Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Codul Rutier

Recommended Posts

... loc sa generalizeze limitra de viteza de minimum 60 km/h in localitati si in loc sa-i oblige sa scoata toate obstacolele de pe carosabil (insule din borduri).

Share this post


Link to post

Şeful Poliţiei Rutiere a confirmat însă alte două măsuri pe care directorul Poliţiei Române, Liviu Popa, le-a anunţat zilele trecute: eliminarea sistemului de puncte de penalizare şi introducerea principiului răspunderii obiective.

 

Politie, de unde politie in Romania??? Cred ca vorbesti despre cofetari,pietari, croitori si alte natii. Din pacate in Romania nu exista politie exista numai jmecheri,beizadele de parlamentari, baroni locali, clanuri interlope si asa mai departe. Spun treaba asta deoarece in ultimele zile s-au dat la televizor 2 reportaje destul de explicite despre cum NU acctioneaza "politia romana":

1. Un cofetar (a se intelege politist de la rutiera) opreste un individ care conducea cu permisul suspendat de nu stiu cati ani si de aici a inceput comedia, 6 echipaje de politie au venit la fata locului sa IL ROAGE pe individ sa coboare din masina, ca asa e in Romania, politia se roaga de infractori. Circul a durat aproximativ 4 ore.

2. Intr-un oras din tara rasare un mic scandal intr-un bar, apar 2 pietari (politisti) la fata locului, unul ramane afara celalalt intra in bar, cel care intra in bar ia 2 pumni de la un tigan fix in mutra dupa care baga capul in pamant iese afara la celalalt pietar ii spune ca nu e nimic aici si pleaca la sectie.Cazul s-a rezolvat datorita televiziunilor care au dat pe post filmarea din bar.

 

Acum inapoi la subiect: voi credeti ca se vor aplica masurile astea, chiar si amenzile de 2000eur si confiscarea masinilor? Asta e praf in ochi aruncat in fata muritorilor de rand din tara asta.

Share this post


Link to post

Apropo de codul rutier, bananaind prin el: stiati ca masina trebuie dotata cu doua triunghiuri reflectorizante ? :rolleyes:

Share this post


Link to post

am aflat si eu abia in februarie cand am facut ITP-ul.binenteles ca m-au iertat dar sa nu se mai intample

Share this post


Link to post

Doua triunghiuri, o trusa medicala cu materiale neexpirate si stingator neexpirat.

Share this post


Link to post

Apropo de o discutie de pe alt topic.

 

http://www.autozzap.ro/chestionare-auto/intrebare-246.html

 

Sa inteleg ca e legal sa mergi mai repede pe prima banda pe langa un adormit de pe b2(care nu respecta codul rutier, mergand pe b2 cand b1 e libera) ,pe autostrada sau pe un drum cu mai multe benzi pe sens?

 

Asta vis a vis si de citatul asta din codul rutier:

 

"Nu constituie depăşire, în sensul alin.(1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.'

Share this post


Link to post

Un melitian spune astfel:

...atata timp cat exista cel putin 2 benzi de circulatie pe sens , nu se considera depasire, daca tu depasesti pe banda 2 de circulatie pe cel care circula pe banda 1de circulatie sau viceversa( viceversa fiindca pentru depasire unui autoturism de pe banda 2 prin banda 1 nu exista sanctiune, atunci se numste devansare)...

 

Asfel stiu si eu.

Share this post


Link to post

Poate ca adormitul de pe B2 s-a inscris pentru viraj la stanga...

Eu cand mai circul pe A2, in dreptul bretelelor de acces din dreapta, daca se poate trec pe b2, ca cei ce intra si au si masini tari sa poata veni pe b1 in forta si sa-si vada de treaba lor...

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca e legal sa mergi mai repede pe prima banda pe langa un adormit de pe b2(care nu respecta codul rutier, mergand pe b2 cand b1 e libera) ,pe autostrada sau pe un drum cu mai multe benzi pe sens?

 

Eu vad obligativitatea de a circula pe banda 1 atunci cand exista mai multe benzi ce circulatie pe sens, ca o regula menita sa sporeasca fluidizarea si siguranta traficului.

Restrictiile de viteza pe anumite sectoare de drum sunt valabile pentru toate benzile si nu selectiv pe tipuri de banda. Chiar daca se mentioneaza in codul rutier obligativitatea circularii pe banda1, nu retin ca la contraventii sa fie prevazuta si sanctionata aceasta "abatere".

Deci da, este legal atata vreme cat tipul constructi al drumului permite circulatia autovehiculelor pe mai multe benzi in conditii de siguranta.

