Jump to content

alex_b

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About alex_b

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 09/09/1987

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    focsani/bucuresti
  • Din
    Focsani/Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    cielo
  • An
    1996
  1. Azi m-am hotarat sa imi pornesc si eu aerul conditionat si nu cu mare cheltuiala. Si dupa cele citite pe aici m-am hotarat sa ma duc la Radacini pe Plevnei(am incercat sa aflu ceva exact dar doar "200 si ceva a fost raspunsul"ca era 210 sau 290tot si ceva era). M-am dus apoi pe Grivitei vis-a-vis de Hotel Ibis la piese auto (sa caut o antena) si ei mi-au spus sa ma duc pe Iacob Negruzzi. Se ajunge usor de la Gara de Nord spre Podul Grant a 3 la dreapta , e o straduta ingusta iar in capatul ei e Service Bosh (asa se numeste, care tot reprezentant Radacini e). Am intrebat si surpriza "150 aproximativ" si am intrat imediat. Au urmat urmatoarele etape: -verificat vizual daca e totul in regula - conectat aparatul pentru scos gazul care era in instalatie(nu a mai fost nimic) -creat vid timp de 10 minute si asteptat inca vreo 5 pentru a vedea daca sunt fisuri(din fericire nu au fost) -incarcat instalatia cu agent refrigerant, ulei si substanta fruorescenta - pornit instalatia sa se vada daca face rece - iar la sfarsit imi mai face si o curatare a radiatoarelor cu jet de apa(atat cel de a/c cat si cel de racire) Foarte incantat plus ca am si 3 luni garantie(sper sa nu fie doar pe hartie) si sper sa nu am probleme sa ma mai intorc Total: 145 lei + bacsisul de rigoare
  2. Pentru multe intrebari de aici le gasiti rapunsul in topicul asta: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...2210&st=120. Am detaliat acolo cu flux de amanunte cum se realizeaza toata operatiunea de schimbare de la becurile normale la leduri. Sper sa va fie de folos
  3. Salutare la toate lumea si scuzati intarzierea cu postatul restului lucrarii. Acum am terminat si eu stresiunea si am si eu mai mult timp liber pentru masinuta mea. Am sa continui sa va prezint cum am realizat consola de climatizare: am inceput prin demontarea capacului din spatele consolei care nu e prins in suruburi ci doar in 8 cleme care se desfac usor bagand un cutit si ridicand usor se demonteaza toate toate componentele de pe consola si se desfac clemele ce tin butoanele pana cand ramane doar carcasa se ia placuta pe care erau prinse soclurile cu cele 2 becuri, se cositoresc contactele pentru o munca mai usoara ulterior, am pus pe poza care e plusul si ninusul se ia 1 led , se pileste(eu am incercat sa il fac triunghiular considerand ca va dispersa mai bine lumina)se ataseaza o rezistenta de 1kohm si se lipesc in locul becurilor am folosit leduri de 5mm aici eu am dorit sa pastrez tema de albastru cu rosu si liniutele din butoane am vrut sa le luminez rosii si am luat 3 leduri de 3 mm si le-am atasat cate un fir, am taiat piciorusele cat mai scurte la leduri pentru a intra putin si firul in buton am bagat cate un led in fiecare buton si le-am lipit cu pistolul cu silicon(am pilit ledurile ca sa intre in butoane cat mai bine, rezistenta am puso la celalalt capat al firului deoarece nu era loc aici) pentru a scoate firele pana in spatele consolei am dat in placa din spate cate o gaura pentru fiecare fir, pentru a face loc firelor de la butoane a trebuit sa decupez din acel plastic transparent care dispersa lumina initiala, oricum daca bagasem leduri in butoane nu mai ajuta cu nimic acele portiuni care le-am decupat dupa toate acestea ramasesera doar cele 2 leduri de la AC si DIRIJAREA AERULUI care erau portocalii, am luat acea placuta, am dat jos ledurile portocalii si am pus 2 leduri rosii la care le taiasem piciorusele ca sa aiba aceiasi lungime cu cele