Jump to content

marescosmin

Membru
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About marescosmin

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 03/09/1970

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    cosminmares2005@yahoo.com

Profile Information

  • Din
    Ploiesti
  • Auto
    Peugeot 206 X-Design,1,4l,gri-cedre
  • Model
    Peugeot 206
  • An
    Decembrie 2004
  • Nr. Inmatr.
    PH 16 MAB
  1. Vin si eu cu niste completari legate de A/C si functionarea lui pe timp de vara mai ales cand afara sunt peste 30 gade Celsius.Daca instalatia este in parametrii optimi de functionare (freon la presiunea si concentratia corecta,condensatorul curatat,compresorul in stare buna de functionare,filtrul de polen schimbat),atunci nu trebuie sa va faceti probleme in legatura cu eficienta acestuia la mers intins si functionare pe "aer proaspat". La pornirea lui cand afara sunt temperaturi mari,deschideti pentru scurt timp geamurile atat din stanga cat si din dreapta soferului si rulati astfel maxim 3-4 minute dupa cere inchideti-le.Astfel surplusul de aer cald din masina este eliminat si eficienta sistemului este marita.Mergeti pe cat posibil pe aer proaspat.Numai pe drumuri cu mult praf sau cand aveti in fata camioane ce polueaza,treceti pe aer recirculat.La ventilator folositi treapta 2 in mod uzual si dirijarea aerului spre pasagerii din fata cu aeratoarele deschise.In caz extrem treceti pe treapta 3.In mod normal nu trebuie sa intre in masina aer cald chiar daca turati ventilatorul de climatizare.Mirosul neplacut din masina,daca apare dupa oprirea aerului conditionat se elimina mergand inca un timp cu A/C-ul oprit,pana sa oprim si motorul.Ventilatorul de climatizare va introduce in masina mirosul neplacut pe care-l putem elimina prin trecerea imediata pe "aer recirculat" imediat dupa oprirea A/C-ului.De mentionat faptul ca la unele autoturisme (Peugeot),compresorul nu iese din functiune imediat ce am actionat butonul de oprire,ci mai functioneaza inca aproximativ 40 secunde pentru echilibrarea presiunii in instalatia,dupa care iese efectiv din lucru.Daca filtrul de polen este schimbat la timp,mirosul nu se simte.Daca totusi s-au format bacterii care in contact cu umezeala produc acel miros neplacut,folositi spray-ul cum s-a mai scris in forum. Temparetura la aeratoare masurata cu un termometru plasat chiar in gurile de suflare,la o turatie a masinii de a proximativ 3000 ture/minut...mers normal,trebuie sa fie de 3-4 grade Celsius. Daca instalatia este in stare perfecta de functionare,freonul nu-si pierde proprietatile nici dupa 3 ani.Este recomandata verificarea instalatiei la 3 ani.Nu neglijati schimbarea la timp a filtrului de polen sau de particule,cum se mai numeste el.Acesta va apara de praf,mirosuri nedorite si bacterii.Eu l-am schimbat la revizia de 20.000 Km sau un an si este Ok.Desi cel vechi era neatins...s-au mirat si mecanicii,tot a fost bine ca l-am inlocuit conform cartii de garantie si revizie a masinii. La mersul cu A/C,in cazul Matizului,se constata o scadere a puterii motorului datorita cuplarii compresorului - lucru normal.La alte marci de masini,cazul meu,scaderea de putere nu se simte,eficienta A/C-ului este excelenta in conditiile utilizarii pe "aer proaspat" in cele mai crunte conditii de caldura.NU folositi aerul recirculat dupa ce a plouat vara sau ploua afara.Este echivalent cu sinuciderea!!! Pe aer recirculat si cu caldura pornita in conditii de ploaie cand contrastul temperatura-umiditate creste,geamurile se aburesc instantaneu!!! NU le dezaburiti cu aer cald-recirculat...PERICOL DE ACCIDENTE!!! Dezaburirea se va face OBLIGATORIU cu A/C-ul pornit,dirijarea aerului spre parbriz,treapta 2 sau 3 la ventilatorul de climatizare si ce este mai important= AER P R O A S P A T! NU recirculati aerul! Verificati-va la inceputul verii instalatia de aer conditionat! Masurati temperatura la aeratoare cu un termometru bun.Am mai spus-o,trebuie sa aveti in dreptul lor pe unde sufla, 3-4 grade Celsius. De mentionat ca masuratorile s-au efectuat