Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Kalos - (de)montare Accesorii Interioare

Recommended Posts

Deoarece instructiunile din manualul de service au fost scrise doar pentru a consuma hartia si... spatiul pe disc :D , m-am gandit ca ar fi util sa scriem aici cum se demonteaza diverse accesorii din interior (va propun sa ne limitam aici doar la interior).

 

Blocul comenzilor climatizarii

 

Consola centrala superioara

 

Ornamente Consola Mediana

 

Panou instrumente - 'Ciuperca'

Edited by Satori

Share this post


Link to post

Panou instrumente - 'Ciuperca'

Este vorba de "carapacea" de dupa volan si ce mai este sub ea.

Unelte

- o surubelnita cap-cruce "bondoaca"

- o surubelnita cap-cruce mijlocie mica si relativ lunga

- o penseta (nu strica, dar merge si fara)

Operatii

0. Ne asezam pe scaunul soferului si lasam volanul la maxim in jos.

1. Se desfac cu surubelnita bondoaca cele doua suruburi din partea interioara sus a carapacei, deasupra "tuburilor" in care sunt indicatoarele. Operatia ar putea fi destul de dificila, daca la montare a fost fortata insurubarea, caz in care suruburile vor merge in gol. In aceasta situatie se va apuca de coltul "mastii" carapacei (spre imbinarea cu plansa de bord) si se va departa pe cat posibil de corpul carapacei, mentinand presiune in timp ce se va incerca desurubarea. Ideea este de a crea o forta axiala asupra surubului in sensul extragerii lui, utilizand forta transmisa prin plasticaraie si de ele prin flancurile suruburilor (cu cap tesit) asupra acestora. Este de asemenea posibil ca o parte din capul surubului sa fi trecut partial prin gaura, probabil pe partea dinspre sofer, datorita ne-perpendicularitatii intre axul surubului si suprafata de plastic. Dupa cum este posibil sa nu va aflati intr-o situatie de genul asta si suruburile sa iasa foarte usor.

2. Se apasa usor in jos pe plasticul plansei de bord ce intra printre instrumente, ceea ce permite "limbii" mastii carapacei sa iasa in afara.

3. Se apuca colturile de jos ale mastii carapacei si se trage spre sofer, ridicand in acelasi timp, pentru a permite eliberarea clemei centrale din partea superioara. Masca carapacei e libera acum.

4. Se desfac cele doua suruburi de fixare a carapacei aflate in stanga si dreapta jos. Aici e de ajutor o penseta cu care le puteti tine ca sa nu scape si sa se agate pe te miri unde. Cu putina indemanare merge si cu degetele.

5. Se desfac cele doua suruburi laterale (mai e unul pe centru) din partea centrala sus. Si aici aveti grija cum apucati suruburile desfacute. Acum carapacea e libera si se poate pur si simplu ridica. Exista doua cleme in partea dinspre parbriz, dar nu opun mare rezistenta.

6. Se deface si ultimul surub din centru sus.

7. Se ridica usor ansamblul instrumentelor si se rasuceste-trage pana cand avem acces la conectorul aflat in spate-centru jos. Odata detasat acesta, ansamblul instrumentelor va fi liber si puteti face cu el ce vreti :D

8. Pentru montaj se repun lucrurile la loc in ordine inversa. Daca suruburile carapacei v-au facut figuri, vedeti de ce si cum puteti remedia situatia

Durata

Nu mai mult de 5 minute (daca nu aveti probleme cu suruburile carapacei).

 

 

post-482-1150309608_thumb.jpgpost-482-1150309623_thumb.jpgpost-482-1150309635_thumb.jpg

 

- cu verde sunt marcate suruburile de fixare ale mastii carapacei

- cu rosu sunt marcate suruburile de fixare ale carapacei

- cu albastru e marcat surubul de fixare al ansamblului instrumentelor (de fapt el se mai fixeaza si in cele doua suruburi de jos)

Edited by Satori

Share this post


Link to post

Consola centrala superioara

Aparent dificil, demontarea consolei centrale superioare este extrem de simpla.

