Jump to content

Ndi

Membru
  • Content Count

    312
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About Ndi

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 07/25/1979

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Interests
    Si io p-aci.
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Skoda
  • Model
    Octavia II 1.8 TSI
  • An
    2009

Recent Profile Visitors

1591 profile views
  1. Modificările ar fi extensive și rezultatele foarte imprecise. Din păcate nu este practic pentru nimic altceva decât determinarea raportului intre consum și viteza, care este deja în manual (croaziera).
  2. [Matiz SE 0.8S] Torque=72 Mass=800 W1=155 W2=65 W3=13 Cx=0.4 G1=3.818 G2=2.21 G3=1.423 G4=1.029 G5=0.837 FDR=4.444 WD=0 [Matiz SE 1.0] Torque=91 Mass=800 W1=155 W2=65 W3=13 Cx=0.4 G1=3.818 G2=2.21 G3=1.423 G4=1.029 G5=0.837 FDR=4.444 WD=0 -------------------------- Dar se poate adauga orice in INI.
  3. I'm back. Acum ceva vreme am scris un programel care m-a ajutat destul de mult cu tuningul pe diferite masini, si pe care il tot "finisez" de cativa ani. Incep sa cred ca nu va fi niciodata gata, asa ca m-am gandit ca poate va este voua de folos. Programul este un simulator de liniuta, single player. Accepta specificatii despre masina si in consecinta incearca sa emuleze respectiva masina de la start pana la viteza maxima (sau la infinit, daca va place sa conduceti ). Rezultatele sunt, evident, aproximative, dar experienta spune ca programul este fiabil in producerea de rezultate coerente, pentru ca scopul lui este sa raspunda la indebarile de tip "what if". Ce s-ar intampla daca as usura masina cu 50 kg? Daca as face-o mai grea? Daca mi-as lua alta cutie? Programul suporta diferite stiluri de condus, tipuri multiple de tractiune, rapoarte de cutie, specificatii de caroserie si preseturi (dar nu salvarea lor). Este, cum am mai spus, work in progress, motiv pentru care se vad pe la colturi chestii. Cateva licente poetice au fost luate, spre exemplu soferul incearca pe cat posibil sa tina pedala in forma ideala (un pic sub limita aderentei) in loc sa planteze si sa astepte. De asemeni, ambreiajul este fix pentru toate masinile, se presupune ca a fost proiectat pentru masina. Scopul lui este sa compare o masina data cu o masina un pic mai grea, mai usoara, sau cu alt raport de cutie, nu sa ghiceasca timul de 0-100 pentru o masina cu 8 roti. Daca vi se pare util, o sa imi misc hoitul si o finisez un pic. Nu uitati sa bagati a-ntaia Serios, click pe schimbatorul de viteze dupa fiecare cursa, altfel plecati intr-a cincea. V 1.0 here: Cars.zip P.S.: Era sa uit. Acesta este un emulator, nu un simulator, el incearca sa ruleze in real time. In cazul in care PCul dvs este incarcat/insuficient, rezultatele "fug" pentru ca timpul se dilata dpdv al programului si e facut pentru masini, nu USS Enterprise.
  4. Ndi

