Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/19/21 in all areas

  1. 1 point
    Salut, E prima oara cind postez ceva, desi urmaresc forumul asta de multa vreme. Deci, nu dati cu parul in cazul in care fac vreo boacana Pe marginea topicului, vreau sa va povestesc o problema pe care am avut-o cu Leganza si cum s-a rezolvat. Vreme de vreo 2 ani am tot avut probleme cu incarcatul bateriei, mi s-a aprins in vreo 2 rinduri becul rosu, insa numai cind aveam porniti toti consumatorii posibili si imposibili. Am fost la citeva service-uri Daewoo, am ajuns chiar si la un service Bosch (cel de linga Podul Marasesti). NIMENI nu a reusit sa depisteze vreo problema. Ca si simptom, tensiune cam mica la baterie (cam 13,2 V fara consumatori si vreo 12,8-12,9 cu faza scurta). Necazul cel mare era ca problema nu se manifesta constant, fiind astfel si mai greu de depistat. Am dat alternatorul jos, am testat statorul in laboratorul CET Progresul, totul parea OK. La fel periile si rotorul ... Am schimbat cablurile cu unele zdravene (apropos, daca va apucati sa le schimbati in spatele blocului asa cum am facut eu ... sa va ajute Dzeu !!!) dar nici asa nu s-a rezolvat beleaua. La sfirsitul lui Decembrie 2005, am facut o iesire la munte. Dupa un traseu lejer (Gura Diham, Diham si retur) ingreunat insa de un viscol zdravansi un frig pe masura am plecat spre casa. Pe valea Cerbului (cred ca asa se numeste), la mai putin de 1 km de intrarea in Busteni, luminile au inceput sa scada din intensitate, motorul mergea din ce in ce mai prost, pina cind s-a oprit complet. Trecind peste o serie de peripetii, am fost nevoit sa tractez masina si s-a abandonez in Busteni ... La citeva zile am incercat sa o aduc tractata acasa insa frigul, aburirea instantanee a parbrizului, lipsa servo-directiei si a frinelor m-au fortat sa o las in gara Sinaia. Am adus alternatorul si bateria in sacosa, am incarcat bateria si m-am carat iarasi cu alternatorul la 2 electricieni. In afara de sfatul standard "Trebuie schimbat alternatorul cu totul", nu am reusit sa scot nimic de la ei. In disperare de cauza am luat-o si eu prin incercari. Chiar nu mai stiu de unde mi-a venit ideea, insa am tras de piciorusele regulatorului de tensiune. Spre suprinderea (dar si bucuria) mea, unul din picioruse a cedat, respectiv a iesit din plastic. De tras, am tras cu un patent, deci se tinea relativ bine. Oricum, la aprox 2 mm se vedea clar urma de flama, deci clar avusese o intrerupere in interiorul regulatorului ... L-am inlocuit, am asamblat la loc alternatorul. L-am testat excitindu-l cu 12 V (aprox ) de la un redresor si am invirtit fulia cu ajutorul unei bormasini. Tensiunea ne-reglata urca pina la vreo 30 V, regulatorul nu aveam cum sa-l verific (nu stiam). M-am carat cu toate in spate pina la Sinaia, le-am asamblat si ... stupoare. Masina avea aceleasi simptome. Motorul mergea putin, tesiunea scadea pe bornele bateriei, becul rosu se aprindea. Nu mai povestesc ce de sfinti si altele de genul am pomenit atunci. Singura idee pe care am avut-o a fost sa scot sigurantele de la diversi consumatori si sa verific in permanenta tensiunea la bornele bateriei. Nu sint decit vreo 25 de sigurante, deci nu era mare filosofie. Contrar asteptarilor, nu ultima siguranta testata a fost vinovata. Totusi, nici intr-o mie de ani nu imi imaginam ca sursa tuturor necazurilor ar putea fi ANTENTA !!!!! Da, antena automata, cea din dotarea standard a masinii a fost cea care mi-a mincat efectiv 3 saptamini. Culmea este alta, dupa ce am revenit in Bucuresti si s-a mai incalzit putin afara, am pus la loc siguranta, antena functioneaza perfect si NU AM MAI AVUT NICI O PROBLEMA la partea de electrica ... Poate va folosi si altora experienta mea. Oricum, intentionez sa mai postez diverse la topicurile corespunzatoare. Va urez tuturor multi km. fara incidente
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...