Jump to content

johnny

Membru
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About johnny

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  1. Hello! Pentru un Matiz euro3, cheie cu cip, daca am comandat un set de butuc nou cu cip + yale usi... cind il inlocuiesc pe cel vechi stricat mai estre vreo alta procedura de facut? Nu pastrez vechea cheie,,,schimb cu totul butuc nou cu imobilizator+cheie noua cu cip din set. Masina va recunoaste automat noul butuc+noua cheie? Multumesc!
  2. nu am vazut prin tutoriale un topic de schimbat uleiul la matiz. L-as schimba eu ca astia de la service de obicei sint f grabiti si n-au rabdare sa se scurga tot. N-am rampa. L-a schimbat cineva asa? Ridic masina pe cric in fata stinga sau dreapta? E usor de gasit busonul de golire? E destul loc sa il scoti cu masina pe cric? Ce cheie trebuie? Multumesc
  3. Salut. Ce ulei ar fi recomandat pt un matiz euro3, din 2005, cu 82500km la bord. La ultimele 2 revizii (~65.000km si ~75.000km), inainte sa o cumpar, i s-a pus ulei GM 10W40. De la ultima revizie acum vreo 7000km (~1an in urma), uleiul de la nivelul de maxim pe joja a ajuns undeva spre jumatatea distantei dintre min si max. Masina circula 80-90% in regim de oras. Multumesc.
  4. presupun ca NGK-urile 5ey-11 nu mai trebuie reglate cu lera si vin direct cu 1.1mm distanta nu? Ca nu am lera sa masor. Merci
  5. Vreun tip&trick pt schimbat? Mi-am luat ngk 5ey-11 si vreau sa le schimb eu. Pe cutia lor sint niste desene cu 1/16 1/2 2/3. Probabil cit de tare se string...
  6. Salut! Vreau sa imi vopsesc jantele si ma gindeam sa le scot cite 2, iar matizul sa il las sustinut pe capre. Ar fi ok daca as ridica masina pe cric intr-un punct alaturat celui de sustinere pt cric si apoi sa pun capra acolo unde e semnul/decupajul ala pt cric? Nu ar trebui decit citeva secunde, dar nu as vrea sa imi indoi pragul ala. Si sa stea masina asa vreo ora, cu rotile fata scoase si masina pe capre? Alt punct de sustinere nu am gasit in manual. Merci
  7. Salut. Stie cineva daca se mai pot inlocui clemele de prindere de la masca din fata de la matiz? Aveam probleme cu furtunul de la lichidul de parbriz, sarise si trebuia sa il pun rapid... Nu mi-am dat seama cum se scot si le-am smuls cu un patent. Parca erau niste dibluri de plastic. Sint compromise total, nu le-am mai pus la loc. In manualul de service procedura e la capitolul 9R, dar nici acolo prea multe detalii cum s-ar fi putut scoate fara sa le rup. Mercic
  8. Cica au verificat si etrierul din dreapta si e ok. Vaselina nu stiu. Dar parca am intrat cu masina intr-un spital romanesc Intri cu raceala si iesi cu cancer 1. Le-am spus celor de la comat sa regleze si directia. Volanul statea rotit spre dreapta cam 5-6cm cu rotile drepte. Probabil de la craterele prin care am trecut in iarna/primavara Acum sta spre stinga cam la aceeasi distanta + pare ca merge spre stinga cam jumatate de tura in gol si nici nu revine la loc decit f greu si nu complet in viraje. Acum la un viraj spre stinga ~90grade volanul face o tura completa plus inca ceva. Inainte nu ajungeam nici la o tura Mi-au spus ca nu au putut regla directia perfect pt. ca janta stinga fata e putin deformata (ei nu au stand de indreptat jante). Dar nu vad ce legatura ar avea cu mersul aproape in gol al volanului jumatate de tura in stinga si faptul ca nu mai revine la loc. Au busit ei ceva? 2. Motorul era si el f fierbinte, cind am ajuns la ei la service cu roata blocata, dar au zis ca e din acelasi motiv. Nu puteai sa tii mina pe vasul cu antigel. Drumul din parcare pina la ei ~6km. In seara asta am mers ~8km cu masina sa vad cum merge si ramine la fel de fierbinte. Janta stinga nu se mai incalzeste...etrierul schimbat se pare ca a rezolvat problema asta. Antigel schimbat anul trecut, acum ~6000km. Pare ca merge putin mai turat ca inainte de revizie. Treapta 3->4 la 50km deja pare ca ai intirziat sa schimbi. Inainte nu se auzea asa decit in apropiere de 56-60 I-am facut si revizie cu ocazia vizitei in service, deci schimbat filtre, ulei motor, ulei frina, placute frina... In concluzie o parere cam proasta despre comat. Am cautat pe forum si am vazut ca toate intrebarile despre un mecanic/service bun in Iasi cam au ramas fara raspuns. Daca am sarit eu vreun topic... Inainte sa ajung iar la mesteri as vrea niste idei/sfaturi in legatura cu "noile" probleme. Macar sa stiu eu la ce sa le spun sa se mai uite sau poate pot eu sa umblu/schimb ceva. Matiz euro 3, 76500km, an fab.2005 Multumesc.