pe automobilul propriu in conditii de vara torida 34 grade afara si conditiile de exploatare exemplificate mai sus. P.S. - chiar si iarna,folositi aerul conditionat cel putin 10-15 minute pe saptamana! Evitati astfel deteriorarea garniturilor si pierderea freonului.In plus mentineti sistemul viabil.Aceste remarci le gasiti si in manualul autoturismului DVS. Sa aveti un A/C eficient vara asta! P.P.S - La o verificare a instalatiei de pe un Matiz bine pus la punct,am constatat ca temperatura la aeratoare in conditii de trafic normal si drum intins,viteza de 90 Km/ora,era de +6 grade Celsius.Excelenta pentru un automobil nou cu 3000 Km la bord si instalatia bine pusa la punct in service.Repet,in service unde s-a facut o verificare suplimentara.
  2. Ca sa nu fiu mult off-topic,AC-ul la absolut orice fel de autoturism consuma resurse importante si creste putin consumul de carburant,insa in functie de model si marca,tehnicienii din fabrica producatoare se straduiesc sa compenseze aceste pierderi si astfel conducatorul auto nu mai sesizeaza in conditii de trafic normale,diferentele ce apar.Cred ca este si cazul la mine.Da,cuplez AC-ul,la ralanti se aude un "clant" in momentul cuplarii compresorului,turatia la ralanti creste de la 850 ture/minut cu motorul cald,la aproximativ 890-900 ture,nu mai mult.Normal ca ceva s-o simti dar procentajul fiind scazut trece ca insesizabil - pe proba! La Matiz-ul condus astazi,am fost placut impresionat de comportamentul rutier si de frane,in ciuda unor probleme sesizate intr-o sectiune "vecina" cu aceasta.Franele erau putin mai tari,dar ferme,demarajul putin,dar putin mai greu oricum,masina avea inca destul "nerv" si puteai sa te bazezi pe ea la depasiri. Oricum,"de bine"! -
  3. Chiar in urma cu o jumatate de ora m-am dat jos de la volanul unui Matiz cu A/C. Am mers cu el pornit toata ziua astazi Ploiesti-Predeal-retur.Am prins pe DN1 120 Km/h cu AC-ul pornit.A ajuns cam greu la viteza asta,ar mai fi mesr,n-avea rost sa exagerez ca nu era masina mea.In masina,doar eu si amicul posesor.Franele si demarajul cam slabesc la introducerea AC-ului,dovada ca si compresorul "mananca resurse" importante si apar greutati,dar nu insurmontabile.Trebuie sa te obisnuiesti si atat.Altfel,Matizul este masina destul de buna pentru clasa ei de mic litraj si nu te faci de ras cu ea pe sosea. P.S. - Masina mea nu face probleme cand cuplez AC-ul.NICI o diferenta cu el pus sau nu.Se face frig in masina,demarajul este acelasi,franele tin excelent= ABS cu EBD,n-am probleme. Sper sa nu aveti nici voi-
  4. Multumesc NFS pentru raspunsuri si amanuntele oferite! Pentru mine sunt esentiale. Chiar astazi dupa sevici,plec sa fac un drive-test (este ziua- ) cu Matiz-ul pus la dispozitie de dealer si in maxim o saptamana voi achizitiona unul daca imi va placea.La mana a-I-a si eu am concluzionat ca ceva mai avantajos ca pret si intretinere nu gasesti.In plus la capitolul consum sta bine iar daca mai adaugi si un GPL,este chiar "culmea zgarceniei"- ! Eu NU voi monta GPL,mi-e mila de motorul lui,este EURO III si are un consum mai mult decat rezonabil.Ca tot voi lua unul (hotarat 95%),am sa vad si sectiunea "Tuning si alte imbunatatiri),vreau neaparat sa-i pun un turometru.In materie de "muzici" am sa adaug un radio-CD cu 4 boxe.Vom discuta la rubrica respectiva din forum ce este mai bun pentru Matiz. Hai sa-l vad eu cumparat si mai vorbim! Cu stima,Cosmin Mares-
  5. Multumesc pentru raspunsuri! Parca am mai prins putin curaj.Am sa merg la unul dintre dealerii din Ploiesti si am sa caut o varianta de Matiz cu AC (am la Peugeot si tare bine este vara- ),am sa vad ce pot primi la ea ca promotie,poate o alarma cu ceva discount daca nu chiar gratis.Nu sunt chiar novice in materie de Matiz,am condus 3 exemplare pana acum,cel mai vechi fabricat in '99.Impresia generala buna.Sa stiti ca la unul dintre exemplare...cam handralit in taximetrie,am auzit trancanit de amortizoare si alti "greieri",dar deh...birjareala prin tot Ploiestiul si prin gropi isi spunea cuvantul. Eu nu voi cere