Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/24/18 in all areas

  1. 11 points
  2. 11 points
    Hai sa nu mai maresc suspansul, fiindca visinica nu ma ajuta decat partial sa o renasc pe-asta, am mai luat una 😄 . Vorba unui clasic in viata, "nu m-am putut abtine ". Masina a fost luata din 3 motive: 1) Interiorul de piele cu incalzire de fabrica intr-o stare excelenta. 2) Motor C20LE in acte (ghiciti ce urmeaza 😄 ) 3) Culoarea. Asta e culoarea pe care mi-am dorit-o pe Espero intotdeauna. Acum cateva detalii: Masina are 124.000 km in bord, a fost adusa din germania (asa ceva nu s-a importat in RO). Are cutie automata ceea ce va fi un challenge pentru ce vreau sa fac dar, I like challenges 😄 . Daca nu merge cutia pe SFI (la electrica trebuie vazut) se va face manuala. Are ABS si airbag si jantele originale de aliaj pe 14 (sau cel putin asa par). Are cateva lovituri/harjaituri, vre-o 2 enervante, restul floare la ureche dar pe total masina e dreapta, are linie, se vede ca nu a fost lovita serios niciodata. Nu are rugina in partile esentiale (gen praguri, partea de jos a usilor, oale spate). Cam atat momentan, poze detaliate vor fi cand o sa ma apuc de ea (probabil incep in vara) pe masura ce o sa avansez. Oricum va fi un proiect de durata, estimez eu cel putin 2 ani ca si la bmw-ul rosu. Ah, pretul a fost 3500 RON si se va imatricula luni.
  3. 10 points
    In asteptarea lui Cielito, am scos Dacia de la iernat. I-am pus emblema noua pe grila fata, oglinzi usi noi si chedere noi de Renault 12. De asemenea un tratament cu Platinum Premium dupa spalare. Rezultatele in poze.
  4. 9 points
    Ca tot ziceam prin decembrie anul trecut ca sunt perspective sa imi montez clima pe Nubira, a sosit in sfarsit momentul mult asteptat. La sfarsitul lunii aprilie am fost cu @mirceajo pana la Craiova unde era donatoarea, o Nubira 2 break de Germania cu ~100.000km, fabricata la mama ei, in Coreea de Sud. Dupa ce ne-am intors la Rosiori, a inceput Operatiunea Clima. Vechiul modul de AC arata destul de curat dupa 21 de ani de folosinta. Au fost necesare si ceva transferuri de fire de la instalatia donatoarei, fiind de Euro 3, iar a mea de Euro 2. La fata locului a mai fost si @Dj_Dark care l-a ajutat pe Mircea la acest capitol. Eu am notat firele si le-a am pozat, conform indicatiilor, sa fie mai usor in procesul transferului. S-a izolat, dichisit, aranjat si titirit tot. Mentiune. In momentul demontarii bordului, s-a constatat ca erau slabite suruburile din dreapta pentru acel cadru metalic. Din ce am inteles, ar fi "boala" lor. Before: After: Si poza cu maestrul: Inca nu am instalat tubulatura care vine pe sub scaunul soferului si al pasagerului, fiindca mocheta de clima era murdara si am zis sa o dau la curatat inainte sa o schimb. Mai trebuie reincarcata instalatia cu freon si inlocuit senzorul de temperatura exterioara, ca da eroare pe panoul clima. Noroc ca am gasit unul nou la Unipart Craiova. Si ca tot vorbeam de noroc. Fix inainte sa plecam din Craiova, zarisem pe un raft ceva casetofoane, inclusiv unul care avea si magazie integrata, asa ca am zis sa ma duc sa imi arunc o retina. Cand ajung mai aproape in zona respectiva, langa raft trona frumos un volan cu piele si comenzi de Nubira. Reactia mea a fost "Mirceeea". L-am prins la 50 lei. Zilele trecute l-am predat la retapitat. Nu in ultimul rand, daca tot a fost demontat bordul si deconectat caloriferul, am schimbat si antigelul, ca au trecut cativa ani peste el.
  5. 9 points
    Aproape de finish. De la vopsitorie a iesit tipla!
  6. 8 points
    Hai că tot ziceam de ceva vreme să fac și eu un topic, mai ales că fix în această zi Nubira împlinește 17 anișori. Era o marți minunată din luna decembrie a anului 2002, iar subsemnatul intrase deja în vacanță. Fericire mare! Cu o seară înainte dăduse chiar și primii fulgi de nea ceea ce sporea farmecul sărbătorilor de iarnă. În ziua respectivă am rămas Home Alone. Mama era la serviciu și tata plecase împreună cu bunicămea până la Pitești. Îl tot văzusem eu pe taicămeu în ultimele săptămâni cum tot se fâțâia cu fel și fel de hârțogăraie și pliante, mai ales că vânduse Dacia 1410 (înaintea ei a fost chiar și o Dacia 1300 neagră). Undeva pe la ora 13:00/14:00 aud câteva claxoane. Deschid ușa la casă să văd ce se întâmplă și când colo văd cum intră cu spatele pe alee o frumusețe de mașină argintie. Era noul membru pe 4 roți al familiei, o Daewoo Nubira 2 CDX cumpărată de la reprezentanța din Pitești cu 14.000$. După ce a "debarcat" tata din mașină am început și eu să îi fac inspecția care se cuvenea. Nu ai cum să uiți mirosul ăla de mașină nouă, foliile care încă mai erau pe scaune, casetofonul unde puteai să pui atât casete, cât și CD-uri (chestie high-tech la vremea aia pentru mine). Ce să mai, parfum! Nu pot să zic că ne-am plimbat chiar toată țara cu ea, dar am fost în destule locații frumoașe și nu ne-a lăsat vreodată la greu. În primii ani, reviziile le-am făcut la Pitești și după la Craiova, la hala de serviceare a celor de la Daewoo. Era acolo un mecanic un pic mai în vârstă, dar foarte cumsecade care îmi permitea să stau pe lângă mașină și chiar îmi mai explica unele aspecte. În 2009 a avut un mic accident din cauza altui șofer și s-a înlocuit aripa față stânga plus elementele aferente la reprezentanță și înainte de asta știu că a mai fost o problemă la volan că se blocase de câteva ori în mers. Din ce îmi amintesc vag, intrase ceva mizerie sau cam așa ceva la axul volanului. Acum 9 ani, tot în luna decembrie, aveam să îmi iau carnetul de conducere și evident că Nubira a fost prima mașină pe care urma să aprofundez ce am învățat (sau nu am învățat) la școala de șoferi alături de tata, un adevărat simbol al ciufuțeniei când venea vorba de condus. Îmi amintesc și acum prima lui vorbă după ce am plecat la drum cu el în acea lună: "Adevărata școală se face iarna". Și că tot vorbeam de ciufuțenie, chiar și la capitolul întreținere a avut grijă de ea cât de bine a putut, fie că vorbim de piese originale, spălări dese și alte soluții