Jump to content

dan70

Membru
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About dan70

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 11/21/1970

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Location
    Cluj-Napoca
  • Din
    Cluj-Napoca
  • Auto
    Matiz E2
  1. Acest articol a aparut in data de 18 februarie 2006 Coreenii nu vor sa garanteze o datorie de 500 milioane dolari la Daewoo Craiova Negocierile privind rascumpararea de catre statul roman a actiunilor de la fabrica de automobile Daewoo Craiova au intrat in impas, a declarat ministrului economiei, Codrut Seres. Potrivit acestuia, exista neintelegeri in ceea ce priveste garantiile pe care partea coreeana trebuie sa le acorde in timpul tranzactiei. Pentru a lamuri aceste lucruri, Seres a anuntat ca va pleca astazi in Coreea, unde va purta discutii cu lichidatorul coreean. "Doresc sa subliniez ca, in cazul in care se va face o tranzactie, practic societatea isi va rascumpara actiunile, nu statul roman va fi cel care va plati acesti bani", a spus Seres. Ovidiu Cioroianu, liderul sindicatului de la Daewoo, ne-a declarat ca negocierile au intrat in impas din cauza unor datorii de peste 500 milioane de dolari acumulate de producatorul auto din Craiova in relatia contractuala cu firma sud-coreeana. "Lichidatorul coreean trebuie sa-si asume responsabilitatea ca ar putea exista si alti creditori in afara celor cunoscuti. Insa coreenii au un stil mai dificil de a negocia. Tratativele au cam esuat si pentru ca discutiile s-au purtat la nivelul sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie. Acum se va duce chiar Seres sa discute, ceea ce este altceva", ne-a spus Cioroianu. Practic, in absenta unor garantii, tranzactia nu poate fi incheiata. "Dupa preluarea actiunilor, ar exista riscul ca nu stiu ce furnizor sa vina sa revendice anumite sume pentru servicii", ne-au spus surse din piata. Potrivit acestora, partea coreeana vrea sa impuna anumite clauze contractuale prin care sa fie absolvita de raspundere juridica si financiara in ceea ce priveste datoriile. "Sunt datorii acumulate din cauza managementului defectuos de la Daewoo Craiova", au precizat sursele citate. Acestea au mai spus ca in privinta sumei oferite de statul roman pentru pachetul de actiuni nu exista probleme. Romania a negociat rascumpararea actiunilor pentru circa 60 milioane de dolari. In cazul in care cele doua parti nu vor cadea de acord, Daewoo Craiova va intra in faliment. www.gardianul.ro
  2. Nissan, interesat de Daewoo Craiova Data: 10 Feb 2006, 15:38 O delegatie numeroasa de specialsiti ai constructorului de autoturisme Nissan s-a aflat ieri la Craiova, unde a vizitat fabrica Daewoo, sustin surse din cadrul companiei craiovene. Este a doua vizita de calibru pe care Nissan o efectueaza la Daewoo Craoiva in ultimele doua saptamani. Aceleasi surse sustin ca prima data, din delegatia Nissan a facut parte chiar directorul de investitii pentru Europa, iar ieri acesta si-a trimis specialistii pe fiecare ramura de productie de autoturisme. In ultimele doua luni, la Daewoo s-au mai aflat reprezentanti ai Renault Romania si Ford. Cei trei mari producatori s-au aratat interesati de achizitionarea pachetului de actiuni al Daewoo Craiova, cunoscut fiind faptul ca luna aceasta expira intelegerea contractuala pe care Daewoo a avut-o cu General Moros din Coreea (GM-Daewoo Coreea, compania creata dupa ce General Motors a cumparat producatorul de autoturisme Daewoo), privind furnizarea de piese de schimb catre fabrica din Craiova. Compania Nissan are o alianta la nivel mondial cu Renault, proprietarul celeilalte fabrici de autoturisme din Romania - Dacia Pitesti. www.nextcar.ro
