Jump to content
Sign in to follow this  
claud20012

Cutie De Viteze Spark

Recommended Posts

Salut!

 

Sunt si eu, de vreo saptamana un fericit posesor de Chevrolet Spark, de 0.8l , varianta a doua de echipare.

Am gasit urmatorul inconvenient: la schimbarea vitezelor "agata" putin. Problema nu apare daca stau pe loc si schimb vitezele (tot cu motorul pornit, nu stiu de ce are vreo importanta). Pana acum nu am mai condus vreun Chevrolet sau Daewoo, asa ca nu stiu daca asta este un lucru normal, sau daca ar fi cazul sa sun la service.

 

Voi ce ziceti? :-?

Edited by claud20012

Share this post


Link to post

Asa facea si la Matiz. O sa dispara cu timpul. Nu e o problema, s-a mai discutat si la sectiunea "Tico si Matiz".

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca si problemele cu schimbatul din treapta a treia in a doua e tot o "buba" a cutiei de Matiz? X(

Intrebare pt posesorii de Spark(care au mai condus si altceva decat dacia 1310 cu 5 viteze): si voi va confruntati cu astfel de "problemutze"?

Share this post


Link to post

Asa este si la aveo 1.2 schimb greu din a 3 in a 2 dar parca isi da drumu pe zi ce trece.Oricum cutia de viteze de la aveo 1.2 care il am eu este cam nasola fata de alte masini straine pe care am avut onoarea sa le conduc nu se compara cu ford,vw unde bagam fara nici o problema in orice viteza dar sa vedem poate cu timpul isi da drumu si o sa mearga mai bine ce sa la faci si la astia de la GM trebuia sa reduca calitatea ca sa aibe preturile astea si cutia de viteze este una din ele dupa aia vopseaua se ia cam usor si cam atat am observat la a mea pana acum.Cu cutia de viteze eu mai am probleme cu marsarierul care nu intra cateodata o perioada a mers am zis ca gata s-a rezolvat dar ieri si azi blocasem o straduta si trebuia sa dau in spate si m-am chinuit ceva pana am reusit sa bag in marsarier dau batu pana in capat si trag de el in spate dar nu merge pana la capat si dupa ca am patit-o de cateva ori cu harait ca nu era in viteza acum o simt cand nu intra si incerc de mai multe ori.Ori nu stiu eu cum sa o bag si pana ma invat dar cred ca pana la urma o sa ma duc la service cu ea si chiar vroiam sa intreb daca masina este in garantie platesc ceva daca se uita la ea sau o regleaza ca este luata de 2 saptamani ?

Share this post


Link to post

La inceput agata, dar pana se rodeaza. Ulterior, dupa ce adunati km nu veti mai avea probleme.

Vitezele din cutie sunt sincronizate, mai putin mersul inapoi, unde au facut si ei putina economie. Chiar si asa, daca nu intra din prima, nu intrati in panica, luati piciorul de pe ambreiaj si apasati iar.

Share this post


Link to post

Verificati-va cursa pedalei de ambreiaj, daca nu-i prea scurta.

Share this post


Link to post

Ce sa mai zic... cam dezamagit de cutie... nu e vorba ca nu se compara cu cele de la vw, ford... dar nu se compara nici macar cu cea de pe logan cu care nu am prea avut pb din astea :( .

 

Tocmai m-am intors dintr-o plimbare de vreo 60 km prin judet, si cel putin la intoarcere am observat o oarecare imbunatatire a comportamentului( ar putea fi oare si vreo pb cu uleiul? ) ... sa vedem cum evolueaza pe parcurs.

 

@tollin: cursa ambreiajului e chiar lunga, si cupleaza destul de sus

Share this post


Link to post

Daca comanda cutiei este intocmai ca cea de la Matiz, adica prin cablu, atunci poti solicita sa i se faca o verificare si corectare a pozitiei acestuia. Practic se aduce maneta schimbatorului in pozitia corecta de repaus si se elibereaza cablul din prinderea de la cutie. Se verifica eventualele torsionari ale acestuia si se reface cuplajul la cutie. Operatia a fost efectuata la Matizul sotiei schimbarea treptelor executandu-se acum corect. Extrem de rar mai agata, insa numai la cuplarea mersului inapoi. O debreiere scurta si o noua incercare fara a forta si merge elegant.

