Jump to content
Sign in to follow this  
ROBI

Tico Euro II

Recommended Posts

De 3 saptamani sunt fericitul posesor al unui TICO SL fabricat in 2000 ( deci Euro II ). Am manualul de service si cartea Daewoo Tico de la editura KSI. Nicaieri nu este descrisa semnificatia LED-urilor de pe modulul electronic de comanda. Mentionez ca am urmatoarele probleme:

- la pornire motorul se tureaza mult deci functioneaza socul automat, dar dupa aproximativ 2-3 minute ( depinde de temperatura exterioara) se tureaza si mai mult, dupa care incet incepe sa-i scada turatia. In acest timp pe modulul electronic lumineaza alternativ LED-urile rosu si verde iar cand turatia a scazut la valoarea normala (?) de ralanti lumineaza simultan LED-urile verde si galben. Este acesta normal? Cei de la service nu au habar.

- la o anumita turatie se aude un zgomot ( ca un scartait ) enervent de sub bord pe partea dreapta. Mentionez ca am strans suruburile de la cutia de manusi si scrumiera dar fara nici un rezultat. Zgomotul este din interior.

Multumesc anticipat pentru sfaturi

Share this post


Link to post

In mod normal ar trebuii sa stea aprins numai ledul rosu in soc, dar odata cu scaderea turatiei (revenirii din soc)se face o trecere din roshu in galben iar in momentul in care motorul s-a incalzit, trebuie sa ranmana doar verde... Microcalculatorul indica si consumul de benzina rosu = mult , verde = in limite...ledul galben indica un amestec nepotrivit de benz ...

 

 

Concluzie : E bine ca motorul cald sa corespunda cu ledul verde,eventual mici fluctuatii si ledul galben

Share this post


Link to post
In mod normal ar trebuii sa stea aprins numai ledul rosu in soc, dar odata cu scaderea turatiei (revenirii din soc)se face o trecere din roshu in galben iar in momentul in care motorul s-a incalzit, trebuie sa ranmana doar verde... Microcalculatorul indica si consumul de benzina rosu = mult , verde = in limite...ledul galben indica un amestec nepotrivit de benz ...

Concluzie : E bine ca motorul cald sa corespunda cu ledul verde,eventual mici fluctuatii si ledul galben

 

Parerea mea este ca LED-urile indica calitatea arderii deoarece sonda lambda se leaga la modulul electronic fiind singura intrare iar singura iesire este motorasul pas cu pas care regleaza aerul.

Share this post


Link to post

As dori si eu o copie a manualului de la KSI. Crezi ca se poate?

Multumesc

Share this post


Link to post

bun care ma lamureste si pe mine :D ? Dau drumu la motor nu stima pana sa gasesc topicu asta de becurile alea,se tureaza se calmeaza socu automat,becurile pe modul rosu galben,dupa cemi fac treaba se incalzeste motoru ajung inapoi ridic capota cu motoru pornit sa vad ce vad pacolo,becurile fluctuau intre ele,cand rosu cand galben cand verde nu sta stabil la nici unu cand e motoru cald.Deci verdictu care e ? Ce trebuie sa reglez ? Multumesc.

Share this post


Link to post

Mie imi sta aprins galben si verde.Parca inainte imi statea rosu si verde...Si in modulul electronic mai intra si o sonda de temperatura,acea care e pe furtunasul de la termoelementul de la socul automat.

Share this post


Link to post

am facut un test am scos mufa unitati levado si porneste normal masina,dupa aceia am pus-o la loc ca nu am vazut nimic schimbat fara ea,desi cateodata mi se parea ca merge mai bine fara :P .Cu ea pusa cand e acelerata sare la verde, porma iar la galben rosu la relantiu asta la rece :) .Intrebare chiar nu are nimeni schema mufi a micro-controlerului ala ? ? ? Din a mea nu is in folosinta doi pini in rest toti sunt conectati unde trebuie cred :P (sper) .A si inca ceva mai are o mufa mica langa cea mare,banuiesc ca aceia e ptr interfata de diagnosticare cum e obd2,nu ?.Please help :P , in cartea de service nu e nimic de unitatea respectiva .Pe google nici atat n-am gasit .Aia din service se uita ca vitele la iarba ca sa zic asa.Parca vb de ozn-uri :P

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

am reusit sa dau unitatea lavado pe verde invartind umpic de surubu de reglare amestec :)

Share this post


Link to post

Solutia aleasa de producator pentru a face Tico sa aiba noxele in parametrii Euro2 a fost una de compromis.

Nu s-a proiectat o instalatie electronica de monitorizare si reglare special pentru aceasta masina. Dimpotriva, cred ca s-au folosit elemente din instalatiile de GPL. De fapt e logic, deoarece firma Lovato produce astfel de sisteme complete de multa vreme.

Astfel, unitatea Lovato de la Tico e un emulator simplu din instalatiile pe gaz. Iata de ce mufa aia mica nu e folosita la Tico.

Am cautat si eu multa vreme o schema electronica, dar fara succes.

CatalinC, ledurile alea fac asa ciudat cum spui pentru ca nu ai procedat corect. Reglajul se face la cald. Atunci ar trebui sa stea aprinse ledurile verde si galben. La rece, datorita amestecului mai bogat dat de socul automat si datorita semnalului diferit al sondei lambda (care are nevoie de o anumita temperatura pentru a indica corect), ledurile alea pot arata altfel decat la cald.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

am reglat la cald pe verde,si vreua sa spun ca putere na pierdut si a scazut consumu simtitor :) ,dupa un drum de 240 km cu 3 insi si bagaje pana acuma ajungea acu dupa full maxim putin sub jumate(chiar si doar cu mine in ea) acuma a scazut doarputin deasupra la 1 sfert de la full maxim,deci simtitor.Sunt multumit :D

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post
am reusit sa dau unitatea lavado pe verde invartind umpic de surubu de reglare amestec :)

 

 

Cataline? Din care surub ai reglat?