speciale. Să nu care cumva să te fi pus păcatul să trântești portbagajul, portiera sau să nu fi tras preșul la loc cum era când ieșeai din mașină că jar mâncai. Pe de altă parte, nu pot spune că era genul de persoană care era pregătită să se murdărească pe mâini și să se apuce să schimbe piese el, dar dacă auzea ceva ce nu îi plăcea lui, chiar și un trăncănit, se ducea imediat la service. Din păcate, în 2015 s-a stins din viață, așa că a revenit în sarcina mea să preiau în totalitate mașina. Inițial, mă gândeam să o vând, ținând cont că mai aveam și o Skoda Octavia 2, dar nu m-a lăsat sufletul. Unii ar spune că e doar o bucată de fier. Au și ei dreptatea lor, dar fiind de atâta timp în familie, pot spune că este un membru al ei și că are chiar și propria personalitate într-un fel. Într-adevăr, este vorba și de valoare sentimentală, dar este și o mașină care îmi pune zâmbetul pe buze când o conduc. În 2017 aveam să descopăr și mica-marea familie GM Club împreună cu ale ei întâlniri săptămânale și membri de seamă, cum ar fi @mirceajo, care a devenit un pseudo mentor sau ghid in ale Daewoo-ului, de la care am învățat destule și încă învăț. Nu degeaba îi zic în glumă "My brother from another mother", fiind născuți în aceeași zi și lună, același ceas, ochelariști, etc. 🙂 În 2018 aveam să aduc primele schimbări semnificative ce țineau de aspectul Nubirei care au constat în faruri noi cu lupă găsite pe Ebay în Italia împreună cu ornamentele din imitație de mahon de pe fosta mașină a lui Emil. Pe partea mecanică am schimbat distribuția cu tot cu pompa de apă, lichidul de frână, antigelul, lichidul de servodirecție, bujiile și nu în ultimul rând, compresorul de aer condiționat, care din anumite motive m-am trezit cu el crăpat pe mijloc și fleașcă de ulei. Noroc că am găsit unul nou și original pe Ebay în Germania. În paralel începusem deja procesul să "hoardez" alte piese cum ar fi platouri frână de mână, kit ambreiaj deoarece făcea zgomot rulmentul de presiune, mânerele cromate de la ușile față împreună cu ornamentele lor negre. În 2019 am revopsit pragurile deoarece începuseră să apară pete de rugină la "intersecția" dintre prag și aripă, plus revopsit bara spate și reparat ceva sgârieturi la aripa dreapta spate. De asemenea, am înlocuit și fișele la bujii că tot le găsisem la preț bun pe Amazon, chit că au venit din Cleveland (SUA), fiindcă începuseră să fure curent conform celor constatate de @mirceajo Anul viitor fiind și majoratul mașinii plănuiesc să fac o revizie generală atât a suspensiei, cât și a sistemului de frânare, așa am continuat să vânez încet piese la prețuri bune sau promoții, chit că unele nu erau necesare neapărat, dar aveau un preț de nerefuzat. Lista cu ce a mai venit: - Arcuri spate - Butuci spate - Butuci față - Set rulmenți butuci spate - Amortizoare față - Bare stabilizatoare/brațe punte spate - Scut galerie evacuare - Ștergător șofer - Balamale ușiță rezervor - Discuri frână față - Motoraș ștergătoare - Tweetere oglinzi - Etrier Leganza față stânga - Etrier Leganza spate stânga
  7. 8 points
    De ieri, avem asigurare si ITP 🙂 Dupa am schimbat capul planetarei care troscaia in viraje (detalii mai sus) si am mai strans frana de mana un pic. Azi evident am iesit in teste si unde se testeaza cel mai bine daca nu transfagarasan 🙂 Masina s-a comportat exemplar, nu s-a stricat nimic important (sau nu cred, vad eu maine pe zi 🙂 ) singura problema la audio, boxa stanga fata a inceput sa nu prea mai mearga, dadeam volumul tare putin si isi revenea o perioada, dupa care la fel, statia de sub scaun trebuie verificata, cel mai probabil switch-urile vietii de low pass...etc..sau vre-un potentiometru nu mai face contact bine.
  8. 8 points
    La "marele risc" am luat un bloc motor de pe eBay, de undeva de prin Polonia. Blockul este (sper) de la un GM 2.0 LTG, adica exact ce i-ar trebui Nalucii, doar ca fost "recoltat" de pe un Cadillac. Mama mama ce corceala o sa rezulte ... daca se potriveste 😆. Riscul asumat a derivat din costul relativ mic al jucariei, 195 EUR cu tot cu partea inferioarea, plus 120 EUR transportul. Comparativ, in US am gasit la 500USD cel mai bun reper similar, dar fara partea inferioara si fara sa mai discutam de taxe vamale si cost transport. A sosit zilele trecute, am avut emotii legate de uzura camasilor. Din fericire este ZERO, dar sper sa nu apara surprize de tip ovalizare sau conicitate. In faza empirica am putut doar sa constat ca nu exista niciun pic de uzura la PMS, nici macar depuneri nu am gasit. De aratat arata cam asa, sper sa arata la fel de bine si sub capota Nalucii. Vedem in curand ce iese de aici
  9. 8 points
    Gata, suntem legali, am facut asigurare (800 RON) pe un an, ITP (a iesit bine la noxe desi mie mi se pare ca miroase cam tare evacuarea) si am fost cu ea joia trecuta in Bucuresti. Totodata am facut geometrie si echilibrat roti, cu ocazia asta am aflat si eu ca roata dreapta fata are camber 2 grade si nici fuga nu e extraordinara (mai aproape de cabina decat de bara. Cel mai probabil bascula stramba (masina a fost lovita pe partea asta, nu stiu cat de grav, dar are aripa si juma' de usa revopsite) O sa schimb bratul prima data dupa care daca nu se rezolva, jamba. Pana atunci, poze si drumuri, a iesit din rodaj teoretic, am 1000+ km.
  10. 8 points
    Poze Cielito proaspat vopsit!
  11. 8 points
    S-a inlocuit bobina si merge masina. Am facut si un drum bucursti si retur via A1 unde am considerat ca a iesit din rodaj (desi mai are) si am mers in stilul meu normal. A fost pe principiul, cum o inveti asa o ai, drept urmare i-am cam dat. S-au schimbat in sfarsit gumele spate fiindca chiar mi-o incercam cu fosilele alea la 170 la ora. Am mers tot pe hankook ventus prime k125 ca si la bmw-ul rosu fiindca mi s-au parut niste gume decente la banii lor. Si la final , niste poze mai artistice fiindca nu prea aveam la un loc. Masina se considera gata in mare, ce urmeaza sunt fineturi.
  12. 7 points
    Am inceput stripteas-ul lui Cielito...poze ...partea buna...nu are deloc rugina!