pretentii de Mertzan,dar sa fie totusi o masina sigura macar daca este exploatata conform cartii sau chiar mai cu grija.Eu aleg drumurile pe unde merg fiindca stiu cat am dat pe "Leut" si ma slujeste cu credinta fara nici un fel de problema.Sper ca si Matiz-ul ce va veni langa leu sa fie macar apropiat ca fiabilitate.Am sa fac reviziile la timp,am sa schimb uleiul la revizia de 1000 de Km si am sa vad daca la felul neveste-mii de condus o sa am probleme cu amortizoarele.Conduce atent si fereste gropile ca si mine.poate nu vor fi probleme.Greierasii din bord si masina se rezolva simplu.Totul este sa nu fie mari probleme la calea de rulare si frane+amortizoare.Poate cu timpul voi pune...chiar pe garantie o pereche Daewoo pe spate.Dealerul din Ploiesti s-a aratat amabil si chiar zilele astea imi va da un Matiz E pentru un drive-test.Au si o masina pentru asa ceva. Mai multe va voi spune dupa ce il voi lua.Sper sa ma hotarasc in favoarea lui.Vreau si ceva avantaje la cumparare fiindca il iau CASH.Cred ca nevasta-mea va fi in culmea fericirii!- Va mai tin la curent! Cu stima,Cosmin. P.S.-Sa-mi tineti pumnii sa obtin o masina fara probleme tehnice-
  6. Salutare tuturor posesorilor de Matiz.Vreau sa cumpar neveste-mii un Matiz si nu stiu daca voi face un lucru bun.De ce sunt asa sceptic? Datorita problemelor semnalata la rubrica "Statistici si defectiuni sau ce probleme ati avut la Matiz"(citat aproximativ). Se semnaleaza acolo probleme legate de amortizoarele spate care tot timpul troncane si trebuiesc schimbate pe garantie,etrierii de la frane care "crapa" dupa numai cateva sute de KM,Cutia de viteze ce functioneaza defectuos la trecerea din treapta I la II,motorul cu ralanti neregulat datorita bujiilor,cablu de ambreiaj rupt dupa numai cateva mii de Km,caseta de directie cu probleme si lista ar putea continua. N-am intalnit posesor sa spuna: al meu merge perfect! Cam era de dorit fiindca prea sunt comune si multiple problemele.Cand ma gandesc mi se face parul maciuca! La masina mea prima vizita intermediara de garantie se face la 10.000Km.La Matiz la 1000 de Km ca pe timpul lui Ceausescu cand cumparai Dacia berlina! Si cand te gandesti ca la Peugeot schimbi uleiul la 20.000 Km si consumabilele=filtre de polen,benzina,ulei tot atunci.Poti face si reviziile la 30.000 Km ca la francezi daca vrei.Si la Matiz prima vizita CU SCHIMBAT ULEIUL la 1000 de Km?!? Stiu ca este Matiz nu Mertzan dar totusi suntem in 2006 cand se folosesc uleiuri sintetice,full sintetice! N-ar fi asta o problema,procedam ca la vechile Dacii cand puneam in motor POSIRCA Multigrade M20W40 sau "sorenci" de genul Ro3 sau alte posirci d'astea.Pai daca tot schimb uleiul la 1000 de Km,bag si eu tot POSIRCA de la Petrom,ce rost are sa iau Daewoo,Texaco sau Doamne fereste TOTAL ca la Peugeot!?! Pun posirca,fiindca tot ma va ucide de spagi e garantie sa schimb amortizoare,casete de directie,discuri de ambreiaj,cabluri de ambreiaj,garnituri de toate felurile,bujii etc! Dupa cum citesc eu,este mai prost ca o Dacie! Ce sa fac? Merg la nemti si cumpar la 5000 de Euro un Seat Arosa din 2002 cu motor Euro IV de 1,4l benzina in doua usi,sau iau Matizul care o sa-mi trancane imediat ce ies cu el din Show-room! Sfatuiti-ma ce sa fac in acest caz! Voi care aveti Matiz imi veti spune daca merita sa-mi bag banii in el sau sa-mi vad de treaba si sa caut alta ocazie mai buna! Cu multumiri,Mares Cosmin-
  7. Inseamna ca lucratorul spalatoriei care s-a ocupat de masina ta,a cam dat "buleala"!
  8. Asa arata! Este al meu si sunt supermultumit de el.O masina IREPROSABILA! Mai multe va voi spune in curand.Vor fi si mai multe poze fiindca vad ca se poarta.Important este ca am cumparat-o cash de noua.Data cumpararii 18 decembrie 2004 de la un concesionar Peugeot din Ploiesti. Este o placare extraordinara s-o conduci. Sa le stapaniti si voi sanatosi pe ale voastre masini indiferent ce marca ar fi! Cu stima,Mares!
  9. Doamne fereste! Sa se fi scurs picaturi de benzina peste frunzele mocnind,ar fi fost chiar sursa de explozie!
  10. marescosmin

