Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

stiu, o sa incerc cand voi avea o zi mai calduroasa, sa dau jos far-ul si sa incerc sa sun firele,cine stie poate o fi vreun fir toput si face scurt.

Nu ma mai mira nimic la masina asta , am ajuns sa schimb:circuit inchidere usi,lumina ceasuri bord ,cablaj mecanism stergator,iluminat numar, stop dreapta,geam dreapta fata si acum dezaburirea

Share this post


Link to post

Sau contact imperfect la soclul sigurantei.

Share this post


Link to post

Salut,

 

la mine pare ca s-a rezolvat, electricianul a tras un fir de la o alta siguranta catre F15.

functiile se pare ca nu au fost afectate, totul merge OK, numai ca acum mi se pare ca radioul face urat cand claxonez. poate facea si inainte dar nu am sesizat eu. oricum sunt multumit ca s-a rezolvat dar daca se mai intampla cred ca voi merge la un service sa remediez complet(schimbarea cablajului cu pricina).

 

multumesc,

Share this post


Link to post

Si eu daca voi avea problema in tablou, voi scoate siguranta si inlocui bucata de fir

 

Si la tine nu se explica sunetele stranii, de la o simple legatura, numai in cazul in care a umblat la boxe,sau claxonu are scurt pe caroserie si cum casetofonu isi ia semnal de pe caroserie posibil ca asta sa fie vina.

Edited by nato99

Share this post


Link to post

De cand cu frigurile astea si dand drumul la dezaburire am observat ca la luneta mea, nu mai functioneaza ultimele 2 rezistente alea din partea de jos. Banuiesc ca sunt intrerupte. Am avut un parasolar in spate cu 4 ventuze, din care 2 au fost prinse si pe cele 2 rezistente. Ma gandesc ca dupa ce le-am dezlipit am intrerupt circuitul. Are idee cineva cum sa incerc sa refac legatura? Sau poate nu e asta!

Share this post


Link to post

Gasesti in comert ceia ce-ti trebue, special pentru asa ceva.

Share this post


Link to post

Mersi Viktor! Dar ce anume sa caut? are vreo denumire? cum arata? ca sa stiu ce sa cer?

Share this post


Link to post

Salutare! Am probleme cu masina in mers. Am observat cand merg si am pornite consumatoarele ( lumini- faza scurta, ventilatie pentru dezaburire, casetofon ), nu mai are forta motorul si scade in 500 rot/min. trag pe dreapta, opresc faza curta, ventilatia, casetofon si isi revine ( am testat si separat fara casetofon, fara casetofon si ventilator, fara ventilator, doar cu faza scurta, degeaba aceasi problema) . Masina pe gpl Espero 1.5 16v DOHC - am scos pompa de benzina ca era pe post de consumator curent :) ) si nu, nu-mai consuma si benzina in acelasi timp cu gpl si am scos mufa de la pompa. Ce pot face sa remediez problema?

sper sa primesc si eu un raspuns, sa nu imi fie inchis mereu. Apelez la site pentru ca am nevoie de ajutor, nu de joaca. La randul meu cand o sa capat experienta, ii voi ajuta si eu cu informati pe cei care au probleme. Multumesc

Share this post


Link to post

Masoara incarcarea la baterie.Cu motorul pornit la ralanti cu/fara consumatori,s-ar putea sa nu-ti incarce bine alternatorul.Fara consumatori ar trebui sa ai 14,2 si cu cosumatori cam 13,6-13,8.

Share this post


Link to post

Gresit. Nici cu consumatori (faza scurta, ventilator) nu trebuie sa scada sub 14V.

Share this post


Link to post

Gresit. Nici cu consumatori (faza scurta, ventilator) nu trebuie sa scada sub 14V.

Cazul ideal . La alternatorul obosit se accepta minim 13,5 ;) Espero a stat mai prost ca cielo la capitolul asta.