  13. 7 points
    Un fel de "The End" pentru povestea legata de incidentul de pe A1 ... Selectasem multe postari la care incercam sa raspund, m-a fentat CMSul si a decis sa raspund mai mult din amintiri ... Pentru inceput, am vrut sa il bodoganesc pe @Dj Dark pentru ca "m-a sustinut" teribil in teama mea legata de raritatea pieselor pentru modelul Nalucii. Asa a fost, reparatia a durat f. mult pentru ca bugetul de la asigurari nu acoperea costul pieselor "de noi", iar pentru SH sau furnizori uzuali din Ro timpul parca a fost din Star Trek "Sarirea" airbagurilor nu este neaparat motiv de "dauna totala" ! Este o regula nescrisa care poate fi discutata ... de retinut, desi nu as vrea sa aud de oameni care dau cu capul de airbag. La final, asa cum am mai zis, toata reparatia s-a facut cu piese de origine, SH sau noi. Prin urmare, nu m-am asteptat la probleme de asamblare, chiar daca anterior s-au putut observa mici imperfectiuni. Nasoleala majora a venit de la vopsea, insa s-a remediat si a iesti ... "de fabrica". Pe scurt, dupa ultimele interventii, nu ai cum sa iti dai seama ca masina a fost reparata ! Apreciez service-ul si ma bucur sa constat ca se poate face treaba buna atunci cand exista interes. Incadrarea in bugetul revizuit nu s-a facut la limita ... au ramas banuti ! Cam asa arata Naluca astazi, in momentul in care am preluat-o de la service: - zero probleme la partea frontala - zero probleme cu lufturile la aripi - zero probleme cu lufturile de la capota si faruri - zero probleme cu lufturile aripa-usa "Uzualele" poze de pe A2 Bun ... Ca de obicei, sa fim obiectivi !!! Exista si mici probleme. Cu toate ca oamenii de la service au lucrat super super bine din punct de vedere tehnic, tot au ramas urme de labute pe tapiterie, tavan, etc. Clar este necesara o curatenie "ca la carte" ... Totusi, sunt super multumit de faptul ca nu au aparut "greierasi" si absolut totul functioneaza ca inainte !!! Cea mai mare problema nu vine de pe urma reparatilor in sine ci din cauza timpului indelungat in care Naluca a "stat pe bara" precum si a efectelor secundare ale extinctorului pe care l-am golit imediat dupa impact. NU REGRET ca am facut asta, insa e clar ca nu doar a ajutat, ci si a daunat !!! Mai exact, m-am trezit cu un Check Engine aprins la 15 minute dupa ce am plecat din service. Am facut rapid o diagnoza si a rezultat o problema cu senzorul axelor cu came. Observasem si inainte ca motorul era cam bleg si consumul era cam mare ... diagnoza a confirmat. Am dus Naluca pe A2 ca sa consum benzina aflata in rezervor din Iunie 2020. Motorul super lesinat ... Cu greu am sarit de 2XX ... Am bagat benzina proaspata si lucrurile s-au schimbat pe loc. Totusi, a ramas problema mentionat mai sus (P0010), ramane sa investighez daca nu cumva e vorba de un contact imperfect generat de continutul extinctorului. Sunt cam 85% sigur ca asa stau lucrurile, ramane sa ma conving. In rest, nimic spectaculos. Testele de drum au aratat ca franele nu mai sunt cum le stiam (discuri rugininite, etc.) insa maine urmeaza un drum lung si sunt convins ca isi vor reveni) A/C, racire, instalatie electrica, totul se comporta OK. Revin cu update dupa ce mai consum ceva benzina 🙂 PS: Garantez ca lufturile sunt perfecte, in poze e posibil sa apara mici deformari de perspectiva !
  14. 7 points
    Lejer, de...iarna, am terminat interiorul (cred) 😄 Am redus la minim parazitii pe care ii induce motorul muzicii, problema sunt cablurile de intrare care duc in spate, niste prostii fara ecranare. Vor trebui schimbate la un moment dat, insa momentan sunt multumit asa. S-a montat intr-un final si spatarul banchetei. e cam gata masina de itp si iesit in rodaj, insa la ce noroi e afara nici vorba momentan, ramane dupa anul nou. Pe viitor ar trebui schimbat farul dreapta cu ala de pe visinica fiindca desi geamul e bun, oglinda nu prea si este diferenta vizibila in iluminare. Ah da, uitasem, mai e incalzirea in scaune. Si o filmare cu muzica, distorsiunile de la final sunt de la telefon nu mai putea compensa 😄
  15. 7 points
    Hai ca am rezolvat si usa.. Din ciclu te loveste un prost si tu suferi cel mai tare! Am luat problema in mana si am fost la Craiova sa iau o usa la culoare, iar aseara am montat usa. Before: After: Si poze de azi dimineata cu masina spalata: In concluzie "zici ca-i de acolo" singura mentiune este ca bandoul este matuit in partea de sus, fata de usa spate.. asta ar fi singura diferenta notabila.
  16. 7 points
    Astazi, 24.12.2019, a implinit 200.000 km :))
  17. 6 points
    Decizie de moment, acum 2 saptamani m-am apucat de dat telefoane pe la reprezentante. Un singur dealer a fost mai receptiv, seara m-a sunat sa-mi spuna ca au masina pt mine in Ungaria. Drept urmare, de astazi sunt mandrul posesor de "kei car", Suzuki Jimny 2023. 1.5 benzina, euro 6, cutie in 5 trepte, AC manual... un fel de Cielo mai evoluat :)) Long short story, masinile astea se vand in UE ca utilitara 2 locuri. Bancheta este deja achizitionata, va urma demontarea grilajului si montajul banchetei. Plus diverse accesorii, maruntisuri, iar in viitor anvelope AT, suspensie +5 si altele.
  18. 6 points
    Multumita lui Mircea Jo si Rafi, care s-au miscat cu mare talent si dedicatie (cred ca le placea mirosul de plastic nou din masina), in 2 ore transformarea a avut loc. Au facut si proba 2 grasi, dupa cum se vede in poze :)) Ce nu se vede e ca au fost vreo 5 in total (portbagaj, bancheta, scaun fata)... am zis ca devine suspensie sport. Clestele de nituit piulite a fost f util, am mai dat o fuga si prin magazine de bricolaj pt suruburi, saibe etc. Nu a fost f complicat, dar de unul singur nu cred ca reuseam atat de usor. Mai lipseste o piulita cu pas diferit si clipsurile de la sezut (ar trebui sa vina azi).
  19. 6 points
    In urma cu ceva ani, zarisem pe Ebay in SUA un casetofon nou nout si la momentul respectiv am zis "Hai ca poate il iau mai incolo". Cand am dat sa il caut, fusese deja vandut catre cineva din Germania. Probabil varianta mea germana, ca altfel nu avea cum. Mi-a parut rau pe moment, dar mi-a trecut. Anul asta, pe la sfarsitul lunii august bunghesc iar pe Ebay in SUA un casetofon nou si de data asta nu am mai ezitat si l-am luat. In nici 3 saptamani a ajuns la mine. Am prins o micuta capsula a timpului din anul 2000.
