Jump to content

closchkutza

Membru
  • Content Count

    3122
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

About closchkutza

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 11/19/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    bobmaister@yahoo.com

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Toyota
  • Model
    Avensis
  • An
    2008
  • Nr. Inmatr.
    de prahova...

Recent Profile Visitors

6304 profile views
  1. Masina s-a vandut, ieri a plecat la nou proprietar.
  2. Update, dupa 1 an. Odo: 196.700km. Probleme: in ianuarie a murit pompa de spalare a parbrizului (banui lichidul inghetat). Am achizitionat pompa noua (OEM) si va fi montata pe masina, probabil we care vine, in pauzele dintre pasca, oua rosii si miel. Este prima piesa de pe masina care pica si n-as baga mana in foc ca nu am avut si eu de-a face cu asta. Altfel, toate bune. In alta ordine de idei, masina va intra la vanzare foarte curand, dupa ce iii schimb parbrizul pe casco (ciobitura de piatra luata acum ceva vreme). Maine trebuie sa trec pe la Toyota sa fac comanda. Motivul il reprezinta o noua achizitie. Daca este cineva interesat de achizitionarea sa sa-mi dea de stire si vorbim.
  3. Foarte tare povestea! Astept cu interes continuarea Ca utilizator de MacBook (si alte...mere), iti inteleg durerea cu autocorectul. Insa...de ce nu-l dezactivezi, doar partea de corectie automata? Poti sa-l lasi doar sa sublinieze ce crede el ca gresesti
  4. Ce putini km am facut de acum un an. Se simte aparitia fordului sotiei care a mai preluat si el vreo 14.000 km in decursul unui an. Asa, un update la titularul topicului. ODO : ~170.000 km, fara ceva maruntis. Weekendul trecut fost la revizie unde pe langa chestiile uzuale (ulei, filtre) s-au schimbat si: kit ambreiaj, amortizoare + flanse + arcuri fata si erau in plan si amortizoare + flanse + arcuri spate insa: 1. Nu mai era timp; 2. Furnizorul arcurilor mi-a livrat arcurile gresite, erau de avensis insa de break nu de sedan => nu se asezau in locasurile lor. Astfel, urmeaza sa revin sa terminam treaba dupa ce vin arcurile corecte, weekendul viitor. Cu ambreiajul nou diferenta este de la cer la pamant fata de ce aveam pe masina, pedala se apasa atat de usor incat pare ca nu e legata la nimic. Dupa demontare s-a vazut ca vechiul kit se prezenta astfel: - disc ambreiaj - uzura ~ 80% vs cel nou. Ar mai fi dus un 30-35.000 km. - placa presiune - lamele albastrite - de unde si duritatea la apasare + figurile la cald; - rulment presiune fara probleme; Decizia de a schimba amortizoarele + arcuri + flanse am luat-o pentru ca: - ruliu ceva mai mare decat stiam eu ca avea masina si senzatie de masina grea; - mi se parea ca se lasa de bot prea tare la franare; - m-am uitat pe niste poze facute cand am luat masina si pe unele recente si am vazut ca spatiul roata - aripa pe fata s-a micsorat in timp => s-au tasat arcurile. Si daca tot am umblat pe acolo, era pacat sa las flansele vechi, mai ales ca nu stiam cum se prezinta. Desi pe spate sunt tot piesele vechi, pana si sotia ca pasager a observat ca masina e considerabil mai batoasa pe viraje, nu se mai lasa de bot pe franare si denivelarile / gropile se simt mai putin, nu se mai simte matahaloasa. Distanta roata - pe fata a crescut cu ~ 2 degete ~(3cm?). Se simte diferenta si la franare, musca mai repede iar rotile de pe spate sunt aproape la fel de murdare de praf de placuta ca cele de pe fata. Volanul se misca mai usor. S-a lucrat ~ 7h la schimbatul celor de mai sus, ~ 4 h doar la demontare / montare anexe motor + cutie viteze (2 mecanici). Cost total distractie ( incluzand ulei cutie, ulei motor, filtre aer): ~8800 RON. Daca tot s-au demontat o gramada s-au verificat si bucsi tren rulare, tampoane motor si toate se tin bine. La intoarcere, pentru ca s-a demontat bateria de pe masina mi s-a resetat si consumul mediu, astfel ca am avut ocazia sa vad cum se mai prezinta la acest capitol. Pe ruta Focsani - Buzau - Ploiesti - Corbeanca am scos 5.8 l/100 km, fara sa meg la consum, v.medie de 83.6 km/h, anvelope de iarna, clima pe auto. Deci inca poate . Sambata am lasat jantele de aliaj la vopsit in camp electrostatic ( vor fi vopsite in Gunmetal + lac putin perlat) si apoi vor fi incaltate cu un set nou de Dunlop SportMaxx RT.
