Jump to content

sheriffu

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About sheriffu

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 09/13/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Valcea
  • Din
    Rm. Valcea
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Espero 1.5dohc (GPL)
  • An
    1996
  1. De cand am masina (Espero 1.5 DOHC 90CP) pe GPL consumul a fost mereu acelasi. Maxim 12,5 litri/100km in oras (cu AC) si minim 7 litri/100km (mers sub 90km/h). Deci cam apropiat de ceea ce scrie in carte, asta dupa atatia ani si cu 110.000km pe GPL. Exemplu de ruta: Rm. Valcea - Bucuresti - Buzau si retur: - dealul Negru (pana la 5000 rot/min la urcari, medie 80km/h) - autostrada (medie 3500rot/min si pe alocuri mai mult +130km/h) - centura Bucuresti Nord (ceva aglomeratie pana la Chitila si apoi +100km/h) - via Urziceni (50-130km/h in functie de localitati si zone) Durata 3h30min dus, ~300km. Consum 8,5 litri/100km.
  2. Pe Espero 1.5 16v am o instalatie Landi Renzo (cu butelie Voltran) care a mers perfect din 2006 si am peste 100.000km cu ea (din care maxim 5000km pe benzina). De curand se pare ca s-a intamplat ceva si inainte sa merg la "baieti" as vrea sa stiu cauzele si costurile posibile. Pe autostrada am observat ca turatia nu mai trecea de 3500. Stiam ca am gaz. M-am uitat si la indicator. La intoarcere am observat ca nu mai trecea de 3000. Prin oras e ok, ca nu o turez, dar trebuie sa stiu ce s-a intamplat. Mentionez ca inainte de perioada asta am mers pe benzina mai mult ca de obicei deoarece mi se deconteaza de la serviciu. Masina este obisnuita cu 5000 de rot/min si pe benzina si pe gpl (mai ales la urcare). Multumesc!
  3. Salutare! Problema 1.5 dohc (GPL): Cauze probabile care duc la probleme in ceea ce priveste aprinderea. Motorul nu merge "rotund" intotdeauna. Indicii: Problema este una mai veche si ea reapare in general in perioadele friguroase, mai ales in zilele cu precipitatii. Avand GPL, m-am confruntat pana acum cu desprinderea capacului de la filtrul de aer (detonatii) si de fiecare data s-a rezolvat cu schimbarea bujiilor (si a fiselor). Avand in vedere ca imi simt suficient de bine masina, mi-am dat seama ca ceva se intampla totusi pe partea de aprindere. Undeva in functionarea motorului parca se sare unul din timpii de functionare, mai ales ca asta se vede si la toba finala, care mai scoate niste "pacaneli" daca asculti zgomotul produs de evacuarea gazelor arse (nu este constant). Pe langa toate astea, ma mai confrunt cu scaderea turatiei la relanti si chiar oprirea motorului. Mentionez ca aceste lucruri mi se intampla parca dupa cum sunt aliniate planetele . Sunt momente in care motorul merge OK, relanti rotund, silentios in interior, iar in alte momente imi tremura si volanul din cauza vibratiilor. La mersul in sarcina, in acceleratie se simt cateva mici pierderi de putere, probabil insesizabile pentru altii care nu sunt obisnuiti cu masina, dar cand nu mai calc acceleratia, pur si simplu masina parca intra in frana de motor (ceea ce se si intampla de altfel). Pe benzina, la relanti, aceste fenomene nu prea se resimt asa puternic, doar cateva vibratii si se observa ca acul turometrului are cateva fluctuatii, mici (max. 50 rot/min). Consumul nu depaseste limitele stiute de cand am instalat GPL-ul. Fisele (jakoparts) si bujiile (champion) abia daca au 15mii de km. Daca un dintre fise ar "fura" curent, credeti ca asta ar fi cauza? Am cautat si fise Tesla, dar pe la baietii cu piese nu prea am gasit. Am verificat si delcoul. Nu parea crapat sau ceva stricat in interior sau cel putin nu a observat un amic de-al meu, mecanic , care mi-a transimis ca si oringul ar fi de inlocuit. Am mai observat ca borna centrala de pe delco este mai corodata decat celelalte, ca un indiciu suplimentar. Problema cu aprinderea se pare ca a fost sesizata chiar de acum 6 ani la montarea GPL-ului, dar si la ultima ITP (acum 2 ani) cand mi s-a spus ca ar fi ceva la aprindere. Cerinte: Astept pareri si experiente asemanatoare, cu probleme cunoscute (hibe) ale acestui tip de motor. Va multumesc! P.S.: Trebuie sa fac ITP-ul luna asta.