  20. 6 points
    Buuuun ! A mai trecut ceva timp, s-au mai adunat noutati. Degetul rupt (tendonul mai exact) in Martie e aproximativ la fel ... Probabil nu isi va reveni vreodata, daca nu se recurge la cutit ... Deci, nu isi va reveni vreodata. Mai mult ma incurca, dar e al meu, asa ca nu-l mai vorbesc de rau. Agregatele, pe de alta parte, au evoluat mai bine. Despre BEE nu ar fi multe de zis, se simte OK, haleste (mii) de km pe drumurile patriei fara sa dea semne de nemultumire. Cu exceptia turbinei, pana acum, nu a avut parte de niciun schimb de piese, motiv pentru care acord fara rezerve multe bile albe dealer-ului de la care l-am achizitionat. Cablajul de la hayon, filtre, ulei etc, cam astea au fost motivele cheltuielilor cu intretinerea. Inca isi merita titlul de Best Buy ! In viitorul apropiat va avea parte de mententanta uzuala (ulei,filtre), dar am plusat cu curea de accesorii si intinzator. Distributia e pe lant, nu da niciun semn de ezitare, asa ca nu fortez nota. Ca si mici "imperfectiuni", (cred ca) as mentionat rulment roata stanga fata (are momente in care mi se pare ca se cere schimbat, dar nu este o manifestare constanta). Conducand alternativ BEE si Naluca, am impresia (cred ca e doar la faza de impresie) ca amortizoarele lui BEE s-au cam "inmuiat" ... Nu plang, nu bat, insa "stau altfel" de viraje in comparatie cu nava, mai ales daca ar fi sa compar cu setarea dura (Sport) a acesteia. Cea mai buna initiativa, cred, ar fi sa nu fac nimic momentan :D. Si cam asta o sa fac ... Cu Naluca s-au intamplat "chestii". Ca sa nu generez suspans, Naluca e bine ! Am pornit la drum cu o constatare endoscopica in urma careia a rezultat ca un piston e fisurat ... Chiar si daca ar fi fost "doar" asta, motorul oricum trebuia desfacut si reparat. Daaaaar ... 1. Crapatura constatata prin evaluarea video a fost mult mai serioasa in realitate. Pun poze cu pistonul TOPIT ... ca sa se vada ce inseamna eroare de proiectare ! Segmentii nici nu au mai putut fi scosi. In conditiile astea, mai mira-te ca Naluca a halit 4 litri de ulei in 150km ... Evident, cu asemenea "chestie, nu e de mirare ca blocul motor a fost zgariat si nu prea se mai preta la reparatie. Reamintesc faptul ca blocul de din aluminiu ... 2. Daca ar fi fost "doar" un piston, as fi zis ca na, ma incadrez in categoria celor "usor ghinionisti" care au pe masina un LTG 2.0 ... Dar, cum sa ma lase Naluca in randul celor "usor ghinionisti". Nu, nici vorba ... a trebuit sa fim in randul celor care nu au nicio ezitare cand au ganduri bune la adresa GM ... si iarasi nu scap ocazia de a confirma ca motorul Nalucii a fost produs in State ... Bun, hai sa vedem si poze: Daca ati pierdut timp sa vizionati filmuletul de pe Youtube pe care l-am pus mai demult, poate va amintiti cum "sareau" efectiv bucati din piston la demontarea motorului. Personal nu am vazut niciodata live asa ceva, mi-am zis, la momentul respectiv, ca e ceva deosebit, o problema punctuala. Totusi, ce amm gasit pe forumuri legat de faptul ca pistoanele de LTG sunt aberant de casante, s-a confirmat si la Naluca. Analizand crapatura, parerea mea este ca problema a aparut cu mai mult timp in urma si ca, uneori, pistonul ala avea sanse sa functioneze corect. Mergand mai departe, deja am inceput sa fac legatura cu prajirea bobinelor de inductie despre care am scris in mai multe randuri. Si, din pas in pas, nu exclud posibilitatea ca tot acest comportament sa fi fost prezent inca de cand am cumparat masina. Posibil ca fostul proprietar sa isi fi data seama ca ceva nu e chiar in regula, sa fi aflat ca motorul asta are o problema de proiectare si sa fi vandut masina "la timp". Clarificare: prajirea bobinelor (conform multor surse tehnice) "cam" are drept cauza principala o lipsa de compresie ... Daca fragmentul ala din pozele de mai sus se aseza bine, compresia era OK. Daca nu ... nu. In fine, reparatia a fost dusa la buns sfarsit, Naluca a adunat cam 4500km dupa reparatie. Cam 90-95% din drumuri au fost extraurbane. La inceput a fost aplicat un mic rodaj, de revenire. Turatii decente, reprize lente, fara "inima sportiva" ... Chiar si asa, consumul a fost exagerat de mare, pe Bucuresti-Brasov-Sibiu am scos 9,6%, iar pe Sibiu-Valcea-Bucuresti a rezultat cam 9,2%. Intr-o prima faza tevile de esapament au fost pline de funingine si masina bleaga la turatii mici. Am considerat ca uleiul ala inghitit la ultimul drum dinaintea reparatiei a imbacsit catalizatoarele si sondele lambda precum si restul esapamentului. O diagnoza facuta cu Torque a scos la iveala un comportament dubios al sondei lamda 2, asa ca am zis sa ii mai dau timp Totusi, m-am temut ca s-a cam busit turbina, prea avea semnalmente similare cu turbina lui BEE. Cu rabdare, dupa 3 drumuri lungi, lucrurile au intrat in normal, ba chiar au inceput sa depaseasca asteptarile. Raspunde bine, espamentul e curat, consumul a scazut dramatic. Ieri am parcurs Sibiu-Brasov-Bucuresti in conditii destul de grele in prima parte a drumului (ploi torentiale). Pe la Comarnic, consumul mediu arata dubios de bine: Inainte de reparatie nu am avut astfel de consumuri in conditii de mers "agil" , cu 4x4 50-50 permanent activat. Surprinzator si consumul instant la mers constant pe CB: La finalul deplasarii, incluzand A3 si putin Bucuresti, consumul mediu a ramas la un nivel mai mult decat decent: Ca si concluzii "de inceput": - reparatia efectuata pare reusita 100%; - inca imi pare rau de faptul ca service-ul s-a temut sa punem pistoane forjate. Marturisesc ca imi este jena ca povestea s-ar putea repeta, desi, in acest moment, totul pare foarte OK - ceva nu e in regula cu sistemul "Stop-Go", nu a intrat niciodata in functiune. Problema nu a aparut dupa reparatie, cam asa facea si anul trecut, inainte de "bucurie". Am monitorizat incarcarea pe baterie si pare cam ciudata, sunt momente in care cade sub 13 V. Bateria a fost noua in Ianuarie 2021, poate ca a fost afectata de cele cateva luni in care Naluca a bolit. Avand in vedere ca regimul de utilizare este, preponderent, extra-urban, momentan nu ma deranjeaza prea tare, mai monitorizam.
  21. 6 points
    Moah, 10 ani, chiar. Foarte bine se simte, injura prafu' din minunata urbe, ca d-aia ii fac reviziile conform graficului de "drumuri grele". Am ajuns la aproape 164000 km, anvelope noi Grabber AT2, amortizoare noi Raptor HD, polish la faruri si folie ca incepusera sa se ingalbeneasca, pus carlig de remorca, uzualele uleiuri/filtre, acu' urmeaza sa-i schimb curelele si amortizorul de directie. Mi-am gasit frumosul capac de roata in parcare, spart la prindere si pus pe roata de rezerva; nu stiu daca s-a rupt singur sau au tras de el incercand sa plece cu rezerva si i-a deranjat lantul antifurt suplimentar pe care-l pusesem 😠 cert e ca nu gasesc altu' si varianta cu husa nu ma da pe spate. Iaca si poze de la ultima sesiune, pentru (probabil) ultimul CASCO facut.
