Jump to content

 


Photo
- - - - -

Baterie Descarcata Complet


  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#1 marius_medgidia

marius_medgidia

    Forumist

  • Membru
  • 17 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Chevrolet; Renault
  • Model:Aveo; Megane Privilege
  • An:2006; 2007
  • Nr. Inmatr.:CT 2152

Posted 16 February 2009 - 12:53

Salut
Pe scurt iata ce am facut.
Din neatentie :o am lasat portbagajul deschis atunci cand am bagat masina in garaj. Asa ca astazi dimineata cand m-am dus la garaj (dupa 4 zile) am constat ca bateria este descarcata complet. Am inchis portbagajul si am trecut acum 30 de min, adica dupa 4 ore dar bateria este moarta. Nu are curent nici sa se aprinda vreun martor la bord. :((
Masina (Aveo Sedan) este din 2006 si mai are garantie pana in vara, dar bateria nu din cate stiu eu are 2 ani.
Daca stie cineva (care sa mai fi patit asa ceva) cum sa procedez. Exista vreun sigiliu la borne, este obligatoriu sa merg (sau mai precis sa chem) service. Sau pot sa dau jos bateria si sa incerc sa o incarc la un redresor. Si daca nu merge pot pune orice baterie compatibila sau trebuie sa o cumpar numai de la ei. (asta ca sa nu pierd garantia daca este ceva).

#2 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10417 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Peugeot/Skoda
  • Model:301 1.6 hdi/Rapid 1.6 tdi
  • An:2014/2016

Posted 16 February 2009 - 14:09

Da-o jos, incarc-o si pune-o la loc. Ai vazut tu vreun sigiliu la borne de pui astfel de intrebari?

#3 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 301 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 16 February 2009 - 14:24

O dai jos si o incarci, dar atentie la codul de la radio-MP3, daca este activat. Ai putea sa pornesti cu cabluri si sa incarci bateria in mers, dar tot redresorul este solutia mai buna pe termen lung. Aceasta baterie trebuie sa te tina inca, cel putin, pe atat, daca nu mai uiti porbagajul deschis. Oare de ce nu s-au gandit cocoreenii, si nu numai, si la eventualitatea asta?

#4 Lucian M

Lucian M

    Omu' cu frâna de mână

  • Membru
  • 2801 posts
  • Din:Neamt
  • Auto:Skoda
  • Model:Octavia 2 combi 1,9 tdi
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:preferential

Posted 16 February 2009 - 15:26

La radio doar pierzi frecventele si setarile. Poti porni motorul de la alta masina (procedura sper c-o stii). Nu merita sa mergi la service pentru atata lucru.

#5 Abram Burel

Abram Burel

    Membru Electronist

  • Membru
  • 3993 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos 1.4/16v
  • An:2004

Posted 16 February 2009 - 19:58

O baterie care a fost "supta" complet trebuie neaparat incarcata ca lumea "off-line". Asta inseamna cam 12h cel putin la 6A si inca pe atata la vreo 2A (depinde si de incarcator).
N-ai nicio treaba cu service-ul sau garantia pentru treaba asta. E pur si simplu o baterie "profund" descarcata.

#6 marius_medgidia

marius_medgidia

    Forumist

  • Membru
  • 17 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Chevrolet; Renault
  • Model:Aveo; Megane Privilege
  • An:2006; 2007
  • Nr. Inmatr.:CT 2152

Posted 16 February 2009 - 21:11

Am reusit sa o pornesc.
Am adus un prieten electrician auto care a pus o baterie in paralel si apoi a scos bateria masinii.
A incarcat-o cam 2 ore (pe repede inainte) si a montat bateria la loc.
A pornit fara probleme. Radio insa avea pierdute setarile si posturile de radio (au intrat singure), ceasul de la bord arata o ora aiurea (asta nu stiu cum ca nu a plecat de la 0.00 , arata 4.20 parca).
Ce nu inteleg este daca s-a resetat si ECM-ul. Faza cu bateria avea tocmai rolul sa nu se reseteze calculatorul.
Preventiv am urmat instructiunile alea de pe forum in legatura resetarea ecm-ului, dar nu sunt foarte convins ca chiar s-a resetat. Nu am sesizat nici o modificare la mersul motorului (adica merge bine). Ramane de vazut daca maine mai porneste.

#7 Abram Burel

Abram Burel

    Membru Electronist

  • Membru
  • 3993 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos 1.4/16v
  • An:2004

Posted 17 February 2009 - 07:21

Eu iti mai spun o data, pe urma tu faci cum vrei: ia bateria si incarc-o pe indelete, ca sa o mai folosesti sanatos 2 ani, poate si mai mult.
Lasa ECM-ul in pace, ca se descurca el. Daca insa constati ca la ralanti nu se stabilizeaza turatia pe unde trebuie, atunci mai faci un reset (de preferinta din siguranta, ca sa verifici ca ai scos siguranta care trebuie, pune cheia pe contact motor, si vezi da ca... nu se aprinde check-u'), urmat de "idle learn"

#8 rich1974

rich1974

    Forumist

  • Membru
  • 248 posts
  • Din:pitesti
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo limo, 1.2, bi-fuel lpg/gas
  • An:2008

Posted 17 February 2009 - 12:12

si eu am patit asta! ar trebui sa fie o chestie de siguranta ca sa nu se descarce bateria supt o anumita limita! nu s-au gandit la asta! eu am scos doar borna de minus si am incarcat bateria direct pe masina o noapte intreaga.