  5. Weekend-ul care a trecut a fost "despre masini". Sambata am fost cu Avensis-ul la revizie, la fix 150.899km. S-a schimbat uleiul motor + filtru ulei si s-a facut o verificare generala a masinii (inclusiv presiuni sistem AC). Totul ok, asa ca am scapat ieftin, 470 ron. Am vorbit cu seful de service si i-am explicat comportamentul din ultima vreme al ambreiajului, de dupa patania cu drumul noroios (stat pe la semafoare / tarat in in coloana peste 30 min = > pedala se simte mai tare => cupleaza cu scapari la accelerari de pe loc mai energice si totul revine la normal dupa ce masina stationeaza ~1h sau mai mult). Verdict, asa cum ma banuiam: placa presiune obosita. Mi-a zis ca oricum, 150.000km e un rulaj peste medie pentru kit-ul de ambreiaj, oricum viata lunga nu mai avea (pana in 200.000km oricum s-ar fi cerut schimbat discul, deci tot kit-ul). Asa ca la urmatoarea revizie se va schimba, mi-au dat luni un estimat de cost (kit complet + ulei CV + manopera). Asta o sa fie prima piesa care a cedat pana la acest moment. De asemenea, la revizia urmatoare se vor schimba si bujiile (vor face 40.000km) si lichidul de racire. Altfel, toate bune. La intoarcere, pentru ca eram un pic pe graba, la fel ca armasarul din povesti, a cam mancat jaratic. La 12:35 ieseam pe poarta service-ului din Focsani. La 14:50 eram in parcarea de la Unirii. Drumul via Ploiesti.
  6. Daca stii tu o alta metoda de a merge la pas te rog sa mi-o transmiti si mie. Altfel am vaga impresie ca aceasta discutie se indreapta catre nicaieri iar eu nu am vreo dorinta de a o continua. In alta ordine de idei, mai usor cu aprecierile referitoare la persoana. Nu cred ca-si au rostul.
  7. Nu te injur, n-am de ce. Ma bucura insa faptul ca tu stii ce merite am eu in intretinerea masinii & cum e intretinuta aceasta. Nu ma cunosti, nu cred sa ne fi intalnit vreodata, nu ai mers cu masina in discutie, nici macar nu ai vazut-o vreodata insa stii sigur ca eu imi bat joc de masina. Lol. Cum am spus, scopul principal era sa nu lovesc masina pe dedesupt (toleranta cat 1 pachet lung de tigari sub ea), nu sa protejez ambreiajul. In toata ecuatia asta, kit-ul de ambreiaj este cea mai ieftina piesa (~1500ron), o bara fata este peste 2000 lei (fara fusta din partea inferioara si fara vopsit), scuturile (3 la numar) sunt peste 2000 lei insumate iar zgarieturile pe podeaua masinii / lonjeroane imposibil de adus la starea din fabrica (tratament anticoroziv ce nu se poate efectua decat in baie chimica). Nu mai vorbesc de baia de ulei (care este din aluminiu, deci casanta) sau carcasa cutiei de viteze, ambele separate de eventualele lovituri de cativa mm de plastic + ~1 cm de pasla) si care se afla imediat sub scut, fara spatiu de toleranta. Una peste alta, astazi pe acelasi traseu ca ieri n-a mai facut nici o figura, nici la plecare din rampa. A cuplat normal, cum o facea si inainte de luni seara. Va fi tinut sub observatie, nu ma arunc sa-l schimb preventiv pentru ca e ceva de munca. Discul si rulmentul de presiune nu cred sa aiba ceva (nu exista patinare sub sarcina si nici zgomote din partea rulmentului) insa banuiesc o placa de presiune usor imbatranita / uzata. Daca se inrautateste o sa-l schimb inainte sa ma lase in drum si o sa merg pe OEM cu schimbare la reprezentanta (avand in vedere ca se da jos de pe masina cam tot in partea din fata in afara de motorul in sine (care ramane atarnat de o macara de carlige care se monteaza in anumite locase de pe blocul motor). Piesa OEM pentru ca am citit de cazuri unde cu noul ambreiaj au aparut diverse zgomote tehnologice si vreau sa evit asta.
  8. Da, preventiv @Mircea: Stiu chestia cu tinutul din acceleratie insa, asa cum am zis mai sus, cutia lunga (si implicit treapta 1 lunga) nu ajuta cauzei. Fiind prin noroi oarecum moale, suficient de mult incat sa ating pe dedesupt (10-12cm) + denivelari / santuri / gauri nu voiam nici sa sa ma opresc insa nici nu puteam sa las ambreiajul de tot (10km/h era prea mult pt drumul in cauza). Iar sub 1000rpm prin noroi nu mi s-a parut o idee buna. Eu voiam sa limitez puterea si deci nu prea aveam alternative. Acum, ce ar putea cauza comportamentul (pierderile de tractiune) observat? Placa de presiune? @Ches: 4 intreruperi in tractiune de la cuplarea ambreiajului pana la ridicarea completa a piciorului de pe el. Pe drept in general scapa de 1 data, max de 2 ori.
