Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Rapoarte cutie viteze

Recommended Posts

Dupa o http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> asidua pe internet...

 

Maximum Gear Speeds and RPM.

 

1st Gear.-----38 KMH / 6700RPM.

2nd Gear.-----66 KMH / 6700RPM. => 50 KMH = 5000 RPM

3rd Gear.-----122 KMH / 6700RPM. => 50 KMH = 2750 RPM

4th Gear.-----137 KMH / 6250RPM. => 50 KMH = 2280 RPM

5th Gear.-----135 KMH / 5020RPM.

 

Ce e dupa sagetutze, am calculat eu, Sper sa nu ma fi inselat.

Am totusi o nelamurire ... unde e viteza aia maxima , 144kmh ?!?!

Share this post


Link to post

Motorul mai poate sa urce peste 5020rpm in treapta V ... pina la 6200, teoretic, cred ca acolo intervine limitarea ... ciudata e treapta a III-a din tabelul tau, la mine intervine limitarea imediat ce trec de 110km/h LA VITEZOMETRU, deci o viteza reala de vreo 100km/h; intr-a II-a intra limitarea imediat dupa 70km/h si in treapta I imediat dupa 40km/h ...

 

Ahhhhhh! turometrul ... !!!

Share this post


Link to post

Banuiesc ca-i vorba de limitarea din soft, nu?

 

Si cum iti dai seama ca "a intrat" ? Sau ai citit pe undeva?

Share this post


Link to post
Banuiesc ca-i vorba de limitarea din soft, nu?

 

Si cum iti dai seama ca "a intrat" ? Sau ai citit pe undeva?

 

Te tii de glume? acceleratie blana si ... hic! hic! hic! te scutura de nu te vezi ... semi-amuzant a fost ca eu habar n-aveam ca exista limitare (taierea injectiei) si m-am lansat in treapta III in depasirea unui TIR in panta aia lunga pe 3 penzi dinainte de curba strins de la intrarea in Comarnic (curba in care plonjau camioanele pe casa bietului om de acolo, acum s-a construit un parapet de beton imens acolo si tot timpul are alte urme de vopsea -eu trec aproape lunar pe acolo), am urcat brusc de la 50 la 110km/h (la vale, de!) si a inceput sa scuture ... norocul meu ca era liber pe cele 2 benzi de urcare ... si apoi am experimentat si pentru celelalte trepte, pentru a nu fi luat prin surprindere cind fac depasiri, oricum e nasol sa stai cu un ochi pe vitezometru si sa schimbi viteza in depasire ...

Share this post


Link to post

Nu ma tineam de glume, chiar n-am facut teste d-astea, nu-mi place sa killaresc masina si nu stiam ce se intampla cind intra limitarea. Dar stiam ca exista asa ceva.

Nu i-am dat blana decat de 2 ori, cind am vrut sa vad cit prinde... dar eram intr-a 5-a, of course.

 

Iar de schimbat viteza in depasire, desi e de evitat, nu vad nici o problema. Nu stau cu ochii pe vitezometru, ci schimb cind simt ca incepe sa nu mai traga (sau nitel inainte). Asta inseamna sa "simti masina". Dar asta e probabil subiectul altui topic - stilul de conducere.

 

Acu', pe bune, poate pt statistici... dar altfel eu nu simt nevoia turometrului.

Share this post


Link to post

Da, pentru statistica e important, practic iti poti optimiza stilul de condus functie de ce cum vrei sa mergi: economic, sportiv, etc.

 

Nici eu nu i-am dat omorul ca am vrut, dar s-a intimplat ... si a fost o surpriza destul de neplacuta ... daca aveam turometru, sigur nu intram in limitare ...

Share this post


Link to post

intrebare...acu eu nu le am prea bine cu injectia...ii stiu schema,principiu da' recunosc ca n-am desfacut bucati nici una pana acu...de vazut am vazut da' n-am fumat.

am remarcat si eu hac hac-ul...e o limitare,mi-am dat seama dar ce se intampla de fapt?se poate scoate aceasta limitare?daca o scoatem,ce se poate intampla?ce se intampla daca intram in zona aia de turatie si sughitam zilnic la volan?se poate strica ceva?

as vrea cateva raspunsuri va rig mult...chiar eram curios daca stie cineva ceva despre asta.

