Jump to content

adrian_uzy

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About adrian_uzy

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    constanta
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2005
  1. adrian_uzy

    Curatare Motor

    Salut. Legat de curatarea motorului cu substante gen motor flush, cineva mi-a spus ca nu e recomandata deoarece la motoarele mai uzate pot aparea "jocuri" care duc la zgomot ridicat si o prosta functionare a motorului. E adevarat? As vrea sa o gac o astfel de curatare, dar cand trebuie facuta ea?
  2. Pai cred ca asa am sa fac. Dar cu joja ai vreo idee, de ce imi sterge uleiul?
  3. Stiu ce consumabile trebuiesc schimbate si cand, nu a fost asta o problema. Nu am specificat in post problema cu uleiul curs din partea dinspre ambreiaj deoarece sunt sigur ca acest consum de ulei imens nu se datoreaza acestei probleme. Spun asta deoarece sub masina nu am gasit pete de ulei (ma uitam tot timpul cand plecam) si in plus acum cateva luni masina imi scapa ulei atat pe la semeringul de distributie, cel dinspre ambreiaj si ca bonus pe la baie (aici nu sunt f sigur) dar intre schimburi aveam lipsa cam 600ml. Verificarea uleiului o faceam o data la 3-4 zile asta cand inca mai puteam citi pe joja. Acum cand scot joja se sterge uleiul de pe ea si nu imi indica nivelul uleiului in baie. Cand imi scapa ulei pe la distributie, am crezut ca scapa si pe la joja si mecanicul a pus niste silicon de etansare (din ala rosu) si de atunci imi sterge uleiul. Stie cineva care este problema si o solutie?
  4. Multumesc pt raspunsuri. Stiu ca aceste 2 operatii nu sunt inrudite dar cum am zis si mai sus ies mai ieftin la bani daca le fac pe amandoua odata, in total m-ar ajunge cam 250Ron (il stiu pe mecanic). As vrea sa fac o reparatie extinsa: segmenti, semeringuri, schimbat caseta directie, schimbat garnituri la motor, curatat ambreiaj de ulei (imi patineaza la demaraj) etc. Problema cu fumul alb mi-a aparut in sezonul rece, dar sunt sigur ca pana acum, cel putin vara, fumul nu avea aceasta culoare. In schimb in toamna cand am schimbat uleiul mai aveam cam 1L in baie, dar abia acum am sesizat consumul mare de ulei! As apela la un strungar daca as sti unde sa il gasesc, la mine in oras (nu sunt tocmai din constanta) cel putin sunt o raritate Daca nu sunt dezavantaje pe langa semeringuri am sa schimb si segmentii. Altceva ce ar trebui sa mai schimb pentru a evita pe viitor astfel de probleme? Daca tot suntem la subiectul "ulei/motor" puteti sa imi spuneti daca e posibil ca semeringul de palier (cel dintre cutia de viteze si motor) sa se deterioreze in cateva zile? Va intreb pt ca acum 2 luni imi scapa ulei pe acolo (cantitati aceptabile) si mi-a dat afara pe langa cutie. Am inlocuit semeringul cu unul nou dar dupa cateva zile problema a aparut din nou, numai ca acum mi-a afectat si discul de ambreiaj care patineaza atunci cand vreau sa demarez ducand la o supraturare a motorului. E destul de enervant si nesigur mai ales cand vreau sa intru in trafic de pe un drum laturalnic si eu ii dau talpa si ea doar "urla".
  5. Buna dimineata, Am un Matiz din 2005, care a fost masina de firma din pacate. In ultima perioada (2 luni) a inceput sa consume ulei, atat de repede incat nu am putut sa imi dau seama ce gramaj la cati km dar am impresia ca ceva gen 1.5L la 1300km. Un amic mi-a spus ca am ulei in admisie (sau evacuare nu mai tin minte exact) semn ca e o problema ori cu segmentii ori cu semeringurile de la supape. Pe langa asta scoate mult fum alb, iar teava de esapament e neagra de funingine!! Am facut ieri un test de compresie la fiecare cilindru si mi-au iesit valori intre 10-11 bari. Mecanicul mi-a spus ca e bine, compresia e buna si ca ce trebuie schimbat sunt semeringurile de la supape. Am vb cu mecanicul la care imi fac de obicei masina si mi-a propus sa schimb si segmentii in acelasi timp daca tot umblu la motor (iesind mai ieftin la bani astfel). Mentiuni: - ulei folosit GM 5W30 (se pare ca e prea subtire si mi s-a recomandat 10w40); - masina o am de 2 jumate si nu mi-a mai consumat ulei pana acum (decat pierderi pe la semeringuri, garnituri); Intrebari: 1) Este valoare de 10-11 bari buna in ceea ce priveste compresia cilindrilor la matiz? 2) Daca valoare e buna, e indicat sa schimb segmentii chiar daca nu este f necesar? Aici as vrea sa mentionez ca motorul e destul de uzat fiind masina de firma odata si ma astept sa vina si ziua acestei operatiuni. 3) In afara de aceste 2 cauze, segmentii si semeringurile, mai existe altele care sa duca la acest consum urias de ulei? 4) Care ar fi dezavntajele segmentarii? Sora mea a avut un tico la care s-au schimbat segmentii iar rezultatul a fost cam nasol, motorul nu mai merge ca inainte si a avut tot felul de probleme la motor. Multumesc.
