Jump to content
Sign in to follow this  
cpop

Taxare Romtelecom

Recommended Posts

Pe factura telefonica (romtelecom) de luna trecuta imi sunt taxate convorbiri pe molecularul meu si al sotiei de cate 2-3 secunde, cu tariful normal ce 14 centi minutul.

Problema este ca aceste convorbiri nu au avut loc, mai bine zis soacra-mea ma suna de acasa, eu inchid (ii dau ocupat) si o sun (asta e, e mai ieftin sa o sun eu). Aceste "bip-uri" sunt considerate convorbiri de catre teparii Romtelecom, care nu se mai satura odata.

Sper sa se sature de-acum incolo, am inchis conturile cu Romtelecom (am RDS :banana: si NET si telefon)

 

Pe pagina lor de internet nu am gasit nimic despre asa ceva iar parasuta de ghiseu s-a fofilat - nu stie, se va interesa!

Ramane, totusi, o intrebare: e legala chestia asta, sa taxeze de la ridicarea receptorului din furca?

Share this post


Link to post

eu cred ca tu ai casuta activata...

Share this post


Link to post

In mod sigur ai casuta activata iar la refuzul apelului tu trimiteai apelul in casuta vocala... Apelul, doar apelul nefinalizat prin raspuns (adica mai pe romaneste beep-ul) sigur nu este taxat de Romtelecom...

Share this post


Link to post
eu cred ca tu ai casuta activata...

Eu nu o am activata.

Dar e o idee, nu am fost atent la factura cate sunt pe numarul meu si cate pe al sotiei (are tel de la firma si e obligata sa tina mesageria vocala activa.

Verific diseara.

Share this post


Link to post

precist e activata si tu nu stii...

eu practic chestia asta si niciodata nu m-am tepuit, mai ales ca am si factura detaliata.

Iar RDS sucks bigtime la calitate&stuff la telefonie. nu poate inlocui romtelecomul.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Este activata si ti-ai taxat toti prietenii care te-au sunat si le-ai dat cancel.

Curios ca nu ti-a sarit in cap pana acum nimeni. Inseamana ca ai prieteni ori prea bogati ori au telefoane de firma ori sunt prea draguti.

 

Ca sa ti-o dezactivezi, la connex au ei meniu special pt. dezactivat casuta postala la *222, dureaza 30 secunde, nu trebuie sa intri in legatura directa cu operatorul.

Edited by tribunul

Share this post


Link to post

@alx Aici nu ai dreptate!

1. Mesageria vocala nu este activa.

2. Am telefonie RDS de o luna si NU am avut probleme, de nici o culoare, adica lipsa semnal sau sunet de calitate proasta.

Experiente negative cu RDS am auzit de la alti amici, eu cred ca partea de telefonie este la inceput si au de invatat. La ora actuala poate nu au serviciile la nivelul Romtelecom.

Dar, RDS nu are abonament, in timp ce la RomTLC platesti 6 eur pe luna (incl TVA) si nu ai vorbit nimic.

Drept comparatie, abonamentul la molecular e de 8,5 dolari (adica aprox 7 eur, incl TVA) si vorbesc 80 min pe luna.

 

In sfarsit, diseara lamuresc ce si cum. Multumesc pentru reply.

Share this post


Link to post
Ca sa ti-o dezactivezi, la connex au ei meniu special pt. dezactivat casuta postala la *222, dureaza 30 secunde, nu trebuie sa intri in legatura directa cu operatorul.

sau ##002# si apoi apelare la connex. 5 secunde.

la orange apel la 200 si tastati 5 (pentru cartela) sau 4 (pentru abonament) si apoi urmati instructiunile.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Apelul, doar apelul nefinalizat prin raspuns (adica mai pe romaneste beep-ul) sigur nu este taxat de Romtelecom...