  3. La Craiova se fabrica in continuare automobile marca Daewoo Mugur Cosmin Se implinesc aproape doi ani de cand Ministerul Economiei si Comertului (MEC), prin intermediul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) se chinuie sa redevina majoritar la Daewoo Automobile Craiova, in vederea revanzarii uzinei catre un alt investitor interesat. Potrivit unui comunicat primit la redactie din partea OPSPI, "negocierile pe marginea contractului au continuat, o runda la inceputul lui ianuarie 2006 si alta runda la inceputul lui februarie a.c., fara a se ajunge la semnarea acestuia". Asta, in ciuda faptului ca ministrul Economiei, Codrut Seres, trambita prin presa la inceputul acestui an ca va incheia negocierile de preluare a actiunilor si ca va reprivatiza producatorul de automobile din Craiova. De altfel, Seres nu s-a aratat prea cunoscator nici in ceea ce priveste drepturile de licenta asupra marcii produse la uzina din Banie. El declara pe la sfarsitul anului trecut ba ca fabrica mai are licenta de productie doar pana in octombrie 2005, ba pana in ianuarie 2006. In pofida afirmatiilor ministrului Economiei, uzina de la Craiova a produs si produce in continuare automobile si motoare marca Daewoo, iar fabrica are chiar planuri de dezvoltare pentru anul in curs, dupa cum ne-a declarat ieri Valeriu Girlea, directorul de comunicare de la Daewoo Craiova. Mai mult, potrivit lui Girlea, negocierile interminabile dintre OPSPI si partea coreeana nu afecteaza deocamdata productia, dar asta nu inseamna ca situatia se va mentine si dupa o eventuala preluare a fabricii de catre un investitor. Dupa cum se stie, actionarul majoritar al societatii comerciale cu capital mixt Daewoo Automobile Romania SA Craiova (DWAR) este Daewoo Motor Co. Ltd (DWMC) (51%), societate coreeana aflata in lichidare ca urmare a falimentului. Al doilea actionar la DWAR, cu 49%, este SC Automobile Craiova SA o societate comerciala cu capital majoritar de stat (72,4%) si in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului. Ca urmare a negocierilor purtate in 2004 si 2005, pana in prezent s-a convenit asupra rascumpararii de catre DWAR a actiunilor detinute de DWMC in conditiile renuntarii de catre aceasta din urma la datoriile istorice ale societatii de la Craiova catre societati din Grupul Daewoo. Potrivit unor surse de pe langa negociatori, oferta pentru preluarea pachetului majoritar pe care a facut-o partea romana coreenilor a crescut de la 35 la 45 de milioane de euro. Miercuri 08.02.2006 www.realitatearomaneasca.ro
  4. OK,n-ar rost sa divagam...cad o sa apara cazuri concrete de acest fel o sa reluam subiectu...
  5. Daca e sa-ti caute nod in papura i-ti gasesc si cu reviziile la zi ! Pot sa zica ca ai bagat benzina proasta,ai subturat motorul,etc...
  6. Industria auto va face afaceri de sase miliarde euro in 2008 -- Productia autohtona de autovehicule si subansamble va ajunge la aproximativ sase miliarde euro in 2008, apreciaza vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. El a apreciat ca anul trecut a fost atinsa o cifra de afaceri de doua miliarde euro. Anul trecut exporturile de colectii CKD (componente ale unei masini care sunt apoi asamblate in alte uzine) au ajuns la 500 milioane euro. Acelasi nivel al exportului a fost atins de productia de subansamble destinate pietelor externe. Potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, veniturile realizate anul trecut de constructori si importatori din vanzarile de masini, piese de schimb si service auto s-au situat intre 3 - 3,5 miliarde euro. Constantin Stroe sustine ca pana in martie, Daewoo Craiova isi schimba propritarul Productia autohtona de autovehicule si subansamble va ajunge la aproximativ sase miliarde euro in 2008, apreciaza vicepresedintel Automobile Dacia, Constatin Stroe. El a apreciat ca anul