  6. problema e ca o pot rezolva doar weekend si daca mai intervine ceva e posibil sa nu am de unde sa iau acele piese. de exemplu inelul sincron nu l-am gasit la magazin la mine in oras, trebuie comandat. si prefer sa le am decat sa stau sa alerg dupa ele.
  7. Salut tuturor. Am un matiz din 2005, E3 etc. luat anul trecut in iunie. Recunosc ca mi-am luat teapa cu el pt ca pe parcurs am vazut ca masina a fost destul de alergata. dar am si o parte din vina probabil ca nu am facut reparatiile inainte de a aparea defectiunea. Problema mea este in felul urmator, imi "arunca" ulei pe la distributie si cutia de viteza. Am schimbat distributia in iarna si mecanicul a observat niste ulei acolo si mi-a sugerat sa schimb joja sau ceva de genul. Fiind iarna, zapada de un metru nu am reusit sa ajung si la magazin sa iau ce imi trebuie si am lasat asa, ca dupa 7 luni sa vad minunea: arunca ulei in veselie. In vara cand am schimbat ambreiajul, idiotul de mecanic a lasat pe altul sa fixeze cutia si ala a "uitat" sa imi stranga doua suruburi si imediat dupa asta am inceput sa am scurgeri de ulei si pe acolo. Am discutat cu un alt mecanic si mi-a spus cam ce e de facut. La distributie trebuie schimbat semeringul, iar in zona cutiei de viteza semeringul de la palier sau ceva de genul. Nu sunt mecanic deci va zic ce am inteles. Am stabilit sa dau motorul jos de pe masina si sa rezolv ambele probleme deodata. Intrebarea mea este: ce alte piese mai am nevoie si ce alte cauze ar putea duce la scurgerea de ulei in acele zone? Mecanicul mi-a spus doar de astea dar cum m-am obisnuit deja sa apara altele necesare vreau sa stiu din timp. O alta problema ar fi cutia de viteza care urmeaza sa o desfac si pe aia deoarece treapta a II-a refuza sa intre in mers. Merge doar dupa ce s-a incalzit motorul si dupa ce fac o manevra de simulat bagare a I-a apoi imediat a II-a si intra. Stiu ca face parte din alta categorie dar nu vreau sa incep un topic nou. Ce mai trebuie in afara de inel sincron?
  8. Salut. Am o problema cu botonul de dezaburire, se apasa foarte greu si nu prea sta blocat in pozitia on. Iar luminita aceea nu se aprinde... in concluzie nu merge. Dar am observat ca daca bag mana prin bord si apas in sus se aprinde luminita. Intrebarea mea este cum pot sa il dau jos de acolo si cat m-ar ajunge altul nou? Multumesc.
  9. reset/idle learn? ce-i asta? chiar nu stiu!
  10. Nu se i se ridica! pe temperatura asta fetele au cam multa haine! Cat despre vulturi, cam de prost gust stiu, dar mi-e frica sa nu se ia cu tot cu vopsea sau sa lase urme. Problema cu temperatura la apa este ca trebuie sa merg... cum sa zic... viteza I, viteza II, viteza I... adica sa o turez si abia atunci se ridica. Cam unde trebuie sa stea acul indicator? Dar faza cu pornitul de dimineata? E defectiune sau asa se intampla la temperaturi joase?
  11. Salut din nou! In sfarsit m-am uitat in talon ) masina e din 2000 si Y3S11 ca pe spate nu zice ca pe spatele masinii nu zice ce model. Am niste intrebari: Dimineata cand pornesc daca nu accelerez de cateva ori, motorul se opreste; Trebuie sa se incalzeasca putin ca sa pot merge fara probleme; E normal? Ce ulei de motor foloseste? Trebuie sa il schimb e cam inchis la culoare. Ulei cutie de viteze? Ce trebuie sa fac ca sa am caldura mai repede in masina? Adica chiar trebuie sa astept sa mi se ridice ceva mai mult temperatura la lichidul de racire? Ca asa in mers in oras nu mi se rdica! Necesita termostat la radiator ca la dacie? Am atasat niste poze. Dupa ce o mai infrumusetez o sa va arat si altele!
  12. Salut! Tocmai ce am "achizitionat" (schimb cu tata) un Tico, eu avand dacia 1310 pana acum. Din pacate nu pot sa va dau informatii despre ea doar ca masina e alba, are cam 75000 km e din 98/99, fara prea multe imbunatatiri... inca!! Am si eu niste intrebari! Masinuta fuge ce-i drept dar nu e cam confortabila si se aude cam tot. La fiecare groapa se aude troncanituri si tot felul de zgomote. E ceva normal sau trebuie sa schimb ceva amortizoare? Interiorul, adica tapiteria se gaseste pe la magazine sa o schimb? Nu-mi place deloc cum arata! Voi reveni cu poze si mai multe informatii!
 

×
×
  • Create New...