 

Am pus o poza cu , carburatorul...

index.pdf

Share this post


Link to post

Salutare, autom.

Probabil ca a reglat din surubul 2 din PDF-ul tau. Diferenta e ca la Tico surubelul ala se prelungeste cu o tija flexibila si cu un cap de reglare la care ai acces din partea dreapta (privit din fata), in spatele carburatorului. Ala e surubul de amestec ralanti (sau "de noxe").

Toate cele bune.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Salutare, autom.

Probabil ca a reglat din surubul 2 din PDF-ul tau. Diferenta e ca la Tico surubelul ala se prelungeste cu o tija flexibila si cu un cap de reglare la care ai acces din partea dreapta (privit din fata), in spatele carburatorului. Ala e surubul de amestec ralanti (sau "de noxe").

Toate cele bune.

 

Multumesc D-le Kinetix!!!

 

O sa ma uit cu atentie la carburator si sper sa identific surubul buclucas.

 

Intrebare: Surubul asta are aelasi rol ca cel din talpa carburatorului de Oltcit/Dacia 1600? Stiu ca la astea , daca umblai, nu mai reglai carburatorul decat pe banc.

 

Merge actionat surubul asta de la Tico, cu o surubelnita normala?

 

 

CATALINE!!!!!! De ce nu citesti forumul?

Edited by autom

Share this post


Link to post

Da, e surubul similar celui de alama cu arculet de la baza carburatorului de Dacie (1300) si are acelasi rol: modifica (imbogateste/saraceste) amestecul la ralanti si in regim de progresiune.

La Tico Euro2 te ghidezi dupa ledurile de la unitatea Lovato: reglezi in asa fel ca sa stea aprinse (la cald) ledul verde + galben.

Daca nu ai leduri, reglezi (merge cu o surubelnita obisnuita, dreapta sau in cruce) pana merge motorul rotund si la turatie maxima (la ralanti). Daca dupa ce ai reglat asa (fara leduri) observi ca motorul consuma prea mult sau ezita la accelerare, revii la reglaj si mai saracesti amestecul, INsuruband cate o jumatate de tura odata.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Ma refeream la xcarburatoarele dublucorp de pe motoarele de 1600 (Dacia).

 

La 1300 surubul acela nu mareste sau micsoraza cantitatea de emulsie la relanti? Stiam ca emulsia se face din jiglere si acel surub tip ac mareste sau micsoreaza cantitativ nu calitativ amestecul.

 

 

Merci Kinetix prntru sfaturi!

Share this post


Link to post

Nu cunosc acel tip de carburatoare, dar principiul este acelasi.

 

Cu privire la ralanti si progresiune, e o nuanta de discutat.

Emulsia e dozata de jicloare, exact cum spuneai. Si emulsia asta poate fi mai bogata sau mai saraca in benzina (in functie de raportul suprafetelor de trecere a jicloarelor aer/benzina).

Cand vorbim de imbogatire/saracire a amestecului carburant (pe care il prepara carburatorul) ne referim la raportul intre cantitatea de benzina (de fapt emulsia preparata anterior) si aerul tras de motor prin difuzorul carburatorului.

Iata de ce spun ca acel surub regleaza amestecul la ralanti si progresiune, in sensul ca el livreaza o cantitate mai mare sau mai mica de emulsie (gata preparata) aerului tras de motor in regimurile respective. De ex., la ralanti la Tico aerul este tras prin valva PCV, prin electrovalva de ralanti accelerat si pe langa clapeta de acceleratie. Acestui aer i se adauga emulsie intr-o proportie dozata de surubul respectiv.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Am inteles! Merci inca odata.

Share this post


Link to post

deci te uiti in spatele filtrului de aer din partea drepata spre stanga o sa vezi un surub stea,intr-o camasa metalica cu un cablu care duce undeva sub filtru ,dai de ala si din pozitia aia poti vedea si ledurile dupa unitatea lavado.gasisem pe forum ce face surubu ala si dasta mi-am bagat nasu in el,era si poza da nu mai gasesc topicu :| :D

 

 

le: am gasit uite acia http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...p;hl=carburator

poza doi ala e surubu :)

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

=D> Am gasit si eu surubul de reglaj!!! L-am strans si au ajuns si ledurile mele pe verde+galben la relanti.

 

Merci membrilor forumului :osanale: :osanale:

Share this post


Link to post

:o fftopic: ce e tulumba?

Share this post


Link to post

Unitatea Lovato imi indica corect calitatea amestecului carburant, dar nu are nici un efect asupra electrovalvei de aer ralanti (IAC, motoras pas-cu-pas).

Am nevoie de o sugestie pentru diagnosticare.

O fi vreo siguranta arsa specifica pentru unitatea asta? Cele din bord mi s-au parut in regula toate...

Mersi mult.

 

EDIT: Cred ca am gasit tot eu raspunsul: situatia semnalata mai sus se intampla pentru ca am schimbat IAC-ul. Asta "nou" are configuratia pinilor schimbata... Au cate doua bobine inauntru (sa le numim A si B), dar se pare ca nu toate electrovalvele astea au pinii (conexiunile) dispusi la fel. Cel vechi avea pinii de forma A+B+B-A-. Cel nou are asa A+A-B+B-. Asa ca va trebui sa reconfigurez cablurile in mufa de conectare... :uff:

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am si eu Unitatea Lovato pe Tico si problema este ca mie NU imi licaresc ledurile .

Au mers sigur dar acum nu vor sa miste nici la rece nici la cald .

Are cineva idee ce se poate intampla ?

Multumesc !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...