Jump to content

ovtudor

Membru
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

About ovtudor

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/27/1973

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Cernavoda
  • Din
    Cernavoda
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    CIELO Executive
  • An
    2004
  • Nr. Inmatr.
    CL-03-JGE
  1. De obicei rolele intinzator sunt montate astfel incat sa permita o miscare suficienta pentru a intinde cureaua cum trebuie si de obicei e vorba de cel putin 20- 25 mm. Ma intreb cat de mare ti-au trimis tie rola aia daca nu mai poate fi pusa cureaua peste ea?! Esti sigur ca ti-au trimis rola pentru masina ta sau e pentru altceva? Dupa parerea mea ai doua solutii: Trimiti rola inapoi si le spui sa-ti trimita una corespunzatoare. Pentru mai multa siguranta afla ce cod are in catalogul original si comunica-l celor care ti-au vandut piesa; Cauti o dimensiune de curea mai mare. Parerea mea este sa alegi prima varianta deoarece ca sa alegi o curea mai mare e putin mai complicat... si poate sa implice mai multe modificari. Spor la SUCCES!
  2. Simptomele sunt oarecum asemanatoare cu ce am avut eu pana de curand. La mine insa aparea din cand in cand si ceva ca un "cloncanit" ca de amortizor, oarecum aleator dar in special cand mergem pe drumuri cu denivelari mici. Acum cateva zile am fost la revizie si mecanicul mi-a inlocuit pivotul inferior dreapta (59.50 RON) care avea joc si pot sa spun ca dupa asta s-a asternut linistea in zona asta. Adica nu numai ca a disparut "cloncanitul" acela enervant dar au disparut si alte zgomote pe care abia acum le-am constientizat. Pe scurt, parca era alta masina! Pentru a verifica daca e vorba de pivot masina trebuie ridicata pe elevator sau pe cric astfel ca suspensia fata sa atarne liber, se apuca roata de sus si de jos si se misca deplasand-o du-te-vino din interior spre exterior. Daca sunt jocuri pivotul inferior e dus si trebuie schimbat. Deci daca au verificat cu levierul fara sa ridice masina de partea din fata n-aveau cum sa-si dea seama ca e pivotul uzat. O alta sursa de zgomot ar mai putea fi si capetele de bara dar eu le-am eliminat din start pentru ca le schimbasem acum 6 luni. Spor la SUCCES!
  3. Nu e nici o exagerare sa stii! Daca citesti cu atentie ce am scris mai inainte o sa vezi ca nu mai e vorba de franele stock. E vorba de frane cu discuri FERODO combinate cu placute FERODO PREMIER ceea ce este cu totul altceva. Pe langa asta lichidul de frana (am scris intr-un post mai vechi) este DOT5.1 de la OMV, recomandat si pe unul din topic-urile forumului chiar de catre ovi_jer. Deci, dupa cum ti-am spus, nu exagerez deloc. Acum chiar simti ca franeaza! Spor la... SUCCES!
  4. Salutare natiune! In urma reviziei de 60.000 km. revin cu un update la jurnalul de bord: inlocuit pivot inferior dreapta care "cloncanea" - 60 RON; inlocuit filtre: benzina -20 RON, aer- 17 RON, ulei- 10 RON; inlocuit ulei: Mobil Super 3000 sx 5W40- 150 RON (4l.); completare freon A/C: 200cc= 10 RON; inlocuit discuri de frana stock cu discuri Ferodo - 190 RON (2 buc.); inlocuit placute de frana cu placute Ferodo Premier FDB1116 - 140 RON (setul de 4 buc.); inlocuit becuri far cu Philips Xtreme Power - 110 RON (setul); testare motor cu SCAN 100 - 50 RON; manopera - 400 RON. Ceva mai inainte am mai schimbat bateria cu una Bosch Silver de 75 Ah - 350 RON pentru ca m-a lasat in mijlocul drumului. Dupa revizie am constatat o imbunatatire substantiala a comportamentului masinii: motorul trage mai bine si merge mult mai rotund cu uleiul asta (inainte am folosit Castrol Magnatec 5W40), cu noile becuri chiar vad ce se intampla pe strada iar franele te scot prin parbriz daca le calci mai tare. Spor la SUCCES!
  5. Am fost acum si m-am uitat. Pe el scrie NordGlass si baietii de la firma unde l-am montat spuneau ca ar fi unguresc. In orice caz nu e Gerom. Spor la... SUCCES!
  6. Nu e Gerom. E unguresc, acuma e tarziu si nu ma mai duc la masina sa vad da' maine o sa-ti spun ce marca e. Spor la... SUCCES!
  7. Ai dreptate Ovi_Jer! Din dorinta de a raspunde solicitarii colegului nostru am fost fftopic: Revenind acum: am schimbat parbrizul care era crapat de un an. Operatiunea a costat 290 RON la Constanta si a durat o jumatate de ora montajul si inca o ora si jumatate ca sa polimerizeze adezivul. Nu dau numele firmei ca sa nu se considere publicitate dar va sfatuiesc sa va informati inainte de a face aceasta operatiune pentru ca sunt unii care vor sa se imbogateasca foarte repede pe spinarea noastra! Pretul parbrizului e cam 150 RON fara adeziv si manopera. Eu am sunat la vreo 3 firme inainte si mi s-a cerut intre 400 si 450 RON! Mama lor de hoti!!!... Spor la... SUCCES!