 

multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Eu zic (si cred ca am dreptate) ca limitarea asta are scopul de a proteja motorul sa intre in turatii periculoase pentru el (fara turometru nu ai controlul turatiei curente); ea actioneaza prin taierea injectiei, asemanator cu ce se intimpla in frina de motor, baietii de pe forumul Dacia au reusit sa se conecteze la calculatorul masinii si au ajuns la concluzia asta; la taiere, turatia coboara brusc, apoi intra iar injectia si tot asa ... se poate scapa din ea prin rescrierea cipului, dar cred ca faci ceva pe el de motor dupa aia ... cred ca foarte multa subansamble la masina asta au fost proiectate cu tolerante minime (vezi caseta de directie in raport cu latimea cauciucului, etc.).

Share this post


Link to post

sincer,nu prea musc faza cu caseta de directie...sincer,cred ca merg cauciucuri de max 175 pe el,desi 165 ar fi suficiente...nu crez sa aiba probleme.cat despre supraturare...oricum de la un prag incolo tot nu mai trage,degeaba i-as mari turatia maxima...n-ar fi mare lucru.

Share this post


Link to post

Dar in sens invers se intampla acelasi proces de limitare pentru ca a mea nevasta a nimerit de cateva ori a 5-a in loc de a 3-a si a inceput saraca masina sa tremure de ziceai ca nu e adevarat.Este vorba de aceeasi limitare ca in sens superior ?

Share this post


Link to post

Nu, aia e din cauza ca era motorul subturat. Asa se intampla la orice masina, injectie sau carburatie. Si la diesel.

Share this post


Link to post

abia subturarea poate deveni usor periculoasa pentru motor deoarece cutia de viteze il "infraneaza" iar el trage din greu pentru a-si reveni la turatia optima de functionare...da' lasa ca stiu de-a taximetristi care merg cu 40 cu a 4-a de ani de zile si n-au nimic...

Share this post


Link to post
abia subturarea poate deveni usor periculoasa pentru motor deoarece cutia de viteze il "infraneaza" iar el trage din greu pentru a-si reveni la turatia optima de functionare...da' lasa ca stiu de-a taximetristi care merg cu 40 cu a 4-a de ani de zile si n-au nimic...

 

de cite ori veneam in iasi si mergeam cu taxiuri(erau majoritare tico) aia mergeu cu 40 cu a V-a si erau ok

Share this post


Link to post

pai vino acu..pe langa preturi la fel ca la voi(desi salariile sunt 3/4 din ale voastre) toate tico-urile sunt pericol public.

 

daca ai unul de-ala in fata iti trebuie halogene de 100w ca sa vezi dincolo de norul de fum albastru ca noaptea si de sistem audio extraperformant ca sa nu auzi cum le bat planetarele.

sincer,am renuntat sa mai merg cu taxiul...si ma feresc de toate cand le vad,atat dupa volan cat si pe jos!

Share this post


Link to post

iarasi ai dreptate...dar la peste 2-3-400000k(n-am vazut mai mult) e normal sa auzi planetarele(in majoritatea cazurilor : cele originale)....si...sa vezi albastru cu motor neumblat in el(cel mult o segmentare)

taximetristii trag de ele la maxim si nu-i deranjeaza confortul minim, trancanitul, fumul.ei le exploateaza la maxim, cu costuri minime, pt bani.

tie daca iti sare chederu te duci la service , ca e a ta si te supara.

 

si de-aia merg cu max. 40-50 km/h fiindca masinile nu suporta mai mult fara riscuri foarte mari.

asta-i TICO.

Share this post


Link to post
abia subturarea poate deveni usor periculoasa pentru motor deoarece cutia de viteze il "infraneaza" iar el trage din greu pentru a-si reveni la turatia optima de functionare...da' lasa ca stiu de-a taximetristi care merg cu 40 cu a 4-a de ani de zile si n-au nimic...

