Jump to content

getablonda

Membru
  • Content Count

    243
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About getablonda

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 07/12/1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Galaţi
  • Din
    Galatiu
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz SE Power
  • An
    2000
  1. Profit să vă spun, chiar dacă nu e la subiect: mai mult chiar, să nu schimbați capacul distribuitorului de scântei Mando cu unul Dac. Într-o zi ploioasă nu a pornit Matizu nici cu metanii. Am crezut că are condens în capac. L-am demontat și am găsit lama metalică a rotorului tăiată în urma frecării pe capac. Este clar că nu se potrivesc mecanic. La subiect, dacă aveți problema cu Check-ul și mașina merge bine, în special cele Euro 3, probabil că ați trecut printr-o situație asemănătoare cu cea de mai sus, descrisă de "forumboy": check engine s-a aprins intermitent. Când face așa, cartea mașinii spune că trebuie să oprești imediat și să nu mai pornești până nu remediezi problema. Problema este lipsa aprinderii la un piston și, de cele mai multe ori apare pentru că nu au fost schimbate bujiile sau cablurile. Când într-un piston nu are loc aprinderea, combustibilul ajunge în catalizator și îi contaminează suprafața de oxidare. Nu știu dacă se poate remedia asta. Doar schimbând catalizatorul.
  2. Cel mai simplu ar fi să scoţi cele 4 şuruburi care ţin stopul pe hayon. Găseşti acolo un conector, îl decuplezi, iei lampa în casă şi o demontezi la căldură. Cu ocazia aceasta vei putea şterge praful, la care altfel nu ai cum să ajungi.
  3. Cu măştile acelea de plastic nu rezolvaţi problema în totalitate. Cum spunea adisoru (http://www.gmclub.ro...post__p__442743), apa intră pe lîngă stopuri şi rămîne în aripi şi praguri - cine a mai curăţat găurile de drenare a apei din praguri? Înainte de orice, trebuie etanşate stopurile. Matizul meu a ajuns într-un mare hal în ultimii trei ani de ignorare a problemei. Iată postarea mea din aprilie 2009, cu poze: http://www.gmclub.ro...post__p__421049 Chiar şi atunci, în 2009 era destul de tîrziu, în sensul că reparaţia necesita tăierea zonelor afectate. Dacă aş fi făcut-o, acum ar fi trebuit să o duc din nou să-i repare pragurile. Între timp, am avut şi un accident cu lovitură în spate care mi-a îndoit (a treia oară) portbagajul... Reparaţia ar fi foarte extinsă şi costisitoare, comparabilă cu preţul maşinii. Celălalt motiv pentru care nu am făcut-o fiind că, pur-şi-simplu nu m-am putut dispensa de maşină o lună, cît am estimat că ar dura reparaţia. Aş ieşi să fac nişte poze, ca să vă sperii, dar plouă la Galaţi... În curînd! Cum spuneam... În prima poză se vede luftul dintre stop şi caroserie. Restul vorbesc de la sine.
  4. 1. Nu poţi să apreciezi consumul după indicatorul din bord, pentru că nu este liniar. Cea mai bună metodă este prin măsurarea cu jurnalierul între două opriri pentru alimentare plin/plin : cîtă benzină ai consumat (cîtă intră în rezervor cînd pompa decuplează automat) împărţit la cîţi kilometri faci între cele două opriri la staţie. Din cîte spui, aplicînd metoda de mai sus, ai consumat 15 litri pentru 170 km... să spunem 200 km, deci 15/2, consumi 7.5% De ce te plîngi? 2. De ce nu desfaci capacul delcoului, ca să vezi ce găseşti înăuntru? 3. Ventilul IAC-ului nu se mişcă prin apăsare/tragere cu mîna decît dacă este stricat. Din moment ce spui că este observabilă modificarea turaţiei de ralanti după pornire la rece, înseamnă că IAC funcţionează. De "Reset & Idle Learn" ai auzit? - face "minuni" pentru funcţionarea la ralanti, în special la cald.