  8. Nici DOHC-ul nu se prea infige sub 2000 rpm. La mine cam dupa 2500 rpm. simti ca "trage" cum trebuie si cel mai bine pe la 3000 chiar 3500 rpm, ceea ce cred ca este normal pentru un motor pe benzina. Dupa cate stiu eu numai la motoarele Diesel cuplul maxim este furnizat sub 2500 rpm, in rest cam la toate benzinarele aspirate asta se intampla peste 2500- 3000 rpm. La o masina la care turatia de relanti este de 800 - 1000 rpm. si turatia maxima de 7000 rpm. daca mergi sub 2000 rpm. deja mergi subturat. Cred ca toate masinile noastre dau in nas daca nu le turezi cel putin pana la 2000 rpm. mai ales la pornire. Nu stiu daca ai facut bine ca ai scos de pe-acolo ce-ai scos. Modificarile astea sunt dezbatute in sectiunea tuning. Daca motorul merge rotund si moare pentru ca nu-l accelerezi tu, atunci nu mai umbla la nimic: accelereaza! ) Spor la... SUCCES!
  9. Cum ... Doamne iarta-ma!!! Nu e tot motor si fier?! Da si tu mai multe detalii. Ce ti-au zis la tester? Injectoarele merg toate bine? Le-au verificat pe rand sau macar le-au curatat? Cat e presiunea in rampa de injectie? Sonda lambda au verificat-o? Daca nu e pompa, poate ca nu-si mai face treaba sonda si da semnal fals la ECM. Bobina de inductie au verificat-o? Despre ce filtru vorbesti pe evacuare? Vrei sa spui ca ai scos catalizatorul? Daca e asa poate ca asta e motivul pentru care merge prost. Din cate stiu eu sonda lambda monitorizeaza nivelul noxelor si cand sunt peste limite taie benzina. Uita-te bine pe la toti conectorii senzorilor de pe motor si vezi daca sunt bine fixati la locul lor. Ma gandesc si la un contact imperfect pe undeva... E intr-adevar destul de ciudat ca inca merge prost daca ai fost la un service care sa aiba ce-i trebuie. Ovi_Jer ai vreo solutie pentru prietenul nostru?
  10. Cu tot respectul Tolin dar din informatiile postate de Ovi_Jer in link-ul pe care l-a postat Tommy mai inainte, reiese clar ca trebuie Idle Learn dupa resetarea ECM-ului. Si asa mi se pare si logic intr-un fel... Eu deconectasem bateria- deci resetasem ECM-ul fara sa vreau- cu ocazia schimbarii kit-ului de distributie dar nu mi-am dat seama decat dupa ce am citit forumul si am inteles ca asta ar putea fi una dintre probleme. In concluzie am aplicat procedura si a mers. Nu m-am suparat deloc pentru ca ai incercat sa clarifici problema ca doar de-aia intram aici: ca sa invatam unii de la altii si in felul asta ne ferim de necazuri. Acolo unde lucrez eu asta se numeste Experienta de Exploatare si e mai valoroasa decat 1000 de carti tehnice. Inca o data multumesc frumos pentru raspuns. Spor la... SUCCES!!!
  11. Probabil ca aveti dreptate si am inteles eu gresit... Nu stiu daca are sau nu treaba una cu alta desi din discutiile de pe forum cred ca reiese altceva si logic ar fi sa aiba da' asta e altceva. Nu vreau sa fac polemica cu nimeni pe tema asta mai ales ca nu am atat de multe cunostinte pentru asa ceva. Cert e ca a dat rezultate pentru ca de cand am aplicat procedura problema a disparut. ECM-ul nu l-am mai resetat pentru ca deja fusese deconectata bateria vreo cateva ore cat a durat sa schimb distributia asa ca se resetase demult. Nu am facut decat sa reinitializez IAC-ul urmand procedura descrisa pe forum. Acum merge foarte bine: merge rotund, nu scoate fum, urca destul de bine in turatie si trage destul de bine atata timp cat la 150-160 km/h sta pe la 4500-5000 rpm. E adevarat ca eram singur in masina si fara bagaje iar de mers am mers destul de putin doar ca sa vad ce poate. In rest sta pe la 3000 rpm la 110-120 km/h cu doua persoane si un copil plus bagajele aferente. Spor la... SUCCES!
  12. Verifica sensul inainte de a-l mai forta in vreun fel. Aminteste-ti ca blocul motor e facut din aluminiu iar filtrul e montat pe un niplu de otel. Nici nu vreau sa ma gandesc ce poate sa-i faca filetului din blocul motor daca il strangi cu nadejde, asa ca mai bine ai grija in ce parte invarti. Daca l-ai strans in loc sa-l desfaci si ai mai si batut in cheie s-ar putea sa trebuiasca rectificat si filetul din blocul motor, ca sa nu mai spun ca in aceasta situatie se si gripeaza destul de rau si e destul de greu de scos. ORICUM AR FI NU MAI FORTA! Ia-l mai bine "cu duhul blandetii", pune din nou cheia cu banda sau chiar surubelnita si smuceste... dar cu grija si in sensul corect. Daca iese cu tot cu niplu si vezi bucati de aluminiu printre spirele acestuia, atunci poate ca ar prinde bine si o rugaciune... Spor la SUCCES!