vechi dupa ce am terminat toata treaba asta am asamblat toata consola dar am mai bagat un led rosu in dreapta pentru a se lumina tot in rosu liniile de la partea de caldura sau facut toate lipiturile, am pus rezistente la firele de la butoane (aici am pus de 5kohm pt k erau foarte puternice)si le-am lipit si pe acestea pe contactele de la socluri si acesta e rezultatul finat, liniutele de la butoane se vad portocalii, ele defapt sunt rosii dar asa le-a vazut aparatul Gata si climatizarea . Cand o sa mai am ocazia ma sa fac poze si la butoanele de la geamuri si gata toata masina
  4. Haideti sa va spun din ce am observat eu cum sta treaba cu iluminatul cat mai uniform. Asta e doar parerea mea asa ca va rog sa nu imi dati in cap. Cu cat lumina este mai puternica cu atat mai mult se lumineaza interiorul carcasei ceasurilor cu atat se uniformizeaza mai mult culoarea, cu cat e mai slaba cu atat se observa mai mult diferente de nuanta. Daca va uitati bine la ultima poza atasata de SORAN (cea cu bordul albastru cu rosu) se poate vedea o diferenta destul de mare de nuanta, comparati cum se vede pe ceasul de la vitezometru pe la 20-40 km si cum se vede la 180-200. Pentru toti cei care ati mai pus intrebari: sa stiti ca nici Soran si nici altii nu au pus in bord o caruta de leduri ca sa iasa asa, ci au folosit leduri fara focalizare sau sau cu unghi mare de dispersie a luminii. Pentru ca tot am mentionat poza lui soran cu albastru si rosu dupa parerea mea la ceasul de kilometraj nu a folosit mai mult de 5 leduri albastre si un smd pt ac + inca un smd pentru liniuta de 50 km(sper sa nu gresesc)
  5. Intradevar si eu m-am uitat la acele puncte negre de pe spatele gradatiilor dar dupa ceva teste am observat ca nu estompeaza asa de mult din lumina. Si pur si simplu nu am mai umblat la ele. Diferente de nuante sunt, dar foarte mici si nu sunt asa de sesizabile. Daca e sa ne uitam atent si la bordul original sunt diferente chiar mai mari decat atat. Parerile sunt impartite, mie personal nu imi placea acel verde deoarece era foarte chior , iar de albastrul care mi-a iesit eu sunt multumit deoarece nu este o lumina orbitoare Ledurile care le vezi prinse pe carcasa sunt de 5mm albastre iar cel rosu este de 3mm deoarece nu am avut de 5mm
  6. Salutare la toti si scuzati intarzierea. Am avut ceva treaba si nu prea m-am mai ocupat asa intens de masina. v-am spus zilele trecute ca mi-am adus in casa ceasurile si climatizarea, initial ma apucasem de climatizare cu gandul ca las ce e mai greu la sfarsit. Dar dupa vreo ora de chinuiala la asezat cateva leduri m-am enervat si am lasat-o la urma. Aseara m-am apucat de ceasuri si nu pot spune ca a fost greu dar nici usor. Haideti sa incep cu ceea ce am facut la ele. - in primul rand dat acea "sticla" din fata ceasurilor; - pe spatele carcasei desfacut suruburile ce tin ceasurile si dat tot la oparte pana ce carcasa ramane cheala , doar cu cea folie pe spate; - pe poza am notat care este + si - pentru a stii cum sa faceti legaturile; - am sa o iau cu fiecare ceas in parte si am sa va spun ce am facut la ele Incep cu TUROMETRUL: -in primul si in primul rand scosasa limba, neasteptat de usor a iesit aceasta, cu o furculita de bucatarie bagata pe sub limba si apoi presat cate putin pana iese; - sfat: eu am trecut limba dincolo de opritor dar am facut o gafa cand fortam din greseala am impins acul mult mai in jos si deja se dereglase ceasul(am observat la montaj). Va sfatuiesc sa nu il mai dati peste opritor dar la montaj sa il montati in dreptul liniutei de sub opritor si apoi trecut peste(sper ca nu v-am zapacit) -am dezlipit folia cu cifre ale turometrului pentru a ajunge la ceea ce ma interesa, am desfacut si cele 2 suruburi care tineau acel plastic transparent -cu ajutor unui led smd rosu pus pe fir l-am