    OTTO versus DIESEL

    Numita devolutiune este deja in plina desfasurare. Ori nu mai stiu eu sa vorbesc, ori nu intelegeti voi, ori trebuie sa invat odata pentru totdeauna ca nimeni nu citeste posturile lungi. Poate ca supraestimez ideea de forum cand presupun ca cei care isi dau cu parerea chair fac eforturi sa inteleaga ideea in loc sa se lege de cuvinte, mai ales cand este scris in clar in postul meu ca acea comparatie este o simpla ilustrare a diferentei de curba de cuplu. diferenta. de. curba. de. cuplu. Am ales special 2 masini cu un cuplu maxim similar, dar cu profile diferite. Poate -gresala mea- am complicat prea mult problema can am ales un TDI - am facut-o pentru ca TDIul are acelasi cuplu maxim cu o alta curba. Daca pun un in-line-4 benzina diferentele sunt mult mai mici si mai putin dramatice si exemplul devine minutions de examinat. Ce mi se pare mie ciudat este faptul ca dupa primul meu post pareai sa fi inteles faprul ca era vorba de comparatia intre curbele de cuplu: "Corect corect, curbele de putere si cuplu reflecta flexibilitatea si dinamica motorului nu varfurile singulare". Mai jos pe pagina zici ca o astfel de comparatie n-are rost? Nu asta am zis? Ok, poate n-am zis. Programul meu include acum 25 de parametri diferiti ai masinii, din pacate marea majoritate aproximati, pentru ca producatorii nu dau nici morti puterea pierduta in transmisie. Nu ca la ce calcule se fac n-ar fi important si uleiul din cutie, dar oricum. Momentan m-am oprit pentru ca a doua mea masina si-a schimbat parametri din fabrica si nu mai seamana cu manualul. Plus ca momentan scriu altceva pentru slujba. Nu scapi de aproximari. Faptul ca ai parametrii rotii nu inseamna ca ai idee si care este perimetrul rotii odata ce asezi masina pe asfalt. Sau daca presiune este OK. etc, etc. Cu riscul de a devia de la subiect, nu vreau sa te las in ceata, crezand ca se da cineva calare pe blocul motor. Un Ford de 2.4 V6 si un Ford de 2.9 V6 este o liniuta intre motoare (masinile sunt identice de la bloc in afara). Un Ford 2.4 V6 si un Ford 2.5 TDI au cam aceleasi perderi in transmisie, si daca au cutiile corect calculate pentru acceleratia optima motorului respectiv, este tot o liniuta intre motoare. Exista asa ceva ca o cutie optima pentru acceleratie a motorului respectiv. Cu aceeasi platforma (tren de rulare, caroserie, etc), diferentele stau exclusiv in motor. De unde si liniuta intre motoare. Poate exemplul meu cu benzina si TDI este prea delicat. 2.4 vs 2.9 OK? Poate Cielo 1.5 versus Cielo 1.5 16v? Daca schimbi 1.5 8v cu un 1.5 16v o sa vezi ca diferenta majora este fix curba de cuplu. Si inca o chestie, m-am lasat antrenat in discutie crezand ca am fost neclar. Daca am fost clar dar nu sunteti de acord (vorbesc in general acum), atunci eu ma opresc, nu tin char atat de mult sa am dreptate
  5. Ndi

    OTTO versus DIESEL

    Se pare ca nu intelegi, raspunsul la intrebarea ta este in postul meu precedent. Se compara motoare, nu masini. Cuplul la roata este relevant pentru masini. La fel raportul de transmisie. Daca amesteci vitezele cum iti place obtii un Shakira de 400 HP care pierde in fata unei Nubira. Fapt pe care eu il percep ca irelevant in comparatia dintre motoarele in problema. Intregul post este impotriva comparatiei motoarelor bazata pe cuplu maxim/puterea maxima. Nu e nici o roata acolo. Nu-mi dau seama unde te duci cu schita. Asa este. Cum ma ajuta pe mine asta sa sublinez notiunea de curba de cuplu/cuplu mediu/lucru mecanic depus de un tip de motor? Da, in esenta, dar, vezi topic. Otto versus Diesel, aici vorbim de cum dezvolta motorul in cadrul unei liniute. In calculul din exemplul de mai sus, viteza este exclusa din calcul pentru ca nu cunoastem transmisia. Curatenia in datele problemei ajuta la curatenia in problema. Raportul final poate sa fir 3000:1, timpul nu este in ecuatie. Doar turatia si presupunerea ca o cutie pe un Diesel va fi gandita sa fie mai scurta, in concordanta cu plaja mai mica de turatie. Nu inteleg care este problema, ai scris ca 2 masini care se dau sunt dependente de cutie. Eu am zis ca doua motoare comparate nu sunt. "Motor versus motor, doar asta era discutia. Rapoartele din cutie intra la Nubira versus Shakira, nu la Otto vs Diesel."
  6. Ndi

    OTTO versus DIESEL

    --- In esenta, inteleg ce vrei sa spui, dar, am zis si repet, calculul este aproximativ si este o exemplificare pentru a intelege ideea curba de cuplu si ideea de cuplu maxim. Multe lipsesc, multe nu sunt acolo, stiu. Nu exista rapoarte, drag, wheel slip, clutch slip, wind speed, final drive ratio, weight, FWD/RWD, tire size, wheel size, tire type, clutch type, ci cate si mai cate. Este un exemplu ideal, matematic incorect, pentru a ilustra un concept. XLSul tau este probabil un calcul matematic. Ce am adunat eu acolo (suma cuplului la secunda) nici macar nu este o marime fizica reala, sunt niste indici care sunt proportionali cu cuplul dezvoltat de motor intr-un demaraj. De asemeni, in exemplul ala nici nu ma intereseaza raportul cutiei. Eu am adunat Nm dezvoltati de motor si impinsi in transmisie. Motor versus motor, doar asta era discutia. Rapoartele din cutie intra la Nubira versus Shakira, nu la Otto vs Diesel.
  7. Ndi