trecut a fost atinsa o cifra de afaceri de doua miliarde euro. Anul trecut exporturile de colectii CKD (componente ale unei masini care sunt apoi asamblate in alte uzine) au ajuns, la 500 milioane euro. Acelasi nivel al exportului a fost atins de productia de subansamble destinate pietelor externe. Potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), veniturile realizate anul trecut de constructori si importatori din vanzarile de masini, piese de schimb si service auto s-au situat intre 3 - 3,5 miliarde euro. Triplarea cifrei de afaceri a firmelor care produc autovehicule sau subansamble auto va fi sustinuta pe mai multe planuri. Pe primul, se afla in opinia oficialilor APIA faptul ca investitiile in industria subansamblelor auto va creste semnificativ. O serie de mari producatori de componente au investit in ultimul timp sau sunt pe cale sa aloce capital pentru dezvoltarea de facilitati in Romania. „Au patruns deja pe piata si sunt pe cale sa intre mari furnizori europeni de rangul intai (companii care produc direct pentru constructorii auto). Romania este un El Dorado al producatorilor de componente in Europa si ne asteptam la o migratie semnificativa a producatorilor din Europa de Vest“, a apreciat Constantin Stroe. Dezvoltarea pietei auto din Romania va fi impulsionata in acest an de sporirea productiei la Automobile Dacia si de posibila reprivatizare a societatii Daewoo Automobile Romania. „Cresterea productiei la Automobile Dacia este cu atat mai importanta cu cat in Europa capacitatile de productie sunt supradimensionate. Dacia nu si-a propus pentru acest an o depasire a cotei de piata pe care o detine acum in Romania. Productia din acest an va ajunge la circa 200.000 de unitati, dirijata in mare parte catre pietele externe“, a adaugat Stroe. Daewoo Automobile Craiova va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului, a spus vicepresedintele Automobile Dacia. „Potentialul uzinei de la Craiova este unul deosebit si sunt absolut sigur de faptul ca uzina va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului 2006“, a precizat vicepresedintele Dacia Renault Acesta a spus ca doi competitori si-au anuntat intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, Ford si Renault - Nissan. „Societatea nu are nevoie de investitii prea mari ca sa produca la nivel european competitiv. Sunt cel putin doi doritori, Renault-Nissan si Ford, si va castiga cel care vine cu cea mai buna oferta“, crede Stroe. Venirea unui nou competitor va ajuta, considera oficialii APIA, la cresterea vanzarilor cu 5-10% in acest an, fata de nivelul de peste 256.000 de masini consemnat in 2005. Totusi, ei cred ca sunt si semnale ca piata ar putea stagna sau chiar scadea. „Factorii care au sustinut cresterea din ultimul an a pietei isi vor diminua importanta. Unele restrictii legate de politica de creditare vor avea un efect de frana in acest an“, a afirmat presedintele APIA, Brent Valmar. Printre prioritatile APIA pentru acest an se numara stabilirea masurilor pentru prevenirea importurilor masive de masini de ocazie dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. „Dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana exista riscul deteriorarii parcului auto prin importuri masive de masini second-hand, care sunt o povara pentru economie si au un risc ridicat de accidente. Vom identifica impreuna cu reprezentantii Registrului Auto Roman o serie de parametri pe baza carora vom face trierea acestor masini in functie de starea tehnica si gradul de poluare“, a mai spus presedintele APIA. Ministerul Mediului trebuie sa se implice, mai ales ca „am scapat de circa 15.000 de autovehicule cu costuri importante (n.r.- prin programul de innoire a parcului auto) si nu ne mai trebuie alte 30.000 de masini care sa polueze“, a spus Valmar. Oficialii APIA au subliniat decalajul dintre varsta medie a parcurilor auto din tarile vest - europene (circa 3,5 ani) si varsta medie de 12 ani a autovehiculelor inmatriculate in Romania. Adrian Nuta www.averea.ro