  13. Daca nu scartaie stai linistit. De intins asa se intinde folosind un levier sau ceva asemanator insa trebuie putin "simt al mainii" daca intelegi ce vreau sa zic. Sageata nu trebuie masurata cu rigla ci este aproximata la 1-1.5 grosimi de curea la mijlocul distantei dintre cele doua axe. In cazul in care vezi ca apar semne de oboseala (fisuri, crapaturi, fire desprinse, margini neregulate etc.) sau daca nu mai ai loc sa o intinzi atunci trebuie sa o inlocuiesti. Oricum e o piesa ieftina si nu are rost sa te ingrijorezi pentru asta. Spor la... SUCCES!
  14. Masina mea merge foarte bine. Am avut si eu probleme cu "trasul" dar s-a dovedit a fi de la injectoare. E adevarat ca mi-am facut-o cu mana mea intr-un fel, pentru ca m-am luat dupa un coleg "meserias" si am pus de vreo cateva ori Injector Cleaner in rezervor. Masina am luat-o la mana a doua - e adevarat ca nu avea decat 26000 km. adica aproape noua- si mai mult ca sigur ca nu vazuse asa ceva timp de 4 ani. Ca urmare solutia respectiva a curatat foarte bine rezervorul si conductele si a infundat injectoarele pe urma. Dupa ce i-am schimbat distributia dadea "sa o ia in trei" la relanti in special la cald; in rest mergea bine, tragea destul de bine dar la cald incepea sa nu mai mearga rotund. Incepusem sa ma intreb daca nu cumva ar trebui schimbate fisele, bobina de inductie sau bujiile desi acestea nu cred ca aveau 500 km. Dupa ce am rasfoit forumul am vazut ca daca deconectezi bateria (ceea ce se intamplase) se reseteaza ECM-ul si trebuie urmata procedura de repozitionare a IAC-ului. Dupa ce am facut asta problemele au disparut si de-asta ti-am zis sa incerci si tu. Problemele pe care le descrii s-ar mai putea datora pompei de benzina care "da sa moara" si s-ar putea sa fi fost asa inca de la inceput sau sa se fi defectat la scurt timp dupa ce ai luat-o pentru ca Cielo e destul de sensibila din punctul asta de vedere. Ca sa nu o inlocuiesti degeaba (pentru ca nu e foarte ieftina) mergi la un service si verifica presiunea pe care o furnizeaza. Nu mai stiu exact dar cred ca trebuie sa fie peste 2 bar. Pompa de benzina este in partea de sus a rezervorului si se raceste cu benzina. Daca este foarte cald si mergi mai multa vreme cu rezervorul mai gol exista riscul sa se deterioreze. Nu chiar sa se arda dar nici nu mai face treaba cum trebuie, si cum nu mai exista alta pompa de injectie rezulta o presiune scazuta in injectoare si pierderea alimentarii. Oricum ar fi, un drum la service e inevitabil cum ti-a zis si FIXERR. Daca o iei metodic nu se poate sa nu-i dai de cap. Sper ca ti-am fost de folos si imi cer scuze pentru postul poate prea lung. Spor la... SUCCES!
  15. Problemele de relanti variabil sau intreruperile se pot datora pozitionarii incorecte a IAC-ului si-atunci procedura de resetare ECM si calibrare a IAC, descrisa pe forum in detaliu, s-ar putea sa-ti rezolve o parte din probleme. Faptul ca nu ai cuplul la care te astepti se poate datora injectoarelor infundate, defectarii unuia dintre injectoare, a problemelor de la aprindere (fise, bujii, bobina de inductie) sau functionarii defectuoase a sondei lambda. Majoritatea se pot identifica corect numai cu ajutorul scanner-ului DAEWOO SCAN 100 (nu altceva!) intr-un service autorizat si/sau de catre cineva care sa stie sa-l foloseasca in mod corect. Daca nu s-a facut niciodata pana acum, poate ca ar fi indicata o curatare a injectoarelor in baia ultrasonica (si nu cu produse minune puse in rezervor) moment in care s-ar putea identifica si functionarea defectuoasa a unuia dintre ele. Pe mine m-a costat operatia cam 150 RON acum un an cand incepuse sa cam "moara". Bineinteles ca si benzina conteaza sau mai ales de unde o pui. Dupa experienta cu injectoarele infundate am renuntat sa mai alimentez din alta parte decat de la statii ale companiilor producatoare si nu de la distribuitori. Am uitat sa-ti spun ca si eu am tot un Cielo Executive DOHC din 2004 care este EURO 3. Spor la SUCCES!
 

×
×
  • Create New...