  22. 6 points
    Aș zice că se cuvine un refresh... Mașina a trecut cu bine de ITP și anul ăsta. A venit motorașul pentru geamul față stânga, nou și original, 2 buc bucșe bară stabilizatoare, tot originale, o monogramă GLE, vreo 5 buc cleme conducte, 2 buc Lucas dreptunghiular, de asemenea originale. Plus ce a venit de la Rădăcini, ansamblul ștergătoare , 2 buc arcuri față, 2 buc bucșe brațe, un comutator pentru capac alimentare + portbagaj și cam atât... N-am apucat să desfac ce a venit de la Rădăcini. Și, bomboana de pe colivă, ceva ce-mi doream de mult prea multă vreme, compresor AC, nou nouț, original, cu sigilii și tot ce trebuie. Când am văzut că este exact ce am eu pe mașină, l-am luat fără să stau pe gânduri, chit că m-a rupt la bani. Dacă nici ăsta nu dublează valoarea mașinii... Pe termen scurt, urmează să montez mecanismul ștergătoarelor. După cum am mai zis pe aici, al meu are joc măricel. Ar fi fost de făcut și geamurile, dar ghiciți ce: s-a stricat comanda centrală (o chinezărie ordinară). Bine, nu toată, doar butonul de la geamul stânga spate. Oricum, nu mă aștept să mai țină mult. Originală nu se mai găsește, iar chinezării recomandate ca fiind ,,coreene" (am observat că se practică des în cazul pieselor Daewoo de proveniență dubioasă) nu mai pun. Îmi trebuie și două comutatoare pentru geamul din dreapta, respectiv pentru unul din spate. Aceeași belea, nu se găsesc decât ,,coreene". O să mai caut și le fac cu proxima ocazie. Fix când mă gândeam dacă e ok să păstrez comanda actuală și să iau două butoane coreene, având în vedere că nu fac abuz de geamuri 😀. Și până la reparat AC mai e cale lungă: nici urmă de uscător (butelie) și de conducta de înaltă presiune. Ar fi o butelie la Rădăcini, dar e de R12 și nu merge la mine, nu din informațiile pe care le-am cules. Vreau să fac totul ca la carte, mai ales la cât am dat la compresor, deci mai aștept.
  23. 6 points
    Ieri a fost o zi mai rece, asa ca fara chef de tavaleala m-am apucat sa schimb uleiul de la cutia de transfer. Masina are acum 139400km. Din fericire nu am gasit aproape deloc span in ulei, doar foarte putin prins de magnetul de la busonul de golire. Am verificat uleiul cu o lanterna puternica si nu am vazut span de aluminiu, ceea ce este de bine 🙂 . Vechiul ulei avea numai 43000 km, deci urmeaza recomandarea celor din SUA de a-l schimba la 20000-30000 mile (32000-48000 km), dar era destul de negru, probabil din cauza coatingului de pe angrenaje. La schimb am folosit ulei de la Liqui Moly 75W90 full synthetic (cod producator 1024), special pentru angrenaje hypoide, adica fix ce recomanda in manualul utilizatorului. pretul a fost de aprox 120 lei/ 1 litru. Schimbul l-am facut cu ajutorul unei "siringi" de 500ml (vezi cutia), dar care s-a dovedit cam petarda (trage aer prin spate in loc as traga ulei). Dar si-a facut treaba, am tras de vreo 4 ori ca sa fiu sigur ca am facut plinul. In final pun cateva poze. In ultima poza se poate vedea ca am imbracat evacuarea in banda izolatoare termica. Asta pentru ca se pare ca una din cauzele pentru care cutia de transfer cedeaza usor la Captiva model >2011 este ca GM a facut economie si a scos scutul termic care era pe generatia 1 de Captiva. "Bandajul" l-am facut acum aprox 2 ani cu ceva emotii pt ca arborele cardanic e vecin cu el 🙂 . Din fericire vad ca sta foarte bine si nu sunt semne ca s-ar desface, coliere isi fac treaba.
  24. 6 points
    "Azi" a fost putin mai tarziu, dar s-a rezolvat. Frumos... ce sa zic. Eu sunt enorm de multumit. Si ma bucur ca toata munca n-a fost in zadar. De bani nu mai spun nimic. Cert e ca-mi parea rau daca plecam fara sa cumpar jantele. 😁 Ca impresii, cu anvelopele noi, bineinteles, se simte mai lin, mai putin zgomotos si parca fara vibratii. Asta pot sa spun dupa 35 km de proba. Piulitele comandate s-au dovedit a fi ce trebuie. Capacelele au o tenta galbuie, am avut dreptate. N-are nimic. Lacul in surplus n-are cum sa dea gres. Acum ce sa zic... sa am grija sa nu le julesc, sau mai rau, sa le sparg... 😔 Jante "noi", masina murdara.
  25. 6 points
    S-a facut asigurare, ITP si de 2 saptamani e in Bucuresti. Dupa vre-o 700 km si 60 litri de benzina concluziile sunt urmatoarele: Toba este foarte zgomotoasa, sau am imbatranit eu, drept urmare o voi inlocui cu ceva mai linistit, cel mai probabil revin la stock 🙂 Parca pica un rulment pe spate, parca se cam aude (sau o fi cauciuc stramb) dar pana nu schimb toba aia nu imi dau seama. S-a incarcat cu freon dupa schimbarea radiatorului si bobina compresor, instalatia functioneaza, vedem pe calduri mai mari eficienta. Geamul stanga iar face figuri, trebuie ajutat cu mana pe ultimii 3 cm, altfel se "haieste"spre fata si da inapoi. Cel mai probabil chederul e de vina, in rest am schimbat tot. Dreapta se pare ca functioneaza corect. Parca bate usor ceva pe stanga fata la denivelari. Cam atat, acum cele bune 🙂: Farurile sunt belea, cele mai bune faruri dintre toate masinile mele, lupe + geam de sticla (nu plastice ca la alea noi) + becuri philips blue vision 120 sau 150% (nu mai stiu exact) fac super treaba, o placere sa merg noaptea. Rotile sunt perfect drepte si echilibrate, nu vibreaza nimic, masina are o tinuta de drum superba, o placere la condus (daca nu ar fi toba aia). Cam atat, poze:
  26. 6 points
    Am mai dezmortit-o si pe ea in weekend 🙂
  27. 6 points
  28. 6 points
    Si am reusit sa o inmatriculez pe numele lui taicameu ( rca mai mic si scutita de la impozit ) Am mai facut niste km cu ea, distributia mai asteapta pana in Ianuarie sper. In rest nu am mai facut nimic la ea, a stat aproape 2 săptămâni nemiscata in curte 🙂 Bineinteles ca am mers pe VL 22 XNT , am mai avut varianta de numar VL 22 SED dar am zis sa raman fidel XNT-ului :)) Imi da o vaga impresie ca are termostatul blocat pe deschis, aseara dupa un drum mai lung (35km) in exterior nu a vrut sa ridice apa de nici o culoare. Ramane de vazut
  29. 6 points
    Ieri am demontat-o pe fata in ideea sa inlocui buscsile defectuoase de la bratele fata. Cam asa aratau Fara nici un fel de exagerare, au iesit din 3 ciocane date usor, nu de de mirare ca au alunecat bratele pe ele, o poza cu cea veche (sus) si cea noua jos. Se observa diferenta de grosime si faptul ca nu mai aveau guler in partea din fata. Daca ar fi sa ghicesc, cred ca au fost introduse din partea gresita (din spate spre fata) Am reusit sa le bag pe cele noi cu o presa improvizata (folosita la bej in trecut) cam asa au intrat. Nu sunt perfecte dar in partea importanta este bine Cam atat am reusit ieri si sa pun bratele inapoi pe masina, urmeaza sa schimb si jambele fata cu altele (din mai multe motive, detailem la momentul respectiv din nou) si am luat si tampon nou de motor.