  9. Am fost la Comat in Iasi si s-a terminat cu schimbat etrier stinga fata. "Computerul" nu avea nimic Cica era complet blocat/intepenit si nu au reusit sa il repare. Am schimbat si lichidul de frina. Multumesc
  10. Neata! In urma cu vreo 2 luni am inceput sa am o problema ciudata la matiz (euro3, 2005, chel). La primul drum din zi dupa 3-4 km nu mai tragea,,,abia reuseam sa merg cu a 3-a, pedala la maxim,,,cam 40km/h. Daca opream pe dreapta 10-15min si plecam din nou, mergea ok uneori chiar toata ziua. Apoi pateam mai des. Am fost la comat Iasi, am explicat problema...binenteles de la invirtit putin in curte nu s-a manifestat. Au schimbat totusi bujii si fise. Dar s-a manifestat la fel. Apoi am observat (prima data nu mi-a trecut prin cap sa verific) ca roata stinga fata este fff fierbinte. Nu puteai tine mina pe janta cind opream. Am fost la alt service in Iasi (socom) si le-am explicat care e treaba. Au spus ca au verificat tot ansamblul de frina de la rotile fata si cica acolo totul e ok, problema era din computer ?? L-au resetat...si din februarie pina azi a fost totul ok. Azi dim...aceeasi problema. Dupa 3-4 km nu mai trage...cind am putut sa opresc undeva pe dreapta...janta stinga fata fff fierbinte. S-a mai intilnit cineva cu problema asta? Este posibil sa imi blocheze roata "computerul" matizului? Eventuale solutii... Multumesc.
  11. Salve! Acum vreo 3 sapt. in timpul mersului am observat ca masina nu mai tragea, intr-a 3-a abia trecea de 40km/h, volanul devenise mai rigid si incepuse sa miroasa a cablu incins. Am oprit masina. Cind am ridicat capacul de la motor se auzea ca un contact electric/intrerupator care se tot deschide/inchide undeva pe mijloc sub bord...desi cheia era scoasa. Mirosul de ars/incins era destul de puternic mai ales in partea cu cutia cu sigurante. Vreo 2 erau destul de fierbinti dar nici una arsa. Dupa vreo 20-30min am plecat, zgomotul ala incetase...a mers ok. Am fost in Iasi la Comat, le-am explicat simptomele si au schimbat bujii+fise. Acum vreo 3 zile am patit la fel cu o singura diferenta...ca nu mai mirosea a incins nici in masina nici la motor. In rest...la fel. Tragea foarte greu, volan rigid, daca ridicam piciorul de pe acceleratie la 40km/h parca puneam frina...acelasi tacanit cu motorul oprit. Iar am asteptat vreo 20min si a mers ok...si inca merge de atunci. Alte idei? Am mai citit aici si am vazut ca ar fi bine sa verific si capacul distribuitorului/delcoului, dar n-am idee cit e de usor. Trebuie deconectata baterie/nu... Nu as mai pierde timp prin service doar pt. asta daca se poate face relativ simplu. Multumesc.