    De Ce A/c

    La A/C este bine sa se porneasca chiar si in anotimpul rece instalatia si sa se lase sa functioneze cel putin 10 minute.In caz contrar garniturile de la tevile sistemului de racire prin care circula freonul,pot crapa si pot fi scurgeri de freon.In plus compresorul de la A/C se recomanda a fi utilizat chiar si in anotimpul rece.Fireste,compresorul porneste odata cu instalatia de aer conditionat facand parte integranta din aceasta. In privinta utilitatii chiar si pe timp friguros cand temperaturile exterioare nu ating punctul de inghet,se va porni A/C-ul cand dorim sa dezaburim mai repede parbrizul.Ajuta mult la acest lucru. OBLIGATORIU,NU se va actiona aerul recirculat ci se va lasa pe aer exterior-proaspat.Aerul recirculat abureste geamurile! In privinta filtrului de polen,tocmai lipsa lui la Cielo este un neajuns insa nu insurmontabil.Cand mergeti pe drumuri cu praf sau in urma unei masini "Euro 5" ce scoate un fum de te ineci,atunci folositi aerul recirculat ca sa scapati de mirosuri in habitaclu si sa evitati patrunderea prafului. Vara A/C este mana cereasca si va face sa evitati gaurirea plafonului pentru a pune trapa.
  11. La Petrom am spalat si eu o singura data masina,spalatoria lor fiind automata si avand perii noi si cu parul moale.Am fost multumit.Insa prefer tot spalatoriile manuale.Se face treaba mult mai buna si sunt mai atenti cei ce efectueaza opratia de spalare,manual.In plus nu apare riscul zgarierii-matuirii vopselei care la nuante inchise capata un aspect de suprafata "smirgheluita". Recomand spalatoriile manuale! Cu stima,Mares Cosmin
  12. Motive sa NU te despagubeasca nu ar fi.Mie sincer imi pare rau de ce ti s-a intamplat cu masina.Un sfat totusi iti voi da: cand parchezi masina,uita-te intotdeauna in jurul ei si asigura-te ca este in regula ca loc de parcare,ca in spatele ei nu sunt surse de incendiu,ca ocupantul de langa tine are loc suficienta sa deschida usa si nu in ultimul rand verifica daca ai armat alarma+inchiderea centralizata. Eu sunt de-a dreptul obsedat de lucrurile astea.In plus mai pun si prelata pe ea fiindca la mine la bloc am multe pisici care au obiceiul sa se urce in special pe masinile parcate in apropierea scarii de la intrarea in bloc. In plus este bine sa pornesti o mica ancheta pe cont propriu si sa gasesti eventualul "hraspalau" care ar fi putut aprinde mormanul de frunze din spatele masinii.Eu cred ca i-as fi rupt mutra-n pumni daca l-as fi prins! Bine ca ai avut vecini care te-au alertat la timp! Este un lucru bun! Iti doresc sa se rezolve cat mai repede problema ta,sa te bucuri cat mai repede si din nou de masina,iar pe viitor sa NU mai ai parte de probleme de genul asta! Cu stima,Mares Cosmin!
  13. Ai perfecta dreptate in ceea ce spui.Concluzionand,tot ceea cea este modern este comandat de computer,iar cei ce le gandesc chiar merita o statuie.Fara ele viata de zi cu zi ar fi fost in urma cu secole! Eu m-am referit in special la sisiemul personal pe care il avem multi dintre noi acasa.Este,hai sa-i spunem totusi "scula" fiindca ne ajuta zi de zi.Si eu il folosesc nu numai pentru multimedia ci si pentru multe aplicatii ce se pot rula pe el.Insa n-are valoare ca investitie pe termen lung fiindca evolutia componentelor este extrem de rapida si ceea ce cumperi acum drept "cap de serie" peste doar cateva luni este depasit si ceea ce este mai grav,extrem de devalorizat.Tocmai de aceea eu tratez computerul si in special componentele de la noi de pe piata,ca ceva de care te folosesti si apoi fara regrete arunci fiindca in scurt timp nu mai are valoarea de odinioara.BINE ca exista evolutie in materie de IT! Cat despre "toti ciudatii",o spun in cunostinta de cauza: am la bloc doi PROSTI,doua BOMBE de "baieti" care erau in liceu "PROSTII CLASEI" si care acum ACCIDENTAL lucreaza la un magazin de IT la asamblari de sisteme,bagati acolo pe PILE si SHPAGA de parintii lor care au influente! Pai,va intreb pe voi,este bine sa cumparam sisteme facute chiar de..."podoabele astea"? Dupa ce ca avem componente de toata jena pe piata,ni le mai monteaza si niste prosti? Este chiar revoltator! Concluzia o trageti voi! Sa va bucurati de computerele voastre in care ati investit bani! Insa,cumparati-le sau configurati-vi-le singuri daca puteti! Cu stima,Mares Cosmin
