Jump to content
Sign in to follow this  
vali

IDLE LEARN PROCEDURE

Recommended Posts

Salut,

 

Sunt nou pe acest forum si cu ocazia asta vreau sa-i salut pe toti cei "in 3 sau 4 bujii".

Si acum drect la subiect; rasfoind :shock: manualul de service al matizului in sectiunea 1F-17 (ENGINE CONTROLS) am intalnit urmatorul paragraf:

 

IDLE LEARN PROCEDURE

Whenever the battery cables, the Engine Control Module

(ECM), or the fuse is disconnected or replaced, the

following idle learn procedure must be performed:

1. Turn the ignition ON for 10 seconds.

2. Turn the ignition OFF for 10 seconds.

 

Stiti mai multe despre chestia asta ? daca subiectul a fost deja discutat, dati-mi va rog si mie un link.

 

THX

Share this post


Link to post

Procedura de "reinvatare a turatiei de relanti" nu este atit de simpla precum scrie acolo, pentru ca la urmatoare pornire a motorului ECM-ul (ECU) retrage la maxim "cuiul" electro-valvei IAC provocand cresterea turatiei de relanti, dupa care, prin apropierea "cuiului", se cauta atingerea unui regim stabil al turatiei de relanti (900 - 1000 rpm). Toata procedura dureaza citeva minute si este indicat sa fie facuta la temperatura de regim normal a lichidului de racire (82 - 90'C). Pana cand motorul nu ajunge la o functionare "rotunda" si fara de vibratii nu este indicat a porni masina din loc. Daca procedura s-a facut corect se va observa functionarea electro-valvei IAC la fiecare pornire a motorului cand temperatura lichidului de racire este mai mica decit 20'C. O astfel de procedura, precedata de resetarea ECM-ului, este indicata la orice modificare sau schimbare a elementelor esentiale in functionarea motorului: bujii, cabluri, ulei, filtre sau lichid de racire.

Share this post


Link to post

Procedura "idle learn" pentru cutii automate.

idle_learn.jpg

Share this post


Link to post

Procedura IDLE LEARN :

 

 

- cu motorul cald ... sa zicem ca ai venit cu masina de la servici ... (cel putin la mine in conditiile astea mi s-a facut procedura ... eu doar ilustrez furtul de meserie) ;

 

- se opreste motorul ;

 

- se scoate borna rosie de la baterie , desurubati frumusel ...

 

- apoi ...imaginati-va capota motorului sus ... privim motorul din fata ...undeva la mijloc putin inspre dreapta prins de antifonul motorului ...sau cum vreti sa ii ziceti ... e borna de bord ... SE SCOATE

 

- se monteaza la loc doar borna de baterie ...aia de am scos-o mai devreme cu protectie rosie de plastic peste ...

 

- se da o cheie la pozitia III si se tine fortat fara a porni motoru ... ( tttttttttttttt ....) intelegeti ideea ... dar fara sa pornim motoru ... practic o fortare a alternatorului ... (astfel electrovalva aia IAC care este se autoregleaza ... unu mi-a zis ca cica aia e shoku automat ....)

 

- se opreste de tot ;

 

- se reconecteaza borna de bord si se reporneste clasic ...

 

 

Cam asta e ... nu dureaza mult si se simte ...

Share this post


Link to post

- se opreste motorul ; pana aici ai furat bine

- se scoate borna rosie de la baterie - Partea cu scosul ai nimerit-o. N-ai nimerit borna corect insa. Prima borna care se scoate - din ratiuni de siguranta antiincendiu si protectie personala a celui care demonteaza este borna de minus, adica cea neagra

Mai departeee.. tot ce poti obtine e un mare bec Check engine aprins in bord! Sau si mai rau sa zapacesti tot ce e pe acolo.

Procedura de idle learn e descrisa foarte clar in topicurile anterioare atat in romana cat si in engleza. Dar e frumos sa aratam si noi ce stim pe forum. Si vine cineva in urma la fel ca tine, care nu citeste tot topicul si face ce ai zis tu. Si dupa aia ne zice '' ba ce prost e forumul vostru!''

Si cu finalul ai nimerit-o. Nu dureaza mult, si se simte. Se poate simti si in buzunar!

Share this post


Link to post
Repet ... nu e facuta de un amator ... ci de un mecanic de la un service cu ceva renume (pastram anonimatu) ... Nu neg ... poate fi adevarat ce spui acolo ... eu va spun ca la mine a mers asa ...