  5. Singurul motiv pe care mi-l pot imagina că ar duce la blocarea roţii ar fi lipsa şplintului de la piuliţa crenelată: la roţile de pe partea dreaptă, în lipsa şplintului, piuliţa se poate strînge suficient de mult încît să blocheze roata. Sistemul este proiectat împotriva producerii unui astfel de eveniment şi, este atît de simplu încît doar neglijenţa, de genul mecanicul a uitat să pună şplintul, sau NU a pus şplint nou după ce a umblat acolo, iar cel vechi, refolosit a patra oară, s-a rupt... îl poate face să cedeze. Pentru ca o rolă din rulment să iasă de la locul ei, uzura trebuie să fie comparabilă cu diametrul acesteia. La o astfel de uzură, nu ştiu cine poate conduce acea maşină: practic, nu poţi să o ţii pe drum.
  6. Ba nu! ...nu neapărat. ...poziţia în care se blochează este uşor-rotit spre stînga. I.e. dacă îl laşi pe direcţia înainte, se întîmplă ceva fantastic: nu se blochează! În plus, cînd vei monta volanul la loc, vei şti că dacă îl aliniezi cu capacul coloanei de direcţie, l-ai montat corect, chiar dacă dunga pe care ai trasat-o cu markerul mai înainte s-a şters pentru că ai dat cu WD40.
  7. Unii au rezolvat-o aşa: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/5859-buzzer-pt-faruri-pt-matiz/page__view__findpost__p__538631
  8. Obligatoriu, deblocat! Acum înţeleg de ce nu puteţi introduce butucul în carcasă: pentru că nu aţi scos volanul şi, întorcîndu-l ca să nu vă îcurce, a ajuns în poziţia în care se blochează. Butucul trebuie introdus cu cheia în poziţia I, unde volanul se deblochează în mod normal. Eu am scos volanul fără presă, trăgînd alternativ de părţile stîngă şi dreaptă, ori sus şi jos. Din ce îmi aduc aminte, am dat cu spray degripant şi lăsat cîteva minute. Nu scoateţi complet piuliţa de pe ax din două motive: să nu piredeţi alinierea şi, să nu vă loviţi cu volanul cînd scapă din prindere.
  9. Bun venit pe forum! Nu ştiu cum sunt Matijii mai noi, dar al meu nu are decît un martor pentru faza lungă. Şi acela, este un albastru chior, care abia se vede ziua.
  10. Cînd bagi butucul la loc nu trebuie să mai apeşi pana cu tija. Probabil că din cauză că bagi tija nu poţi să-l montezi (sau nu este cheia introdusă bine, sau nu le aliniezi bine). Poţi să iei căţeii de la butucul vechi, să-i pui la cel nou şi să foloseşti în continuare vechea cheie. Nu mai schimbi nici încuietorile de la uşi.
  11. Înţeleg, cheia ta era cu imobilizator... Nu ştiu exact cum funcţionează sistemul, dar cu siguranţă nu este nici simplu şi nici ieftin să faci o cheie nouă. Faptul că ai spart butucul nu cred că schimbă datele problemei, pentru că, din moment ce nu se putea desface, neavînd o cheie potrivită, trebuia înlocuit.
  12. Ca să demontezi butucul ai nevoie de cheia de contact. Mai există totuşi o soluţie pentru a debloca volanul: trebuie să dai jos caseta cu tot mecanismul. Făcînd parte din sistemul antifurt, este prins pe coloana volanului cu două şuruburi al căror cap de cheie a fost rupt după montaj. Ele nu mai pot fi desfăcute cu nici o cheie, trebuie distruse cu o maşină de găurit. Chiar şi aşa, nu este chiar simplu pentru că te încurcă bordul maşinii - oarecum ajută dacă scoţi masca aceea neagră. După ce deblochezi volanul, poţi porni şi merge cu maşina fără cheie de contact, manevrînd comutatirul electric. PS Eu ştiu, nu pentru că am pierdut şi ultima cheie. Nu! Cînd am pierdut una din chei am făcut imediat alta! Cred că dracu vrea ca eu să le ştiu pe toate, aşa că s-a rupt o bucată din carcasă şi a blocat butucul, astfel încît nu mai puteam roti cheia. De ce s-a rupt acea bucată şi ce rol avea ea? Nu ştiu.