Ce te face asa de sigur ? La rromiitelecomii, primul impuls (ala de taxare) este generat la plecarea apelului din centrala expeditorului. Daca ii intrebi, vor nega cu vehementa acest lucru, dar asa cum au patit-o si in justitie, s-au dat de gol in prima reclama la serviciul clicknet. Scriau acolo, la avantaje, negru pe alb, ca, fiind un serviciu intern in raport cu alte servicii cu valoare adaugata (SVA), nu este taxabil la apel !!! Imi pare rau ca n-am pastrat forma tiparita a acestei prime reclame sau nu o mai gasesc. Am cautat notiunea si tariful in nomenclatorul lor publicat si nu le-am gasit. Nu mai folositi beep-ul de pe linii romtelec, se taxeaza. Aceasta surpriza au avut-o si proprii lor angajati, dar niciunul nu spune ceva de frica conciedierii.

Va propun un experiment: parolati telefonul pe toata perioada unei perioade de facturare prin codul 11, cod nedocumentat de ei si care reprezinta restrictionarea tuturor apelurilor si vedeti rezultatul pe factura. Va fi cea mai subtire factura primita de la ei.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
... primul impuls (ala de taxare) este generat la plecarea apelului din centrala expeditorului...

 

False! Nici pe vremuri... imemoriale nu se intampla asa si nici acum! Va rugam, reveniti :)

Share this post


Link to post

Deci sustineti ca daca eu sun de pe fix (romtelecom) pe mobil, iar ala nu-mi raspunde (ceea ce mi se pare echivalent cu a da bip), mie mi se taxeaza o convorbire? Mi se pare... cam greu de crezut!

Share this post


Link to post

adica invers sustin domnii... si nu e adevarat, cel putin in cazul meu...

Share this post


Link to post

@Abram Burel atat de sigur pe el >

citez din Detalierea CONVORBIRILOR TELEFONICE AUTOMATE de la 18.12.2003 - 17.01.2004 (asta mi-a cazut in mana primul):

1- 25.12 18:40h 021... (#interurban) 1 imp 0:00:05 (durata) 0,0167 (valoare)

2- 25.12 18:42h 021... (acelasi #) 1 imp 0:00:10 (durata) 0,0167 (valoare)

Si acum explicatie, desi succesiunea apelurilor explica totul: la primul apel (interurban ptr.mine) postul apelat era ocupat, la al doilea postul a raspuns, dar persoana cautata nu era acolo. Actul este emis de Romtelecom si mai am o gramada din astea, daca cineva mai sustine ca apelul este netaxabil. Apropo, amicul meu, lucrator cu state vechi in sistem si care sustinea acelasi lucru ca tine, a patit exact cazul in discutie (beep pe ORANGE de pe Romtelecom) si s-a lamurit, cu actul in mana, scos de la prietenii lui, adica din interior.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
False! Nici pe vremuri... imemoriale nu se intampla asa si nici acum! Va rugam, reveniti :)

@tolin_afc > Si tot pe vremurile imemoriale primul impuls era ignorat la taxare! :dizzy:

Share this post


Link to post

Da, atunci da. Am doi prieteni care au lucrat direct in centrale. Intre timp au fost tepuiti si ei, in calitate de clienti. Ma opresc aici, documentele emise de Romtelecom catre mine vorbesc de la sine si intreb doar: de ce in documentul Tarife, versiunea 3.10.2005, ca si in cele anterioare, nu se defineste "impulsul", sa fie clar ptr. toata lumea ca sa nu zic legal, deoarece este unitatea generatoare de valoare in factura ? Eu n-am gasit o astfel de descriere decat la Cap.12 (convorbiri de la posturile publice), adica acolo unde lucrurile sunt transparente. Si de ce se face acolo aceasta precizare, daca ea ar fi general valabila ? Vinovata este atat compania, prin ascunderea costurilor, cat si Autoritatea din domeniu, dar acolo sunt tot oameni care au lucrat in sistem, care nu sunt fraieri sa divulge un secret de stat , xx% din Romtelecom apartine statului.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Eu zic ca te taxeaza din cauza ca iti raspunde centrala cu "ati intrat in reteaua Orange" sau "Abonatul Connex nu raspunde".