  4. Am gasit niste fise pentru espero 1.5dohc cu pret de 95lei. Producatorul e H+B Jakoparts. A mai auzit cineva pareri despre acest producator? La un search pe google, firma pare serioasa, dar pentru piata noastra e cam necunoscuta sau cel putin mie.
  5. Multumesc pentru raspuns! Ma interesa o parere despre firma asta koreeana, daca a mai folosit cineva fise produse de aceasta marca, astfel incat ca sa pot face un raport pret/calitate si sa stiu daca pana la urma cumpar tot Packard, ale caror pret (85ron) reprezinta, pentru mine, maximul bugetului alocat la acest capitol.
  6. Cum se comporta motorul? Ti se par ok? A mai avut cineva de-a face cu ANAM?
  7. Salut ! A mai auzit careva pareri despre firma ANAM Koreea (parca asa ii spunea). Produce mai multe piese de schimb, filtre si alte cele. De exemplu, gasisem la un magazin niste fise pentru espero 1.5 dohc. Erau 67ron, dar nu auzisem de firma asta si nu le-am cumparat, chiar daca scria made in Koreea pe ele. In acest caz, m-ati sfatui sa merg tot pe Packard, avand in vedere bugetul de aprox. 80ron? Multumesc !
  8. Multumesc pentru promptitudine. M-am gandit ca poate nu etanseaza bine oringurile alea de la garnitura capacului, dar am studiat zonele si nu parea sa curga ceva pe acolo, mai ales ca si fisele au cauciucul ala special profilat in acest sens. O sa incerc varianta cu masticul pana la urma, dar sa vad si cu saibele alea cauciucate de la suruburi cum o fi, ca sunt cam de proasta calitate si sunt destul de importante in acest sens (pe la unele mai exista ceva scapari - central langa delcou si langa busonul capacului).
  9. Va salut ! Am si eu o "mica" problema legata de motorul 1.5 DOHC pe care il am in dotare. Daca exista un topic in care s-a mai discutat, rog adminul sa ma directioneze intr-acolo. Multumesc, Iata problema: Pe frigul asta, de cateva zile, motorul are niste "smuceli" atunci cand schimb treptele de viteza, in general 1,2 si 3. Cand ambreiajul incepe sa cupleze au loc niste detonatii, rateuri, ca se aude cum capacul filtrului de aer sau tubulatura admisiei de aer se loveste de capota probabil, ba chiar pocneste pana la urma si simt un miros de gaze in interior. Dat fiind faptul ca am GPL din 2006, mentionez ca am mai avut parte de asemenea rateuri si acum aproape 2 ani, cu capac filtru de aer sarit in capota. Atunci am schimbat fisele si bujiile, iar acum am urmarit acelasi lucru, bujiile in special. Problema pe care o pun acum in discutie si pe care am intalnit-o si atunci, e uleiul gasit in compartimentele bujiilor. Prima data a fost vorba de inundarea bujiilor 4 si 3 (sau cele dinspre cureaua de distributie), iar acum am gasit inundate bujiile 3 si 2. Pur si simplu uleiul a facut reactie si cu acel cauciuc de la fise, acesta umflandu-se si greu l-am mai bagat inapoi. Cu aceasta ocazie am observat ca fisele 3 si 2 sunt "impuscate", fiind ceva mai afumate ca celelalte doua, chiar daca au fost noi (tip Packard USA - 80ron ). Garnitura de la capacul culbutorilor a fost schimbata tot acum aproape 2 ani, odata cu fisele si bujiile, preventiv. Bujiile (Champion) au fost destul de stranse, iar atunci cand le-am scos, sunt ude doar in partea superioara, iar unde are loc scanteia sunt uscate. Aveti idee cum de ajunge uleiul acolo? Astept pareri si alte intrebari. Multumesc. P.S.: Exceptand problema uleiului la bujii, credeti ca fisele se deterioreaza si din cauza bujiilor neschimbate la timp? Care este numarul de km la care ar trebui schimbate fisele? Recunosc ca bujiile actuale au cam 30 mii de km si vroiam sa le schimb la urmatoarea imbunatatire a vremii.
  10. Salut! Sper ca nu te referi la o balta de apa formata sub zona centrala a masinii, dupa puntea din fata. E din cauza condensului rezultat de la instalatia de aer conditionat, in caz ca ai folosit-o zilele astea, care e ceva normal. Doar am intrebat. In rest nu vad alta cauza din moment ce ai verificat uleiul si alte vase. Sa vedem si altii ce spun... Bafta!
 

×
×
  • Create New...