Pai sunt doua concluzii: - una, sa nu mai mergi la service acela ca efectiv sunt pe dinafara. Doi, in felul asta ai curatat de ulei si impuritati traseul. Nimic altceva. ECM nu s-a resetat, iar singura sansa e sa fi inregistrat o anomalie si sa porneasca de la sine procedura de invatare, care nu dureaza 10 minute, oricum.

Se mai scotea mufa, chiar cea de la IAC, care NU SE numeste shoc automat, ca nu face doar chestia asta , ci mult mai multe intr-un context mult mai complex, scoatere care duce la pornirea procedurii la reconectarea mufei.

 

Asculta cumva ce spun colegii, din rezultatele postate de ei vad clar ca sunt o caruta de mecanici care sunt pe dinafara. De la service unde platesti cu caruta si mai dai si spaga sa-ti strice masina...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Numai sfaturi neavizate.Daca un nepriceput care nu cunoaste termenii tehnici si nici pregatire nu are se apuca sa dea sfaturi pe aici si citeste alt nepriceput si incepe sa aplice ce a citit va ajunge in service pentru probleme grave care costa domnilor.

 

IDLE LEARN PROCEDURE Atentie ! Numai la Matiz.

 

 

De cate ori este intrerupe alimentarea la ECM prin scoaterea bornei la baterie sau siguranta acestuia trebuie efectuate urmatoarele operatii pentru ca ECM sa invete din nou reglajul corect pentru IAC,pentru a avea un mers in gol corespunzator :

1.Se actioneaza motorul cu ajutorul demarorului pentru scurt timp si apoi se intrerupe contactul de aprindere(nu se lasa motorul sa porneasca)

Important :Se poate ca motorul sa porneasca dar asta nu constituie o problema

2.Se porneste motorul.Procedura de invatare a mersului in gol este completa.

Share this post


Link to post

@Ovi_jer: spune-mi, te rog, cam cat ar fi timpul de actionare a demarorului si apoi, dupa ce se ia contactul si pana se porneste motorul? Cumva celebrele 5 secunde?

Share this post


Link to post

Timpul de actionare al electromotorului trebuie sa fie cat sa faca tac adica mai putin de o secunda.

Share this post


Link to post

Din manualul de service al Matiz-ului:

 

post-4327-1157006110_thumb.jpg

 

a incercat cineva asa ceva ??? :-?

Share this post


Link to post

Pana la urma, dupa efectuarea acestei proceduri, se lasa motorul sa se incalzeasca la relanti sau se poate pleca cu el?

Daca porneste la prima cheie, asa scurta cum este, sa opreste sau se lasa sa mearga?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Inca o intrebare: Am vazut ca exista 2 tipuri de Idle Learn: acesta prezentat de Tolin si inca unul, care este si in manual, cel scurt: "Se pune contactul, dar fara sa porneasca motorul, scurt si apoi sa porneste motorul"(varianta prescurtata). Care este bun pana la urma? Diferentele intre cele doua sunt destul de mari, ma refer la diferente procedurale. Cel de-al doilea procedeu, cel scris e mine pe scurt este si in cartea masinii si in cea de service.

Deci, care trebuie facuta?

Multumesc.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cel postat de mine este citat, in original, din Manualul de Service. Timpii specificati sunt necesari interpretarii lor de catre ECM pentru a intra in procedura.

La celalat, trebuie simulata o ratare a pornirii, din cheie nu stiu daca-ti reuseste, de preferat scoaterea alimentarii de la bobina de inductie. La orice ratare a pornirii, ECM face o recalibrare a IAC (il aduce in pozitia zero) si apoi il trimite in pozitia prescrisa in ECM, dar nu se intra in procedura de invatare a pozitiei optime. Este o procedura scurta, pentru cazul in care se presupune ca pozitia prestabilita ultima data, este si cea buna.

 

Asa ca, procedura specificata in Manualul de Service este procedura de Idle Learn, cealalta este una de recalibrare.

Share this post


Link to post

@Tolin: Si o ultima intrebare: Pentru problema descrisa de mine in topicul de Probleme Matiz, cel in care mi-ai raspuns si mi-ai zis ca trebuie facut idle learn pentru ca s-a umblat la IAC, pe care trebuie sa o fac, pe cea de recalibrare sau pe cea de reinvatare propriu-zisa(cea completa)? Se poate sa dau reset dimineata, sau trebuie sa o las nepornita mai mult timp(cateva zile) si apoi sa fac reset-ul?