Share this post


Link to post

Scrisesem un mesaj explicativ, dar dracia asta de forum mi-a dat eroare la post. O sa ajung probabil sa dau Copy All inainte de a posta orice mesaj.

 

O sa reiau pe scurt:

@ tolin

Chestia falsa in afirmatia ta este ca taxarea ar incepe cand "pleaca" apelul. TRUE este ca taxarea incepe cand partea cealalta "raspunde". Ce inseamna "a raspunde" necesita explicatii pe care nu le mai repet.

Ceea ce as vrea totusi sa spun, ca veni vorba de cat de "sigur" poti sa fi in afirmatii este ca nici eu nu-mi dau cu presupusul despre KWP2000 (inca).

@tyranus

Pe vremea centralelor "analogice pure" primul impuls se suprima pentru ca ar fi insemnat o incarcare clara a aaproape toate convorbirile. Asta e din cauza ca nu se putea cronometra fiecare convorbire in mod "sincron". Pentru a evita un asememea lucru se "taia" acel impuls (pe vremea aia chiar erau impulsuri si nu semnale digitale si mesaje) care semnifica faptul ca "chematul a raspuns".

 

Ca a raspuns omul su uneori un robot oarecare poate fi irelevant. Vorba ceea (nu stiu a cui e): "cine foloseste un sistem fara sa stie cum functioneaza... plateste".

Share this post


Link to post

Nu neaparat ontopic, dar merita amintit. Cel putin la GSM (si sunt aproape sigur ca la orice sistem de telecom) sistemul de billing este atat de complicat (si mai ales ca trebuie sa fie foarte responsive) ca sunt binecunoscute de catre operatori erorile de taxare, au fost cazuri cand s-a ajuns ca 10% din facturi sa fie gresite intr-o masura mai mare sau mai mica. Sistemele sunt facute ca in mare majoritate sa greseasca in favoarea operatorului, iar cine tipa primeste banii inapoi.

Eu am patit la Orange cand mi s-a facturat gresit 2.70 USD in roaming, bani primiti inapoi fara prea mare scandal, pur si simplu am facut cerere de investigatie si la urmatoarea factura s-a regularizat.

Ca la Romtelecom trebuie sa te chinui sa-i faci sa recunoasca ca sistemul lor a gresit, e partea a 2a.

Share this post


Link to post
@ tolin

Chestia falsa in afirmatia ta este ca taxarea ar incepe cand "pleaca" apelul. TRUE este ca taxarea incepe cand partea cealalta "raspunde". Ce inseamna "a raspunde" necesita explicatii pe care nu le mai repet.

 

Ca a raspuns omul su uneori un robot oarecare poate fi irelevant. Vorba ceea (nu stiu a cui e): "cine foloseste un sistem fara sa stie cum functioneaza... plateste".

Sa inteleg ca explicatiile fac parte din din categoria: "Daca nu v-am spus-o, v-o repet" ? Cand Romtelecom nu defineste impulsul in documentatiile publice decat la posturile publice, s-o faca in contractul cu persoanele fizice ar fi chiar o obraznicie din partea clientului, cum se poate califica citatul tau din final? Eu l-am luat ca pe o insulta.

La respectivul numar de telefon de pe extrasul livrat de Romtelecom raspunde fiica mea, nu un robot. La primul apel a raspuns centrala, ton de ocupat. De ce nu spuneti ca dialogul cu o centrala se cheama la voi tot convorbire? Si atunci, beep-ul la o alta "centrala" nu are acelasi regim ?

Share this post


Link to post

Abram Burel iar incurci protocoalele.Viata e o realitate nu o schema electrica.Deci e foarte adevarat ca beep-uri de pe romtelecom pe retele mobile sant taxate de la prima secunda.