lipit pe motorasul turometrului cat mai aproape de centrul axului astfel incat sa nu incurce cu nimica pe acolo; -lipitura am facut-o cu un pistol cu silicon; -am pus plasticul acel transparent la loc si facut o proba; -am lipit din nou folia cu cifre si satisfacut total de rezultat VITEZOMETRUL: -acelea-si etape: dat acul peste opritor, scos si desfacut cele 2 suruburi pentru a putea da jos folia si acel plastic transparent; -un alt led sms pus pe fir , dar in acest caz eu l-am lipit de plasticul acela transparent deoarece nu mergea lipit de cealalta parte pt ca e metalica; -si dupa aceea pus plasticul si verificat astfel incat sa nu atinga pe arcul axului pe care e prinsa limba; -inainte de a pune suruburile eu am mai facut o mica adaugire; - in dreptul liniutei de 50 km am mai adaugat si acolo un smd pt a lumina si acea liniuta in rosu; - inainte de al lipii am daugat o bucatica de plactic dintr-o carcasa de cd pilita pt a mai dispersa lumina si totul lipit cu silicon; - facut o proba la tot ansamblul si gata si ceasul asta Ultimele ceasuri APA SI BENZINA: -aceleasi etape: scos limbile (mare atentie cel putin la benzina facut un semn sau o poza unde este limba de benzina situata pentru a stii unte trebuie bagata la loc), si dezlipit folia -desfacut cele 3 suruburi care tin cele 2 motorase; - pe fiecare motoras se lipeste cate un smd -se asambleaza amandoua la locul lor - eu la aceste ceasuri am avut o nebunie, am vrut ca liniutele colorate de la fiecare ceas(rosu respectiv albastru) sa fie luminate in culoarea lor originala; - pentru asta am mai folosit inca 3 smd-uri 2 rosii si 1 albastru; am notat pe plastic unde vin liniutele si am dat cate o gaura cat sa intre smd-ul - toata aceasta operatiune a fost facuta inainte de a baga motorasele la loc; - lipit folia cu desene si apoi in spatele fiecarei gauri pe care am dat-o am bagat smd-ul care corespundea(rosu sau albastru) O data ce am terminat ceasurile m-am apucat de CARCASA: - treaba a fost mai simpla aici, am inceput prin lipirea ledurilor direct pe placa; - se vede acolo un led rosu, am vrut ca zona cu rosu de la turometru sa fie luminata tot rosu; -mentionez ca pe spatele foliei de la turometru am lipit un separator (confectionat din folia de la un dosar negru)pentru a nu se combina culorile; -se contina cu lipirea ledurilor pana se ajunge la asa ceva; - se monteaza ceasurile rand pe rand si se face o ultima proba inainte de montajul definitiv Si iata rezultatul final. Am o mica intrebare : voi ce spuneti de acul de la turometru sau macar sa va uitati la masinile voastre nu ar fi trebuit sa il fi montat putin mai sus? E la 800 rot acuma? Pt cris06 : sa stii ca la bord am folosit tot rezistenate de 1kohm deoarece aici zona de dispersie e mult mai mare si nu se vede asa de accetuat ca la butoate. Pt Abram Burel: Sa stii ca mi-a dat ceva bataie de cap acea consola de climatizare, initial am tras de butoate cu speranta ca gasesc vreun surub in spatele lor dar apoi mi-am dat seama ca sunt prinse pe cleme, am avut noroc ca nu am rupt nimica
  7. Pana in acest moment pot sa spun ca nu am mai evoluat deloc cu proiectul, defapt doar am demontat ceasurile si consola de climatizare si aduse in casa. Sunt putin in dubii, nu stiu ce sa fac in legatura cu intensitatea luminii. In casa cand am facut probe la butoane nu mi s-au parul prea intense dar in seara asta cand am fost la masina si intuneric afara mi se pareau cel putin simbolurile putin cam stralucitoare si mi-e frica ca la drum intins sa nu fie obositoare. Oricum am sa urmex sfatum lui cris06 si maine am sa ma duc sa cumpar cateva rezistente de 3kohm sa vad daca e mai bine cu ele. Inca o intrebare: cand am scos mufele de la consola de climatizare s-a auzit cum s-a devidat. Cand am sa le montez la loc se creaza inapoi acel vid?
