Jump to content

sonyericssondj

Membru
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

About sonyericssondj

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    constanta
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2007
  1. salutare ! aveti idee daca se poate inlocui rulmentul ( de plastic ) amortizorului de la la un matiz cu alt tip de rulment ? de ex. logan, sau orice alta marca ... sau rulmenti axiali, din metal. m-am saturat sa trag de volan de parca as avea aro, chiar daca ii schimb sau ung, se deterioreaza destul de repede.
  2. Eu am BRC din fabrica, momentan 75k km, mers fara probleme, consum mediu 6.5 - 7 L %. Am schimbat la ea doar filtru GPL lichid si pe cel de gaz ( trebuia mai des, dar e ok ).
  3. Eu sunt la al treilea schimb de ulei GM 5w30 ( adica 30k km ). De acesta sunt cel mai multumit pana acum ( am mai incercat Castrol si ELF ) pentru raportul calitate pret.
  4. La euro 4 a mai aparut si un precatalizator, care obtureaza sesizabil mai mult, montat imediat la iesirea din motor, mai are si EEGR ( anulat binenteles ), care se deschide cand iti este lumea mai draga , e clar mai puturos. Si culmea, fiind euro 4 ar trebui sa fie mai ecologic, mai putin poluant, dar prin cresterea consumului cred ca polueaza la fel ca un euro 2, insa ma ustura pe mine mai mult la buzunar, noroc cu GPL - ul .
  5. mea culpa, intradevar este surub de 14 acolo, cheie de 17. am pus azbest snur si nu mai musteste ulei, sper sa tina pana la primul schimb.
  6. Multam inca o data, asa am sa fac, momentan o sa incerc cu ceva azbest snur pana la primul schimb. Eu aveam impresia ca este surub de 10 acolo, cheie de 17. Numai bine.
  7. multam de lamurire, cred ca le-am umplut astora de service-uri frigiderul, sa le bag ceva si in congelator atunci
  8. Schimbat la 72000 km, pentru prima data : - flanse amortizor, din pacte nu am gasit flanse dintro bucata ; 25 lei.buc - rulmenti amortizor ; 38 lei.buc - imens pret - anvelope vara 145 / 70 Debica ; 130 lei.buc - bujii NGK - dupa 23000 ; 15 lei.buc - cred ca mi le uzeaza GPL ceva mai devreme. Plusuri Nu mai simt orice pietricica in rinichi ; Volanul se comporta de parca mi-am pus servo ; Parca trage ceva mai bine ; Minusuri Se cam inclina in viraje atacate ceva mai in forta, de la anvelope probabil.
  9. Intrebare de noob : Exista garnitura la surubul de scurgere ulei din baie ? Eu de cand imi fac singur schimbul n-am vazut, dar ma gandesc la perioada cand faceam schimbul in service sa fi fost uitata. Intreb pentru ca mi-a aparut ceva ulei pe acolo.
  10. 1. pana in 1000km, check aprins - idem, il am si acum aprins, cica de la GPL sonda oxigen se deregleaza 2. sincronul de la treapta a 2-a a cutiei de viteze - idem, am mai reglat ceva din timonerie si intra ceva mai bine 4. amortizoarele fata dupa 112000km sunt praf - eu le am dupa 80000 si trebuie sa le schimb in primavara 5. datorita gpl-ului, la 30000km s-a necesitat reglajul culbutorilor, reglaj personal - idem dar pe la 50000 6. schimbarea anvelopelor 155/65/r13 in 165/70 r13 pentru vara si 155/70 r13 pentru iarna - cum se comporta dimensiunile pentru vara ? si cele de iarna sunt trecute in certificat ? eu am trecut 145/70 r13 7. schimbat cablu de ambreiaj pe la 25000km pentru ca pedala devenise foarte tare - idem, dar la 40000 11. in prezent la 112500km se schimba filtrele la instalatia de gpl - unde ai gasit piese pentru BRC in zona Constanta ? eu n-am gasit mai nimic, doar primul filtru GPL, cel mic schimbat la 50000, cel mare nu l-am gasit 12. furtunele de apa care duc din chiulasa si bloc in reductorul de gpl au semne de imbatranire si trebuie schimbate - eu le-am schimbta la 60000, erau deteriorate si de filetul cablului de ambreiaj care le atingea la debraiere Esti multumit de BRC ? Eu consider ca este destul de fiabila si cu crestere mica a consumului (7% GPL mixt in cazul meu)
  11. Intrebare : Daca obturez total furtunul valvei PCV si motorul tinde sa se opreasca, inseamna ca electro-valva IAC este blocata ? In mod normal nu ar trebui sa apara doar ceva trepidatii, balbaieli ?
  12. matiz 2008 - 70.000 km Schimbat in fata blocului ( cu ocazia zilelor de primavara ) curea distributie ( gates, identica cu cea originala, 100 lei ) + curea alternator, ambele cu usoare urme de imbatrinire, ma mira dupa 70.000 km. Reglat distributia + reglat joc culbutori. Timp de lucru : aprox. 6 h ( am AC + GPL si ingreuneaza accesul la cele necesare ). Rezultat: matizache se "infige" mult mai bine, mers rotund la relanti, motorul suna ceva mai "sanatos". Intrebare: 1. Nu am schimbat rola intinzatoare, deoarece era in stare foarte buna, ca cea noua, pompa apa, arc, simering: bine / rau ?! 2. Pe cureaua veche si in toata carcasa curelei am gasit foarte mult praf maroniu, ceva de genul ruginei, de la curea m-am gandit: de la ce poate fi ?!
  13. Rezolvat pana la urma, trebuia sa distantez sau largesc unde se prinde pivotul de fuzeta. Merci oricum.
  14. M-am apucat sa schimb ambele bascule, insa am unul dintre pivoti intepenit ( rugina probabil ) in portfuzeta. Am dat cu, deja clasicul, WD 40, am tras la ranga, ceva ciocane si nimic. Ceva recomandari, un dispozitiv home made, un mod de lucru, ceva ? Multumesc anticipat !
  15. Aceeasi problema am avut si eu in urma cu doi ani, idem matiz 2007 euro 4, cu electrovalva EEGR obturata sau ceva de genul si sonda oxigen I defecta, si de atunci merg cu CHECK aprins pe bord. Ceea ce am facut eu a fost sa obturez conducta EEGR si am mers ceva mai forjat, gasesti detalii pe forum. Nu sunt neaparat recomandari, dar eu asta am facut si pare OK. PS: ai grija ce decizii iei, matizurile euro 4 sunt mai putin fiabile ca cele anterioare, probabil productia romaneasca ...
 

×
×
  • Create New...