 

Succes!!

Share this post


Link to post
... @tollin: cursa ambreiajului e chiar lunga, si cupleaza destul de sus ...

Cat de sus ? Toata cursa pedalei este de vreo 120 mm. Manualul recomanda reglajul la jumatate din cursa. Din fabrica, atat la Matiz (0,8L), cat si la Kalos (1,2L) vin reglate prea jos.

Share this post


Link to post
Cat de sus ? Toata cursa pedalei este de vreo 120 mm. Manualul recomanda reglajul la jumatate din cursa. Din fabrica, atat la Matiz (0,8L), cat si la Kalos (1,2L) vin reglate prea jos.

 

Pei chiar nu am stat sa calculez ... dar mi se pare ca ar fi mai sus de jumatate... or fi reglat-o baetii :thumbl: ... o sa ma uit maine (azi am avut chef de o plimbare prin parc si am lasat masinutza acasa). Sa vedem cum mai evolueaza pana saptamana viitoare, cand probabil ca o sa sun la service sa vad ce zic si ei (saptamana asta nu au putut sa-mi spuna nimic, pe motiv ca ar fi mecanicii plecati prin Ungaria)

 

Mersi de info!

Edited by claud20012

Share this post


Link to post

Intrebarea mare este daca pana la urma se strica cutia de viteze sau nu ? sau se rupe cablul ca la dacia 1310 ? ce stiti de la kalos-uri ?

Edited by ptr1aa

Share this post


Link to post

NU se strica nicio cutie si nu se rupe niciun cablu, nu mai lansati alarme false din necunoastere. Reglati cum scrie la carte cursa pedalei de actionare ambreiaj si utilizati uleiul indicat de catre producator.

Share this post


Link to post

Revin cu noi precizari: intradevar, dupa inca 100 km nu mai agata ca inainte. La schimbarea din treapta 3 in 2, inca trebuie sa tragi mai tare. Cursa activa a ambreiajului, pare ca e ceva mai mult decat jumatate din cursa totala.

Observat mica pb: de multe ori, cand calc ambreiajul, motorul ramane putin turat (ca si cand nu as fi luat piciorul de pe acceleratie)

Share this post


Link to post

11400 km cu sparku nostru si iti spune ca face la inceput faza cu a 2 si trece destul de repede si problema cu motorul usor turat la fel nu mi-am dat seama de la ce e dar nu mai face acuma. Problema cu Reverse ramane insa dar doar cand are ea chef adica uneori intra din prima in R dar uneori nu vrea si tre sa iau picioru de pe ambreaj si sa apas iar si intra lin sau mai face uneori urat si se adude un pic mai tare cand intra in R e ce s-a scris mai sus nu e bine sincronizata cutia pentru R. Am invatat sa trec peste :D

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor de rapunsuri!

Acum ca m-am linistit, mai am o alta "mica" problema: :D

De saptamana trecuta, de cand am ridicat-o de la dealer, pana acum am facut cam 220 km, din care jumatate in afara orasului (vreo 5 km de urcare, in rest drum normal, si tinut masina pana in 3000 turatii), si am bagat 20 litrii de benzina. Acum acul indicatorului se aproprie de rosu, si , dupa calculele mele, din aia 20 litrii ar mai fi cam 3-4. Din cate am vazut indicatorul de benzina nu e foarte precis, insa dupa cifrele astea, consumul mediu e al naibii de mare (7-8l/100 km). Voi ce parere aveti? Are legatura cu faptul ca e in rodaj?

Share this post


Link to post

La ce viteza sau turatie schimbi treapta a I-a si apoi treapta a II-a ?

Share this post


Link to post
La ce viteza sau turatie schimbi treapta a I-a si apoi treapta a II-a ?

 

Pei cam intre 2 -3 mii turatii fac toate schimbarile de viteza... probabil ca din 1 in 2 schimb la o turatie mai mare decat restul, pt ca , in treapta 1 se ajunge foarte repede la 2 mii turatii

Share this post


Link to post

Daca vrei sa ai motorul in stare buna si sa-ti consume putin, schimba treptele mai sus, incat, dupa schimbare, sa nu scazi sub 2400 rpm, adica, cu un motor asa mic se ruleaza intre 2500 - 3500 rpm.

