Jump to content

cgamberea

Membru
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About cgamberea

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    craiova
  • Auto
    daewoo
  • Model
    tico
  • An
    1999
  1. sunt de acord cu TETEA umbla la clapeta si da inapoi amestecul ca nu ai facut decat sa cresti consumul.
  2. cred ca se face o diferenta de presiune intre partea de sus si partea de jos , si in functie de asta lucreaza supapa.
  3. are rol de a capta gazele de ulei din carterul motor si a le baga pe admisie ca sa se arda, acei vapori ajuta la ardere. Supapa e unisens cu violet in jos iar daca scot filtru de aer la mine merge la fel dar daca scot tot furtunul ala cu supapa cu tot din teava aia de mai jos motorul se opreste. Aer fals, Deci mare grija la etanseitati, la furtunelul asta mic in forma de litera F sa nu fie crapat. Eu aici am coliere deoarece odata a scapat fiind ulei pe el si la cald a iesit din teava.
  4. <br><br><br>ok nu ai pentru ce, te astept sa facem si ceasul de temperatura.
  5. dar stiti care a fost chestia frumoasa? ca a avut si electrovana aia de relanti care nu mergea deci mult timp eram convinsi ca de acolo e.
  6. Asta e, aer fals ca acum imi dau seama ca el a umblat la galerie si una din tevile alea mici de trage gazele din carterul motor cred ca e devina sau poate galeria nu s-a etansat bine. Mi-am dat seama cand de nervi ca nu reusim sa il facem m-am dus la masina si cu motorul pornit am tras de toate furtunele alea sa vad ce se intampla si apoi mi-am adus aminte ca am patit si eu asa cand mi-a iesit furtunul acelea cu supapa unisens afara si tragea aer fals prin teava aia mai mare .Va dau o poza sa vedeti care
  7. a incercat saracu toate variantele cu mine prin telefon ore intregi si face la fel. Eu cred ca daca motorul e cald si clapeta de soc este deschisa iar amestecul e la 3 ture deschis al naibi carburator tre sa stea la ralanti chiar daca consuma mult sau chiar daca are socul dereglat . La cald socu nu mai actioneaza daci iasa din schema , eventual difera turatia de ralanti dar ar trebui sa stea. Nu mai inteleg nimic , am verificat tot traseul de ralanti , l-a suflat de sus pana jos ii vine benzina , electrovalva acuma merge ca inainte nu mergea ca nu avea masa doar plus . Am luat masa din alta parte si acuma electrovalva merge dar carb nu. Am reglat acuma totul ca la carb meu ce merge perfect si tot nu sta la ralanti. Nu stiu ce se mai poate face avind in vedere ca alt carburator nu are. Poate sa vina la mine la Craiova sa il pun pe al meu. Nu stiu am devenit obsesiv de problema asta, daca imi va face si mie asa?
  8. nu stiu la aa ca ticutzul meu nu are ac , la mine e conectata la bendix ca stiu ca am simulat cu tensiune functionarea electrovanei si imi anclansa bendixul. Apoi am observat ca electrovana da drumul la aer si apare o depresiune care actioneaza o membrana din partea dreapta a carb , spre pompa de frina care face sa se incline clapeta de acceleratie .
  9. Vezi sa nu fie din cutie de viteza si poate se propaga de ai impresia ca e din stg motorului. Sunt cazuri cand apare zornaitul ala din cauza uleiului din cutia care fiind vascos antreneaza ceva la viteza a 5 a si pana nu se unge nu trece, asta insemnind 5 10 minute. daca vrei farul din dreptul soferului am eu. Id mes cgamberea
  10. stii ce face electrovana aia? accelereaza motorul la pornire si e comandata de tensiunea care vine la electromotor la bendix . Electrovana aia nu functioneaza decit atunci cand merge electromotorul deci decit citeva secunde la pornire cat dai la cheie. Dar porneste? Sau cum face : Porneste si daca il tii turat merge daca nu nu. Te pot ajuta la id mes cgamberea dar tre sa imi dai detalii.
  11. salutare ! cred ca dupa ce am studiat de nenumarate ori carburatorul de tico am ajuns la o concluzie: (se presupune ca s-a facut regaj de aprindere care nu are nici o legatura cu carburatorul) -se desface surubul de reglaj relanti pana nu mai atinge deloc parghia care actioneaza clapeta de acceleratie -se stringe surubul de reglaj amestec (cel care se actioneaza prin furtunasul din spatele carburatorului) si apoi se deschide 0 tura sau 2 si se porneste motorul. Daca sta la pornit chiar la turatie mica e bine -se merge apoi la carburator si se actioneaza iar acest surub pana se optine o turatie de 700 sau 800 de rotatii .Ar fi bine sa aveti un turometru cum am si eu sau se actioneaza acest surub pana se optine o turatie mai mica un pic decit turatia la relantii -se actioneaza apoi surubul de relanti pana se se obtine turatia dorita de 950 sau 1000 rotatii pe minut -ACESTA ESTE PUNCTUL DE PLECARE - daca vi se pare ca merge neregulat mai umblati la surubul de amestec dar nu mai mult de o jumatate de tura, eventual faceti un semn pe furtunas -deci va jucati asa pana merge regulat, apoi daca