    OTTO versus DIESEL

    In soft am simularea tutror parametrilor, inclusiv pierdri in transmisie, slip la roata, shift speed, etc. Ce am facut eu sus este barbar si am si zis asta, ca am redus drastic complexitatea calculului - factori mult mai important decat transmisia lipsesc, de exemplu greutatea masinii. Era doar pentru a ilustra diferenta intre curba de cuplu spike si curba de cuplu flat, si de ce TDIul are niste cupluri pe hartie de plangi dar si-o fura pe real. Calculul adevarat este destul de complex cat sa n-aiba rost sa-l faci pe hartie - de unde si softwareul inceput de mine. Pacat ca stau cam prost cu timpul, mi-ar fi facut mare placere sa-l perfectionez, eventual sa-l stresez pe Le Maitre cu opinii. Exista motoare Diesel de mare putere car pe hartie te fac sa razi (12 litri V 16, 400 HP). Dar ele merg doar la 1500-2200 RPM si au cutii DSG cu 12-20 de trepte, se folosesc la excavatoare/pluguri de pamant unde cuplul conteaza. Desi are 400 HP cat are si un Viper, never si jamais n-o sa se ia la intrecere. Culmea este ca acceleratia in excavator iti da rau de mare, nu acceleratia din Viper. Practic excavatorul ala poate sa faca 0-20 instant la ce tractiune are. Ţup!
  8. Ndi

    OTTO versus DIESEL

    Nimeni nu se leaga de Audi, dimpotriva, suntem toti de acord ca ce au facut ei este treaba extraordinara. Ideea este exact asta, este extra-ordinara. Dieselul lor nu e Diesel, e un (x)TDI V10. Nici unul dintre noi nu ne gandim la V10 plus plus cand facem comparatii. Asa cum nimeni nu compara W16 quad turbo de pe Veyron ca moneda pentru benzinari. Culmea e ca Veyronu a vazut si strada-strada, d-aia cu gropi.
  9. Ndi