  30. 6 points
    Ieri am dat un transfagarasan asa casual. Bineinteles ca este inca inchis la km 104 ca de ce nu, dar am testat masina temeinic, asta a fost forja dupa rodaj sa zicem 🙂 Nu a mai picat nimic si miraculos si-a revenit ABS-ul si senzorii de parcare 🙂
  31. 6 points
  32. 6 points
    Nu era inchisa lucrarea, spoilerul inca nu era aliniat. Carenajul stanga fata nici nu era montat. Nu imi fac griji, am vazut ca oamenii au potential, sunt sigur ca va iesi din service cu toate elementele aliniate perfect. Dat fiind ca oricum trebuie facuta revopsirea, micile detalii nici nu meritau abordate. Ieri am cumparat baterie, nu m-am mai complicat sa o reincarc pe cea veche, stiam de iarna trecuta ca nu mai e chiar in mintile ei. De Varta nu mai vreau sa aud (prea multe experiente neplacute in trecut), asa ca optiuni nu erau prea multe. Dintre producatorii "autohtoni" atat Rombat cat si Caranda aveau ceva in oferta. M-am orientat catre un acumulator Moll (n-am auzit niciodata de astia, insa am vazut acum ca sunt f bine cotati de catre ADAC), AGM, 95Ah cu 850 A. Bateria masinii era OEM-GM (Varta) AGM de 95Ah si 900A, nu ma tem pentru cei 50A in minus. Pret comparativ cu Caranda, dar garantie de 3 ani default. So ... vedem 🙂 Asa cum am mai povestit ... A durat mult pentru ca am fost nevoit sa obtin piese SH de foarte buna calitate (altfel reparatia ar fi costat de doua ori cat masina !!!). Mai greu gasesti asa ceva si, chiar daca am gasit pe alte meleaguri, bucuria de Covid a intarziat teribil de mult transportul. Ca idee, au fost 2 transe de piese aduse din Germania si una din Polonia ... Si nu va imaginati ca au fost costuri mai mari din cauza asta, chiar din contra as zice ! Am gasit o firma super serioasa undeva prin jud. Harghita, un flacau de acolo m-a ajutat teribil gasind repere rare si in conditie "ca noi" ! Ma bucur teribil pentru ca am putut face ca reparatia sa mearga exclusiv cu piese Opel, nu after-marketuri. Din ce am discutat cu cei de la service, chestia asta a contat enorm si pentru ei, nu au existat niciun fel de probleme la montaj. Am avut si noroc (iarasi trimit multumiri flacaului din Harghita !!!), iar timpul nu a fost o problema, ne-am descurcat cu ce am putut pentru deplasarile de peste an. Ca fapt divers, Bee a sarit de 5500 km in cele fix 3 luni de cand a inceput sa mearga pe sosele patriei. Se simte nevoia/utilitatea unei masini mai mari pentru deplasarile externe (care predomina la noi), dar nici consumul unei masini de clasa mica nu are dezavantaje. Poza de mai jos e facuta in Rm.Valcea, dupa un drum care a inceput in apropierea Sibiului. Pana in spatele blocului, in Bucuresti, se duce spre 4,3-4,4% ceea tot ramane intr-o zona nesperat de buna.
  33. 6 points
    Aproape ca m-am temut ca am gresit topicul ... cam prea mult atentie a avut Bee pe topicul Nalucii. Tic-tac ... tic-tac ... Cum nu au fost afectate zone care sa aiba legatura cu structura, nu e de mirare ca piesele s-au aliniat bine. O mica obiectie am la farul stanga, coltul iese putin in afara, se va remedia. In rest toate lufturile sunt perfecte Motor, radiatoare, intercooler etc., toate in regula. Au pornit motorul, merge ca inainte, totul perfect la capitolul asta. In schimb a murit bateria ... era cea originala si daduse si mai inainte semne de "plictiseala". Bordul si airbagurile montate bine, s-a lucrat ingrijit. S-au grabit sa puna centurile negre (asa era in kit-ul pe care l-am luat), dar vor fi inlocuite cu cele originale, bej. De altfel se si vad cutiile pe scaune. Cu o mica exceptie (dar nasoala !) au ramas chestiuni de finete. Inlocuit parbriz, resetat erori etc. Exceptia este data de nuanta vopselei. In poze lucrurile par mult mai nasoale decat in realitate 🙂, dar oricum lucrurile nu vor ramane cum sunt. Cel mai bine se observa diferenta de nuanta in ultima poza, intre stalpul A si capota. Aia este diferenta reala, la spoiler sunt niste jocuri de lumini si umbre care parca dramatizeaza situatia. Se va face revopsirea, nu a existat nici macar o obiectie din partea celor de la service. Din pacate, asta inseamna ca mai intarziem putin. Chiar si asa, semnele sunt foarte bune, reparatia a fost facuta cu simt de raspundere. Spre norocul meu, la service lucreaza un tip care a lucrat multi ani la reprezentanta Opel si "le mananca pe paine". Cam asta ar fi, de acum suntem in linie dreapta ... Ramane o intrebare dificila: daca da zapada, cum naiba plec din service incaltat cu anvelopele de vara 🤣
  34. 6 points
    Franele s-au aerisit, bara si carenajele s-au montat insa nu a fost pusa pe roti si nici miscata, ieri pe seara mi-a venit si senzorul ABS fata dreapta (nipparts) dar nu am mai apucat sa il montez. Oricum, surubul e rupt si o sa incerc sa il gauresc, daca nu, oricum intra greu si probabil va sta si fara, la bmw am unul asa de vre-o 2 ani su nu am avut probleme cu el. Si cateva poze promise, inclusiv cu sistemul canistrei de vapori. S-au demontat si aripile fata pentru a schimba lucas-urile laterale cu cele albe de pe bej si totodata am verificat si cum arata masina pe sub ele, las pozele sa vorbeasca. Momentan sunt la interior, am reusit sa montez ceasurile, volanul si tot ce e in jurul lui. Ca si observatii, nu mai merge ledul de iluminare la temporizator stergatoare, am reusit eu sa refac lipiturile insa aparent e led-ul ars si nu mai am aceeasi nuanta, momentan ramane asa. Farurile nu mergeau decat pe flash, s-a dovedit ca blocul de lumini si-a dat obstescul sfarasit, s-a inlocuit cu o chinezarie noua, sa speram ca datorita releelor va tine mai mult decat se aude in general despre ele. O problema ceva mai grava este becul din butonul AC aprins tot timpul, indiferent de starea butonului, pozitia cheii. Singura explicatie este ca am atins niste fire cu scula de gaurit cand am strapuns mansonul dintre compartimentul motor si cabina pentru a baga un cablu al alarmei si cel pentru audio, va trebui redesfacut si investigat, din pacate nu pare simplu, oi vedea. Cam atat, or mai fi si altele dar nu imi mai aduc aminte, poze 🙂
  35. 6 points
    Fiindca au trecut scolile online m-am mutat iar la tara, drept urmare s-a muncit. Nu mai detaliez excesiv, s-a pus distributia, evacuarea, pompa de servo, s-a umplut, curatat si aerisit circuitul de ambreiaj, s-a pus o parte din electrica...etc. La final s-a facut un test de compresie la rece asa, rezultate: 16 😮 , 13,14,11. 16 ala probabil ca a fost ulei mult in cilindru si fiind primul, nu a apucat sa il arunce afara. Cureaua de distributie s-a aliniat si intins, cea de accesorii pare ca se aliniaza si ea. Reamintesc ca pinionul si fulia de jos sunt de daewoo/chevrolet evanda, din cauza arborelui nou nu le-am mai putut folosi pe cele originale.