turatia nu va convine reglati din surubul de relanti In felul asta am reglat eu carburatorul meu si consuma 4 in afara la 110 km pe ora si 5 jumate in oras sau 6 iarna Mentionez ca in acest moment de reglaj motorul este cald si clapeta de soc este deschisa vertical pentru ca daca aceasta este inchise chiar un pic acest lucru duce la cresterea consumului. Apoi va mai uitati la acel pulverizator de pe diagonala zonei de aspiratie din carburator cea de treapta 1, daca pe acolo PICURA BENZINA la ralanti atunci nu e bine din doua motive: ori nivelul de benzina din camera de benzina este mare si trebuie reglat ori surubul de ralanti este insurubat mult si clapeta este actionata mult. Sa va explic fenomenul: atunci cand motorul merge el aspira aer prin carburator si pe principiul vaselor comunicante aceasta aspiratie face sa se aspire si benzina prin acel pulverizator sau emulsor nu stiu exact cum se numeste, deci daca clapeta sta mai mult deschisa decit trebuie se aspira benzina pe emulsorul ala si creste consumul la relanti. Mentionez ca acest emulsor va pulveriza benzina doar cind se accelereaza motorul, deci atunci cind accelerati va iesi benzina pe acolo pulverizata defapt nu pulverizata ca nu e inpinsa de nimic ci e trasa de aerul care intra in carburator. A nu se confunda acest emulsor cu ciocul de papagal care pulverizeaza benzina doar cind acceleram si apoi se opreste daca mentinem pedala pe o pozitie. Acest cioc de papagal este actionat de de o pirghie care actioneaza o membrana decit o pompitza( pompa de spritz situata in spatele carb sub furtunasul de la surul de amestec. Apropo de surubul de amestec , prin el se face dozajul de benzina la relanti si face ca benzina sa iasa pe un orificiu de jos de tot din carb chiar sub clapeta de acceleratie.DECI ACEST SURUB E SINGURUL CARE SE OCUPA CU MERSUL LA RELANTI, el cum vam spus nu se desurubeaza mult pentru ca e ca un robinet si da drumul la benzina mai multa prin acel orificiu de jos si va creste consumul la relanti si in mers pentru ca prin acest orificiu trece benzina non stop cit timp merge masina. O ordine de functionare a componentelor carb ar fi: 1. la relanti motor cald benzina vine pe orificiul cel mic din talpa de care v-am zis 2. la acelerare benzina de pe cioc plus cea de la orif din talpa plus cea din emulsor 3. la mers in sarcina sa zicem 50 km pe ora avem benzina prin talpa plus cea din emulsor Deci daca vreti sa aveti un consum bun trebuie sa faceti astfel incit sa scadeti aceste surse de benzina adica doar surubul de amestec pentru ca la celelalte nu aveti cum sa interveniti ele sunt dozate din fabrica prin acele jigloare din carburator. Aveti grija ca daca vreti sa consume putin nu inseamna ca trebuie sa stringeti surubul de amestec de tot pentru ca motorul nu va mai trage si atunci aveti tendinta de a accelera mai mult cea ce duce la deschiderea clapetei de acceleratie mai mult si implicit benzina multa pe emulsor deci consum mare. E acelasi lucru cu mersul masinii franate sa zicem . Cam asta ar fi regajul la carburator facut pe genunchi. Cel mai bine ar fi la service ca sa il regleze si in functie de gaze. O problema mare si enervanta am vazut ca este socul automat care face ca masinile sa porneasca la turatie mare. Daca va enerveaza turatia mare de pornire si nu a-ti umblat la termoelement atunci desurubati la rece surul de jos din stinga cum stati in fata carburatorului cel de sub furtunasele alea , cred ca s-a aratat prin poze mai sus care e .Acest lucru va face scaderea turatiei la rece, a se face dupa ce se porneste motorul cel mai bine iarna deci sa fie rece si daca turatia va fi la 3000 scadeti-o la 2000, asa am eu si merge super. Sa nu o scadeti prea mult ca acest lucru duce la oprirea motorului ca este rece. Cam 4 min sta sa ajunga la 80 grade apa din motor. Daca termoelementul nu actioneaza socul acest lucru nu inseamna ca nu merge , se poate ca orificiile prin care trece apa sa fie infundate si sa nu ajunga apa calda la termoelement. Acest lucru il mai verificati prin indicatorul de temp apa care sta mai jos decit de obicei pentru ca apa intii trece prin orificiul de pe termoelement si apoi se duce prin alt furtunas undeva pe galeria de admisie la sonda de apa care se ocupa cu indicatia temperaturii . Eu am gasita odata la mine ca o vaselina pe trasee si acest lucru facea ca apa sa turuie si nu sa treaca normal prin termoelement si acest lucru a dus la neactionarea socului si la o accelerare mare si consum mare. O sa revin si cu reglajul socului automat daca intereseaza pe cineva. Ma puteti contacta la id mes cgamberea pentru alte explicatii despre ticozauri.
  12. vreau si eu pentru tico catalog pls la cgamberea@yahoo.com
  13. am si eu o problema cu ticutzu meu: cind e motorul rece apare un zornait la cutie . din ce cauza este?
 

×
×
  • Create New...