  12. Buna seara! Dupa ce l-am laudat ca a pornit toata sapt. asta geroasa la cheie...azi la 19...gata Cind am ajuns la masina alarma era pornita...fara sa clipeasca farurile. Intensitatea sirenei cam 30%. Nu s-a oprit din telecomanda decit pe la a 6-a incercare...fara sa se deschida usile (am inchidere centralizata) Cind am pus cheia in contact...scotea un tacanit zgomotos la motor...in partea stinga...chiar in dreptul volanului. Daca ii dadeam cheie nu se intimpla absolut nimic...doar se oprea tacanitul...dar de invirtit electromotor ceva...zero. Am deschis capota, pus din nou contact si am vazut ca tacanitul se aude la cutia de sigurante. Le-am scos pe toate dar nu e nici una arsa. Am pus din nou cheia in contact...se mi se pare ca cea care scoate zgomotul e Releul J (pompa hidraulica/ambreiaj automat...asa scrie in manual). Faruri/pozitii 1%...lumini la bord fff stinse.. 1-2% intensitate...plafoniera chioara...dar se aprinde. Ma gindesc ca alarma o fi pornit de aiurea azi de cine stie cite ori si s-a dus bateria. Dar nu imi explic tacanitul ala... cit e de "normal". Are cineva idee daca zgomotul ala e din cauza descarcarii bateriei si pentru ca nu mai functioneaza pompa hidraulica care era pe releul J sau s-a mai busit ceva? Bateria si vara producea ca un fel de "zapada alba" pe o banda de metal care e lipita de ea (pe plastic) si sustine motorul alarmei/inchiderii centralizate. Bornele sint curate...nu imi explic de ce apare praful ala alb pe banda metalica de pe baterie...nu am vazut nici lichid scurs sa faca vreo reactie. Abia miine seara o sa fac rost de niste cabluri si un prieten cu masina sa incerc sa o pornesc. Cum as putea sa dezactivez de tot alarma/inchiderea? Stie cineva ce siguranta trebuie sa scot si de la care tablou (interio/exterior)? Alarma este Pilot...model antic din metro. Acum masina e inchisa cu cheia...nu am mai armat nimic. Daca s-a confruntat cineva cu asa ceva...mai ales zgomotul ala astept sugestii. Matizul e euro 3, E. Fara servo/stergator spate etc...cea mai ieftina varianta din 2005 Mercic
  13. Salut! Am un matiz cu alarma/inchidere centralizata cu telecomanda care apare in poza. Are cineva idee ce model este sau aveti un link catre un manual? Acum se armeaza silent si alarma porneste tot asa...se aprind/sting doar farurile...nu mai "tipa". Probabil am apasat celelalte 2 butoane dar nu vreau sa o zapacesc mai tare. Daca o recunoaste careva si ma poate ajuta cu un manual... Multumesc! Am postat si la sectiunea electronica/software dar acolo nu am obtinut nici un raspuns...
  14. Scot busonul de deasupra si trag cu o seringa ceva de acolo? Daca e peste maxim nu improasca cind deschid? Chiar daca deschid cind e rece motorul? Dupa o noapte in care nu am mers cu ea...
  15. Salut! Am un matiz euro3 din 2005, cumparat cu vreo 72.000 km la bord, revizie facuta la 70, schimbat distributie etc. Masina merge ok nu au fost probleme cu ea in urm. ~4000km. Acum citeva zile am vazut ca nivelul lichidului de racire este cam cu 1-1.5cm deasupra nivelului maxim (la rece, dupa ~12 ore pauza). In mers chiar si drum lung mai creste cu maxim 1-2cm Recunosc ca nu m-am uitat la nivel cind a fost luata masina n-am idee daca era si atunci deasupra la maxim sau nu. Motorul nu se simte "incins" nu a aparut vreun semn ca ar fi supraincalzit. Poate fi o problema ca e peste maxim? Trebuie golit?
 

×
×
  • Create New...