Jump to content
Sign in to follow this  
MCojo

Indicatorul De Benzina Sau Sonda Litrometrica

Recommended Posts

Am alimentat aseara, adica am facut plinul pana la primul click...inca nu se aprinsese becul la benzina...total 36,6 litrii. N-am observat daca indica sau nu full indicatorul. De obicei cand ii fac plinul indicatorul de benzina se duce un pic peste linia de sus, de maxim.

Azi dimineata plec la servici si observ ca acul indicator era coborat un sfert de la full spre a 3-a linie...nu l-am bagat prea tare seama, dar cand m-am intors de la servici dupa nici 6 km de la alimentare acul era la jumatate fata de a 3 liniuta...

Bun zic sunt 2 poibilitati: ori mi s-a spart pe undeva rezervorul ori acul nu mai indica bine...

Bun faga repede la benzinarie la aceeasi pompa...rog omu cu pompa sa bage iar plinul si stupoare...intra aprox 1 litru dupa care declanseaza...deci nu e rezervorul...rog omu cu pompa sa mai forteze vro 2 litrii ca sa fiu sigur ca e plin...

Plec de la benzinarie dar problema a ramas...adica tot imi indica acum cam la un sfert de la full spre a 3-a linie si banuiesc ca o sa coboare iar repede desi nu am decat 2 km de la noul plin.

Ce am mai observat: daca dau cheie imediat la masina acul indicator se opreste la sfert fata de la full spre a 3-a linie, daca nu ii dau cheie imediat si astept sa se amorseze pompa se duce full aproape de ultima linie dar scade repede...

Ce ma sfatuiti: fuga repede la service sau sa mai stau sa mai observ?!

Pun o intrebare prosteasca: are importanta benzina?! Am pus OMV plinul anterior a fost Petrom, celalalt anterior OMV...

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Stiu si eu...

Teoretic, nu cred ca are legatura pompa cu indicatorul de nivel...

Daca oricum iti coboara f. repede probabil are ceva indicatorul, asa ca nu cre' ca strica o verificare.

Oricum indicatorul are un comportament neliniar... la a mea scade din ce in ce mai incet cu cat se duce benzina din rezervor.

Share this post


Link to post

Pana acum cand alimentam full acul trecea peste ultima linie...acum acul nu trece nici mort...

Share this post


Link to post

Si eu am patit ceva asemanator (numai ca la mine "plinul" e de 1MROL) - s-a discutat aici. Eu am ajuns la concluzia ca exista "benzina" care are ceva conductiv in ea. Monty mi-a indicat si cred ca a avut dreptate, ceva gen particule de grafit, care se pot depune pe rezistenta sondei. Mi-e mi s-a tras cu siguranta de la Petrom (o data de pe Splai la podul Izvor si o data la Baneasa sus dupa pod). Dupa o "spalare" mai din belsug cu Shell, s-a potolit.

Share this post


Link to post
Dupa o "spalare" mai din belsug cu Shell, s-a potolit.

Β 

Si acum ce benzina folosesti?!

Share this post


Link to post

Kalosul a vazut majoritar Shell. A fost o tentativa de a reveni pe Petrom (pe Oltcit si Nova numai asa ceva am folosit si n-au avut nimica), dar m-am lecuit dupa a doua "cadere" a acului indicator. Am mai pus de 2 ori de la Agip.

Pe scurt, Shell 95.

Share this post


Link to post

Astazi ptr ca ieri uitasem am tras o fuguta pin la SHELL sa bag niscai benzina. Cu toate ca acul era pe linia rosie n-am observat sa se aprinda becu. Totusi am inteles ca e foarte palid becu si azi era un soare numa bun ptr plaja. Partea mai interesanta abia acum vine. Dupa ce am cumparat masina sapt. trecuta am bagat un plin ochi de la Petrom cea de 99 ( ca nah sa o tratez si eu cumsecade :X ) .. asa ca pina acuma habar n-aveam cum se comporta la alt tip de benzina. Acuma la Shell i-am bagat vreo 15 l ... cea de 95 si stupoare .. zici ca nu mai e kalos zici ca e ceva LEON Cupra asa frumos si rotund merge motoru'. Acceleratia e atat de fina ca nu-mi vine sa cred ce usor urca .. nu stiu da e total diferita fata de cea de la Petrom ... si mai ieftina

Share this post


Link to post

M-ati provocat...dupa ce termin plinul asta de OMV trec pe un plin de Shell...