Share this post


Link to post

OK hai sa incercam sa o lamurim...beep-ul = formarea unui numar de mobil de pe telefonul fix si primirea (auzirea) in receptor a semnalului ca telefonul apelatului suna...NU SE TAXEAZA...

Acum mai pot fi urmatoarele situatii in timp ce telefonul apelatului suna:

1. apelatul refuza apelul si il dirijeaza catre casuta vocala (bineinteles acest lucru presupune activarea serviciului pe telefonia mobila), apelantul aude mesajul de mesageria vocala a apelatului...TAXABIL din momentul intrarii mesageriei;

2. apelatul refuza apelul si daca nu are casuta vocala activata, apelantul aude in receptorul telefonului fix o tonalitate de "ocupat"...NETAXABIL

Mai este o situatie mai speciala dar care nu intra sub incidenta beep-ului si anume aceea in care cel apelat are telefonul inchis sau nu se afla in aria de acoperire si primeste mesaje de genul "Abonatul Connex are telefonul inchis sau ... bla,bla...." sau "Esti in reteaua Orange...bla, bla"... Si in aceste cazuri apelul nu este taxabil intrucat abonatul "mobil" nu are casuta vocala activata... M-am referit doar la Connex si Orange intrucat acetea sunt cele mai folosite retele mobile iar la celelalte retele mobile, Cosmote, Zapp, etc., nu cunosc... ;)

In toate celelalte cazuri (altele decat cele expuse mai sus) apelurile de pe fix pe mobil sunt taxate...

Sper ca am lamurit pe toata lumea si nu mai sunt motive de "contradictie"....

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Pai ideea e ca nu ai ce contrazice.

Am un vecin care a renuntat de 2 saptamani la romtelecom din cauza asta.Dadea beep la copii sa vina acasa din oras noaptea cand intarziau .Trr trr de 2 ori si atit si la fiecare apel aparea 0:05 si tariful pe minutul intreg.Nu era vorba nici de mesagerie,redirijare nici de altceva.Dupa care omul a primit confirmarea ca aceste beep-uri ca sant taxate si a renuntat la serviciu.

 

EDIT : Da-mi un bep acum si o sa il vezi la prima factura :P

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Analiza in cazul vecinul tau trebie facuta mai atent...

Primesc zilnic in medie 5-6 beep-uri de la a mea sotie, refuz apelul si apoi o sun acasa...Repet nu sunt taxat...

De aceea acele cazuri pe care le spuneti, nu le pot categorisi decat izolate si de aceea necesita, dupa cum am mai spus o analiza mai atenta...

 

P.S. Beep-ul a plecat..raman dator cu o scanare de factura cand vine luna viitoare :D

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Imi permit sa intervin si eu. Orice apel de pe telefonul fix (Romtelecom) pe mobil, indiferent ca se finalizeaza intr-un fel sau altul (raspuns, ton "de ocupat", robot, "in afara retelei"), sau doar doua beepuri si intrerupere conexiune, se taxeaza. Si aceasta informatie o am de la nasul meu (lucreaza in conducerea fermei). S-a luat aceasta masura tocmai ca se dadeau prea multe beepuri de pe telefoane care se puteau identifica in retea (digitale) si iesea firma in pierdere.

 

PS>>Nu am la indemana un cuvant destul de urat pe care sa-l adresez Romtelecomului.

Share this post


Link to post

pai nrares este de fapt singurul care are dreptate...si eu am aceeasi informatie din interior...ce este si mai ciudat este faptul ca voi nu stiti ca romtelecom incarca factura(nu stiu daca la toti si mereu...dar mie macar o data la 2 luni mi se incarca)...am facut si eu cerere la rds(telefonie fixa) ...voiam de mult sa renunt la serviciile de cacao de la romtelecom dar de abia acum am obtiunea asta...totusi sunt convins ca si la rds sunt probleme si o sa musc din telefon dar...macar mai schimb ambianta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...