Jump to content

 


Photo
* * * * * 3 votes

Bec Rosu Baterie Aprins


  • Please log in to reply
656 replies to this topic

#1 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 November 2004 - 15:14

Ieri, venind de la Moeciu, după Comarnic încolo, când a început viscolul, mergeam bine mersi, faruri și proiectoare aprinse. Deodată se aprind becurile de la frâna de mână și cel de la acumulator (ambele roșii, deci :aoleo: ), concomitent cu o scădere a intensității de luminare a bordului.

Primul gând "s-a dus alternatorul sau cureaua", pun avariile, merg ușor să găsesc un loc de parcare. Opresc cu Satori, ne uităm (deja înjuram, auzisem un fluierat suspect de la plecare, dar am dat vina pe frig și bănuiam curelele înghețate), nimic. Dar cum șalupa mea are personalitate proprie, până să opresc în parcare, și-a revenit în vreo 5 secunde singură ! s-au stins becurile, s-a aprins la loc bordul.

Azi service, evident.. din fericire alternatorul este ok (citez de pe hârtiuța de la tester: ondulație bună, tensiune regulator 13.92V bun, voltmetru tensiune 14.02V bun). Am schimbat curelele de la alternator și AC (erau îmbătrânite), și gata :D

A, edit: 1.2 milioane total, cu curele, un furtun (ăla cu 3 craci, deși are doar 15 mii km, era copt) și manoperă, plus o mică constatare, ocazie cu care am aflat că am un burduf de planetară rupt și bucșile de la puntea spate duse.

#2 sixone

sixone

    Forumist

  • Membru
  • 83 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 23 November 2004 - 16:15

Ceva asemanator am patit si eu, cu becurile, din pacate pt. mine a fost de vina releul de incarcare, care dracia :twisted: a fost vreo 2 mil.. + manopera de la service. Ei, altceva vroiam sa spun, aia de la service mi-au spus ca asta s-a ars ca nu era strans si era un contact imperfect. Vezi totusi sa nu ai o problema asemanatoare, sa faca contact prost si sa te trezesti la un moment ca se duce de tot, ca nu-i ieftin deloc pt. ce face..

#3 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 November 2004 - 16:23

I-am pus să se uite, să răsverifice, să testeze (inclusiv scanner)... totul în regulă. Mecanicul a zis că și cureaua mai ducea ceva, și ar fi fost din cauza apei sau a condensului, dar pentru cât costă cureaua, nu m-am mai încurcat și-am schimbat-o.

#4 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 24 November 2004 - 17:39

Problema mai mare ar fi burduful de la planetara.Probabil ca urmeaza si capul de planetara.

#5 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 24 November 2004 - 18:01

Sunt deja programat la service pentru înlocuire ;)

În schimb, ce mă cam neliniștește e faptul că scoate alt zgomot cureaua decât înainte... nu mai fluieră, dar are un alt sunet. O fi normal ? Durează până se "rodează" ? :scarpin:

#6 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 24 November 2004 - 22:34

Poate nu era de la curea sau poate nu e numai cureaua.O fi vreunul din rulmentii de la intinzatoare sau poate e numai ruguna de pe fulii.
Incearca cu incredere wd40 sau ceva asemanator sa dai pe fulii si curele in timp ce merge motorul mai ales la ac dar ai grija sa nu stai in raza lor pt ca arunca putin in sus cand dai.

#7 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 24 November 2004 - 22:41

Aham, multam' :thumbl:

Dar daca dau cu WD40 pe fulii, nu alunecă bietele curele pe ea ? mă refer la cea fără dinți :)

#8 sprite

sprite

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 971 posts
  • Din:București
  • Auto:Daewoo/Suzuki
  • Model:Matiz/Swift GS
  • An:2002/2007

Posted 24 November 2004 - 22:46

Dar daca dau cu WD40 pe fulii, nu alunecă bietele curele pe ea ? mă refer la cea fără dinți :)


Ba cam aluneca. La inceput, cand e cureaua noua, e normal sa aiba un fasait usor... pana se "obisnuiesc" marginile! :-D (cele dintate - nu!)

#9 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 24 November 2004 - 23:33

Aluneca foarte putin cand dai apoi isi revine in cateva secunde apoi dispare si zgomotul acestora

#10 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 24 November 2004 - 23:37

Am înțeles ! mulțam' frumos :thumbr:

#11 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 30 November 2004 - 18:22

Ascultând mai atent de-aproape motorul (e prea bună izolarea asta fonică domnule :P ), e un zgomot prea ciudat, ca un "orăcăit" (altă metaforă n-am găsit), şi parcă motorul merge O să trec pe lista de chestii pentru service, împreună cu o verificare de PCV/IAC şi curatare de injectoare.

#12 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 08 December 2004 - 20:16

Așadar și prin urmare, m-a lăsat bateria azi :evil:

A pornit ok dimineața, seara ... pauză. LED-ul bateriei era roșu, se aprindeau martorii, dar când dădeam la cheie se stingea totul. Electromotorul nu se învârtea, alarma chițăia (când voltajul bateriei scade sub nuștiucâți volți, începe să urle preventiv cică :roll: ).