  8. Sa stii ca am stat si m-am gandit foarte mult la a renunta sau nu la soclurile originale. Pe o parte iti dau dreptate, cu putina munca mai multa reuseam sa le pun poate pe socluri, dar pentru ce, ca si asa la leduri stai fara grija ca nu se ard sau chiar daca e sa se intample ceva exista varianta inlocuirii lor fara probleme. In plus la butoanele de reglaj faruri si stergatoare nu mai exista soclu deci acolo nu te mai poti intoarce la varianta initiala si pana la urma cine si-ar mai dorii sa se intoarca la varianta initiala o data ce ai facut schimbarea. Ceea ce va spun aici este asa cum am procedat eu, daca altcineva are o idee mai buna nu il opresc cu nimica sa o puna in practica sau sa o impartaseasca tuturor , si nu oblig pe nimeni sa faca asa cum am facut eu. Urmeaza acum celelalte 2 butoane. Am sa incep cu cel de la reglaj faruri - se desface butonul si se scoate din casuta lui; - dupa ce a fost desfacut se da capisonul jos de pe bec si apoi se scoate beculetul; - am notat pe poza care e plusul si care e minusul la cele 2 gaurele; -dupa aceasta urmeaza operatiunea de lipire a unui led , bineinteles pilit in cap; - dupa ce am terminat aceasta operatiune si i-am facut o proba am fost putin dezamagit deoarece nu era luminat uniform tot butonul, cel putin cifrele 1,2,3 abia ce se vedeau; - asa ca m-am gandit sa mai bag un led in paralel cu asta; - si acesta sa lumineze din cealalta parte a butonului; -sper ca intelegeti ce am vrut sa zic; - putin mai multa munca dat diferenta e mare ; - dupa ce am terminat de lipit si al doilea led facut o proba repede si apoi cu el ma masina; Urmeaza acum butonul de temporizare stergatoare -aici o sa trec mai repede deoarece principiul e tot acela cu o mare diferenta + si - sunt schimbate intre ele; - am desfacut cutiuta , am scos ansamblul, a scos beculetul si am montat ledul cu rezistenta de rigoare; - in legatura aceasta rezistenta este pusa pe piciorusul de minus al ledului, asa mi-a venit mie mai bine; - si la acest buton aceeasi problema, nu era luminata acea liniuta din stanga rotitei; - am mai luat un led, i-am atasat rezistenta, iar pe acesta nu numai ca l-am pilit in cap dar l-am micsorat si in diametru daca pot spune asa; - din 3 mm l-am facut de 2mm, are forma mai mult dreptunghiulara acuma; - a trebuit sa fac lucrul asta pentru a putea sa intre in carcasa; - ca sa nu am surprize cu ledul am pus si ceva silicon acolo pentru a nu imi face scurt, este silicon sanitar, de acesta am avut la indemana; - montat tot ansamblul in cutiuta lui si facut o mica proba; - in ce-a de-a doua poza mi-a tremurat putin mana dar se poate vedea diferenta Acum plec la masina sa desfac consola de climatizare si ceasurile. Tot ce am mai facut am sa postez aici
  9. Am deschis acest nou topic (sper sa nu se supere moderatorii) cu scopul de a arata cum am schimbat culoarea luminilor de la interior. Am sa incerc sa fiu cat se poate de detaliat atat in poze cat si in explicatii. M-am apucat de ieri prin a desface o parte din componentele din bord si sper ca pana luni sa il termin in totalitate ca atunci plec acasa . Lasand vorba am sa trec direct la subiect : M-am apucat de butoanele din jurul ceasurilor(dezaburire luneta, proiectoare, avarii, reglaj faruri si stergatoare): - pentru acestea am folosit leduri de 3mm albastre de 8000mcd, 3mm rosii 6000mcd (astea le-am gasit) si rezistente de 1kohm. - nu cred ca are rost sa va spun cum se desfac butoanele - incep cu butonu de la proiectoare - inainte de toate pregatim ledurile, mai exact le atasam cate o rezistenta, eu in poza asta am pus rezistenta pe plusul ledului, dar merge si pe celalalt picior, facem asta atat pentru ledul albastru cat si pentru cel rosu - continuam prin a scoatem fata