 

De masurat diferitele caderi de tensiune in diverse puncte pentru a vedea jonctiunea defecta. Eu suspectez cablul de masa dintre borna - si caroserie. Nu am raspuns mai devreme fiindca suspectez ca domnul nu a citit nimic in urma ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Salut,

 

va spun continuarea povestii cu firul tras de acel electrician catre F15 poate mai are cineva probleme. Dupa ce a tras firul la F15 totul parea ca merge bine, dar apoi am observat ca ceasul de la benzina de multe ori nu mai pastra pozitia dupa oprirea motorului iar ceasul de la vitezometru facea cate o cursa pana la 120KM/h dupa care cobora, la opritea motorului. Am zis OK, dar dupa aceasta la cateva zile nu mi-a mai mers aeroterma. Am fost la un domn care se pricepe foarte bine la electrica si a inceput sa verifice instalatia. Firul portocaliu care pleaca de la contact are la un moment dat o ramificare aflata in spatele ceasului de deasupra controalelor pentru aeroterma. Aceasta ramificare este din plastic si datorita imbatranirii se topise.

In prima faza cand nu au mai mers geamurile, dezaburirea, aeroterma si oglinzile s-a intrerupt contactul dintre primul (firul portocaliu care pleaca de la contact) si al doilea fir iar primul electrician suntand acest fir la tabloul de sigurante parea ca merge totul OK dar de fapt problema nu se rezolvase pentru ca apoi s-a intrerupt si contactul cu firul care merge la aeroterma.

Astfel se putea extinde problema si la alte circuite. Tipul la care am fost ieri a taiat toate firele portocalii care intrau in ramificatie si le-a legat 3 cu 3 intre ele (3 pe plus permanent si 3 pe plus cheie, foarte ciudat pentru ca toate erau portocalii) si acum totul este OK. Doua fire erau memoriile de la ceas si radio pe +permanent si 2 erau aeroterma si dezaburirea pe +cheie. Eu zic ca am scapat ieftin pentru ca un cablaj este vreo 10 mil ;)

 

@nino deci ai avut dreptate cu cablajul :)

 

week-end placut

Share this post


Link to post

Revin cu masurotorile. 14.7 -14.8 la relantii fara consumatori, 14.3 -14.4 cu ventilator ( la mxim ) si faza scurta + proiectoare, 12.5 - 12.3 cu faza lunga, proiectoare, dezaburitor, avarii, AC, ventilator maxim, casetofon, iluminat interior fata, lumini ceata, stergator parbriz si cam atat. Saptamana asta nu a mai facut probleme. Problema poate fi cand plec dimineata cu motorul rece, sa mearga pe baterie???. Faza este ca problema persista de ceva luni bune, nu face in fie-care zi, dar face ( poate face intr-o saptamana de de 3-4 ori in alta deloc ). Nu stiu ce sa zic. O astept la cotitura :) )

Share this post


Link to post

12,5 nu-i bine. Cred ca ai o dioda impuscata . Toate masuratorile le-ai facut cu motorul la ralanti, nu? Cand aveai toti consumatori porniti nu dadea sa se opreasca? Sau verifica cablajele la alternator. S-ar putea sa fie un fir slabit acolo, pana sa ajungi la schimbatul puntii de diode.

Share this post


Link to post

Da, toate masuratorile au fost facute cu motorul la relanti. Sa vad cum ma bag eu pe sub ea k este km frig :D

Share this post


Link to post

Masuratorile au fost facute la bornele bateriei sau la "curu'" alternatorului si masa pe motor?

Share this post


Link to post

Masuratorile au fost facute la bornele bateriei. Este cam greu de ajuns la alternator. dar daca trebuie, ma bag si acolo.

Share this post


Link to post

Daca masuratorile iti dau bine la "curul"alternatorului cum spune DJ_Dark atunci il elimini pe el ca o eventuala problema si pleci pe circuit.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca trebuie sa pornesc toti consumatorii si sa masor direct la alternator,da? Si o intrebare scurta. Este bun consumul de 10-11% pe gas pentru mers mixt??? ( si in oras, si afara )

Share this post


Link to post

Sreara tuturor, am o mica intrebare, de ce imi intrerupe masina am motor de 1500cm3,segmentare anul trecut , capac delco nou ,fise la fel, baterie de un an 75Ah incarcare perfecta, porneste la sfert de cheie iar din cand in cand se simte la semafor, parcare cun cum scade 200-300 t/min, dupa circa 2-3 sec revine (o simpla cadere de putere)

 

Cineva ceva sugestii

Share this post


Link to post

@nato99, mai baga din cand in cand solutie de curatat injectoare in rezervor.

@silviu.jianu, este bun.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...