Edited by mcojo

Share this post


Link to post

Poate o iau pe aratura, da' Shell n-a fost cumparat de Mol? Din cate stiu eu tot ce e benzina la Shell e benzina Mol. Singurul lucru pastrat de Shell in Romania este ShellGas.

Β 

Eu pana acum cu OMV100, OMV95, Petrom99, Petrom95, Luk95 n-am avrut probleme de genul asta. Probabil ar trebui sa nu mai bagati de la statia care v-a facut probleme. Probabil au depuneri cum zice AbramBurel in rezervoare.

Β 

Observatii despre becul de benzina. Oricat de "slab" e becul, cand se aprinde se vede clar. NU il confundati cu "impresia" creata de soare. Faceti un test, daca nu sunteti sigur: In pozitia in care vi se pare ca s-a aprins becul opriti motorul. Becul ar trebui sa se stinga (diferenta vizibila).

Β 

Atentie! La mine becul nu sta aprins in mers! Doar cand opresc la stop incepe sa se aprinda treptat pana ramane aprins! Dupa ce plec imediat se stinge!

Β 

Becul se aprinde foarte tarziu, dupa linia rosie, cand acul ajunge pe suportul lui. Daca e aprins becul si opresc motorul eu nu mai sesizez nici o miscare de coborare a acului...

Share this post


Link to post

Si la mine se aprinde dupa ce se "spijina" acul. Apoi sta slab aprins si se "intareste" pe masura ce se duce benzina. Eu in schimb am sonda spre in fata si se aprinde cand accelerez, se stinge la incetinit sau la stop.

Β 

Ideea cu acul care sare este ca sonda nu e liniara. Cel putin aia de la Cielo n-are un material rezistiv, ci mai multe contacte. Nu mai stiu cate, sincer, dar cand flotorul trece de la o linie la alta se observa o scadere pe ac, dupa care se stabilizeaza o vreme. E normal. Nu se observa pentru ca are o "amortizare" ca sa nu topaie ca la Daciile vechi in care in mers arata de la full la empty in fucntie de calitatea drumului.

Β 

De asemeni, nimeni nu compenseaza pentru faptul ca sonda nu e liniara, asa ca e normal ca benzina sa nu se duca liniar din rezervor. De obicei are zone in care "consuma" mai repede.

Β 

O alta "problema" cunoscuta este ca dupa un timp, de la gropi, acul incepe sa se miste de pe ax, asa ca la un indicator de 10 ani, cum am eu, exista un offset de vreo 1-2 mm. Adica approx o latime de varf de ac. Dar fiind constant, m-am invatat cu el pentru ca sincer nu marita schimbat pentru asemenea problema.

Share this post


Link to post
Poate o iau pe aratura, da' Shell n-a fost cumparat de Mol? Din cate stiu eu tot ce e benzina la Shell e benzina Mol. Singurul lucru pastrat de Shell in Romania este ShellGas.

Eu pana acum cu OMV100, OMV95, Petrom99, Petrom95, Luk95 n-am avrut probleme de genul asta. Probabil ar trebui sa nu mai bagati de la statia care v-a facut probleme.

Β 

Ai dretate SHELL a fost cumparat de MOL ... insa MOL nu face parte din grupul OMV ? Din cate stiu eu OMV are 30% actiuni din MOL ... deci benzina ar trebui sa fie aceeasi la toate 3

Share this post


Link to post

OMV are 25% din Rompetrol. Cu MOL nu cred ca are legatura.

Share this post


Link to post

In tara asta sunt o groaza de rafinarii. Shell de exemplu avea (are???) inchirate facilitati de productie la Petromidia. Credeti ca toate benzinele vin de la aceeasi rafinarie? Nici chiar din aceeasi rafinarie nu e exclus sa fie diferite.

Β 

MOL95 este tot de la Petromidia dar nu cred ca din aceleasi facilitati, poate mai degraba din ale Rompetrolului lui Patriciu. MOL 98 e de import.

Β 

Nu puteti face calcule de genul asta.

Share this post


Link to post

Ramaneti la acul buclucas, va rog, lasati benzinariile. Pentru alea avem alte topicuri.

Share this post


Link to post
N-am observat daca indica sau nu full indicatorul. De obicei cand ii fac plinul indicatorul de benzina se duce un pic peste linia de sus, de maxim.

Bun zic sunt 2 poibilitati: ori mi s-a spart pe undeva rezervorul ori acul nu mai indica bine...

...