si cele 2 socluri cu becuri care luminau butonul, si bagam prin una din gauri ledul albastru(vedeti in care)pt lumina butonului; - initial nu am vrut sa renunt la soclul care tinea becul dar era mai complicat, rezistentele ar fi ramas in afara si mut mai mult de munca; -am pus in poza care e + si - si am indoit piciorusele de la led astfel incat sa se atinga de contacte; - atentie mare sa lipiti + la + si - la minus ca altfel nu se aprinde; - nu uitati sa piliti ledul in cap ca sa fie o lumina cat mai difuza; - facem lipiturile pentru primul led; - reluam operatiunea si pentru ledul rosu; - aici e putin mai complicat de bagat ledul deoarece zona in care intra este mai mica si trebuie avuta mare grija ca butonul atunci cand e apasat sa nu loveasca in led; - dupa ce am terminat de lipit si al 2-lea led punem capacul la buton; - si in final urmeaza o mica proba - la fel se procedeaza si cu celelalte 3 butoane; - dupa aproimativ 2 ore de munca sunt gata cele 4 butoane mari; - le-am pus o banda izolatoare peste pentru a nu intra praful; - si iata-i pe cei 4 fantastici care defapt sunt 3 ca unul era plecat la probe pe masina Am sa continui maine si cu cele 2 butoane de reglaj, deoarece acolo este alt principiu si mai e si tarziu, plus ca maine am de la 8 un partil de dat culmea si la electronica
  10. Gata am reusit . Sa va povestesc cum a stat treaba: initial am incercat cu un cutit cu lama mai lunga dar fara nici un rezultat apoi am plecat sa imi cumpar o rigla ca poate am sa reusesc asa. Intors acasa pe la ora 22.00 deoarece avusesem si ceva treaba am zis sa incerc si atunci. Si ma duc in parcare, ma bag langa masina, scot rigla si apoi si telefonul si incerc sa o bag pe langa cheder, toata operatia asta o facusem sub ochii curiosi ai unor oameni care s-au uitat de vreo cateva ori spre mine si au continuat. Dupa cateva incercari la usa soferului reusisem sa ridic putin siguranta si m-am gandit sa incerc si la usa pasagerului dar degeaba. In tot acest timp doi baieti ma vazusera ca "lucrez" la masina si se oprisera vreo 20 m mai incolo si se tot uitau. Am zis sa renunt dar sa mai incerc o ultima data la usa soferului, bag rigla si nici nu reusesc sa apas prea bine si aud sigurantele cum s-au ridicat , deschid usa, alarma suna si ma uitat la cei 2 baieti care se cautau de telefoane, imi iau cheile, inchid masina si plec fericit . Va multumesc la toti pt ajutor si pt promptitudine. Un moderator daca considera ca acest totic poate ajuta si pe altii fara masina poate sa il stearga.
  11. pai daca siguranta e data in jos nu trebuie sa bag ceva pe langa chederul de la geam sa trag de ea sau asa e mecanismul se apasa pe ceva acolo si ea se ridica? am sa ma duc sa incerc poate reusesc in seara asta, sper sa mearga
  12. Dupa cum spune si titlul m-am trezit cu masina inchisa si cu cheile inauntru ( ( ( . Treaba a stat in felul urmator : am coborat la masina sa o spal, o deschid din alarma si asa a fost sortit sa ma duc la usa din spate de pe partea pasagerului si sa o deschid si sa arunc pe bancheta cheile si alte nimicuri pe care le mai aveam in buzunar. Incep sa o clabucesc si dupa un minut aud acel sunet specific care te anunta ca ai inchis usile, disperat am mai incercat sa mai trag de ele dar fara nici un rezultat. Si toata situatia asta s-a intamplat deoarece intrerupatorul de la usa respectiva nu facea tot timpul contact si alarma a "gandit" ca deblocarea este una accidentala si a facut ceea ce era programata. Acum as vrea sa stiu daca exista alta metoda decat spartul geamului si daca nu care e ce-l mai rentabil de spart. Va astept cu orice fel de sugestie, va rog sunt disperat Mentionez ca nu am nici un fel de dublura la chei sau la telecomanda
 

×
×
  • Create New...