Jump to content

Elf

Membru
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About Elf

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  1. Buna, Din pacate si eu m-am confruntat cu aceiasi problema, se aprindea check enginul. Totusi sa detaliez, am un matiz luat in sept 2005 (euro 3) si dupa aprox. 6 luni a inceput sa se aprinda ckeck enginul. Ideea este ca eu citisem tot aici pe forum ca acest defect apare destul de des la matizurile euro 3 asa ca nu am intrat in panica si am mers cam inca o saptamana cu masina avand check enginul aprins. Ce-i drept motorul mergea la fel ca inainte de a se aprinde check enginul, tragea bine, nu erau probleme numai ca era minunea aprinsa in bord. La service au pus-o pe tester si a dat codul cu missfire injection, la care tipul de la service a spus ca deocamdata ii anuleaza din calculator codul de eroare si sa mai merg cu ea asa iar in caz ca mai apare check enginul aprins sa vin din nou in service. Ce pot sa va spun, dupa o saptamana s-a aprins iarasi si pana sa ajung eu la service s-a stins, dupa care iar s-a aprins si tot asa pana s-a stabilizt la aprins dupa care am fost iar la service si mi-a anulat codul de eraore din calculator. Cred ca de 4 sau 5 ori mi-au anulat codul de eroare din calculator fara sa schimbe nimic la masina. De remarcat ca motorul mergea bine, nu tremura, avea putere ca si inainte. Numai in doua, trei cazuri dupa pornire, la relanti incepuse sa tremure mai tare insa si-a revenit repede. Intr-un final cel de la garantii de la service mi-a schimbat injectoarele spunandu-mi ca-mi pune de euro 2 (adica cu un singur orificiu, cica cele de euro 3 au 3 orificii). Schimbarea injectoarelor a fost prin octombrie 2006. Dupa o luna s-a aprins iarasi check enginul si pana sa ma hotarasc eu sa ma duc la service s-a stins (cam 2 saptamani a stat aprins). De atunci nu s-a mai aprins, insa ce vreau sa subliniez este ca defectul nu este din cauza injectoareleor (cel putin la mine) si de abia astept sa se aprinda iar ca acum nu mai aman si ma duc imediat la service. Eu banuiesc mai mult un contact imperfect, pt ca prea a aparut si a diparut de multe ori acest defect fara sa intervin cu ceva asupra masinii. Daca mai e cineva care a avut ceva asemanator si a rezolvat problema m-as bucura daca mi-ar da cateva sfaturi, sugestii. Multumesc
  2. Nu trebuie sa va mire daca kilometrajul arata 160 km/h atunci cand acesta are o eroare de +10%. In acest caz viteza reala ar fi aprox. 144 km/h cat da producatorul ca fiind viteza maxima. Insa mie personal mi-ar fi frica sa merg mult timp la viteza asta cu bubuzuza. Cred ca viteza de croaziera cea mai potrivita este intre 110km/h si 120km/h pentru micul gigant. Insa asta depinde de fiecare cum vrea sa-si conduca masina !! Iar in ce priveste viteza functie de turatie si treapta de viteza acum sunt lamurit insa as mai avea o intrebare pentru cunoscatori: la mine in treapta I aproape de viteza de 20 km/h cat si in treapta a II aproape de 40km/h motorul incepe sa se auda destul de tare si ascutit. Si in viteza a III pe la 60 km/h motorul incepe sa se faca auzit insa nu asa tare ca in viteza I a si a II a. Stiu ca izolarea fonica nu e deosebita la Matiz insa va intreb daca si la voi se manifesta acest fenomen. Nu de alta dar trebuie sa ma duc la revizia de 1000 km si sa stiu daca sa ma leg sau nu de zgomotul asta al motorului.
  3. Pt. "getablonda", tabelul si graficul care l-ai atasat (facute in execel) sunt instructive insa daca te apuci sa calculezi consumul sa zicem la viteza de 93km/h in treapta a V a (dupa graficul dat de producator putere functie de turatie, la turatia de 3400 ai o putere de aprox. 34CP) iti rezulta 6,12 kg benzina iar daca mai transformi si in litri ajungi la un consum de 8,5 l/93km ceea ce este enorm pt matiz. Ceva nu este in regula, ori consumul pe CP*h nu este cel real dat de producator ori, felul cum calculez eu, nu stiu. Normal la o viteza de 90km/h constanta in treapta a V a nu poti avea un consum mai mare de 5 l/100km, poate fi chiar 4,5l/100km. Ceva este putred (ori in calculele tale cu toate ca mi se par logice ori in calculele mele, sau in datele furnizate de producator). Daca sunt alte pareri si eventual calcule, tabele, etc le astept cu mare interes. Pt Zerro, daca tot ai turometru ai putea sa faci un bine sa sa ne dai un tabel cu vitezele functie de treapta de viteza si turatia. Multumesc si tuturor drum fara evenimente !
  4. Din ce am citit pe adresele unde m-ati indrumat nu sunt lamurit cu viteza functie de turatie si treapta de viteza (din diagramele si tablele citite rezulta diferente de pana la 500 rot/min pentru aceeasi treapta si viteza ), asa ca un posesor de matiz cu turometru ar putea sa-mi spuna cel mai bine care sunt turatiile cat de cat reale functie de viteza si treapta de viteza. Zic si eu, altfel pot sa schimb vitezele dupa ureche, cand aud ca se tureaza prea tare motorul trec intr-o treapta superioara si invers cand nu se mai aude (tot motorul), dar ar fi bine sa-mi formez niste reflexe la schimbarea vitezei.
  5. Salut toti forumisti de pe acest site, Am citit cateva luni aproape tot ce ati scris despre Matiz aici. Avad in vedere plusurile si minusurile acestei masini m-am hotarat sa cumpar si eu o buburuza noua. Fiind un proaspat posesor al micului gigant trebuie sa-i fac rodajul si ideea este ca neavand turometru nu stiu exact ce turatie are motorul la anumite la anumite viteze si trepte de viteza astfel incat sa nu merg cu ea nici subturat nici supraturat. Cei cu turometru ar putea sa ne ajute pe cei fara si sa ne spuna si noua astora mai "nedotati" ce viteze sunt la anumite trepte si turatii. Eu de exemplu as vrea sa stiu ce viteza am : in treapta I la turatia de 2000 rot./min ? in treapta I la turatia de 3500 rot./min ? in treapta II la turatia de 2000 rot./min ? in treapta II la turatia de 3500 rot./min ? in treapta II la turatia de 5000 rot./min ? in treapta III la turatia de 2000 rot./min ? in treapta III la turatia de 3500 rot./min ? in treapta III la turatia de 5000 rot./min ? in treapta IV la turatia de 2000 rot./min ? in treapta IV la turatia de 3500 rot./min ? in treapta IV la turatia de 5000 rot./min ? in treapta V la turatia de 2000 rot./min ? in treapta V la turatia de 3500 rot./min ? in treapta V la turatia de 5000 rot./min ? Daca aveti sfaturi cu privire la plaja de turatie care e bine sa o aibe masinuta in rodaj sau alte sugesti le primesc cu mare placere.
 

×
×
  • Create New...