  13. Observaţie: Discuţia a început aici: Cum conducem un diesel - Pagina 6, postul 116 Cei care nu aţi prins-o de la început, citiţi pe acolo mai întîi. Laurenţiule, lasă transportul în comun, că acolo nu conduci tu. Nici de condiţiile de drum nu mai aminti: ăştia sunt factori perturbatori. Eu pledez pentru un stil relaxat de condus, nu neapărat de dragul econmiei. Economia vine ca bonus. Admit că e destul de greu în condiţiile reale pe cre le expui. Nici mie nu îmi iese mereu. mr-ule, la viteză constantă, turaţia este diferită în trepte de viteză diferite, deci şi puterile sunt altele. Consumul specific nu are mare importanţă. El variază foarte puţin cu turaţia (între 2000 şi 5000 rpm consumul specific este undeva între 175 şi 180 grame/CP*oră), de aceea nu m-am sinchisit să fiu mai precis. Întradevăr, cuplul la roată, îl calculezi înmulţind cuplul la flanşă cu raportul de transmisie. Dacă faci calculele, o să vezi că variaţia cuplului la roată este exact aceiaşi curbă de la flanşă, translatată pe axa verticală cu valoarea raportului de transmisie al fiecărei trepte. Pe lîngă acestea din urmă, valorile curbei în sine sunt frecţie la coada măturii.
  14. De ce faci economie de combustibil cînd conduci eco: Pe graficul performanţelor motorului de Matiz, la 2000 rpm, cuplul este 6.5 kgm(*) (din 7,5 cît este maximum), iar puterea, 20 CP (la blană). Suficient ca să mergi cu 55 km/h pe un drum orizontal, în treapta a cincea şi chiar să accelerezi lin, dacă e nevoie. Consumul maxim este 180 g/CPh (adică 180x20=3600 grame/oră). Dar, poţi merge cu 55 la 3400 rpm în treapta a treia. Ai maximum de cuplu (vezi şi nota de subsol) şi 34 CP. Consumul tot 180 g/CPh (adică 180x34=6120g/h) - adică mai mare... Cu 70% mai mare. Iar caii... Ard gazul ca să hîţîne maşina şi pasagerii, în timp ce şoferul trăieşte "senzaţii"... Întradevăr, trebuie să menţionez că este iarăşi vorba de blană. În practică, pentru a merge constant, ţii acceleraţia pe la mijloc şi cifrele nu mai sunt chiar astea. Dar exemplul cred că este semnificativ. Afirmaţia "...cînd schimbi în trepte superioare, este de multe ori de ajutor să sari o treaptă, dacă situaţia de mers îţi permite", este un sfat practic! Accelerezi relativ tare ca să intri în trafic, pentru ca să nu-i oblligi pe cei care vin din spate să frîneze. Cînd ai ajuns la vireza de mers, eşti sus în turaţii. De exemplu, la 50 km/h în treapta a treia. Nu mai schimbi a patra, ci direct a cincea. Dar, deja este prea multă teorie. Mai bine e să ne concentrăm pe ce se întîmplă înainte. Off topic! Cînd f... acord deasemenea o mare atenţie stilului. Atunci însă, prefer să nu mă gîndesc la consecinţe. Nota de subsol Despre cuplu se poate deschide o altă discuţie, unde să clarificăm că se face confuzie între cuplul motorului şi cuplul la roată. Ei bine, după cum se vede şi în demonstraţia de mai sus, între cuplul (motorului) la 2000 rpm şi la 3400 rpm - cuplul maximum -, diferenţa este de 0,5kgm. Adică aproape nimic: 7%. Cuplul la roată însă, în treapta a treia este de aproape două ori mai mare decît cel din treapta a cincea, iar aici nu cuplul motorului are influenţa majoră, ci cutia de viteze. Asta fce ea: transmite aceeaşi putere, în cupluri mai mari sau mai mici, la roată.
  15. Exact aşa! Prefer să îi spun "stilul smuls", dar am vrut să nu fiu rău ...pe cît aş fi vrut. Să o lămurim şi cu broşura: Nu este scrisă de NGR, probabil că apare odată cu revista din dorinţa VW (de a-şi face reclamă, bineînţeles) şi cu ajutorul editurii. Nu are nici o legătură cu Revista... Probabil că apare şi împreună cu altele! Eu voiam doar să ştiţi unde se găseşte, dacă vă interesează.
 

×
×
  • Create New...