  36. 6 points
    90% din sasiu refacut de la 0, am inteles ca au ramas capetele care erau in stare buna. Mai urmeaza cateva reparatii, pe la puntea spate, inlocuire furtun alimentare benzina, fabricat un scut metalic pt furtunul asta (ca l-am lovit si frecat cu roata), plus maruntisuri (bucse, bucsulite, suruburi)
  37. 6 points
    Si circul a fost chiar mai lejer decat ma asteptam ... Ieri am primit acasa un plic cu o groaza de documente de la asigurare, din care doar cateva merita atentie. Pe scurt, in baza unei "analize" serioase, masina a fost evaluata la cca. 41.000 lei (in starea dinaintea accidentului !) Pana mea, daca te apuci sa cauti pe unde iti trece prin cap, sub 15.000 EUR nu o gasesti, dar probabil ca stiu ei mai bine. A doua chestie a fost "valoarea" epavei. Pentru asta a oferit o suma de 21.000+ lei. In concluzie, am primit din partea asigurarilor echivalentul a cca. 3980 EUR in conditiile in care pastrez masina. Evident, o sa merg pe varianta asta. Nu e cazul sa mai intru in detalii, problema e sucita pe toate partile. Clar nu ajung banii pentru reparatie totala, insa e cea mai buna varianta pentru mine. De acum, sa vedem cum merge reparatia. In urma cu cateva zile va ziceam ca s-a intamplat ceva care are ceva legatura cu Naluca, dar inca nu pot povesti. Ei bine, Naluca a devenit ... bunica 😅. Soata si-a schimbat locul de munca si urmeaza sa ramana fara masina de serviciu, adica Polo-ul lesinat. Bun ... cerinte clare: sa aiba oglinzi electrice si incalzite, sa fie cam de aceeasi marime cu Polo, sa aiba un motor care sa nu moara cand pornesti AC la semafor, sa nu fie neagra, sa aiba vizibilitate buna si sa aiba cutie manuala. Ai zice ca nu e greu de gasit asa ceva insa a durat cateva luni pana cand am rezolvat problema. Ma rog, aproape "rezolvat", va zic mai incolo de ce. Dupa indelungi cautari si negocieri, a fost sa fie Corsa E. Gasita intr-o noapte la un dealer din periferia Berlinului, negociat putin, platit online si ... gata. Gata pentru ca masina se afla acum la un prieten de acolo, COVIDul sufletului ne impiedica sa mergem sa o aducem pe roti. Clar nu am chef nici sa ma expun aiurea si nici sa stau prin izolare/carantina. Probabil ca voi apela la un trailer pentru transport, inca nu m-am ocupat de aspectul asta. Jucaria are putin sub 62.000km, a fost intretinuta exclusiv la reprezentanta Opel si arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. Fara accidente, nefumator, fara nicio zgarietura la vopsea. Ca si dotari, sta chiar mai bine decat Naluca ... Volan incalzit, scaune incalzite, navigatie, blind spot assist, parcare automata, senzori parcare fata-spate, navigatie, camera parcare spate si inca multe altele. La partea motrica bifeaza un motor pe benzina cu 3 cilindri, turbo, 85kw/115CP cuplat la o cutie cu 6 viteze. Presupun ca nu sunt foarte lungi, insa a fost o chestie la care am tinut mult. Exista si o varianta de 1,4l turbo, 150CP insa ... parca era cam mult pentru amazoana ... stiu eu de ce . Din spusele prietenului care a luat masina de la dealer, motorul e potent, ceea ce nu e o mare surpriza pentru un raport greutate/putere de cca. 9.50. E cam in zona in care se afla MOS-ul, deci e clar super suficient ! Suspensiile cica ar fi foarte misto, comode dar ne-ezitante. Nu au fost reperati "greierasi", masina e inchegata bine. In rest, asteptam cu interes sa o vedem "live". Probabil ca nu va avea parte de un topic personal insa, pe fondul posibilei disparitii a Nalucii din decor (acum stiu sigur ca nu se va intampla asta !) am zis sa nu las topicul asta fara macar un Opel 🤣
  38. 6 points
    Azi am luat masina de la mecanic (acelasi la care am facut ambreiajul), inlocuita puntea spate cu cea cu discuri, schimb ulei si schimb pompa de abs. In sfarsit indica viteza si nu mai are erori in bord! Pompa de abs se pare ca era buba, asa cum banuiam. Am schimbat si oglinda pe dreapta, nu merge nici asta... banuiesc ca e o problema la cablaj, din moment ce 2 oglinzi diferite nu vor sa miste. Daca nu are omul cu dezmembrarile altul, o sa incerc sa-i dau de cap singur (desi eu si electrica... baba si mitraliera). Am uitat: azi am luat si 2 fete de usi pt fata (ca mi-a iesit tapitarea praf la una) si 2 spire de airbag pt volan cu comenzi (de ce 2? ca asa mi le-a adus, la pret de una). De frane nu are rost sa vorbesc, diferenta intre tamburi si discuri e de la cer la pamant... iar puntea e in stare f buna, rugina de suprafata, dar atat, totul misca perfect pe ea si nu are uzura.
  39. 6 points
    Stai sa se rezolve cu rezolutia, pana atunci asa au iesit, uite o mostra 🙂
  40. 6 points
    Ce de praf s-a adunat pe-aici. Intre timp am polisat plafonul la ala rosu (doar el mai ramasese de facut) si am mai dat odata pe capota. Am inlocuit o alta bucata din furtunul ala (de etanol) care se mananca incet dar sigur si incepuse iar sa curga. Din pacate nu mai am furtun bun, va trebui sa iau. Am schimbat iar uleiul fiindca aprent 5w30 nu prea ii place, cam bat 2 tacheti la cald in relanti, drept urmare am pus 5w40 acum. Am desfacut din nou farurile si am repozitionat niste saibe de reglaj pe care in prostia mea nu am notat cum le-am demontat prima data si le-am pus cum am crezut, drept urmare faza lunga era rau. Acum pare bine dar testul la drum va spune exact. Cam atat, ah, am mai strans frana de mana pe stanga fiindca tinea inegal si am descoperit ca tamburul e ovalizat, cat de curant cred ca urmeaza un set complet de discuri si placute all round fiindca desi am peste 1000 km cu ele nu s-au asezat cum imi place mie. Si am vopsit si bratele stergatoarelor fiindca aveau vopseaua sarita pe alocuri. Am comandat o interfata cu care aparent ma pot conecta la ecm-ul asta , pana vine nu prea mai am ce sa ii fac. Usor o sa ma apuc de espero-ul verde, deja mi-am bagat un pic ghearele in el.