  7. Da,in cele din service-ul autorizat Daewoo,din comert nu !
  8. Stiu persoane care schimba uleiul si la 2 ani (5000km) si n-au nimic.Oricum eu l-am intrebat pe seful de la revizii,cu catea de service in mana,la 6 luni ,daca pot amana schimbuL de ulei pana la 1 an,si a zis ok.Eu zic ca nu se intimpla nimic la calitatea uleiurilor de acum si tinand cont de numarul de km parcursi ...parerea mea de ing.mecanic care am lucrat la un atelier de reparatii capitale motoare de tractor 6ani! Eu zic ca treaba cu 6 luni e mai mult comerciala mai ales daca faci mai putin de 5000km.
  9. Daca vroiam il scimbam si la 6 luni da au zis la service ca nu are rost daca circul asa putin (la 6 luni aveam numai vreo 600km facuti de la ultima revizie,pt.ca avem copil mic si nu am mai iesit in weekend,concedii,plus ca serviciul e la 3 km de mine,etc.).Se pare ca ce spune service-ul bate cartea masinii !
  10. Si eu am avut o situatie aproximativ asemanatoare,am masina din sept.2004,am fost la 1000km in noiembrie,si am intrebat cind sa mai vin,au zis ca la 10000km sau daca circul mai mult urban la 5000,la care eu am zis ca nu cred ca fac acesti kilometri prea repede(din diverse motive). Mi-au spus ca daca nu sa vin la 1 an indiferent de km facuti,asa ca am fost in sept 2005 la revizie desi aveam numai 2600Km. SSorin eu zic sa nu te impacientezi si sa te duci la revizie acum,te costa cam 1.7mil.
  11. ok,mersi de corectura,era din cauza vitezei,vorbeam de tripleta aceea de masini de oras care se fac in Slovacia. Oricum raman la ideea mea:GM umbla cu cioara vopsita!
  12. OK,fiecare face ce vrea cu banii lui,dar ideea era alta:toate marile firme incearca in ultimul timp sa scoata modele mai ieftine pentru tarile mai sarace din est ,cum a facut concernul PSA,TOYOTA,RENAULT,VW,vezi: PEUGEOT 1007,C1,Toyota Aygo,VW Fox,Logan,Fiat Albea,etc.Cei de la GM aveau asul in maneca:puteau avea o fabrica la cheie care scotea masini ieftine,ideale pt tari sarace,gen Romania.Au dat cu piciorul,cu investitii minime puteau scoate Spark-ul la noi,poate la sub 6000DDP.Kalosul tot asa,da ma rog...daca nu au tras cu ochiul la cei da la Renault...vremurile s-au schimbat,daca nu ai in oferta si masini ieftine s-ar putea sa te pasca falimentul.Toate astea in ideea ca in tarile bogate volumul vanzarilor au scazut.
  13. Pentru (mad_hindu) N-am vrut sa supar pe nimeni,nu zic ca Spark nu e mai buna decat Matiz, dar mi se pare incredibil ca facand un face-lift la Matiz sa scoti o masina la un pret DDP cu 47%mai mare,ma refer la variantele cele mai ieftine.Adica schimbi un pic aspectu,farurile, tabloul de bord,pui alt catalizator si alte amortizoare si vinzi cu 47%mai mult?(de la 5300 la 7800)?? Eu unul consider Spark-ul o masina pentru pretentiosi. Eu unul vroiam,in viitor,sa-mi iau in tot o masina de la Craiova dar daca e asa ne reorientam spre altceva.Sincer masinile Ford,daca se vor face la noi,cred ca vor avea si niste preturi imosibile pt noi, asa ca ramane singura varianta,Renault. FELICITARI RENAULT PENTRU MANAGEMENT!!!!!
  14. Iarasi ne lasa americanii cu ochii-n soare... Daca e asa io zic ca-si merita falimentul GM,la asa management,sa arunci Matizu de 5300 ca sa faci aproape acelasi lucru la 7800(spark)si asta pe piete unde se duce o lupta pentru scaderea preturilor, vezi Logan,VW Fox,Fiat Albea,etc.
  15. dan70

    RCA 2007

    Nu stiu ce e ,da si la alte firme avem cam aceleasi preturi. Io zic ca putem sa ne stringem bani de pe acum,sau sa platim lunar
 

×
×
  • Create New...