Share this post


Link to post

Teoretic cel care merge pe b2 cand b1 e libera ,nu respecta "reglementarea din codul rutier privind regulile de circulatie pe drumuri cu doua sau mai multe benzi" (limbaj de lemn) -insa rar cred ca a fost sanctionat cineva pt asta,cel putin in Ro.

 

Probabil din motivu asta o fi aparut si faza cu "devansarea", desi e o manevra cam periculoasa,vad ca tot la nivel teoretic e ok s-o faci.

 

@tomis-viraj la stanga pe autostrada?

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Cum ziceam, nu am gasit sanctiune pentru acest lucru. Teoretic, si practic e safe sa faci devansarea pe banda1. Obligatia celui de pa banda 2 este sa se asigura cand schimba banda. Accidente se pot intampla indiferent pe ce banda circuli; nu cred ca cele de pe banda 2 sunt obligatoriu mai "slabe" cecat cele de pe banda1. :)

Share this post


Link to post

Intrebare intrebatoare. Cand cel de pe banda 2 executa manevra de mai sus si da peste mine care sunt pe banda 1, nu se considera neacordare de prioritate si se lasa cu permis suspendat?

Share this post


Link to post

Daca nu exista sanctiune ar trebui "inventanta".

 

Ai dreptate cu b1 ca fiind mai practica,pt ca de cele mai multe ori, e mai libera decat b2.

Dar din experienta proprie, in 70% din "devansarile" facute pe b1,cel de pe b2 devine iritat :)

 

Ori acceleraza la blana cand ajungi paralel cu el,ori se "sperie" si trage de volan dreapta, intrand peste tine sau in fata ta la limita.

 

A pus Emil un filmulet de pe o autostrada,cand politia il conduce pe adormitu de pe b3 sau b4 pe b1-cam asa ar trebui procedat si la noi.

Share this post


Link to post

@dj Daca tu iti pastrezi directia de mers, este neacordare de prioritate.

Share this post


Link to post

[...] mergi mai repede pe prima banda pe langa un adormit de pe b2(care nu respecta codul rutier, mergand pe b2 cand b1 e libera)

 

Cum e libera banda 1 daca mergi tu pe ea ?

Share this post


Link to post

@tomis-viraj la stanga pe autostrada?

Pai nu zisei ca pe autostrada, si nici discutia nu zicea strict autostrada.

Share this post


Link to post

Cum e libera banda 1 daca mergi tu pe ea ?

 

Presupunand ca nu vin de pe contrasens ,cum mai fac in grand theft auto,in fata lui(a adormitului) e liber pe b1.

 

 

@tomis-continuarea postarii tale cu autostrada, m-a indus in eroare.

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

... art. 74 se refera la conditiile tehnice ale vehicolului si se adreseaza in special utilajelor de diferite categorii ... agricole, terasiere, pentru transporturi speciale, de constructii, etc, lista prea lunga pentru a fi trecute toate in corpul articolului, in plus pot aparea alte tipo/categorii care nu ar fi putut sa fie prevazute in momentul redactarii artocolului ... Nu vad legatura cu VITEZA MINIMA IMPUSA, dar se pare ca e prea complicat pentru unii ...

Ex : sa nu apara coloane de tractoare, combine agricole, transportoare pe numar mare de osii, excavatoare, utilaje pentru asfaltat, rulouri-compresoare ... etc (chiar si unele echipamente de tehnica militara !).

 

De asemenea, in art 74, nu se specifica si nici nu reiese ca interzicerea accesului acelor vehicule pe autostrada se datoreaza evitarii formarii de coloane si se prevede clar: "precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h" .

Share this post


Link to post

Uraa, se schimba iar.

 

http://www.zf.ro/auto/detectarea-radarelor-va-fi-interzisa-va-fi-posibil-sofatul-fara-carnet-dar-conditionat-de-10-clase-9251786

 

Guvernul va interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar, va permite şoferilor să conducă vehicule şi fără permis, pe anumite drumuri, la ore speciale şi cu însoţitor, va creşte taxele pentru proprietarii de mai multe maşini şi va condiţiona permisul auto de învăţământul minim obligatoriu.