Permite accesul la butoanele de avarie si ceata spate precum si la ansamblul central de indicatoare si ceas.

Unelte

- un briceag sau un cutit sau orice altceva cu o lama destul de subtire, dar rigida

- o surubelnita cap-cruce mijlocie mica

Operatii

0. Ne asezam pe scaunul soferului, daca suntem dreptaci si pe cel al pasagerului, daca suntem stangaci.

1. Se demonteaza cele doua ornamente laterale (negre) de pe consola centrala mediana

2. Se desfac cele 2 suruburi negre din stanga si dreapta sus ce fixeaza capatul consolei superioare pe cea mediana

3. Se baga degetele de la mana dreapta (stanga pentru stangaci) pe sub consola superioara in dreptul butonului de avarie, se apuca strangand cu degetul mare pe deasupra si se trage ferm si scurt, consola eliberandu-se din vreo 5 ghidaje orizontale.

4. Se ridica si se desfac conectorii de la butonul de avarie si cel de ceata spate. Consola centrala superioara este acum libera, pe ea fiind fixat ansamblul ce contine butoanele mentionate si unul fals.

5. Daca vrem sa detasam si acest ansamblu, va trebui sa desfacem cele 3 suruburi cu care este prins pe spatele consolei. Este de fapt o bareta in care sunt "infipte" cele 3 elemente si asigurate cu cate 2 cleme flexibile.

6. Pentru montaj se repun lucrurile la loc in ordine inversa. Nu fortati cele 2 suruburi de fixare ale consolei deoarece riscati sa stricati filetul din plastic (caz in care va trebui sa puneti alte suruburi mai groase, pentru a evita eventualele zgomote datorate vibratiilor)

Durata

Nu mai mult de 5 minute.

post-482-1150383256_thumb.jpg

post-482-1150383275_thumb.jpg

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Blocul comenzilor climatizarii

Este vorba despre blocul comenzilor climatizarii manuale.

Unelte

- un briceag sau un cutit sau orice altceva cu o lama destul de subtire, dar rigida

- o surubelnita cap-cruce mijlocie mica

- un cleste cu varfuri ascutite

Operatii

0. Ne asezam pe scaunul soferului, daca suntem dreptaci si pe cel al pasagerului, daca suntem stangaci.

1. Se demonteaza cele doua ornamente laterale (negre) de pe consola centrala mediana

2. Se demonteaza "cutia pentru ce-o fi ea" dintre radio si blocul comenzilor climatizarii. La modelele cu schimbator de CD montat in bord, probabil ca va fi nevoie sa se demonteze schimbatorul pentru a putea continua operatiile sau acestea vor fi ingreunate.

3. Se desfac cele 4 suruburi negre din stanga si dreapta sus si jos ce fixeaza blocul climatizarii.

4. Se trage cat se poate de blocul climatizarii pentru a face loc si se detaseaza capetele cablurilor de comanda ale clapetelor de dirijare si amestec a aerului se face ca asa:

a. se foloseste clestele cu varfuri ascutite pentru a elibera inelul terminal al cablului de pe "tamburusul" pe care e fixat;

b. se impinge in camasa cablului astfel incat piesa ei terminala (un soi de paralelipiped din plastic) sa se elibereze din fixarea asigurata cu niste cleme elastice in locasul ei;

c. cand faceti operatiile astea, aveti grija sa nu zgariati fata blocului.

5. Se desfac cei doi conectori: ai comutatorului ventilatorului ( aflat pe centru) si ai ansamblului comenzilor climatizarii (aflat in partea de jos, putin spre dreapta). Blocul este acum liber. Aveti grija ca mecanismele pentru actionarea cablurilor sunt "dotate" cu vaselina siliconica. Una ca va "murdariti" (desi e... alba :D ), a doua ca are si aia rostul ei si trebuie sa ramana pe piese.