Intreb atat ca sa fiu sigur ca nu fac vreo prostie, cum au facut colegi de pe forum, vreau sa fiu sigur ca este bine.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

In cazul tau, cel mai bine faci Idle Learn. Resetul il faci inainte, din siguranta de la ECM. Procedura de recalibrare este buna alta data, cand esti sigur ca in ECM se afla valoarea care trebuie.

Share this post


Link to post

IDLE LEARN PROCEDURE Hyunday

The procedure in the service manual was superseded by a more recent service

bulletin. It says to turn the car complete off (remove the key), remove power

from the ECM for 20 seconds and then start the car. Let it idle for 10 minutes.

Shut it off for 20 seconds and then start it and let it run for 5 minutes. Shut

it off again and you're done.

The first 15 minutes of the procedure is to get the engine up to normal

operating temperature. So an alternate method would be to warm the car up, shut

it off, remove power from the ECM, and then run the car for 5 minutes and shut

it off.

 

Inainte de a vizita mecanicii fa un reset de ecm si un idle learn.

Scoate cateva minute borna de la baterie. Apoi pune-o la loc.

Apoi:

1. Pui contact 10 sec

2. Iei contactul tot pt 10 sec.

3. Pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca pana la temperatura de regim

4. Pornesti AC-ul timp de 10 secunde.

5. Opresti AC-ul timp de 10 secunde

6. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde.

7. Opresti AC-ul timp de 10 secunde

8. Opresti si motorul.

Apoi mergi normal.

 

From 2007 Honda Fit Service Manual, here's their version of the ILP:

1. Make sure all electrical items (A/C, audio, lights, etc) are off.

2. Reset the ECM...

3. Turn the ignition switch ON and wait 2 seconds.

4. Start the engine. Hold the engine speed at 3,000 rpm until the

radiator fan comes on, or until the engine coolant temperature

reaches 194 F (90 C).

5. Let the engine idle for about 5 minutes.

(NOTE: if the fan comes on, do not include its running time in the 5 min.)

Share this post


Link to post
From 2007 Honda Fit Service Manual, here's their version of the ILP:

 

Acel manual nu este unul oficial, Honda. Procedura respectiva nu ar trebui privita ca fiind litera de lege, dar nici ca fiind gresita.

Share this post


Link to post

Legat de idle learn procedure, la Matiz E3 din dotare a facut minuni. De fiecare data s-a facut din cauza ca s-a ramas fara baterie...no comment.

 

Azi (din aceleasi motive) a trebuit sa fac din nou reset, dar fiind ger mi-a fost tarsa sa mai scot borna de la baterie, asa ca am zis ca ma smecheresc si scot siguranta ECM.

 

Problema e ca in manualul meu am gasit ca sint doua sigurante, un F6 de 15A si un F18 de 10 A.

 

Le-am scos pe amandoua, am facut procedura, insa parca rezultatele n-au fost asa de multumitoare.

Intrebare: chiar am resetat ECM-ul ala? Sint corecte acele sigurante pentru E3? Faptul ca m-am apucat sa fac procedura la -7 grade are vreo importanta? :)

 

Thank you!

Share this post


Link to post

Pentru Aveo, sa ma ghidez dupa procedura de resetare ECM la Kalos ? (coincid sigurantele ?) si Pt. IDLE Learn sa fac la fel ?

Share this post


Link to post

Facut reset si idle learn ieri fortat de imprejurari, am schimbat bateria.

 

1- pus borna +.

2- pus contact 10 sec- luat conatct

3- indem 2

4- pornit motor (la rece) lasat sa se incalzeasca

5- dupa ce a deschis termostatul, pornit consumatori pe rand si/sau toti (dezaburire,faza lunga,ventilator,etc).

6- oprit toti consumatorii si plecat la drum in afara localitatii

7- mers normal (accelerari si decelerari usoare)

8- dupa 7 km mers mai sportiv inca vreo 7.

 

Efecte: relanti stabil (ceea ce nu aveam inainte) si motorul raspunde mai bine la acceleratie. Cred ca am respectat bine pasii. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Daca turatia NU varieaza isi are sensul o astfel de procedura ?

NU de alta dar am facut-o de 2-3 ori pana acum si nu am observat nici o diferenta de comprtament sau consum sau ceva.

Share this post


Link to post

NU, nu trebuie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...