  41. 6 points
    E OK bateria, nu stiu ce mi s-a parut mie. I-am pus huse dedicate pe scaune, eu am ales culorile, sunt multumit; culorile se aseamana cu cele ale masinii. Calitative si pretul bun daca ar fi sa le compar cu cele din magazine. Si o husa pe volan din "piele" perforata, cusuta - mi-a luat o ora sa cos, dar arata bine. Am luat din timp consumabilele pentru revizie: ulei, filtre. Am mers pe Mahle de data asta, la toate filtrele, foarte multumit de cum arata, in comparatie cu Mann; sper sa fie si mai bun cel de ulei si sa tina presiune. Uleiul l-am luat Mobil1 3000 5W 40, pentru ca mi se pare ca am completat cam mult, toti cei 300 ml care ramaneau. De obicei puneam maxim 100 ml. Oricum, nu-i rau ca am crescut vascozitatea, motorul are ~ 85.000 km si poate va fi si ceva mai silentios cu Mobil. Toate bune in rest, inafara de zgarieturi, lovituri de usi etc. Asta ca nu am mai tinut-o in garaj de 3 luni. Nu se mai merita bibileala, avand in vedere ca peste cativa ani nu mai pot sa intru cu ea in Bucuresti.
  42. 6 points
    Gata proiectoarele si bara fata. Bandourile se vor trata ulterior, sunt destul de obosite, sa vad daca gasesc de cumparat noi sau le vopsesc pe-astea. Am reusit sa gasesc si tunelele de aer pentru frane, se vad in poze. totodata s-au montat toate plasticele/chederele si alte nimicuri prin partea din fata si compartimentul motor. O sa fac niste poze cu era curata mai incolo, acum nu e vreme de iesit din garaj 🙂 Totodata am terminat si ventilatorul electric. Ca si detalii tehnice, ventilatorul echipeaza motorizarea M43 de fabrica si s-a potrivit la fix fizic. La electrica s-a deconectat termocupla cu 2 trepte din circuitul original si s-a construit un al doilea circuit identic. Ideea mea a fost ca cel de pe fata sa ramana asa cum e, in cazul de fata (scotand termocupla din circuit) va fi actionat doar de aerul conditionat, cel nou (montat pe spate) comandat direct de termocupla in functie de temperatura. Nu am vrut sa le leg in paralel fiindca sunt consumatori destul de mari si in plus era overkill. Oricum vara cand e clima pornita (cel din fata mergand) estimez ca va pleca foarte rar asta montat nou, vara trecuta am mers doar cu cel din fata si nu a fiert. Cateva poze, releele am ales sa le montez in afara cutiei din lipsa de spatiu. Boon, numarul 3 pe lista, am vrut sa schimb garniturile la etrierii fata (ca tot dadusem jos rotile sa montez bara/carenaje...etc). Din pacate soarecii mi-au atacat una din pungile cu kit-ul de reparatie si au gaurit o garnitura antipraf noua, drept urmare s-a reconditionat doar dreapta, stanga data viitoare. Totodata se obseva ca pistonasul are un pic de rugina in partea de sus. Din pacate nu am avut de schimb, vedem pe viitor cum se comporta. Si la final, binenteles ca au ramas piese 😄 M-am prins tarziu unde veneau carenajele de mai jos, prea tarziu, veneau in lateralele radiatoarelor, ca sa le pun trebuie demontat iar tot botul, asa ramane momentan. Scutul ala termic se va monta in schimb cat mai curand.
  43. 6 points
    Ieri 12 Nov zi mare! Avem ITP :)) Si ca o lauda.. nu au gasiti niciun defect masinii, a trecut cu brio la toate probele supuse :)) + socul lor - cum arata "nava spatiala" :))
  44. 6 points
    Si uite asa Eva se apropie cu pasi repezi de 200.000 km si 17 ani :)) (primul meu daewoo la care nu am desfacut motor, cutie.. sunt uimit ca nu are nici o scurgere..) Singura problema "majora" a fost cand am ramas fara AC, iar la test, nu aveam nici o pierdere, cupla compresorul dar nu facea rece.. dupa cateva discutii si sfaturi am decis sa schimb supapa regulatoare si spre norocul meu am rezolvat problema (fara a demonta compresorul) 🙂 Dupa activitatea ireprosabila am decis sa-i ofer un set de presuri OEM (eu aveam OEM dar de Epica). Daca tot le-am parcat pe aceaiasi strada, meritau o poza 🙂
  45. 6 points
  46. 6 points
    Am plecat sambata la tara cu multe idei cu ce am de facut la masina si am reusit doar sa montez senzorii de parcare si lampile US :)) De mentionat ca la demontarea barii pe spate din 6 suruburi de prindere doar unul a iesit intreg, restul s-au rupt.. iar la sorturi toate rupte.. Asa ca am imprumutat sinele de metal pentru prinderea pe masina si suruburi sorturi de la cea gri 🙂 Am facut retus pe unde se vedeau urme de rugina. Senzorii de parcare sunt cei de pe cea gri si i-am facut la culoarea masinii (smirgel fin si vopsea la culoare). Lampile US am facut ce trebuia de prima data, bara jos si taiat pe semn (aparent bara are semn pe interior) asa ca acum sunt asezate mai bine. Bonus am pus cheder la usi pentru a reduce zgomotul.
  47. 6 points
  48. 6 points
  49. 6 points
    Felix, vezi ca nu ai incalzire in parbriz, incalzirea este doar in dreptul stergatoarelor 🙂. Partea cu consumul, nu stiu ce sa zic, daca au umblat la soft sau ceva, pot incerca sa testez ecm-ul de pe chevy sa vad 🙂 Acum revenind la problema mea. Dupa cum spunea Dj.. am verificat joi, la intalnire, firul de la frana de mana si senzorul de nivel vas lichid, iar cu firele scoase tot aveam becul aprins. Am concluzionat ca un alt fir alimenteaza becul de frana. Dupa culoarea firului, am urmarit traseul si am gasit mufa comuna, cea care uneste mai multe fire de aceiasi culoare, doar ca nu aveam acces la ea fara se demontez putin, asa ca am renuntat si reprogramat. Astazi am fost la donatoare si am verificat la ea traseul firelor (frana de mana, senzor nivel si bec) si urmarind manual firele constat ca merg in mufa gasita joi, doar ca erau 3 fire, iar masina mea avea 4 fire.. asadar am scos firul care imi facea necaz si totul a revenit la normal. Frana de mana aprinde becul, la fel si senzorul de nivel lichid frana (testat cu alt vas gol). Dar totusi ce face acel fir?? asa ca am luat urma lui si am ajuns la un motaj care se afla pe instalatia masinii imbracat intr-o carcasa de plastic. Scot si montajul iar masina merge perfect fara el.. asa ca am montat totul la loc si am concluzionat ca acel montaj mai mult ca sigur are legatura cu ABS-ul vechi. Spun asta pentru ca ABS-ul Mando are un senzor sub el cu o alta mufa, senzorul are 6 pini si 5 fire trase in el. La ABS-ul Bosch chiar ma miram de ce sunt mai putine fire, dar dupa pozitia lui/culorile similare la fire/6 pini are legatura cu ABS-ul + firul care merge la mufa comuna.. La Lucian la Evanda senzorul de sub pompa este in masina, cam pe unde am gasit eu montajul. Poze cu montajul si cu bordul fara erori 🙂
  50. 5 points
    Vineri a venit in sfarsit randul flexibilului, iar sambata am schimbat uleiul si filtrul, la aproape 1500km de la rk-ul motorului. Aprox 155.900km in bord. Ieri a facut si un drum de 450km, cu 4 oameni la bord, viteza in jur de 105km/h (si 55-57 in localitati), cu cateva accelerari in depasiri si putin offroad usor... s-a comportat bine, la plecare am folosit si ledbar-ul, excelent in padure.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...