#9 safari hunter

safari hunter

    Membru ratacitor prin lume

  • Membru
  • 2122 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Skoda / Peugeot
  • Model:Superb TSi / 207 HDi
  • An:2011/2009

Posted 17 February 2009 - 17:05

La radio doar pierzi frecventele si setarile.


Nope, exista si pentru acestea o functie de memorie alimentata de un acumulator de 3,6V si 300 mA din interiorul oricarui aparat RCD auto.

#10 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 301 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 17 February 2009 - 17:19

... atentie la codul de la radio-MP3, daca este activat...


Modelele mai noi, (cel din 2008 are), au functia blocare de siguranta cu cod ID. Nu m-am referit la setarile frecventelor.

#11 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 17 February 2009 - 17:46

Nope, exista si pentru acestea o functie de memorie alimentata de un acumulator de 3,6V si 300 mA din interiorul oricarui aparat RCD auto.

Tot cu statii sovietice lucrati, nu s-a inventat inca memoria flash ?

Edited by tolin, 17 February 2009 - 17:47.


#12 luisspeed

luisspeed

    Forumist

  • Membru
  • 369 posts
  • Din:timisoara
  • Auto:chevrolet
  • Model:chevrolet lacetti WTCC
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:un numar

Posted 17 February 2009 - 21:36

Mi se pare ciudat, sa se termine bateria dupa 4 zile...eu cand am avut msina lovita luna trecuta,portbagajul nu se mai inchidea si imi statea lumina aprinsa in portbagaj contiinu..a stat asa apropae 2 sapt pana a vazut serive-ul si nu am avut nicio problema... Vezi sa nu se fi consumat din alte motive.

#13 Abram Burel

Abram Burel

    Membru Electronist

  • Membru
  • 3993 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos 1.4/16v
  • An:2004

Posted 18 February 2009 - 21:45

Pai, daca admitem un bec de 5W in porbagaj (s-ar putea sa fie de 10, dar hai sa fim optimisti), inseamna 0,4A, adica o baterie de 55Ah incarcata full se duce de tot in 55/0,4 in vreo 138 de ore, adica aproape 6 zile. Daca e incarcata pe la 75%, ceea ce e normal pentru o masina exploatata cu consumatorii aprinsi prin oras, ajungi pe la 4 zile si ceva. Cel putin asa zice teoria, in timp ce practica ne... omoara bateria fara sa faca prea multe calcule :D

#14 rm.popa

rm.popa

    Forumist

  • Membru
  • 1212 posts
  • Din:București
  • Auto:Honda
  • Model:Civic
  • An:2008

Posted 18 February 2009 - 22:08

AB, pune și martorul din bord (cel de portieră deschisă), care mai consumă și el ceva și, paremi-se, și plafoniera (parcă la mine se aprinde și aia când ridic hayonul).

#15 Alex.T

Alex.T

    Forumist

  • Membru
  • 980 posts
  • Din:Pitesti
  • Auto:Ford
  • Model:Mondeo
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:Preferential

Posted 18 February 2009 - 22:27

Plafoniera se aprinde numai daca nu este pe pozitia "inchis".

#16 rm.popa

rm.popa

    Forumist

  • Membru
  • 1212 posts
  • Din:București
  • Auto:Honda
  • Model:Civic
  • An:2008

Posted 18 February 2009 - 22:39

Păi cine o ține, în mod normal, pe off?
Am dat-o pe off doar când am trasportat chestii mai lungi, cu hayonul întredeschis. Altfel e permanent pe 1.

#17 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 301 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 18 February 2009 - 22:44

Masina lui @Marius Medgidia este Aveo sedan si la deschiderea portbagajului nu se aprinde plafoniera si nici martorul usi deschise. Un bec de 5 wati este suficient pentru a descadca o baterie, (de 45 A la motor 1.2), in patru zile. Daca tot suntem la capitolul baterie, cred ca bateria ar trebui incarcata, cu redresorul , periodic, sau cel putin inainte de sezonul rece.

#18 sile2007

sile2007

    Forumist

  • Membru
  • 57 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2008

Posted 19 February 2009 - 13:33

Ieri dupa ce masina nu a mai fost pornita de 3 zile cand ma coborat sa plec nu mai facea absolut nimic.Am pornito cu cabluri de la alta masina.acu intrebarea mea este de ce sa descarcat ca nu imi aduc aminte sa fi lasat ceva pornit si daca o pun la rederesor unde gasesc capacelele de la baterie ca nu miam dat seama pe unde s-ar putea desface...

Edited by sile2007, 19 February 2009 - 13:34.


#19 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 301 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 19 February 2009 - 13:52

Ieri dupa ce masina nu a mai fost pornita de 3 zile ...acu intrebarea mea este de ce sa descarcat ... unde gasesc capacelele de la baterie ca nu miam dat seama pe unde s-ar putea desface...


O baterie exploatata normal nu se descarca de azi pe maine, ar fi trebuit sa dea semne de "oboseala" pe care sa le vezi in timp; mai ales seara / noaptea la mersul motorului in relanti. Probabil ai o baterie cu (,) calciu si astea nu au capacele. Verifica, cu un aparat de masura, tensiunea de incarcare a bateriei, care trebuie sa fie 14,5-14,6 V in relanti si turat, cu motorul cald si fara consumatori in functie.

#20 sile2007

sile2007

    Forumist

  • Membru
  • 57 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2008

Posted 19 February 2009 - 14:04

Da bateria e calciu...semne nu a dat ca ar fi pe duca...daca o duc la reprezentanta oare o schimba pe garantie ?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users