste mai greu poate fi urmare a spalarii instalatiei (a curs mult jeg)
  4. Salutare. In week-end am golit instalatia de racire, am spalat-o folosind o solutie gasita la Norauto, apoi doua clatiri cu apa distilata. Am schimbat si termostat-ul. Cel vechi avea arcul atat de slab ca il comprimam cu mana. Am pus antigel nou Mobil. Dupa operatie, constat ca motorul se incalzeste mai greu ca inainte, iar acul se ridica tot pana la acelasi nivel. Maxim de temperatura a insemnat acul un mm deasupra liniei la care se afla in poza atasata.
  5. Salutare. Exista posibilitatea ca vitezometrul sa indice mai putin decat in realitate? Acul lui nu topaie, se ridica si coboara conform cu accelerarea/decelerarea, insa rulam cu 40km/h intr-o comuna iar GPS-ul urla de mama focului ca am depasit viteza legala (50km/h)
  6. Salutare. De cateva zile sunt posesorul unui Espero 1.5 16V. De azi clopotelul a inceput sa cante si cand cuplez marche-arierre Masina e din 96, asa ca presimt ca va trebui sa iau la mana toata instalatia electrica, sa verific masele, sa desfac mufele si sa le dau cu spray de contact... Si un pic off-topic: cum naiba se desface lucasul rotund de pe aripa? Doar dand jos bucata aia de plastic de la pasajul rotii?
 

×
×
  • Create New...