Β 

Schimba sonda litrometrica. Eu sunt deja programat peste putin timp sa o schimb. Am atasat poze inainte si dupa alimentare full cu 35 L. Pompa s-a declansat pe la 32 si am mai indesat inca 3. Am dat fuguta la dealer care a retinut comanda de inlocuire a sondei. Pe tester acul a raspuns perfect.

Despre cum este gradat si indicatorul de gasolina vezi anunt 470

post-2099-1130666084_thumb.jpg

post-2099-1130666112_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Parca vad in pozele de mai sus comportarea indicatorului meu de benzina...In cele din urma s-a potolit dupa ce am facut mai multe plinuri de benzina cu Lukoil in drumurile mele in concediu prin tara.

La intoarcere in c-ta am alimentat cu Petrom 99+ si senzorul indica cum trebuie fara nici o problema.

Las problema avuta pe seama benzinei deocamdata, avand in vedere ca mai toate statiile din c-ta se alimenteaza de la petromidia si poate a fost un lot mai prost..

Nu mai infig deocamdata sa schimb sonda atata timp cat problema nu e clara si acum merge fara probleme, concluzia mea fiind pana acum benzina, lucru care te sfatuiesc sa-l faci si tu...mai ales ca nu sunt singurul care a mai patit-o cu acul indicator.

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Faci cum vrei , insa eu nu ma mai intorc din drum mai ales ca vreo 2 zile sonda nu a indicat nimic si a trebuit sa pun post-it pe bord sa stiu cat am alimentat si mai ales cati kilometri mai pot face cu ea. Imi place aritmetica "distractiva" , dar nu in conditii din astea.

Share this post


Link to post

Inca nu am ajuns in faza asta sa nu mai indice deloc...

Deocamdata imi merge ok si n-am cum sa demonstrez service-ului functionarea proasta, daca a fost...Momentan las problema pe seama benzinei si il tin sub urmarire...

Astept vesti de la tine cum ai rezolvat...

Share this post


Link to post
Deocamdata imi merge ok si n-am cum sa demonstrez service-ului functionarea proasta, daca a fost...

Β 

MCojo amice in copilarie nu ai vazut Cartile Junglei? Daca da mai tii minte faza cand sarpele Kaa il hipnotizeaza pe Mowgli cu replica: Look into my eyes @-) ...and tell me what you see? TRUST MEEE!! Am sonda litrometrica defecta. Sa vezi ce merge. :banana:

post-2099-1130795048_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Β 

Astept vesti de la tine cum ai rezolvat...
Edited by MCojo

Share this post


Link to post

in primul rind as vrea sa salut pe toata lumea pentru ca sint nou pe forum(am gasit cam tirziu site ul asta)orcum ma bucur ca sint printre voi si in al doilea rind lamuriti ma si pe mine cu o problema va rog...

becul de benzina nu se aprinde decit dupa ce indicatorul trece de linia rosie(nu la m vazut niciodata aprins)

credeam ca nu are :rolleyes: si daca da citi litri mai sint in rezervor cind se aprinde?

Share this post


Link to post

Cand se aprinde, teoretic, mai sunt 7,5l in rezervor. Se aprinde dupa ce indicator de benzina a trecut de ultima liniuta... de ceva timp. In general, nu e indicat sa conduci cand iti indica ultimul sfert al rezervorului.

Share this post


Link to post

Salut si bine ai venit pe forum.

Si la mine cand am ridicat masina noua acul era pe rosu, dar becul nu se aprinsese. L-am vazut clipind cand am ajuns la benzinarie sa fac prima alimentare. Intr-adevar in carte scrie ca mai sunt cca. 7,5l dar cifra trebuie luata cu aproximatie. Nu se recomanda sa mergi mai mult decat pana la prima benzinarie dupa ce se aprinde. Mersul "pe vapori" poate strica toba catalitica sau pompa de benzina.

Share this post


Link to post
... Nu se recomanda sa mergi mai mult decat pana la prima benzinarie dupa ce se aprinde. Mersul "pe vapori" poate strica toba catalitica sau pompa de benzina...

Β 

Pacat ca stirea asta nu are si un titlu. Ar fi fost ceva de genul: "Un groaznic accident cauzat de un bec".

Β 

Puteti sa veniti si cu referinte ceva, ca tare as vrea si eu sa citesc despre asa ceva din surse... autorizate. Informatiile astea au mai mult parfum de... barfa.

Share this post


Link to post

Desfa rezervorul. O sa vezi ce barfeste el :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Β 

×
×
  • Create New...