Share this post


Link to post
Daca vrei sa ai motorul in stare buna si sa-ti consume putin, schimba treptele mai sus, incat, dupa schimbare, sa nu scazi sub 2400 rpm, adica, cu un motor asa mic se ruleaza intre 2500 - 3500 rpm.

 

Bun... o sa tin cont de sfat... singura pb e ca masinutza devine putin cam galagioasa in treptele mici , la turatii de peste 3 mii, daca mergi cu geamul deschis :D

Edited by claud20012

Share this post


Link to post

Sa-ti spun eu cum a fost rodaju la cele 2 Sparkuri :P La cel rosu care a venit in luna decembrie 2005 in primii 1500 km in oras inghitea lejer 11 - 12 % dar dupa ce a trecut de 2000 - 2500 de km a scazut undeva pe la 8 -9 condus mai sportiv nu extrem dar mai sportiv si la mers lejer la plimbare scoate 7 cat scrie in carte. In afara acuma la 11000 cat are cel rosu scoate 6L/100km dar cu masina plina 4 persoane + bagaj in regimu de 110-120 constant si 70 in localitati! Lucru probat pe Bucuresti - Suceava.

 

Cu cel albastru rodaju a fost un pic mai ieftin :D in oras a mancat cam 9 - 10 la inceput si acuma manaca cam 7 - 8 ca il conduce o domnisoara care nu se infige decat cand e nevoie si pe afara am scos acuma Bucuresti - Igoumenitsa 1125 km cam 4.9L/100km mergand 130 - 140 la bulgari pe autostrada si 90 - 110 pe drumurile locale si in grecia 110 - 120 pe autostrada si ultima portiune de munti cu serpentine cat s-a putut 60 80 100 cu multe frane si accelerari acest drum fiind cu 2 persoane + bagaj.

 

Nu stiu daca am mai zis sper sa nu ma repet ambele sunt 1.0 L!

Edited by DjDvr

Share this post


Link to post

sal

am un spark 0,8 l si am facut aprox 20000km

acele probleme cu cutia le-am avut si eu dar sa mai lasat pe parcurs

acum mi sa intimplat ceva de genul: cind mergeam in oras am tras maneta de viteze de pe punctul mort pe linia 1-2 de viteze si am auzit un click usor(pasagerul din dreapta n-a auzit) si de atunci cind trag maneta spre linia 1-2 merge mult mai usor decit inainte(nu nai intimpina o usoara rezistenta) si mai usor decit cind trag spre linia 5-R.

in rest masina merge intra normal in toate vitezele.

stie cineva ce ar putea fi sau nu este nimic s-a mai lasat cutia!

Edited by balsanudan

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am condus un spark nou nout (ca asa l-am luat :P ) vreo 4 luni, 10k km am facut cu el.

 

Pot sa-ti spun ca asa este, cum spui si tu. Agata a 2-a. Si cand dai din viteza 1 in 2 agata si cand revii din 3 in 2.

 

Am tot incercat sa gasesc o modalitate sa nu mai se simta aceasta chestie. Ca parca trebuia sa ma concentrez cand dadeam din 1 in 2. Si cam asta e mersul incontinuu, mai ales in oras.

 

Ma uitam pe la ambreiaj cand schimbam, am crezut ca presurile nu ma lasa sa-l imping pana jos, apoi incercam in timp ce mergeam sa bag usor (cu ambreiaj normal), poate gasesc cursa ideala, dar nimic.

 

Mie personal mi se pare ca dupa ce faci multi km consecutivi, atunci agata mai putin, parca nu se mai simte asa tare.

 

:o fftopic: Sa te bucuri daca nu te deranjeaza si cand bagi marchearrierul, ca la mine intra greu din prima zi.

Share this post


Link to post

merci pt informatie

daca mai aman putin reparatia are ceva

se poate intampla ceva

Share this post


Link to post

Desfacut busonul de umplere cutie viteza .Si a curs 250-300ml de ulei .O fi bine o fi rau !?.

Busonul este cu cap magnetic .Curios nu !!

Share this post


Link to post

Colega, de cand ai matale Spark? :o

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...