  14. Eu dupa ce alimentez,platesc cat mai repede si caut sa eliberez locul in asa fel incat sa nu fie coada in urma mea,in cazul in care alte pompe sunt ocupate.Daca vreau sa "casc gura" prin supermarket-ul din benzinarii,eliberez pompa dupa alimentare,parchez "micutul" intr-un loc care sa nu incurce pe cineva si apoi sunt liber sa ma plimb mult si bine prin magazin. Eu zic ca bunul simt trebuie sa primeze.Poate sunt semeni de-ai nostrii care intr-adevar au treaba si se grabesc,poate sunt in interes de serviciu in acel moment etc.Tocmai de aceea nu trebuie sa procedam ca NESIMTITUL descris in primul topic. In legatura cu bunul simt al celor de la benzinarii...mai degraba l-as numi indiferenta fata de client.Am vazut in MOL zilele trecute si am ajutat o doamna care avea un Fiat si la care rezervorul este protejat in mod suplimentar de o supapa ce are practic un capac pe care trebuie sa-l "strapungi" cu furtunul ca sa alimentezi.Asa este sistemul.Ei bine,eu am alimentat,am platit,am iesit afara si doamna tot se chinuia cu furtunul de la pompa in mana (nu va ganditi la bazaconii!) sa alimenteze.Am miscat masina mai incolo si am ajutat-o pe doamna respectiva sa rezolve problema.In acest interval nici un angajat n-a catadixit sa vina sa ne intrebe de sanatate.Stateau totii in magazin la caldura cu ochii pe camerele de supraveghere si atat.Afara clientii se chinuiau si tremurau de frig.Ce vrei,vechiul SHELL cu alta palarie! Din pacate,vechea Marie era mai "educata"!
  15. "Sa ne laudam computerele"...am mai spus-o,COMPUTERUL NU ESTE SCULA!!! Este un mijloc modern care ne ajuta in nenumarate situatii insa nu este scula.Cel putin din punctul meu de vedere,in materie de multimedia.O "scula" poti numi un CD player de ultima generatie,un DVD ultraperformant ce poarta marca DENON,MARANTZ,TASCAM,un amplificator HI-FI etc.Computerul asamblat de toti "ciudatii" de la diverse firme,nu este decat o "adunatura" de chinezarii,iar cu cat este mai performant face un zgomot de-ti vine sa-l arunci pe geam.Zgomotul este dat de multimea de coolere ce trebuie sa-l raceasca. Chiar zilele trecute era sa pun toporul pe al meu "cazan" cand a venit cineva la mine cu un CD ce continea Bolero de Ravel.La pasajele mai pianissimo,in loc sa aud executia muzicala de exceptie,auzeam vajaitul coolerelor.Si am o groaza: la procesor,la placa video,la hard,la sursa,la carcasa. Am pornit unul dintre cele 2 DENON-uri,CD-playere ce le am ca SCULE.Daca nu le aveam eram nevoit sa suport muzica coolerelor in loc de pasajele de pe CD. Ce sa ceri de la o adunatura de chinezarii ce poarta marci "celebre" ca Maxtor,Seaegate sau cum ma-sa s-or mai fi scriind MIZERIILE astea!!! Daca ma enerveaza chiar maine il duc la ghena...am mai facut-o si cu alte sisteme.La mine dupa maxim un an schimb cazanul,iar cele vechi ori le donez la unii mai amarati ori le "casez".Sa va spun ce sistem am acum...ce rost ar avea? Este un JAF si atat! Ca sa intru cu el pe net,macar de asta sa fie bun si mai trag cate un disc fiindca este mai ieftin. Computerul pentru mine este un mijloc ce ma ajuta si atat.Cand ma satur de el...altu'...bine macar ca am INTEL! Ca daca aveam AMD inseamna ca ajungeam rau de tot!
 

×
×
  • Create New...