  9. Recunosc ca-mi este greu sa inteleg mesajul pe care ai vrut sa-l transmiti prin postul de mai sus.
  10. Desi masina nu este inzestrata pentru offroad si in general evit sa ma bag pe drumuri desfundate, ieri seara am cam facut. Si cu ocazia asta cred ca am omorat si ambreiajul. Partea buna e ca macar nu am atins-o pe dedesupt. Doar scuturile din fata (zona ce mai joasa) sunt pline de noroi insa par inca intr-o bucata. A fost nevoie sa intru pe un drum de pamant desfundat, pe o distanta de ~500m. Pana la jumatate a mai fost cum a fost, am putut merge, tinuta in continuu din ambreiaj in treapta 1 (daca dadeam drumu ambreiajului complet as fi mers prea repede, la ~1000rpm am 10km/h). Am ajuns catinel pana la jumatatea drumului moment in care mi-am dat seama ca nu am cum inainta: in fata, pe o lungime de ~100m aveam pe stanga drum pe care as fi putut trece insa trebuia sa bag laterala stanga in niste tufe iar pe dreapta zero tufe insa gauri de 30-40 cm adancime (lasate de camioane). Drum de o masina, deci nu se putea intoarce. Asa ca am inceput sa dau inapoi ca orbetele, dand drumul ambreiajului cat sa ma misc cativa metri, calcat, iar dat drumului si tot asa cam jumate din drumul parcurs anterior, pana am gasit un loc unde sa pot intoarce. Apoi iarasi la pas, cu ambreiajul patinat, pana la drumul cu asfalt. La un moment dat, cand dadeam inapoi, mi s-a parut ca vad fum iesind de sub capota si se simtea miros de ambreiaj parlit. Nu am turat nici un moment motorul peste 1300 rpm, in general a stat pe la 1000-1200 rpm. Astazi pe drum spre servici totul ok, pana am ajuns in oras si am inceput sa stau la semafoare. Dupa cateva semafoare, la plecare de pe loc a inceput sa scape, se plece cu intreruperi in tractiune (plecare normala, nimic "agitat"). A trebuit sa plec dintr-o rampa usoara si a scapat de vreo 4 ori pana a cuplat definitiv. Mie dupa simptome imi pare un ambreiaj cu inceput de sfarsit insa pana acum nu am fost niciodata in situatia de a avea un ambreiaj uzat asa ca nu prea stiu exact la ce sa ma astept.
  11. Da, insa mergand pe rationamentul groapa, ajungi sa nu le mai schimbi deloc, riscul pandeste la orice colt . Serios acum, stiu ca exista riscul asta insa pentru mine e minim, in 13 ani de condus nu am stricat niciodata nimic din cauze de gropi, nici macar indoit o janta de tabla sau ceva de genul (90% din colegii cu masini isi indreapta in fiecare primavara / toamna rotile).
  12. Stiu. Treaba este ca, daca la pivoti mai poti verifica ceva, bucsele de la bascula (mai ales cele de la prinderea basculei de cadru) nu prea pot fi verificate pe rampa, fara sa dai bascula jos (nici nu pot fi vazute). Si daca tot o dam jos, pai sa punem una noua, zic. Bucsile nu vin separat, doar cu tot cu bascula. La pivoti din ce s-a verificat pe rampa sunt ok, insa: - anvelopele de vara sunt super-grippy si solicita subansamblele suspensiei la mers entuziast. - de obicei cand vad viraje..ma entuziasmez subit, de fiecare data (adica aproape zilnic). Pivotii sunt expusi fortelor aferente virajelor luate cu viteza iar anvelopele le amplifica. Avand in vedere cele de mai sus + faptul ca masina nu e tocmai noua, ma gandesc ca n-ar fi rau un refresh, mai ales ca schimb tot in rest. Ar fi pacat sa nu schimb si astea si peste 1 an sa inceapa sa bata. Cum am zis, macar stiu ca niste ani (4-5) si niste km nu mai am treaba cu puntea fata. Motiv pentru care vreau sa schimb totul pe original si nu AM.
  13. Greu nu e insa iti trebuie presa de arcuri. In plus, este foarte posibil sa trebuiasca sa faci geometria dupa (la a mea asa e, suspensie multi-link cu bielete de reglaj al unghiului de cadere).
  14. Flansele in general nu prea pot fi verificate pe rampa ci doar pe drum (cu urechi fine) sau demontate de pe masina, vizual. Pe rampa sunt multe chestii care nu pot fi verificate deoarece nu se poate simula comportamentul / miscarile suspensiei de pe drum.
 

×
×
  • Create New...