6. Pentru montaj se repun lucrurile la loc in ordine inversa.

Durata

Nu mai mult de 10 minute.

post-482-1150442106_thumb.jpg

post-482-1150442112_thumb.jpg

post-482-1150442119_thumb.jpg

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Ornamente consola mediana

De la ornamentele astea incepe orice lucrare in partea mediana si superioara a consolei centrale.

Unelte

- un briceag sau un cutit sau orice altceva cu o lama destul de subtire, dar rigida

Operatii

0. Ne asezam pe scaunul soferului, daca suntem dreptaci si pe cel al pasagerului, daca suntem stangaci.

1. Se introduce cu grija lama briceagului intre partea de jos a ornamentului (negru) si corpul lateral al consolei/bordului (gri), exact in zona curburii.

2. Se "face parghie" apasand pe manerul briceagului spre in fata, astel incat varful lui sa impinga ornamentul spre interiorul habitaclului. Ornamentul se va elibera din clema inferioara.

3. Se apuca usurel ornamentul de capatul liber si se introduce lama briceagului cat mai sus si se repeta figura cu parghia. Ornamentul se va elibera si din clema inferioara.

4. Se repeta operatiile 1-3 si pentru celalalt ornament.

5. Pentru montaj se pune ornamentul "pe pozitie" si se apasa usurel, ceea ce va determina intrarea si blocarea clemelor in locasurile lor. Se procedeaza la fel si pentru celalalt ornament.

Durata

Nu mai mult de 2 minute.

Note

1. Aceasta operatie mi-a fost aratata candva de Satori.

2. Am adaugat un desen cu "terminologia" si pozitia componentelor consolei mediane.

post-482-1150445829_thumb.jpg

post-482-1150445835_thumb.jpg

post-482-1150445844_thumb.jpg

post-482-1150445853_thumb.jpg

post-482-1150445986_thumb.jpg

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Consola mediană

 

Este vorba de cea pe care se află schimbătorul de viteze şi maneta frânei de mână.

Operaţia este destul de simplă, dar s-ar putea să aveţi ceva emoţii la prima încercare.

 

După cum spune şi manualul, există un şurub cu cap-cruce în suportul de pahar din partea din spate, sub un căpăcel de plastic pe care îl "extrageţi" cu o şurubelniţă dreaptă mică. Mai sunt două în faţă pe laterale, tot cap-cruce şi neacoperite. Le desfaceţi pe toate.

Se desface burduful mânerului schimbătorului. Pentru asta, stând pe scaunul şoferului apucaţi cu degetele de la mână dreaptă de o parte şi de alta a bazei (sub vinilinul ăla e o ramă de plastic cu "urechiuşe" de fixare) şi stângeţi uşor pentru a o deforma, iar cu stânga procedaţi ca şi cum aţi vrea să vă băgaţi degetele pe dedesubt pe latura din faţă. Va sări cu uşurinţă din urechiuşe (nu încercaţi prin spate, sunt mai lungi).

Treceţi apoi rama prin gaura din consolă (o să intre, nu vă miraţi, răsuciţi-o puţin şi va trece).

În mod asemănător se procedează cu burduful de la levierul frânei de mână, după ce aţi tras-o cât de cât.

Trageţi acum frâna de mână până la refuz şi... peste. Aici e partea cea mai palpitantă. Ridicaţi consola dinspre spate şi împingeţi-o spre în faţă cât se poate. Mai deformaţi puţin plasticul consolei dacă e nevoie pentru a trece butonul levierului frânei de mână prin decupaj.

 

Montajul e la fel de simplu, în ordine inversă şi cu aceleaşi emoţii la băgarea... butonului prin gaură.

 

Nu am din păcate poze, dar sunt convins că vă veţi... imagina ce şi cum de îndată ce vă apucaţi de treabă.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

va salut.cum se desfac aerisitorii din bord la kalos?ca sa ii pot curata.multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...