 

 

Creşterea progresivă a taxelor pentru deţinerea mai multor autovehicule necomerciale, introducerea "taxelor pe congestie" şi reducerea taxelor pentru autovehiculele folosite în comun prin sistemul "car-sharing" (pentru reducerea ponderii transportului motorizat individual), închirierea cu ora din puncte fixe a vehiculelor, îmbunătăţirea evaluării psihologice a candidaţilor pentru obţinerea permisului auto, a sistemului de criterii la examinarea pentru acordarea permisului de conducere şi a "capacităţii de supraveghere şi impunere a legii" prin intermediul sistemelor de supraveghere video, creşterea gradului de încasare a amenzilor, promovarea transportului public şi a celui nemotorizat cu "descurajarea" transportului motorizat individual, introducerea inspecţiei tehnice de siguranţă pentru repunerea în circulaţie a vehiculelor implicate în accidente rutiere, crearea instanţelor judecătoreşti specializate pentru domeniul circulaţiei rutiere cu scopul reducerii duratei de soluţionare a dosarelor, achiziţia de noi elicoptere, descurajarea furtului elementelor de semnalizare rutieră prin folosirea unor materiale "nevalorificabile", dar şi modificarea "formatului de prezentare" a ştirilor legate de accidentele rutiere sunt alte măsuri avute în vedere pentru perioada următoare.

 

http://www.gandul.info/news/un-nou-proiect-al-guvernului-in-ce-conditii-va-fi-permis-sofatul-fara-carnet-9262228

Share this post


Link to post

Sper sa interzica si statiile radio, cu exceptia soferilor profesionisti.

 

Ca sunt satul de smecheri care merg pe banda 2 cu 30 la ora, unde e limita de 100, si apoi in localitate sau unde e limita mai mica de viteza ii dau cat poate masina, ca sa arate ce interesanti sunt ei ca au statie si stiu unde sunt radarele.

Share this post


Link to post

Ete fleosc. Ia sa interzicem si telefoanele mobile, ca si pe alea se poate vorbi. Si radio-ul, ca se da la radio pozitionarea radarelor.

 

Pe mine ma ingrijoreaza calculele de genul "cluburilor public-private de car-sharing - 6 maşini sunt folosite de 85 de persoane" :scarpin:

Share this post


Link to post

Mare smecherie, imi iau C-ul imediat, oricand, crezi ca C-ul ala din permis face diferenta? :)

 

ontopic are parti bune si parti rele codul asta civil. Pertile rele sunt pentru vitezomani (ca mine).

Eu unu recunosc, depasesc frecvent limitele de viteza insa nu exagerat si ma deranjeaza partea aia cu detectoarele.

Punctul meu de vedere l-am mai expus si prin alte parti, sunt alti factori care cauzeaza frecvent accidente, acolo ar trebui sa se concentreze legea.

 

La partea de viteza ar fi trebuit inasprita mult la depasirea cu peste 50 a vitezei legale, acolo e intr-adevar periculos.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu apreciez in mod deosebit aceste schimbari:

 

"va introduce obligativitatea permisului de conducere pentru mopede, va reduce durata de valabilitate a permisului auto de la anumite vârste, va interzice accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, şi va impune finalizarea învăţământului minim obligatoriu pentru obţinerea permisului de conducere."

 

Mi se par de bun simt si cred ca trebuiau sa fie de mult in Lege.

Share this post


Link to post

Mare smecherie, imi iau C-ul imediat, oricand, crezi ca C-ul ala din permis face diferenta? :)

 

 

Nu la asta ma refeream. Conceptul de carsharing in afara este gandit pentru a reduce aglomeratia provocata de X gigei care merg fiecare cu masina lui in acelasi loc (colegi de munca sau de zona, sa zicem). In loc de asta, pot sa mearga 2-3-4 cu aceeasi masina pe rand; economisim bani si eliberam traficul. Cei care fac carsharing de-asta sunt motivati prin diverse metode (scutiri de taxe, avantaje fiscale, utilizarea benzilor pentru mijloacele de transport in comun). Numa' ca la noi au propus-o citind din carti si neintelegand despre ce e vorba; 85 de oameni la 6 masini = 14 oameni/masina, adica deja discutam de transport comercial, nu carsharing.

 

Eu apreciez in mod deosebit aceste schimbari:

 

Da, dar pacat ca vin la pachet cu ideea ailalta de "condus fara permis cu supraveghetor". Alt loc de fofilat...

Share this post


Link to post

Sper sa interzica si statiile radio, cu exceptia soferilor profesionisti.

 

Ca sunt satul de smecheri care merg pe banda 2 cu 30 la ora, unde e limita de 100, si apoi in localitate sau unde e limita mai mica de viteza ii dau cat poate masina, ca sa arate ce interesanti sunt ei ca au statie si stiu unde sunt radarele.

Aia sunt aia care merg 30km/zi si si-au luat statie ca e la moda. Cei care fac 500-800 km/zi ca si mine se duc si afara cu 120-130, si in localitate o lasa usurel cu 70-80.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...