    OTTO versus DIESEL

    Rotile de 14 sunt mai bune la demaraj decat rotile de 17. Forta depinde de cuplu si invers cu raza rotii. Roti mai mici, cuplu transmis mai bun. Cand ai atat de multi Newtoni ca rupi aderenta contant incepi sa dai cuplu pe niste roti mai mari care te ajuta sa urci viteza in aceeasi treapta. Dar la puterile de care se discuta (90 HP, 130-150 Nm), rotile pe 13 sunt mai bune pana la VMax. Ala nu e Diesel, e monstru. Plus, e o cursa de anduranta. -- O sa fiu un pic (relativ) off-topic, dar as vrea sa clarific ceva. Din plictiseala (si din faptul ca nici unul din programele de simulare acceleratie nu imi merg), am inceput lucrul la un simulator. De vrut de nevrut a trebuit sa recapitulez ceva fizica care pare ca scapa unor oameni. Acceleratia este data de cuplu. Acceleratia instantanee este data de cuplu instantaneu pentru ca roata este constanta pe cursul unei liniute, la fel si greutatea masinii. Cuplu maxim are putin de a face cu performantele unei masini. La fel si puterea maxima. Este vorba de cuplul mediu si forma curbei de cuplu. Nu poti compara masini fara sa ai curba de cuplu. Un motor in 4 cilindri ar o curba, unul in 6 are alta, 8 alta, un Diesel are alta si exista diferente mari si intre ele. Ex. http://www.alientech.net/nbinfo/10.jpg Observa curba de cuplu. Sigur, in Nm arata superb, 210 Nm. Cam cat Fordul meu, la 235 (stiu ca ma bag in pat cu Diavolul luand un exemplu personal dar asta il stiu). Dar pe cat? Undeva de la 1500 pana pe la vreo 2500 RPM. Dupa care cade, pana pe la vreo 80. Media este pe vreo 160, de fapt, care, inmultit cu turatia si adus la linie da vreo 65 de KW (trebuie sa cari si caroseria, nu?). Ford, V6 benzina, in schitele originale (aici: http://www.fordscorpio.co.uk/images/power12v.jpg), pleaca de la 180Nm la 1000 RPM, urca pana pe la vre 240, apoi cade la loc. Medie, 200+ Nm, pe toata durata acceleratiei. In esenta, ambele "te baga in scaun", si vor pleca cot la cot, diferenta va fi peste 1.5 secunde, la 3000 RPM, cand TDIul incepe sa priveasca incurcat in jur, benzinaru nici macar nu e in cuplu maxim. Benzinarul te si ţine in scaun. Senzatia de acceleratie intr-un TDI este superba, ai senzatia de invincibilitate, dar cuplul este de scurta durata, si fara un calcul real e degeaba. Taind din complexitatea calculului (sever), poti sa compari doua masini adunand cuplul instantaneu pe masura ce schimbi, pentru ca acceleratia este direct proportionala cu cuplul instantaneu: TDI: V6 1000: 140 180 1500: 200 190 2000: 210 210 2500: 205 220 3000: 190 230 3500: 180 235 4000: 160 233 4500: 80 230 <shift> !5000 210 3500: 180 !5500 190 4000: 160 !6000 170 4500: 80 <shift> <shift> ------------------------------- 1785(2 shift) 2298(1 shift) Curba isi spune cuvantul. Ca sa fim sinceri, am mers amandoi redline. Se poate reface si calculul "optim" sau "maxim" sau cum vreti voi sa-l luati, dar va spun de acum ca Dieselul are 210 si trebuie sa schimbe la fiecare 1000-1500 RPM sa tina media, eu (sa zicem tot 210 sa fie cinstit) trebuie sa mentin oriunde intre 1500-5500, adica raportul intre shifturi este de 3:1. Per total tot in coada iese, e mai bine in redline. Nu degeaba pune VW DSG pe TDIuri. Stiu ca fac posturi kilometrice ca de obicei, dar vad constant oameni comparand cai, cupluri, tot felul de chestii scoase din context. "Pe mine ma baga in scaun". Sau "i-am dat si Ţup! in fata lui". Asa este, un TDI e specialist in "ţupuri", e comod, dar discutia relativ la performante trebuie ajustata in consecinta. Am avut placerea sa fiu fugarit de cineva zile in sir cu un BMW 2.0 24V 6L (6 cilindri in linie). Pe hartie arata bine rau, 190 HP (versus 150), cuplu cat China, diferenta in sine fiind BMW 6L versus Ford 6V. Am luat pana la urma cartea masinii sa vad curbele si am ras zile intregi. Cuplu maxim la 6000 RPM, plecand de la 90 Nm, medie 110. El 10 secunde 0-100, eu 9 in conditiile in care nu era cifra mai mare la mine in carte (minus secundele).
  10. Ndi

    Kitsch-URI

    O fi power de la Power SE (parca asa ii zice). Da V12? Plus, Matizu V12 face Matizu Power. Mai poate omu avea o emblema de "1-2V" si s-a jucat unu la cifre ca la alea magnetice de le pui pe frigider. Ce ma roade pe mine cu adevarat este ca recunosc grafica de pe emblema. Am mai vazut-o la cineva, pe un V12. Cred ca este de pe un Kleemann 65? Pe de alta parte e si pe E-bay. Ma intreb daca e luata din targ sau cineva cu un AMG de 6.5 litri V12 blesteama Romania.
  11. Ndi