În fine, era clar că bateria e de vină. M-am dus, am cumpărat alta (cea veche era de 50 Ah, asta nouă ... Vecter, parcă, de 62 Ah). Am montat-o, cu chiu cu vai (aveam doar un patent la mine). Când am pus și borna de masă (ultima), a chițăit o dată alarma, ceea ce mi-a trezit niște amintiri neplăcute.

M-am urcat, am pus contactul, s-au aprins becurile martor f. strălucitoare, eu foarte încântat, când începe brusc să sune alarma :lol: pe motiv că am schimbat bateria. Nici de plecat nu puteam pleca cu mașina, pentru că alarma blochează și pornirea motorului. Norocul a fost că mi-am amintit procedura de resetare a alarmei :rastabanana: și am reușit în sfârșit să plec de-acolo.

În concluzie, deși alternatorul e verificat, curelele sunt schimbate și se învârt, mie tot nu-mi încarcă acumulatorul :scarpin:

#13 tyranus

tyranus

    Sith Lord

  • Membru
  • 276 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo/Toyota
  • Model:Espero 1.8 CD/Avensis 2.0D-4D
  • An:1998/2007
  • Nr. Inmatr.:xxx

Posted 08 December 2004 - 20:21

Ai excitatie ? :oops:

#14 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 08 December 2004 - 20:25

Ce să am ?!?! :lol:

#15 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 08 December 2004 - 20:47

Si eu am patit saptamana trecuta ceva asemanator cu bateria dar fiind noua mi-a dat de gandit ca e din alta parte.Asadar incarca cand 14,2v cand 12,8v.Masor plusul de la alternator si era constant 14,2v.Pun voltmetrul pe bateria si ma apuc sa misc de cablul de la plusul bateriei la plusul alternatorului si am vazut ca tensiunea varia in functie de cum miscam cablul.Asadar m-am dus si am cumparat unul de camion ca altul nu am gasit si nici nu m-am omorat cu cautatul si l-am montat in paralel cu celalalt si acum totul e ok.Tensiunea e aceeasi si pe baterie si pe alternator.

#16 tyranus

tyranus

    Sith Lord

  • Membru
  • 276 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo/Toyota
  • Model:Espero 1.8 CD/Avensis 2.0D-4D
  • An:1998/2007
  • Nr. Inmatr.:xxx

Posted 08 December 2004 - 21:27

Excitatie... adica chiar daca releul regulator este bun dar nu primeste o tensiune de ... excitatie... :oops: nu pleaca si deci nu iti incarca chiar daca atat alternatorul cat si releul regulator sunt bune.

#17 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 08 December 2004 - 21:30

Interesant, dar asta sună a teorie. Cum verific dacă e excitată tensiunea ? :D

#18 tyranus

tyranus

    Sith Lord

  • Membru
  • 276 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo/Toyota
  • Model:Espero 1.8 CD/Avensis 2.0D-4D
  • An:1998/2007
  • Nr. Inmatr.:xxx

Posted 08 December 2004 - 21:37

OOOPS. Tensiunea nu este saraca excitata. De obicei releul regulator este un quadripol (sic!) si compara o fractiune a tensiunii de pe borna de + a bateriei cu o tensiune de referinta care se obtine, de regula, pe o dioda Zener din tensiunea de alimentare. In functie de rezultatul acestei comparatii se comanda terminalul de excitatie al alternatorului (denumit DF in unele carti). Aceasta tensiune creste sau coboara in functie de rezultatul comparatiei comandand incarcarea. DECI: daca releul este bun atunci este un contact imperfect pe DF de exemplu. Cel mai bine ar fi schimbarea acestuia cu unul de firma!!!! sau refacerea conexiunilor la cel vechi.
Sper ca nu am aberat prea mult.

#19 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 08 December 2004 - 22:02

Am înțeles din primul mesaj, dar vroiam să fac o glumă :) n-a ieșit, asta e altă poveste.

O să pun mâna pe manualul de service, să identific toate componentele astea și să le cuvânt_urâtăț/vaselinez corespunzător :aoleo:

#20 tyranus

tyranus

    Sith Lord

  • Membru
  • 276 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo/Toyota
  • Model:Espero 1.8 CD/Avensis 2.0D-4D
  • An:1998/2007
  • Nr. Inmatr.:xxx

Posted 08 December 2004 - 22:09

Gluma a iesit dar ... trebuia ca eu sa fiu mult mai ... cum ar zice englezu' :more specific imediat dupa ce am facut gluma cu excitatia. Atentie la regulatoare: un amic de-al meu a cam schimbat vreo trei, intr-o calatorie prin tara, datorita prostei calitati a lor si a nepriceperii mecanicilor auto, plus vreo 6 mil toata distractia cu depanarea, inlocuirea etc.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users