 

de cite ori veneam in iasi si mergeam cu taxiuri(erau majoritare tico) aia mergeu cu 40 cu a V-a si erau ok

 

Mergeai cu 40 in treapta a IV-a de viteza in linie dreapta. Incearca in panta, mentinand viteza constanta.

Share this post


Link to post

cind urci o panta mai lunga automat treci in treapta inferioara pt a avea o turatie mai mare la motor(altfel iti tremura nasol).

nu poti urca prea mult cu 40 ---> a IV-a.

Share this post


Link to post
cind urci o panta mai lunga automat treci in treapta inferioara pt a avea o turatie mai mare la motor(altfel iti tremura nasol).

nu poti urca prea mult cu 40 ---> a IV-a.

 

Trebe sa vii in Brasov, in Scheiul Vechi al Brasovului, sa vezi pante care se urca in treapta I de viteza. Am intrat cu demaraj, cu a doua, pe o panta de acest gen .. dar n-a vrut nene ... asa ca a trebuit sa fac pornire in panta, iarna, la jumatea pantei.

Share this post


Link to post

Eu cred ca am fost pe acolo, pe unde zici tu danielson. E drept c-am fost vara. E vorba de drumul care trece pe sub Timpa si care te scuteste de juma de oras, nu? Pe ala l-am urcat cu a doua, vreo trei grasani in masina, plus o mamica si-un copil, fara probleme.

Share this post


Link to post
Eu cred ca am fost pe acolo, pe unde zici tu danielson. E drept c-am fost vara. E vorba de drumul care trece pe sub Timpa si care te scuteste de juma de oras, nu? Pe ala l-am urcat cu a doua, vreo trei grasani in masina, plus o mamica si-un copil, fara probleme.

 

Nu de strada aia zic, acea strada se cheama Dobrogeanu Gherea, e cam parfum vara ... iar cand e polei nu urci nici nu tractorul (am incercat io acu 2 saptamini pe-acolo, pe polei, fara success - nu stiam de ce fac cale intoarsa totzi din fatza mea ...)... Eu ziceam de stradutzele mici, inghesuite si in panta, din Scheiul Brasovului, unde stau eu, (unele strazi) care au panta mai mare de 35-40 (din ochi apreciat) ... Nu urci cu a II-a nici daca intri cu demaraj pe ele ...

Share this post


Link to post

tine cont ca tico e mai usor decit matizu.

Share this post


Link to post

var shi io aici un tabelash "home made" dupa nishte info gasite pe net...

trepte_matiz_thumb.jpg

Share this post


Link to post

E chiar interesant .Ar trebui pus pe bord pentru a ne alege viteza la care schimbam pentru a avea consum mic.Multumim Strumf.Eu chiar l-am printat si o sa-l studiez mai adanc acasa.Dar cam carea ar fi turatia optima pentru cel mai mic consum?

Share this post


Link to post

Luandu-ma dupa tabel si coreland cu vitezometrul, :smartguy: "imi iese" ca le schimb cam pe la 3200 - 3300... E bine.

Share this post


Link to post

sprite, merci tare subturat!

 

am facut cu verde turatia unde ar fi ideala schimbarea..

 

eu trag a 3 la 40, a patra la 60 shi a 5 la 90, asta daca nu ma grabesc.

nevasta'mea are crnet de o sapt., merge un pic mai turat (logic.. :lol: ), shi culmea, de unde inainte la 235 km se aprindea becu' shi bagam benzina de 500mii, ieri s'a aprins shi am bagat la 269km.. (de la alimentarea anterioara a condus numai ea..)

 

asta ne dovedeshte clar un lucru (e aceeashi mashina shi aceeashi benzina-OMV): mai turat e mai ushor ptr motor, trage mai bine, cu un consum mai mic.

aducetzi'va'tzi aminte ca turatia de cuplu maxim e la 4600rpm..acolo ar trebui schimbat pentru un consum minim..

vorbim diseara!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...