    Kitsch-URI

    Stie cineva ceva de Matizu asta? Mi-a fost frica sa ma dau cu el. Oare o face un Veyron? P.S. Sorry de calitate/dimensiuni poze. Ar trebui sa reiau manualul forumului. Can't upload/resize?
  12. Pana nu vedem niste cifre sincere si corecte - din setul cate din masini cate euro si cat, degeaba. Daca 90% din masini au euro1 sau 2, lovitura la non-euro e nula si politica. Sincer eu, personal, nu mor de frica. Sigur, o sa imi scoata si mai multe sute de euro din buzunar, deja sar de o mie pe an numai sa tin masina pe strada (fara intretinere si benzina), dar am solutii. Masina mea vine cu doua catalizatoare - se pot comanda si instala ulterior. Doar ca nu mi se pare corect sa tragi sumele astea de la cineva dupa ce si-a luat o masina si fara sa-i oferi solutii. Bine ca scutim oamenii saraci de impozitul la caldura si-l dublam pe ala pe masina. La cat dau pe taxe, impozite, accize si alte cheltuieli obligatorii imi dublez valoarea masinii la ficare 2 ani. De banii astia ii bagau in R&D si gandeau un motor euro 7 pe sasiul de Dacie.
  13. Am masina care face 20 de ani si inca una care a facut zece. N-am dat in viata mea "spagulita" sa mearga la ITP pe motiv de hârb. Am vazut insa care dau. Exista si masini vechi, nu numai dărâmaturi. Masina veche si cazanul de rufe nu sunt una si aceeasi chestie. "Cazanul" meu are 20 de ani, caroserie de aluminiu, deci nu e baie de rugina, iar motorul are ~80.000 km, cu RK facut afara. Nu vad nici un motiv sa trebuiasca sa platesc taxe sau sa n-am voie prin centru. Sau trebuie sa opresc si s-o iau pe jos, umil, in timp ce X sau Y cu "bemveu baaaaa" imi scuipa seminte in ritm de manele si iz GPL? In toate tarile din lume exista masini vechi. In Germania gasesti Golf 1 in continuare (s-a fabricat pana de curand), in US gasesti Mustang din '68 care costa o gramada de bani sau un Chevy Impala. Plus ca am observat ca tendinta generala ca dupa 20 de ani se face o confuzie generala. 20 de ani nu inseamna VW Beetle sau Trabant din primul an. Aia sunt 50. Tico are 19 ani si este dupa un design din 82 (25). Cielo are si el 14 ani, design rafinat dintr-un design '84. De ce sa nu pot conduce asa ceva? Si asa cu un motor mare platesc benzina destul, RCA destul, impozit destul. Mai platesc si pentru drumuri si si si? Inteleg ideea de a curata daciile constant in pană cu fumul cat China, dar totusi. Pe scurt, ITP strict, sunt pentru. Limita de varsta, aberant. Mi se pare normal sa nu mergi cu o masina fara frane sau cu coloana de fum. Nu mi se pare normal sa iei bemveu sau mertzan second hand din 99 cu 200.000 Km la bord si sa ai mai multe drepturi/facilitati ca mine cu 80k + RK, full. E ca si cum ai taia cuiva cate un deget in fiecare zi pentru ca are 20. Daca are inseamna ca trebui sa fie muls? Mi se pare normal ca avand o masina care corespunde unor norme decente sa poti sa mergi cu ea. Taxa pentru ca un lux? Cine stabileste luxul? Sustin impozitul pe adidasi cu perna de aer, ca-s lux. Ce, cu opinci nu poti? Asta nu e argument. Plus, aici vorbim de curatarea parcului auto al Bucurestiului, de un milion+ de masini. Nu e vorba ca toti poluam si daca n-ai euro 4 inmultim cu un milion. Masinile de epoca sunt cateva si deja necesita intretinere mai mult decat oricare alta, sunt deja greu de mentinut pe drum. O statistica diferite parcari arata ca mai putin de o masina din 30 e "de epoca" (veche dar bine intretinuta). Si asa mi se pare mult, nu cred ca sunt 30.000 masini de epoca in Bucuresti. Iar am scris ditamai pergamentu'. P.S. Da, am citit articolul si stiu ca e vorba de RABA, m-am antrenat in discutia cu vechiturile. M-am gandit sa specific.
  14. N-am vazut unde intra turbina/compresorul in calculul lor? Sa inteleg ca un 1.8K (190HP) este 5100E si un 3.0(148HP) este 8500?
  15. Poate sunt damage control pentru copii care surprind parinti si au nevoie de o explicatie. Poate sunt carti pentru copii mici doar de forma, pentru linistea cititorului, gen "for dummies". Cu cartile de colorat (real si voluntar) nu sunt de acord. Pana pe la vreo 14 ani tot timpul din lume. Dar fiecare cu stilul lui, la urma urmei il instruieste nu-l impinge la perversiuni. Ni se pare normal sa intruim copilu la 3 ani sa nu bage degetele in priza ca-i face rau, sa nu fumeze, sa nu bea din paharul lu' tata ca da in coma, la urma urmei de ce nu. Sunt constient ca parerea mea, este doar a mea si as putea intelege instruirea. Doar pentru ca este tabu in societate nu inseamna ca instruirea este interzisa. Sunt convins ca nu este o carte de pozitii si tehnici.
 

×
×
  • Create New...